Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Iluminatul cu LED
Last Updated: Jan 31 2019 16:23, Started by
usd
, Nov 17 2012 23:59
·
0
#721
Posted 13 January 2015 - 15:28
Sincer, referitor la nemurirea LED-urilor, eu am incredere doar in Cree..
Referitor la racire: cu cat mai reci, cu atat mai bine. Deci ventilatoarele ar trebui sa fie mandatory. Eu am folosit un led de 12W pe un radiator destul de serios (5*8 cm si 2 cm inaltime aripioare, cu 13 aripioare) fara ventilator si frige (60-70 grd). Pentru o componenta situata pe un radiator serios, trebuie luata in considerare diferenta de temperatura intre cristalul semiconductor si corpul metalic al radiatorului, care poate fi destul de mare. Componenta are un parametru numit Rthj-c, rezistenta termica jonctiune-capsula. Aceasta indica cate grade celsius va avea jonctiunea fata de capsula la o anumita putere disipata. De exemplu, o componenta ca acel LED, disipand cca 9W (12w electrici - 3 wati lumina deci vreo 9) si avand o Rthj-c de 2.5 grdC/W, va avea temperatura interna a jonctiunii cu 9 x 2.5 = aprox 22 grd mai ridicata decat a capsulei, si probabil cu cca 40 grd mai sus decat radiatorul..caci mai apar rezistente termice la interfata capsula LED/substrat, apoi la interfata substrat/vaselina siliconica, apoi vaselina siliconica/radiator, apoi in primul milimetru de radiator, apoi in urmatorul... Sursele vor trai mult si bine doar daca sunt racite. Condensatorii au durata de viata de cca 2-3000 de ore la 105 grade celsius, si la fiecare 10 grade in jos durata de viata se dubleaza. In principiu, la 25 grd traiesc cam 20-30 de ani. Sursa cu TNY facuta de mine lucreaza destul de rece fara ventilatie: integratul sta la cca 65 grd la puterea maxima, condensatorul de iesire atinge 10 grade peste ambient iar cel de intrare sta la 5 grd peste temperatura ambientala. Dioda are cca 55 grd iar trafo cca 65 grd. Pentru semiconductori in general 60-65 e rezonabil. Pentru un circuit integrat care se raceste doar prin putinul cupru de pe placa PCB si ce radiaza corpul lui insusi, 65 e o temperatura ok. Au oricum protectie termica pe la 105 grd daca-mi aduc aminte bine. Dpdv al duratei de viata, semiconductorii tip tranzistor si CI e bine sa stea la sub 70, cei tip dioda sub cca 80. Condensatoarele sunt insa mult mai afectate, ele ar fi bine sa stea sub 30 daca ar fi posibil. Edited by addysoftware, 13 January 2015 - 15:35. |
#722
Posted 13 January 2015 - 22:49
Si pentru ca multa vorba, mai punem si cate o poza.
Montajul meu de studiu din 3 module e prima poza. Ca idee, cele 3 module alimentate la sursa potrivita, in corpul potrivit de iluminat ar face o lumina similara cu cele 3 becuri cfl de 15w plus 2 de 11w, cate am acum in sufragerie. Partea proasta e ca nu prea pot aborda din motive estetice sufrageria, asa ca voi aborda bucataria si baia. Apoi este solutia pe care o s-o adopt, probabil, pentru a raci sursa pentru montajele de genul asta. In principiu, voi pune sursa in admisia de aer a ventilatorului. Cam ca in poza a doua, zona rosie. Asta insemna ca corpurile de iluminat / montajele vor avea o forma cilindrica si destul de inalta, pe la 10- 15 cm. Attached Files |
#723
Posted 13 January 2015 - 23:37
Veery nice. Da' am impresia ca LED-urile sunt cu lumina rece.
Unde ai gasit corp de iluminat care sa se pupe cu radiatorul ala? Ca si eu as vrea. Lung si opal. Ca un cilindru. Da te rog un link, ceva, daca ai. |
#724
Posted 13 January 2015 - 23:51
LEDurile sunt cu lumina rece, corect.
Inca nu am corpurile respective de iluminat, insa posibil sa-mi dea prin cap vreo refolosire/reutilizare/demontare cine stie ce, care sa faca treaba si sa arate rezonabil. |
#725
Posted 26 January 2015 - 11:56
Salutare,
Ma gandesc sa schimb tuburi neon cu tuburi LED. Merita? Am citit ca pot exista probleme cu durabilitatea si interferente em. Edited by comozoi, 26 January 2015 - 11:56. |
#726
Posted 26 January 2015 - 18:50
Probleme cu durabilitatea si interferentele em sunt si la ( lampile cu ) tuburile fluorescente .
Cauta unele care sa aiba filtre corespunzatoare ; despre durabilitate e discutabila informatia. La 20000 sau 50000 ore nu cred ca se pune problema asta. Dar daca pui problema daca merita iti raspunc ca NU . Deocamdata diferenta de pret intre tuburi CFL si imitatii cu LEd-uri e mult prea mare pentru economia de energie. Comparativ din magazinele de bricolaj - un tub de 18 W costa 10 lei iar un tub ( nu chiar grozav ) LED de 9 W / 600 mm e cca. 50 . |
#727
Posted 27 January 2015 - 12:51
ggelu, on 26 ianuarie 2015 - 18:50, said:
Comparativ din magazinele de bricolaj - un tub de 18 W costa 10 lei iar un tub ( nu chiar grozav ) LED de 9 W / 600 mm e cca. 50 . 2015-01-27 12.29.56.jpg 47.64K 141 downloads 2015-01-27 12.30.12.jpg 47.61K 150 downloads 2015-01-27 12.30.50.jpg 42.2K 155 downloads 2015-01-19 17.32.07.jpg 51.07K 151 downloads Cel putin ai siguranta ca le lasi mostenire nepotilor. Edited by addysoftware, 27 January 2015 - 12:52. |
#728
Posted 28 January 2015 - 13:06
Am vazut tuburi led cu 50 RON, 18W / 1800 lm, SMD 2835
Neoanele la 36W costa 6-7 RON. Diferenta e certa, pe de alta parte neoanele mi se ard la 1-2 ani si dau lumina nashpa. De aia ma tot gandesc. |
#729
Posted 28 January 2015 - 13:10
#730
Posted 28 January 2015 - 13:52
andreic, on 28 ianuarie 2015 - 13:10, said:
Startere proaste... am neoane in exploatare de 9 ani. Sunt mai longevive decat cfl-urile si lumina e decenta (modele 830-840, 3000/4000k). Da de acord, problema e la startere. In combinatie cu startere electronice meseriase, neonul e probabil ceva mai ieftin. Starterele electronice bune au si alea un cost. Asa ca oricum diferenta de cost poate scadea. |
|
#731
Posted 29 January 2015 - 14:06
eu am cumparat acest model de la Leroy Merlin din Italia si sunt foarte multumit de cum si cat lumineaza
|
#732
Posted 29 January 2015 - 20:26
Lexman/Total Green nu reprezinta cea mai fericita alegere...stau foarte slab cu racirea.
|
#733
Posted 29 January 2015 - 21:24
7zeci, on 29 ianuarie 2015 - 14:06, said:
eu am cumparat acest model de la Leroy Merlin din Italia si sunt foarte multumit de cum si cat lumineaza |
#734
Posted 29 January 2015 - 21:40
Am mai cumparat azi un alt bec cu Led marca Philips de la OBI, tot de 15W si 1521 lm dar este cu lumina calda si nu-mi place cum se vede.
|
#735
Posted 01 February 2015 - 10:58
Daca, la bancul de acumulatori atasez o sursa de curent si tensiune constanta (de ex. de la 24v cu 800Ah la 12 cu 10A ) apoi aceasta tensiune o folesesc la iluminat mai trebui pentru fiecare led sau grup de leduri sa pun drivere individuale ?
Edited by st3fan19, 01 February 2015 - 10:59. |
|
#736
Posted 01 February 2015 - 14:23
Depinde. Sunt benzile acelea cu LED-uri pentru 12V sau 24V care au incorporate la fiecare 3 LED-uri cate un rezistor sau doua, pe post de balast. Ele se alimenteaza direct la 12V sau 24V dar eficienta utilizarii energiei este de aprox 80%, deoarece se pierde putere pe acele rezistoare.
Mai sunt si alte LED-uri facute direct pentru 12V care incorporeaza fie balast fie drivere. Ele se vand cu specificatia: Alimentare 12V sau 12....14.4V LED-urile tip chip SMD sau in general cele pe care le cumperi direct de la un magazin de piese, gen Comet, sunt doar chip-ul ca atare. Acestea functioneaza bine doar cu driver individual sau driver pe grup de led-uri legate in serie Sursa de care vorbesti (12V 10A) e doar de tensiune constanta. Specificatia 10A reprezinta limita maxima de curent de care e capabila. Nu e indicat sa alimentezi grupuri de LED-uri in paralel de la o sursa (indiferent de care) fara ca fiecare grup sa aibe fie un rezistor de egalizare fie un driver individual. Micile diferente de tensiune intrinseci fiecarui LED vor face ca LED-ul cu tensiune un pic mai mica sa preia un curent mai mare, incalzindu-se mai mult decat celelalte. Coeficientul de temperatura negativ face ca tensiunea intrinseca a acelui LED sa scada si mai mult, curentul crescand in avalansa. Daca nu are radiator adecvat se va distruge repede. Chiar si cu radiator, curentul in exces fata de cel nominal il va face sa aiba viata foarte scurta (saptamani fata de multi ani).... De aceea LED-urile din lanternele chinezesti (in care se pun in paralel zeci de LED-uri) au viata foarte scurta. |
#737
Posted 01 February 2015 - 18:41
Mai pe limba mea.
Mai bine pun cate un driver (sursa) pentru fiecare corp de iluminat in parte decat unul pentru toate. Mersi. |
#738
Posted 10 February 2015 - 15:36
comozoi, on 26 ianuarie 2015 - 11:56, said:
Salutare, Ma gandesc sa schimb tuburi neon cu tuburi LED. Merita? Am citit ca pot exista probleme cu durabilitatea si interferente em. Se merita. Mi-am luat lampa pe led si sunt foarte multumit. Am inteles ca are durata de viata foarte mare si am primit garantie 5 ani. Pai parca erai nehotarat . Vezi ca ai intrebat pe alt topic dupa ce ai cumparat lampa si esti multumit .... Nici reclama nu mai e ce era odata
Edited by ggelu, 10 February 2015 - 20:16.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users