Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Bicicleta sosea

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
602 replies to this topic

#73
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 27.08.2013
Este bună de stradă adică de asfalt în sensul de oraș, commuting, trekking dar nu în regim de viteză. Furca aia, știi cum e? Dacă mă întrebai acum vreo 10 azi ziceam că e bicla ideală, bag și „off-road” cu ea că are furcă telescopică. Ceea ce este foarte accesibil cu niște cauciucuri mai groase; este destul de polivalentă. Dar fără (mari)pretenții de viteză(șosea).

#74
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Sa fim sinceri, pentru majoritatea "sosea" inseamna exact trekking, commuting, in genul unei biciclete utilitare care sa mearga si la padure, si la balta la peste si la caumparaturi, si la iesiri cu prietenii.
Diferenta ar fi ca pe cursiera poate merge in medie cu 30 km/h iar cu cea de trekking cu 25km/h in conditii de asfalt imperfect in care mai franezi la o crapatura, denivelare, groapa, deci o diferenta de traseu de 25 km la 5 ore de mers, adica faci acelasi traseu in 6 ore fata de 5 ore. Diferenta de viteza o poti recupera daca esti luat in trena cuiva cand pedalezi in grup.
Eu am MTB pentru acele momente in care ies la offroad, insa in majoritatea timpului pedalez cu el pe sosea pentru ca asta e, nu am offroad-ul la iesirea din bloc. Si cand dau o tura "offroad" inseamna de obicei cel putin 50% sosea. Fac un compromis si umflu anvelopele la 3,5 bar pentru a merge bine si pe asfalt chiar daca pe offroad mai tehnic se comporta uneori ca un pogo stick. Plus problema mea clasica, nu suport saua prea mult si imi trebuie ceva cu balon mare (am 2.4) care sa amortizeze, mai ales ca am roti mici de 26"  Posted Image .

Edited by spooky51, 11 May 2021 - 11:25.


#75
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 27.08.2013
Deci, respectiva bicicletă nu este de șosea.
Din nou povestea cu „majoritatea”. Ce crede „majoritatea” este irelevant, pentru că „majoritatea” în orice domeniu este vai steaua ei, habar nu are. „Majoritatea” care face trekking, commuting sau se plimbă prin oraș nu folosește termenul de „șosea”. „Toți” zic că au biciclete de oraș sau de asfalt/stradă, sau bineînțeșes „cursiere”. Doar pentru că lumea iese la o plimbare „la șosea”, chiar și cu bicicleta, nu înseamnă că și folosește acest termen. Dar, mă rog, limbă română este open-source, cine vrea să înventeze un limbaj în paralel, poate încerca.
Sunt mulți care merg pe cursieră cu viteză medie de 30 de km/h, dar nu chiar așa mulți și nu în orice condiții, cum ar fi cu vânt din față. De aceea viteză medie de 25 km/h pe bicicletă de trekking mi se pare exagerată. Vorbim de furcă telescopică, eventual chiar și full suspension, tijă de șa cu telescop, roată față cu dinam în butuc, poate chiar și viteze în butuc, apărători nu neapărat din plastic, cadru nu neapărat din aluminiu, carbon. Pe ce asfalt vrei tu, chiar și cu o trekking „cheală”, viteza medie de trekking este cam 15/17 km/h. În primul rând pentru că cine face trekking, se plimbă de plăcere, nu „aleargă”; în al doilea rând, pentru că nu oricine poate să „alerge” sute de kilometri, în al treilea rând, pentru că, mă rog, deși într-un fel am zis asta deja, chiar dacă vrea să-i dea pedală, nu are condiția necesară, înclusiv din cauza statului în șa. Bănuiesc că vorbim de distanțe, nu de „sprinturi” până la piață.

Edited by onisifor12, 11 May 2021 - 14:12.


#76
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006

View Postonisifor12, on 11 mai 2021 - 14:04, said:

Din nou povestea cu „majoritatea”. Ce crede „majoritatea” este irelevant, pentru că „majoritatea” în orice domeniu este vai steaua ei, habar nu are. „Majoritatea” care face trekking, commuting sau se plimbă prin oraș nu folosește termenul de „șosea”. „Toți” zic că au biciclete de oraș sau de asfalt/stradă, sau bineînțeșes „cursiere”. Doar pentru că lumea iese la o plimbare „la șosea”, chiar și cu bicicleta, nu înseamnă că și folosește acest termen. Dar, mă rog, limbă română este open-source, cine vrea să înventeze un limbaj în paralel, poate încerca.
Si totusi, cei care cer sfaturi fac parte din aceasta "majoritate" Posted Image . Cei care stiu ce inseamna bicicleta de sosea stiu si exact la ce sa se uite, echipare, greutate, nu cer sfat intre o cursiera si un trekking. Insa chiar acea "majoritate" care foloseste termenul gresit are nevoie de sfaturi, nu cei care deja stiu diferenta intre ciclocros si cursiera. Ei stiu ca asfalt=sosea si pamant=offroad, cam la fel ca un sofer, nu poti recomanda unuia care habar n-are ce vrea o cursiera, in schimb un trekking versatil ca prima bicicleta il poate lamuri in ce directie doreste sa mearga ulterior.
Nu va mai suparati pe cei care confunda termenii, sunt doar incepatori, cu totii am fost :) .

Edited by spooky51, 11 May 2021 - 14:33.


#77
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 27.08.2013
Ce te-ai poziționat tu, indirect, la neîncepători. Vorbește la trecut pentru tine, eu sunt începător. M-am adresat ție nu lor, „majorității”. Tu nu te mai supăra.

Edited by onisifor12, 11 May 2021 - 15:21.


#78
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006

View Postonisifor12, on 11 mai 2021 - 14:04, said:

Sunt mulți care merg pe cursieră cu viteză medie de 30 de km/h, dar nu chiar așa mulți și nu în orice condiții, cum ar fi cu vânt din față.

Daca pe plat si fara vant un ciclist nu poate sustine 30km/h pe cursiera atunci fara suparare, intra in categoria... "nu foarte grozav". Nu m-am referit la media de pe Strava afectata de orice incetinire si plecare de pe loc, si unde o medie de 30 km/h la o tura de 100 km e o performanta foarte buna pentru un ciclist amator, ci la o viteza pe care un ciclist o poate sustine in conditii de plat si fara vant 20-30 de km.

#79
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 27.08.2013
Suntem în țara lui Tohan ruginit resuscitat cu șaorma cu de toate. Majoritatea nu are cursiere, și chiar dacă ar avea nu are condiție să aibă viteză medie de 30 de km/h, pentru că le tremură bucile să se urce pe bicicletă și pentru că oricum nu există infrastructură. Cine reușește contrariul este văzut hardcore și în condițiile date, să faci ture cu viteza asta chiar este hardcore, deloc la îndemână pentru toată lumea. Ce vedem între prieteni, cunoștințe, forumuri, youtube etc. e ceva excepțional.
Deci încă odată, cine merge cu viteză medie de 30 de km/h pe cursieră sau 25 de km/h pe trekking nu intră în nici un fel la catergoria „majoritatea”. De fapt, cred că oricine prinde viteza asta în România nu intră la categoria „majoritatea”.

Edited by onisifor12, 12 May 2021 - 15:31.


#80
Cristianbik

Cristianbik

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 266
  • Înscris: 19.04.2019
Salut!
Ma puteți ajuta va rog in urmatoarea chestiune?
Cum se masoara corect lumgimea pipei de la bicicleta ca nu gasesc deloc vreun articol despre asa ceva...
Ori se masoara toata pur si simplu ori din centrul/axul gatului furcii si centrul axului ghidonului....?

#81
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006

View Postonisifor12, on 12 mai 2021 - 15:20, said:

Suntem în țara lui Tohan ruginit resuscitat cu șaorma cu de toate. Majoritatea nu are cursiere, și chiar dacă ar avea nu are condiție să aibă viteză medie de 30 de km/h, pentru că le tremură bucile să se urce pe bicicletă și pentru că oricum nu există infrastructură.
Perfect de acord, insa ei sunt cei care au nevoie de sfaturi, ceilalti stiu exact ce bicicleta cauta. Trebuie ajutati si cei care sunt la inceput si nu stiu exact ce vor si nu cunosc exact termenii. Cei care merg bine au si pe cine sa intrebe.
Da, am intalnit si contrariul, cei care nu merg foarte bine insa sunt pasionati si cunosc toate echiparile si cat de performante sunt ele.
Exista si opusul, pana anul trecut eu habar n-aveam ce este aceea o bicicleta buna, mergeam pe una model 2007 echipata Alivio si cu o furca XCU (cea mai entry-level posibila) si v-brakes. Stiam doar ca am cadru de aluminiu, furca pe arc, si ca bicla avea mai putin de 15 kile. Astazi stiu ca am XT si Avid DB3 si RockShox Reba pe aer insa sincer, pe drumuri forestiere si prin padure este cam the same shit, ba parca jaful acela de furca pe arc mergea mai bine pe denivelari mici...

View PostCristianbik, on 12 mai 2021 - 20:46, said:

Ori se masoara toata pur si simplu ori din centrul/axul gatului furcii si centrul axului ghidonului....?
Cred ca da, la o aruncare de ochi.
https://www.marosbik...lt-31-9-mm.html
Asta am eu pe MTB si mi se pare ca nu are brat deloc, deci ar trebui cei 40 mm sa fie de la centru la centru...

Edited by spooky51, 12 May 2021 - 21:44.


#82
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 27.08.2013

View Postonisifor12, on 25 aprilie 2021 - 14:55, said:

Salut, știți ceva modele de cursiere sh bune de aproximativ 8 kile ce să coste 1000-2000 de lei?

View PostAnn0nyym0us, on 25 aprilie 2021 - 15:15, said:

Probabil gasesti, chiar aluminiu, dar in banii aia, si fix acum cand incepe sezonul, probabil au alte bube care trag pretul in jos.

View PostDigix, on 25 aprilie 2021 - 15:48, said:

Doar pe SH, dar cu mari riscuri. Du-te pe la vreo 3000 așa să faci treabă.

View PostAnn0nyym0us, on 25 aprilie 2021 - 17:45, said:

E greu de zis pentru SH, depinde foarte mult ce gasesti pe piata. In principiu, cu brand-urile cunoscute (trek, giant, merida, scott), nu dai gres. Numa' sa nu fie bicla de-acum doua decenii, si angrenajul tot de pe atunci.
Salutare, în legătură cu întrebarea inițială am o întrebare orientativă: Ce părere aveți despre această cursieră? Ați da banii ăia pe ea, e ok brandul/modelul?
„Cursiera full carbon ORBEA ONIX
MARIME L
Cadru si furca monocoque carbon
2x10 viteze
Ghidon PRO
Linie Shimano 105
Roti 700C
Anvelope 23x622
Bicicleta se afla intr o conditie foarte buna tehnic si estetic.”
Vi se pare scumpă la banii ăia? Cât ați da pe ea?

Edited by onisifor12, 17 May 2021 - 13:12.


#83
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006

View Postonisifor12, on 17 mai 2021 - 13:07, said:

Salutare, în legătură cu întrebarea inițială am o întrebare orientativă: Ce părere aveți despre această cursieră? Ați da banii ăia pe ea, e ok brandul/modelul?
Nu ma pricep la cursiere insa pentru carbon si transmisie 105 mi se pare cam pomana...

#84
jakota

jakota

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,676
  • Înscris: 22.05.2011
De vazut si gradul de uzura, prb. transmisia aia are vro 10 ani…
Orbea e marca spaniola cunoscuta, totusi atentie mare la carbon, sa nu aibe fisuri in zone de strangere.

#85
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 27.08.2013

View Postspooky51, on 17 mai 2021 - 13:48, said:

Nu ma pricep la cursiere insa pentru carbon si transmisie 105 mi se pare cam pomana...
Tocmai de aceea am întrebat și eu; dar nu este exclusă nici varianta să fie cu probleme și prețul să fie umflat, cu reparații să coste în vreo jumate din preț.
Defapt, astea sunt speculații, în anunț spune clar că este în stare foarte bună tehnic și estetic.

#86
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009
N-ai decat sa mergi sa o verifici. Da, e dubios de ieftina pentru ce ofera, si pentru perioada asta a anului. Nu te ajuta cu nimic daca e 105 dar cum zice colegul de mai sus, are vreo 10 ani, si trebuie schimbat lant+caseta, eventual si butucul pedalier.

Pinioane si caseta le schimbi pentru 400-450 de lei (tot 105, noi, plus mana de lucru). Dar daca e cadrul fisurat, ai cam dat banii de pomana. Bine, unii or sa spuna ca se poate repara la baiatul de la colt.

#87
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,032
  • Înscris: 06.09.2008

View Postonisifor12, on 17 mai 2021 - 16:04, said:

... în anunț spune clar că este în stare foarte bună tehnic și estetic.
Posted Image
Recent am vazut si eu una la fel, "in stare buna"
Ajung acolo, zgariata ca naiba... am mai vazut zgariate dar nu ca aia, ziceai ca s-a jucat fotbal cu ea, lantul uzat, maneta stanga sparta, tija taiata la ~15cm
Iar domnu cu tupeu, lantul e uzat dar mai merge, maneta o fi sparta dar functioneaza... ca trebuie sa schimbi tu tija nu-i problema mea Posted Image

Ieri pe threadul cu Sfat mtb a intrebat cineva de un anunt cu mtb Devron cu descrierea 2x10 Deore roti 27.5... in realitate 3x9 Altus cu roti 26.
nu as crede tot ce scriu vanzatorii Posted Image

Edited by sirgoofy, 17 May 2021 - 20:04.


#88
valecris16

valecris16

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,677
  • Înscris: 26.11.2007

View Postsirgoofy, on 17 mai 2021 - 19:52, said:

Posted Image
Recent am vazut si eu una la fel, "in stare buna"
Ajung acolo, zgariata ca naiba... am mai vazut zgariate dar nu ca aia, ziceai ca s-a jucat fotbal cu ea, lantul uzat, maneta stanga sparta, tija taiata la ~15cm
Iar domnu cu tupeu, lantul e uzat dar mai merge, maneta o fi sparta dar functioneaza... ca trebuie sa schimbi tu tija nu-i problema mea Posted Image

Ieri pe threadul cu Sfat mtb a intrebat cineva de un anunt cu mtb Devron cu descrierea 2x10 Deore roti 27.5... in realitate 3x9 Altus cu roti 26.
nu as crede tot ce scriu vanzatorii Posted Image
Asa este,multi vanzatori habar nu au de ce vand...
Important este si de unde cumperi.
Las mai jos un exemplu de bicla cu o/un echipare/pret decent/a...
https://www.dirtbike...k-carbon-429500

#89
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 27.08.2013

View Postsirgoofy, on 17 mai 2021 - 19:52, said:

onisifor12, on 17 mai 2021 - 17:04, said:
... în anunț spune clar că este în stare foarte bună tehnic și estetic.

View Postsirgoofy, on 20 februarie 2021 - 12:34, said:

aha, deci intreband frumos ce cauti de fapt sunt agresiv si frustrat...
Esti pe ignore
Fa-mi un favor si trece-ma si tu, sa nu ne mai pierdem timpul, mersi
Cred că aveți o eroare de sistem; Vă rog frumos, remediați-o.

#90
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 27.08.2013
Am o nelămurire în privința mărimilor diferitelor tipuri de cadre. La bicicletele vechi cu top tube-ul paralel cu solul, seat tube de să zicem peste 59 de centimetri este pentru persoane de aproximativ 1,9 m și îi zice cadrul „XL”. La bicicletele noi cu top tube-ul agresiv(?) înclinat în jos la seat tube, bineînțeles că nu mai sunt aceleași standarde; găsesc numai biciclete cică „XL” sau „XXL” și când colo au seat tube-uri de 53 de centimetri etc. sau nu dau dimeansiunea seat tube-ului deloc. Aveți un tabel actual sau ceva despre diferențele astea?
Hai, că am găsit între timp ceva. Cu înmulțit lungimea dintre picioare cu un număr în funcție de tipul de bicicletă.
Chiar și așa, la mtb-uri înțeleg de ce cadrele au devenit așa; pentru agresivitate pe coborâre, centru de greutate lăsat pe spate.
Dar la cursiere care e treaba, așa neaerodinamice erau cu top tube paralel cu solul, sau așa sunt mai sigure pe coborâri?
Sau ce văd foarte des este top tube clasic paralel cu solul, însă seatstays-urile nu vin până sus la îmbinare, ci chiar aproape perpendiculare pe seat tube. Sunt mai sigure așa, absorb șocuri mai bine?
La bicicletele de contratimp văd că se păstrează geometria cu top tube paralel cu solul:
https://www.cyclingn...89efe5f128f51b7, dar și la astea de mult deja seatstays-urile sunt scurte.

Edited by onisifor12, 18 May 2021 - 16:03.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate