Pareri despre Skoda Octavia 1.6 TDI 2015 / 2016
Last Updated: Feb 13 2021 10:22, Started by
Daniel_Martalog
, Nov 08 2018 20:56
·
0
#1
Posted 08 November 2018 - 20:56
Salut , va rog sa va da-ti cu parerea despre aceasta masina " Skoda Octavia 1.6 TDI 2015 / 2016 " . Ce + are , si ce - , are.
Va multumesc anticipat |
#2
Posted 08 November 2018 - 21:12
#4
Posted 08 November 2018 - 22:22
#5
Posted 08 November 2018 - 22:26
TruculMagic, on 08 noiembrie 2018 - 21:12, said: Doamne fereste. Nu te uita in gura tuturor nepriceputenilor. 1.6 TDI pe Skoda Octavia 3 este genial. Trage fenomenal, consuma incredibil de putin. |
#6
Posted 08 November 2018 - 22:34
1.6 tdi este un motor foarte reușit, la modelele după 2013 au fost rezolvate multe părți slabe (injectoarele mai ales), deja la 2016 vorbim despre un model matur cu boli ale copilăriei rezolvate. Față de alte motoare cu cilindree asemănătoare pune pe asfalt tot cuplul astfel încât nu o să ai de ce să te plângi în privința performanțelor.
|
#7
Posted 08 November 2018 - 22:39
mai nou sunt o gramada de caddy cu motor de 1.6, cred ca tre sa fie ceva de el
|
#8
Posted 09 November 2018 - 10:02
Cine are element de comparatie stie ca puterea din cilindree mica este o putere pe hartie . Doar informaticienii , bucataresele si pantofarii cumpara motoare cu cilindree mica si cred ca vor functiona ca unele cu cilindree mare , consumand mai putin si tragand mai tare . Pe hartie poate , in practica iti mananca zilele . 1.6 este un motor cu ceva probleme dar nu neaparat de putere . Este un motor eficientizat la maxim si din aceasta cauza , orice mica nefunctionalitate afecteaza foarte mult . Este OK sa cumperi masina noua si sa beneficiezi de garantie . Este o prostie imensa sa o cumperi cu 150-200.000 km si sa speri ca va merge bine. Nici un motor modern cu DPF nu poate sa mai fie fiabil dupa un anumit rulaj. Sigur , poate functiona si 1.000.000 km daca proprietarul este incapatanat si baga in reparatii de doua ori valoarea masinii , dar nu este o decizie inspirata . In plus , cu prigoana asta impotriva dieselului , m-as orienta spre benzina . sunt si variante turbo , 1.4 , 1.2 ( cele pe curea , nu pe lant ) care sunt mai putin pretentioase la functionare decat dieselurile . LA noi , probabil din cauza motorinei necorespunzatoare ( indiferent de unde alimentezi ) motoarele Common Rail (care au implicit si DPF ) au mari probleme cu pompele de inalte , injectoarele , infundarea Filtrului de Particule si EGR ). Toate sunt foarte costisitoare .
|
#9
Posted 09 November 2018 - 10:16
#10
Posted 09 November 2018 - 14:06
Colegul nostru are masina de 2 ani, deja 50000 km si nu a avut nici o problema majora. Singurul lui necaz a fost maciuca de la schimbator. In schimb se plimba mai rau ca un coms voiajor. Eu am 1.6 din 2013, are deja 90.000 km absolut nici o problema nu am cu ea dpdv mecanic. Face figuri Bolero-ul cateodata.
Motorul de 1.6 e bun la drum lung, nerecomandat pentru sprinturi si liniute. Si ca orice diesel cu dpf nerecomandat pentru drumuri scurte. |
|
#11
Posted 09 November 2018 - 14:54
#12
Posted 09 November 2018 - 15:27
Nu scrie in cartea tehnica a vreunei masini ca se mai strica. Si totusi, toate se mai strica..
Nu totul e cuprins intr-o carte tehnica. Edited by Mihai_mb, 09 November 2018 - 15:28. |
#13
Posted 09 November 2018 - 15:43
Am mentionat mai sus ca este OK sa o cumperi noua , cu garantie si zero kilometri. Nu este OK sa o cumperi inainte de inceperea aparitiei defectiunior aferente rulajului , pentru ca reparatiile sunt scumpe . Daca o cumperi noua si o vinzi pe la 100-120.000 km este grozava . Nu vei baga bani prea multi in ea . Toate dieselurile cu filtru de particule sunt neindicate pentru drumuri scurte si porniri multiple pentru ca funinginea se depune mai repede la turatii mici ( aferente mersului in orase cu limitari drastice de viteza ) . Nu tine de cat de bun sau de rau este un motor. Filtrul de particule este o piesa distincta de motor , pe evacuare , si faptul ca motorul este bun sau nu este bun nu conteaza ....DPF-ul tot asa se infunda daca masina nu este turata la viteze de autostrada si pentru perioade mai indelungate , ca sa arda funinginea in timpul functionarii .
Edited by JurasikMan, 09 November 2018 - 15:50. |
#14
Posted 09 November 2018 - 15:51
Asa este. In plus, aceste motoare, ca si suratele lor 2.0 TDI, au pompa de inalte CP4 de la Bosch. Un google-doua o sa va evidentieze dezavantajele acestei minuni ingineresti realizata doar din ratiuni de cost redus. Nu e doar motorina de la noi care le freaca, sunt proaste in sine. Au mai trecut si ele prin niste update-uri, dar principiul e tot ala: daca merge pe uscat sau cu rezervorul gol si trage vapori sau motorina contaminata cu apa, produce span. Span care infunda injectoarele si circula prin tot sistemul ( retur, furtune, inapoi in rezervor si tot asa). O reparatie enorm de scumpa. Cazurile cele mai multe de probleme sunt la 2.0 TDI, unde pompa e mai solicitata. In SUA cred ca au intentat si un proces ( class action lawsuit ) impotriva Bosch pt acest design. Masinile inca se produc cu aceasta pompa si inclusiv alti producatori ( Ford la 1.5 TDCi ) au trecut pe ea din ratiuni de cost.
Edited by Mihai_mb, 09 November 2018 - 15:52. |
#15
Posted 09 November 2018 - 16:12
abac, on 09 noiembrie 2018 - 14:54, said:
Nu scrie nimic in cartea masinii ca nu e recomandat sa faci drumuri scurte cu un motor diesel. ■ Vă recomandăm să evitați deplasările permanente pe distanțe scurte. Astfel se favorizează procesul de ardere a particulelor de funingine în filtrul de particule diesel. Pagina 25 din manualul utilizatorului. Ok, poate s-a inteles altceva, ca nu ai voie deloc. Insa sper ca s-a clarificat. Nu e indicat sa mergi cu masina zilnic la lucru daca acesta se afla la 2 km de casa. Benzinara e recomandata pentru astfel de situatii. Edited by Bursul, 09 November 2018 - 16:15. |
|
#16
Posted 10 November 2018 - 00:11
Am avut aceasta motorizare si pe Octavia 2FL si pe Octavia 3(2016),ambele conduse de la 0 km.
Cu prima masina am facut peste 130000 de km,iar cu a 2-ua(cutie DSG) 100000. Contrar a ceea ce spun unii pe aici,motorul si-a facut treaba cu brio,nici vorba de egr-uri infundate sau injectoare cu probleme! Mai adaug si faptul ca pe a 2-ua masina am avut si DPF,dar niciodata n-am avut “surprize” cu regenerarea.... Consider ca e un motor “corect”(intretinere,consum,fiabilitate). |
#17
Posted 10 November 2018 - 12:28
Adica ai avut exact ce nu o sa aiba initiatorul. Masina noua. Ai vandut ambele masini inainte sa aiba rulajul si varsta la care sa inceapa problemele.
|
#18
Posted 10 November 2018 - 23:50
De prima masina nu mai stiu mare lucru,dar cea de-a 2-ua stiu ca circula bine-merci...nu mi-as face deloc griji inca 100000 de km...
Nu contest ca mai schimbi o bucsa,discuri de frana,etc,...consumabile in general,dar probleme mari nu cred sa apara la un asemenea rulaj... Daca initiatorul cunoaste istoricul masinii,nu va avea “surprize”. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users