Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
inlocuire becuri lustra + intrerupator 230V c.a. >> leduri + un controller digital avansat
Last Updated: Sep 22 2018 11:55, Started by
CosminCp3
, Sep 14 2018 11:48
·
0
#1
Posted 14 September 2018 - 11:48
E un fel de continuare a acestui topic dar pe alta folosire a acestor leduri.
Am facut comanda de 200 de bucati. Dupa ce inlocuiesc ledurile din lampa prietenului si respectiv la lampa/lanterna oricarui alt prieten, cunostinta si chiar oricine de pe forum ce imi cere (fac gratis, cel mult cer banii care i-am cheltuit - ca sa ies pe 0 nu negativ), restul ma gandesc sa le transform intr-o sursa de lumina de pus in lustra la camera. A, iar ledurile scoase din lampi/lanterne, daca le vrea cineva, le dau pe gratis. Momentan am un bec de 100W clasic cu filament si un bec cu led luat acu cativa ani. Consuma 5W, e in clasa A++ si cica da lumina unui bec de 60 clasic. Ma indoiesc ca da, plus ca a mai scazut lumina oleaca de ma "chiorasc" seara sa fac montaje sau sa lucrez la calculator. Intrerupatorul e cu 2 pozitii la care vin 3 cabluri deci becurile nu-s izolate unul de altul. M-ar interesa sa modific lustra si intrerupatorul astfel incat: 1. Sa fie un singur bec (sau ansamblu de leduri) in loc de 2. 2. Driverul sa fie in comutatie si sa aiba randament minim 80%; 3. Frecventa de lucru sa nu deranjeze vizual si auditiv; am auzul foarte fin, la becul cu led actual il aud efectiv cum "sfaraie" un pic cand e liniste adanca, desi e profesional; am intrebat pe altii dar nu-l aud xD Daca se poate deci sa fie cu mult peste 20 Khz ca sa nu afecteze chiar si armonicile... Probabil >= 100 KHz ar fi ok. 4. M-ar interesa sa fie dimmabil dar nu cu potentiometru ci cu 2 butoane push up/down; pornirea efectiva a luminii sa fie separata; 5. De asemenea, din motive medicale, m-ar interesa un control de la distanta cu un fel de telecomanda si/sau vocal; 6. Daca mai e loc si mai am fonduri poate sa pun si un acumulator mai trainic ce sa fie folosit cand mai pica tensiunea la retea. 7. Sa aiba protectie la fluctuatii de tensiune respectiv sa aiba pornire/oprire graduala in cateva zeci de ms ca sa nu forteze ledurile. Probabil cel mai usor si mai elegant se poate face cu un microcontroler programat in C++ asa cum mi-a recomandat @mihaicozac (multumesc, e o idee buna). Ok, am "dondanit" destul pe tema asta, sa las si pe altii acu xD Multumesc anticipat pentru idei. Edited by CosminCp3, 14 September 2018 - 11:54. |
#2
Posted 14 September 2018 - 12:42
CosminCp3, on 14 septembrie 2018 - 11:48, said: 2. Driverul sa fie in comutatie si sa aiba randament minim 80%; 3. Frecventa de lucru sa nu deranjeze vizual si auditiv; am auzul foarte fin, la becul cu led actual il aud efectiv cum "sfaraie" un pic cand e liniste adanca, desi e profesional; am intrebat pe altii dar nu-l aud xD Daca se poate deci sa fie cu mult peste 20 Khz ca sa nu afecteze chiar si armonicile... Probabil >= 100 KHz ar fi ok. Daca vrei un driver care sa lucreze inaudibil trebuie sa te axezi pe schema de baza din datasheet-ul lui UC3842. E un pic mai complicata fata de schemele cu TNY sau asemenea, dar e pur PWM si nu se aude nimic. Uite aici o sursa facuta exact asa. |
#3
Posted 14 September 2018 - 13:17
Multumesc, chiar nu stiusem ca sar peste cicluri...
E foarte buna implementarea ta. As fi interesat sa aflu mai multe detalii... Oricum sunt ceva deosebiri intre implementari: tipul ledurilor, puterea maxima de iesire (imi ajunge de 1000 lm), control digital nu analogic etc. A, am sa utilizez doar racire pasiva. |
#4
Posted 14 September 2018 - 15:05
Da, la 7-8W (ptr 1000lm) e suficient un radiator nu prea mare, pasiv. Mai ales ca LED-urile acelea pe care le folosesti sunt de mare randament, cred ca sunt la vreo 40%.
3842 are un mic dezavantaj: sursa pe care o faci cu el fiind de tip flyback PWM, randamentul va atinge 80%, doar daca respecti cateva chestii:
|
#5
Posted 14 September 2018 - 15:28
Daca imi dai precis tensiunea si curentul de iesire, iti pot calcula cu o oarecare aproximatie traful - pentru un miez de care am zis deja, K2006, ca cu alea am experienta
|
#6
Posted 14 September 2018 - 20:25
Multumesc pentru sfaturile foarte utile.
Problema e ca nici n-am ledurile inca, cei de la firma unde le-am comandat au zis ca ajung din UK la mine aproximativ pe data de 18. Sunt curios ce inseamna acu "aproximativ" pentru ei xD Dupa aceea trebuie sa schimb 36 de leduri in lampa AGPTek a unui prieten, apoi sa intreb pe alti prieteni cu lampi asemanatoare daca vor si ei. La final, depinzand cu cate leduri raman si cate sunt bune/defecte pe total in pachet, iti comunic tensiunea si curentul. Evident ar fi bine sa ramana cat mai multe, astfel puterea pe fiecare scade iar eficienta si durata de viata cresc. De exemplu la un curent de 3..6 mA, tensiunea e ~2.65 V iar eficienta ~200lm/W Offtopic (partial): alta problema ar fi ca de catva timp ni s-a stricat cuptorul la aragaz si pina la urma a trebuit sa cumpar unu. Asta m-a cam lasat fara bani in buzunar asa ca o bucata de timp o salutare... |
#7
Posted 15 September 2018 - 04:35
Scuze, aseara eram asa de obosit ca n-am observat problema din ultima propozitie.
La cateva minute dupa postare eram adormit xD Ce vroiam sa spun e ca, din cauza ca am dat ceva bani pe aragaz, n-o sa pot cumpara piese pentru acest proiect luna asta - deci va trebui sa o las pe luna viitoare. |
#8
Posted 15 September 2018 - 12:33
s-a inteles, stai linistit.
Si eu sunt ecologist si imi place in sine ideea de a obtine randamente foarte mari de la LED-urile actuale, dar totusi nu cred ca e cazul in detrimentul costurilor. Nu cred ca mai are sens sa subalimentezi LED-urile la un sfert din putere pentru a consuma mai putin curent. Deja sunt foarte eficiente. Fa un raport de costuri pentru un bec cu de 3-4 ori mai multe LED-uri pentru a le subalimenta versus economia de energie (obtinuta prin cresterea eficientei) pe 30 de ani. Daca merita, nu mai zic nimic. Dar eu cred ca nu merita. Am cumparat in ultimul timp led-uri de 1 watt (tip 2835-3030, ca cele pe care le ai tu; primele trei de pe pagina data in link) Edison Opto de la Comet cu cca 0.6-0.7 lei/watt, led-uri de 160lm/watt eficienta. Sunt foarte bune (aici o poza (al doilea grup) si indicele aproximativ de performanta obtinuta), au durata de viata specificata corect (am cautat cu ceva ani in urma si am gasit testele ) si sunt foarte ieftine pentru cat de bune sunt. Am de cativa ani lampi facute cu Edison opto (alt model de chip, 5630 de 0.5W la 100lm/watt) specificate ca avand Imax de 160mA si facute la 150mA si nu au slabit in luminozitate. Edited by addysoftware, 15 September 2018 - 12:47. |
#9
Posted 15 September 2018 - 13:01
Ledurile costa 0.12 Euro/bucata ~ 0.56 RON/bucata.
Nu-s chiar asa de scumpe - si asta deoarece, parerea mea, nu sunt facute sa tina mult. Probabil, la curentul implicit, au cel mult cateva mii de ore de functionare. Dar, utilizandu-le la curent mai mic decat cel implicit, pe langa marirea eficientei, se obtine si marirea duratei de viata. Nu ma gandesc sa le alimentez chiar la cativa miliamperi dar nici sa le pun la maxim. Pe pagina vanzatorului zice curentul implicit e 60. Am sa le alimentez la 0..30 mA. La acest curent (~ 100 mW) nu sunt sigur daca merita sa pun radiator... |
#11
Posted 15 September 2018 - 20:57
Tu te-ai uitat pe link-urile pe care le-am pus? 0,5lei pe watt la 160lm/watt, eu zic ca nu e de lepadat. Ce ai link-uit tu e mult mai scump si mai slab (ca putere, nu eficienta; eficienta e un pic mai buna dar nu se justifica la pretul ala!).
Am cumparat de la Zextar doar prin 2011(?), cred; erau cam singurii pe piata cu LEd-uri. Dar acum cand avem alterative mai ieftine, zau asa. |
#12
Posted 16 September 2018 - 03:18
M-am uitat la linkuri dar sunt inutile pentru mine deoarece scopul original al comenzii era sa schimbe ledurile in cateva lampi si:
1. Peste jumate din ledurile din lista nu incap (fizic); 2. Sunt pe 6 V dar imi trebuie pe 3 V pentru inlocuire in lampi; trecerea lampilor pe 6 V nu e o optiune (din mai multe motive); M-am uitat la ledurile Edison 2835 pe ~3 v si 5000 K dar nu prea impresioneaza... A, pretul la cele pe 6 V e mic deoarece de fapt, in loc sa le imbunatateasca efectiv si sa piarda bani cu cercetarea, au ales sa inserieze 2 leduri de 3 V... Acu, macar sa le fi pus cat de cat separate ca sa le poti pune in paralel (cu rezistenta sau fara) nu numai in serie... 3. Comanda si plata sunt deja facute acum astept pachetul. La ce bun sa ma chinui cu "what if"? Si n-am recomandat sa cumpar/am leduri Nichia. Sunt prea scumpe. Dar le-am mentionat deoarece au o calitate ce lipseste la celelalte marci: fiabilitate foarte mare. Edited by CosminCp3, 16 September 2018 - 03:25. |
#13
Posted 16 September 2018 - 11:49
Pai tu ai scris in primul post ca vrei sa faci becuri de tavan. Si intr-adevar, ai facut deja comanda pentru LED-uri pentru lanterne: acelea, corect, trebuie sa fie de 3V.
Edison Opto are si modele de 3V, dar nu asta e important; eu ti-am dat link-uri doar ca sa stii ca exista variante mult mai ieftine pentru lampi de tavan. In rest, ok; Mie mi-a convenit ca au aparut chip-uri de 6V 1W (tot la 150mA) (capsula 2835), in locul celor de 3V 0.5W initiale (5030); pentru ca e mai multa munca sa lipesc doua chip-uri care au cate 5 zone de lipire decat un singur chip cu doar 2 zone de lipire. 10 lipituri versus 2. Lipirea se face simultan pe "cuptor", dar fludorul trebuie sa-l tai manual in bucatele si sa-l pozitionez... Si eu am luat Nichia la inceput, cu vreo 5 ani in urma; 15 buc, mi-am facut iluminatul local la corpurile de la bucatarie; sunt foarte bune dar si foarte scumpe, am dat cam 5,6 lei pe bucata, au 60mA si le folosesc la 50mA; dar nu prea conteaza ca sunt scumpe avand in vedere ca o sa le folosesc toata viata. |
#14
Posted 16 September 2018 - 12:14
Da, am scris ca vreau, din restul de leduri care o sa-mi ramana dupa ce inlocuiesc pe cele din lampi.
Ca inevitabil aceste leduri nu vor fi potrivite 100% altui scop - cum ar fi sa fac becuri de tavan - asta e, n-am ce-i face, trebuie sa ma descurc cu ele... Multumesc pentru informatii. |
#15
Posted 20 September 2018 - 12:52
Ledurile au ajuns, am montat o parte in lampi.
Pot sa utilizez cam 96 pentru acest proiect. Au tensiunea de deschidere de 2.6V si ating 2.72V la un curent de 30 mA. Nu cred ca e indicat sa le pun pe toate in serie. O matrice ar fi mai buna, dar de cat sa fie pentru o tensiune optima? Alta intrebare: oare pe ce sa le montez? Edited by CosminCp3, 20 September 2018 - 12:58. |
|
#16
Posted 22 September 2018 - 08:10
Am inteles, scuze daca v-am suparat cu ceva, nu a fost intentionat.
Multumesc mult pentru ajutor. Va urez la toti o viata lunga si fericita. Logging out... Edited by CosminCp3, 22 September 2018 - 08:12. |
#17
Posted 22 September 2018 - 11:55
Pe mine nu m-ai supărat cu nimic. Doar că nu am răspuns pt ca zilele astea am fost f prins cu construcția la o casă.
Pentru întrebarea pe ce sa le montezi, răspunsul ar fi la vreo două pagini după primul link pe care l-am dat eu (cel cu CXA2011). Am arătat acolo modul cum am făcut eu plăcute pentru LED-uri SMD. Pentru idei de matrice: cu cât e tensiunea mai mare cu atât e mai ușor ptr dioda redresoare si pt bobinajul secundarului. Merge cu sarma mai subțire. Totuși tensiunea limita ar fi 100V. Peste, trebuie condensator mai mare; nu mai merge cu dioda BA157; etc. Deci fă o matrice între 50 si 100V. Si pune cate un rezistor de balast pe fiecare serie. Vreo 2-5v pe rezistor. Dacă faci matrice, nu face sursa de curent. O întrerupere într.-unul din lanțuri - supracurent în celelalte. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users