Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 

Transformare bicicleta in bicicleta electrica

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
410 replies to this topic

#37
mcjohn

mcjohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,425
  • Înscris: 05.02.2009

 addysoftware, on 17 martie 2017 - 10:48, said:


Un kit e destul de scump, vreo 200$ motorul hub cu driver/controller, vreo 100$ baterii pe plumb minimale sau vreo 200$ pe litiu.
cauta bmsbattery.com, eskutr.cz, evpower.eu

Bună Addy !
Vreau să te trag de limbă puțintel, întrucît văd că ai ceva cunoștințe.
Chiar mă bate gîndul să-mi construiesc și eu o bicicletă electrică.
Am văzut in toate clipurile , pe lîngă motor și acumulator, o cutie argintie , din care ies vreo 10 fire de diferite culori.
Ce reprezintă cutia aceea și la ce folosește ?

De o săptămână urmăresc clipuri pe youtube, "cum pot să-mi construiesc singur o bicicletă electrică".
Am găsit pe eMag un Hoveboard.

(emag.ro/scooter-hoverboard-spider-web-electric-lumini-led-pe-roti-si-aripi-6-5-inch-telecomanda-bluetooth-cu-maner-si-husa-bonus-sd-hoverboard-10/pd/D6035QBBM/?X-Search-Id=9d24d817f1fcff6248f2&X-Product-Id=44992939&X-Search-Page=1&X-Search-Position=7&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view )
Viteză estimată la 20 km/h, autonomie 20 km. Preț ... aproape 600 lei.
Dacă cu roțile alea mici de 6,5" (care se învîrt de nu-știu-cîte mii de ori, ptr a parcurge 20 km, cînd voi pune motorul pe o roată de 26" sau 28" ... distanța va crește de 4 ori . Viteza ... nu-mi pasă. 25-30 km/h e perfect.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/mzadJk8_w10?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UutiGVbl2is?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Care este diferenta intre tensiunile de alimentare ?
Dă o putere mai mare ? O viteză mai mare ... sau ce ?
Acest motor cică este de 500 W, aliment la 36 V.
E mult, e puțin.
Bateriile acestor gadgeturi ar avea cam toate cam 4,4 Ah.
Attached File  Screenshot_Chrome_20190715-153718.png   176.8K   7 downloads Attached File  Screenshot_Chrome_20190715-153748.png   124.85K   7 downloads

#38
mcjohn

mcjohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,425
  • Înscris: 05.02.2009
De asemeni , am văzut multe clipuri unde indivizii își cumpără motorul echipat pe roata spate ... și în 10—15 min, gata bicicleta electrică.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/s6_AXNSqDaE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Am citit prin comentarii, acest kit (aceste kit-uri) se găsesc pe AliExpress.
Viteza ... 40-45 km/h, nu am găsit autonomia totuși . Cîți km poți merge cu o încărcare ?

 tehnics, on 17 martie 2017 - 12:25, said:


1. Cum vei prinde pinionul ?"Prin sudura, prin nituri. Ai loc pe cealalta parte a rotii sa montezi un al doilea pinion ?
2. Motorul unde il vei prinde ? Iti va incapea motorul acolo unde vrei tu sa il pui ?
Am pus eu cîteva clipuri.
Idei se găsesc...

Edited by mcjohn, 16 July 2019 - 22:34.


#39
ionitaga

ionitaga

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 08.01.2010
mcjohn, iti raspund si aici, pt ca mi-ai solicitat asta pe topical dedicate bicicletelor electrice.. Nu am nici un fel de experienta in a face conversia.
Autonomia depinde foarte mult de cati W are motorul si de voltajul + amperajul bateriei
Iar ca sa iti faci o bicicleta electrica ce merge maxim 20km/h - pai nu merita cheltuiala. Spun asta pt ca am vazut de vanzare tzoacle noi  sau sh cu motoare mai mici de 250w, la tensiune de 24v unde viteza max era data la 20km/h. Pai aia nu are nici un farmec. De aceea eu cred ca iti trebe cel putin kit de 36v - 250W iar bateria minim 400w (aprox 11Ah).  
Referitor la viteza maxima - asta e data de producator in functie de rotatia maxima a acelui motor ( vorbim de motorul in butucul rotii, indifferent ca e fata sau spate). Daca te uiti atenti pe aliexpress o sa dai de producatori care specifica clar, max rpm = 202 (pt alea de 250w, 36v).. Deci orice ai face, nu trece de acel rpm care in final iti da viteza maxima. Deci daca vrei viteza, dupa logica mea - cresti voltajul si pui un motor mai capabil (500 / 1000 W) cu o baterie care sa poata sa iti dea si autonomie..
La a mea de ex, baterie 400W, 11 Ah, motor 250 W - autonomia la mers exclusiv electric- undeva la 40 -45 km. dar pe masura ce se consuma bacteria, scade voltajul acesteia iar viteza maxima scade foarte mult. Am reusit intr-o zi sa descarc bateria de tot, iar inainte de a se opri complet viteza maxima era undeva la 22 km/h ( in loc de 31,5 cand e bateria full)
Consider ca la o tzoacla electrica nu ai ce sa cauti cu un acumulator mai mic de 10 Ah, cred ca asta ar fi cerinta minima. cel putin la un MTB..
P.S > important e sa stii ce vrei de la o tzoacla electrica. De ex eu merg 90% pe nivelul 2 - 3 ( ma asista pana pe la 22 km/h) > mai mult pt plecarile de pe loc de la semafoare. In rest pedalez constant ( am 11 km pana la scarbici). Daca vreau sa intru intr-o depasire sau ma fugareste vre-un caine, sau urc un pod, o panta etc, atunci trec pe 5. Plus ca mai mere si nevasta-mea in fiecare seara, si ea opreste asistentacomplet , ca vrea miscare.. In felul asta o incarcare ma tine 90 -105 km. Acum am 934 km pe bord si doar 14 incarcari.

#40
mcjohn

mcjohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,425
  • Înscris: 05.02.2009

 ionitaga, on 17 iulie 2019 - 14:47, said:

Deci daca vrei viteza, dupa logica mea - cresti voltajul si pui un motor mai capabil (500 / 1000 W) cu o baterie care sa poata sa iti dea si autonomie..

Păi, am pus ceva mai sus ce doresc să cumpăr.
Vreau să cumpăr acel hoverboard, cu motoare de 500 W.
Deci ești de părere că motorul ar fi bun.
Acum lămurește-mă ce face cutia aceea argintie din care ies o mulțime de fire (controller, am înțeles că-i spune).
Acum să văd ce autonomie are acel acumulator cu care este echipat "transportatorul".
Să văd dacă jucăria îl are încorporat, sau trebuie cumparat separat.
Este absolut necesar, sau merge și fără ?
Și defapt care este rolul său ?
Ce controlează ?


Attached File  Screenshot_Chrome_20190718-010148~01.png   132.56K   14 downloads

#41
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

 ionitaga, on 17 iulie 2019 - 14:47, said:

Spun asta pt ca am vazut de vanzare tzoacle noi  sau sh cu motoare mai mici de 250w, la tensiune de 24v unde viteza max era data la 20km/h. Pai aia nu are nici un farmec.
Amu stau sa ma intreb, unde ai nevoie mai mult de atat, ca in oras sigur nu. Intersectii, semafoare, linii tramvai, etc.

 mcjohn, on 18 iulie 2019 - 00:05, said:

Vreau să cumpăr acel hoverboard, cu motoare de 500 W.
Las-o moarta, doua motoare de 500W pe un acumulator de 36x4.4?

#42
mcjohn

mcjohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,425
  • Înscris: 05.02.2009

 lucifer76, on 18 iulie 2019 - 05:30, said:

Las-o moarta, doua motoare de 500W pe un acumulator de 36x4.4?
Păi eu intenționez să folosesc doar unul.
Uite totuși și un review despre un Pegas cu tracțiune dublă (față-spate).

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/D2ROoqKM3xU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Dar două motoare, consum dublu ... și nu are sens.
Eu locuiesc la șes, nu la munte.
Deci, voi folosi doar unul .

#43
ionitaga

ionitaga

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 08.01.2010
Lucifer, raspunsul este  : DA, am nevoie de mai mult. Da nu tot timpul :). Dar sunt momente cheie cand simti nevoia de mai mult!
Cu tzoacla non-electrica mentin 20- 22 km/h in conditii bune ( fara vant din fata, teren plat ) - Deci la ce mi-ar trebui sa dau 1000 de Eur pe o tzoacla care nu mere mai mult de 20km/h???
Si da, odata ce ai testat o tzoacla electrica, e normal sa vrei mai mult. Mai ales daca o folosesti zilnic, pe distanta d e 11 km dus + 11 km intors + 10 -20 de km plimbari pt cumparaturi, plimbari cu familia etc. Iar in traffic, cand plec de la semafor imi place sa stiu ca nu il incurc pe bizonu pe 4 roti din spatele meu. care oricum e cu o mana pe telefon iar in ailalta tine tigara..  De asemenea, daca traficul se deplaseaza cu 35- 40 km/h, prefer sa merg odata cu traficul, sa nu am grija in 30 in 30 de secunde ca o sa fiu deposit de soferi, unii chiar idioti, adica ma depasesc la 20 cm de ghidon, pe multi ii doare in paispe ca mai sunt si eu prin trafic. Pentur asta imi trebe o rezerva de putere/ viteza. Nu ca sa alerg ca bezmeticul, in mod normal circul pe pista de biciclisti cam cu 22 -24 km/h asistat electric. Unde nu am pista, trebe sa o iau prin traffic printer conserve.  Cate-odata aia 5 -10 km/h in plus pe care ti-I poate oferi o bicicleta electrica  - aia fac diferenta intre a merge safe sau a sta cu morcovu-n fund. Ca fost motociclist (9 ani motoare, zero accidente/ incidente) cred ca am destula experienta in traffic pe 2 roti ca sa pot evalua situatiile astea de care vorbesc. ciar ieri de ex am avut o situatie in care faptul ca motorul duce pana la 31 km/h m-a cam scos din rahat.. chiar in zona garii din arad, meream linistit pe pista de biciclete, pista pe trotuar, nu aveam mai mult de 16 -17 km/h (eram pe treapta 2) si ma pregateam sa devansez o tanti care merea in fata mea mai agale.. si dintr-o data, de la butiqurile alea infecte doar ce vad o haita de caini, unu dintre ei s-a repezit direct la mine, ingnorand pe tanti aia pe car etocmai de o devansasem. Probabil a fost marcat de costumatia mea, cu casca, ochelari, far 800 lumeni pornit (deh, defect profesional de fost motociclist, merg tot timpul cu farul pornit ca sa fiu vazut) si hopa, s-a repezit.. instinctive am schimbat pe 5 si am accelerat instant.. brusc si celelalte patrupede s-au repezit dupa mine latrand cu balele atarnand.. instant am trecut de 31 km/h, dupa vre-o 30 -40 de metri o potaie din gasca inca mai era pe langa picioarele mele, restul au renuntat la cursa. Fiind pe trotuar, am decis " gata cu joaca!" si am franat brusc ca ca sa intreb potaia de sanatate.. potaia, cum era de asteptat, din javra agresiva a devenit un iepuras fricos si a luat distanta inapoi spre gasca ei.. si mi-am vazut de drum... Tocmai in astfel de situatii, care se intampla rar, apreciez faptul ca ma pot baza pe o viteza care sa imi confere confort. Ma gandesc, oare daca nu reuseam sa trec instant de la 17 - 18 la 31 -32 si ma apucau javrele alea de picioare > ar fi fost mai OK? Sunt caini care umbla hai-hui, ai nimanui, nu am treaba cu ei, da nu e tocmai placut sa iti rupa astia pantalonii / incaltarile, pielea de pe picioare.. pt ca daca se intampla eu raman cu paguba si cainii maine, dupa ce prind gustul, vor ataca iar si iar .
mcjohn, controllerul ala regleaza puterea si intensitatea curentului pe care motorul si-l "trage" din baterie. Fara controller probabil ca n-o sa mearga ce vrei tu sa faci. Si din cate mai stiu tot controllerul protejeaza motorul de suprasarcina, ca sa nu se arda . Fara controller nu cred ca o sa functioneze , sau o sa functioneze pt foarte scurt timp acel motor. Repet, bateria aia de 4.4 Ah mi se pare o gluma proasta, mai ales la un motor de 500 Wh. Da ma rog, banii tai, timpul tau, daca faci asta sa ne tii si pe noi la current, eventual cu poze.

#44
mcjohn

mcjohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,425
  • Înscris: 05.02.2009

 ionitaga, on 18 iulie 2019 - 08:21, said:

Repet, bateria aia de 4.4 Ah mi se pare o gluma proasta, mai ales la un motor de 500 Wh. Da ma rog, banii tai, timpul tau, daca faci asta sa ne tii si pe noi la current, eventual cu poze.
Întrebam și eu, ca prostul !? Deoarece nu mă pricep deloc.
Păi și atunci cum poate duce bateria aia de 4,4 Ah, acea jucărie cu motoare de 1000 W 20 km cu 20 km/h ?!?
Probabil că "e țeapă pentru fraieri", căci altfel nu-mi explic.
Am să intru să citesc și la comentarii , poate că se plînge unul pe acolo.

Cîinilor nu le pasă de casca ta, nici de farul aprins sau stins !
Așa au ei un reflex. Marea majoritate. Latră bicicliști !!!
Eu am avut un pechinez.
Eu am bicicleta mea din 93. (Pînă atunci, era a lui tata).
Acel pechinez, pe mine nu m-a lătrat niciodată, dar, într-o zi a trecut cineva cu bicicleta pe stradă, prin fața porții.
Eu stăteam de vorbă cu cineva la poartă și cățelul printre picioarele mele. Și ce crezi ? Cățelul rău după el. :)

Attached File  Screenshot_20190707-163720.png   72.84K   22 downloads Attached File  2017_08_29__15_10_06-picsay.jpg   295.52K   24 downloads
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Kb7Kv4RJu_I?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Dar acum, de curînd, (o lună, două, în urmă), e o zonă unde curtea nu are gard. La ieșire dintr-un sat. Și-s cîini de talie mare (cît cîinele lup).
Eu cu bicicleta mea prind 50 km/h, dar merg cu 30-35 km/h, în general.
Cînd să ies din comuna aceea, 3 javre m-au plancat (și pe o parte și pe cealaltă).
Am dat bice, am trecut de 40 km/h ...
Doi dinte ei, nu se mai puteau ține după mine, dar cel mai mare ... m-a lătrat vreo 500 m. Îi ieșea limba de un cot, dar tot se ținea după mine.
Așa că nu scapi tu de cîini, alergînd cu 30 km/h.
Și încă un amănunt, câinele latră (ptr el este o joacă), dar nu mușcă.
Dacă nu dai din pedală nu mușcă.
Te înhață, cînd dai din pedală și ești cu pedala jos ! Dar dacă nu dai din pedale , nu te atacă !
Mie mi-a rupt unul blugii ! (Nu aveam motor atunci.)  
De obicei, eu port o "armă albă" la mine (pompa, vezi poza de mai sus).
Se apropie cîinele, scot pompa și cînd vede "băț", știe de frică.
Nu m-a atacat niciunul cînd m-au văzut cu pompa în mînă.

Edited by mcjohn, 18 July 2019 - 09:30.


#45
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

 mcjohn, on 18 iulie 2019 - 07:16, said:

Păi eu intenționez să folosesc doar unul.
Totusi nu sunt facute sa mearga mult timp. La trotineta se incalzesc destul de serios daca le fortezi un pic.

 ionitaga, on 18 iulie 2019 - 08:21, said:

Cu tzoacla non-electrica mentin 20- 22 km/h in conditii bune ( fara vant din fata, teren plat )
Asta ma intreb, pentru o distanta mica, ce mevoie e de electrica? Nici nu apuci sa te incalzesti in jumatate de ora de pedalat :) Avantajul vitezei nu foloseste la nimic, oricum nu apuci sa prinzi viteza in oras ca sa conteze. De multe ori ma apuca rasul cand vad ca in 2-3 km masinile merg ca melcul, pai degeaba prind 180 cand traficul este melc turbat.

 ionitaga, on 18 iulie 2019 - 08:21, said:

Fiind pe trotuar, am decis " gata cu joaca!" si am franat brusc ca ca sa intreb potaia de sanatate.. potaia, cum era de asteptat, din javra agresiva a devenit un iepuras fricos si a luat distanta inapoi spre gasca ei.. si mi-am vazut de drum...
Lasa ca m-au alergat niste potai aproape 1 km, si aveam ceva viteza. Puteam sa ma opresc si sa ii sperii, dar am vrut sa vad cat rezista javrele. Totusi erau de la tara,invatate cu sportul, astea de la oras cedeaza mult mai repede. Eu mai urlu la ele si se intimideaza, fratele meu are niste frane de te scoate din mormant cand franeaza si sperie potaile. Dar cel mai simplu e sa te opresti si sa ii iei cu pietre la intrebari.

 mcjohn, on 18 iulie 2019 - 09:15, said:

Așa că nu scapi tu de cîini, alergînd cu 30 km/h.
Am cursiera, ajung la 50 destul de rapid. Dar cainii sunt teritoriali, in oras se lasa pagubasi repede, nu intra pe teritoriul altora. La tara, da, alearga mai serios.

 ionitaga, on 18 iulie 2019 - 08:21, said:

Si da, odata ce ai testat o tzoacla electrica, e normal sa vrei mai mult.
Totusi sunt prea scumpe in prezent. Hai ca nu m-ar deranja greutatea suplimentara, dar sa dau 8000 lei pe o bicla mi se pare cam mult.

#46
mcjohn

mcjohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,425
  • Înscris: 05.02.2009

 lucifer76, on 18 iulie 2019 - 10:02, said:


Totusi nu sunt facute sa mearga mult timp. La trotineta se incalzesc destul de serios daca le fortezi un pic.

Ok ! Mulțumesc ! Nu am știut !

Quote

Totusi sunt prea scumpe in prezent. Hai ca nu m-ar deranja greutatea suplimentara, dar sa dau 8000 lei pe o bicla mi se pare cam mult.
E doar un moft, părerea mea.
Dar mofturi sînt toate, la urma urmei.
Unul folosește un telefon cu butoane (fără internet), în timp ce un altul își cumpără telefon de 1000 euro !
Unul se plimbă cu o mașină de 5 000 euro, în timp ce altul își cumpără mașină de 200 000 Euro !  Pînă la urmă fiecare își alege ceea ce dorește, în funcție de buget și necesități.
Noi, n-avem nici un drept să-l judecăm pe cel ce și-a luat un obiect din banii săi.
Uite, am văzut aici la noi, kitul cu motor pe roata din spate.
Dar mie mi se pare piperat prețul, totuși ! :( 1 700 lei.
https://www.generalm...rie-10a-inclusa
Attached File  Screenshot_Chrome_20190718-120757.png   398.66K   20 downloads

Am citit poștale lui @zilo_b333 .
El afirmă că face excursii montane. Și după 100 km, încă mai are baterie ! E super.

#47
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007
Autonomie, 30 km cu asistenta la pedalat. La "doar" 1700 lei ;).

#48
ionitaga

ionitaga

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 08.01.2010
Licifer Pai bacteria aia micuta - nu are cum sa ofere o autonomie mai mare! Pui o baterie de 500 W 14Ah si sa vezi atunci diferenta.
P.S - pt un babalac de 44 de ani > 11 km dimineata si minim 11 dupa-amiaza nu e chiar o distanta mica. Mai ales ca lucru la birou si nu vreau sa put a transpiratie cand ajung la scarbici. Deci pentru mine chiar e ceea ce trebuie o bicicleta astistata electric. Si distractia asta m-a costat putin peste 4000 Ron in 6 rate fara dobanda ( Deh, am prins o oferta :) ) deci practice vara asta amortizez jumate din costul bicicletei prin economie la carburantul pe care l-as consuma daca as mere cu masina (in oras imi ia 8%). Plus comoditatea pe care o am la intoarcere, dupa-amiaza, ma opresc unde vreau in oras, nu am grija parcarilor, nu am grija aglomeratiei, nu stau in trafic sa prind acelasi semafor de 3 ori, nu ma enervez cu toti dobitocii care nu respecta nici o regula de circulatie, daca mi-e sete ma opresc si beau o bere rece, apoi trec pe la Mures sa vad care-I cota, ce mai prind mincinosii, chestii care atunci cand mergeam cu masina nu le faceam cu atata lejeritate. Zici ca e un moft de 8000 RON, - pai poa sa fie si mai scump, bicicletele alea adevarate cu motoare shimano in butucul pedalier, alea intr-adevar costa dublu fata de a mea. Desigur - cand am luat-o pe asta m-am gandit si eu la una de-aia dar ala ar fi fost intr-adevar un moft, niste bani aruncati pe un lucru pe care nu l-as fi folosit pt de a fost conceput. Pentur ca indifferent ca are motor in roata, sau in butucul pedalier, indifferent ca ii spune shimano, Yamaha sau bafang, eu tot asta as fi facut si cu una de 8000 RON. Atata ca as fi avut rata lunara dubla :)
John, Exact la kitul ala m-am uitat si eu. Pe alibaba gasesti acelasi kit sub 300 USD, da trebe sa cauti si risti sa pierzi banii.. ca nu stii ce tzepari se ascund in spatele anunturilor.alta chestier, daca deja ai bicicleta cu motor termic la ce-ti mai trebe cu motor electric?

#49
mcjohn

mcjohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,425
  • Înscris: 05.02.2009

 ionitaga, on 18 iulie 2019 - 13:12, said:


P.S - pt un babalac de 44 de ani
John, Exact la kitul ala m-am uitat si eu. Pe alibaba gasesti acelasi kit sub 300 USD, da trebe sa cauti si risti sa pierzi banii.. ca nu stii ce tzepari se ascund in spatele anunturilor.alta chestier, daca deja ai bicicleta cu motor termic la ce-ti mai trebe cu motor electric?
Babalîc ! :)
Puștule, peste 6 ani vei avea vîrsta mea, dar nici eu nu stau să te aștept să mă ajungi :) !

La asta ... sînt murdar cam tot timpul.
Attached File  20190709_212948.jpg   333.43K   19 downloads Attached File  20190718_154734.jpg   202.78K   25 downloadsAttached File  20190718_154224.jpg   358.74K   36 downloads
Ba se strică una, ba se strică alta.
Și car în permanență după mine o pungă de 3,3 kg cu scule.
Nu știu, cînd pică, ce pică !?
Am scris pe topicul meu, weekend-ul trecut am calat motorul [mă duceam in orașul alăturat și la jumătatea drumului ... (cred că au intrat 2 zale de lanț in motor și) s-a oprit brusc. Repararea bicicletei m-a costat cam 200 lei.]
Attached File  Screenshot_20190705-195814.png   172.17K   29 downloads Attached File  Screenshot_20190705-221840.png   291.44K   23 downloads
Attached File  20190707_133419.jpg   463.41K   20 downloads Attached File  20190707_133411.jpg   370.84K   17 downloads

#50
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

 ionitaga, on 18 iulie 2019 - 13:12, said:

P.S - pt un babalac de 44 de ani > 11 km dimineata si minim 11 dupa-amiaza nu e chiar o distanta mica. Mai ales ca lucru la birou si nu vreau sa put a transpiratie cand ajung la scarbici.
Lasa ca nici eu nu-s tinerel, dar miscarea e Miscare, mersul pe jos face piciorul frumos, vorba aia :). Acum cativa ani, dupa 5 km dadeam de ceasul mortii, in prezent, 50 mi se pare distractie. De trnspirat traspiri si cu asist, sau la o adica transpiri si pe scaun in masina. Pui o bluza in rucsac, te schimbi cand ajungi la munca si gata.

 ionitaga, on 18 iulie 2019 - 13:12, said:

Plus comoditatea pe care o am la intoarcere, dupa-amiaza, ma opresc unde vreau in oras, nu am grija parcarilor, nu am grija aglomeratiei, nu stau in trafic sa prind acelasi semafor de 3 ori, nu ma enervez cu toti dobitocii care nu respecta nici o regula de circulatie, daca mi-e sete ma opresc si beau o bere rece, apoi trec pe la Mures sa vad care-I cota, ce mai prind mincinosii, chestii care atunci cand mergeam cu masina nu le faceam cu atata lejeritate.
Comod si nu prea, mie mi-era frica sa las bicicleta de 300 de lei si sa intri in magazin, ca nu aveam chef sa plece inaintea mea de acolo. In trafic nu zic, e mult mai simplu cu o bicicleta, mai ales daca merge singura :). Hai ca acum e vacanta, circulatia e lejera la orice ora, dar e comic sa vezi o coada de un km la semafor si tu sa treci in viteza pe langa sarmanii automobilisti.

Auzi la el, alcool la ghidon. Daca te prinde militia, ramai fara carnet?

 mcjohn, on 18 iulie 2019 - 15:08, said:

Şi car în permanenţă după mine o pungă de 3,3 kg cu scule.
Nu mai bine pui roti la garaj, si il iei cu totul dupa tine? :) Am borsete cu scule la toate bicicletele, dar de folosit nu am avut la ce sa le folosesc vreodata, doar nu ma apuc sa demontez complet roata in voiaj.

 mcjohn, on 18 iulie 2019 - 15:08, said:

Ba se strică una, ba se strică alta.
27 km la dus, 27 la intors, pai la electric iti trebuie investitie serioasa, nu gluma, ceva cu 80 km autonomie, cel putin.

#51
ionitaga

ionitaga

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 08.01.2010
Lucifer, pariu pe ce vrei tu, ca dimineata la 7 nu transpir deloc pana la scarbici? MErg lejer de tot pe treapta 2 - maxim 3 . Tricou de rezerva am oricum in geanta, asa, preventiv, da il car dupa mine de doua luni si nu am fost nevoit sa il folosesc :) . Agale ca pensionarii, nu ma grabesc, daca ma opresc la un birt in apropiere de scarbici sa beu o cafea - in total fac maxim 40 de minute. Daca nu ma opresc la birt, - fac intre 28 si 32 de minute, depinde de cate semafoar prind pe verde. Poate peste cativa ani o sa ma distrez si eu cu distante de 50 km pe zi, cine stie :) asta daca nu imbatranesc.
Iar referitor la caini, trec in fiecare zi pe langa niste amici patrupezi aciuiti langa o fosta fabrica de bere, prima data m-au luat prin surprindere si am dat talpa, apoi deja stiam ca is acolo la panda si veneam mai repede prin zona.. apoi am inceput sa ma joc cu ei, adica ii vad de la 200 de metri tolaniti in fata portii  - si cand ma apropii de ei, le dau trezirea cu cateva "ding-ding-ding" din sonerie, si hopaaaa, ce sa vezi?? aia ma vad si o iau la goana in intampinarea mea si apoi dupa mine latrand ca bezmeticii prin tot cartieru :) . Ma rog, aia ii stiu deja, mi-s amici de calatorie, ca pe aia ii cam pierd la 35 km/h pe drum. Azi de ex era doar unu singur, si ala n-a reactionat nicium la soneria mea, era prea plictiisit. Cu semicursiera prinzi 50 lejer, eu vit max am prins-o cu greu la vale pe un pod luuug, si aia a fost fix 55.2 km/h. Da am pedalat de mi-or iesit ochii...
P.S cand ajung pe la 16.30 - 17.00 acasa, dupa vre-o 20 de km de pedalat prin oras si pe mal, pai n-ar mere o bere rece?? Las ca n-are decat sa ma prinda politia , ce sa imi faca? Ca sofer niciodata nu coduc dupa ce am gustat ceva, dar ca biciclist, mei bau o bere- doua.. asta e.
Revenind la topic, ca sa iti faci din tzoacla normal - una electrica ajungi la minim 3000 ron. O tzoacla electrica noua ca a mea o gasesti la 4700 ron. Si e nou-nouta :)
Nu stiu daca merita pt diferenta de bani sa te apuci sa bricolezi, mai ales daca nu te pricepi, cel putin eu asa am gandit. Bine, eu am luat-o sa ma folosesc de ea, am facut aproape 1000 de km deja. Din calculele mele, in aprox 9000 de km am amortizat-o complet.

Edited by ionitaga, 19 July 2019 - 12:36.


#52
zilo_b333

zilo_b333

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 138
  • Înscris: 15.01.2019

 ionitaga, on 17 iulie 2019 - 14:47, said:

mcjohn, iti raspund si aici, pt ca mi-ai solicitat asta pe topical dedicate bicicletelor electrice.. Nu am nici un fel de experienta in a face conversia.
Autonomia depinde foarte mult de cati W are motorul si de voltajul + amperajul bateriei
Iar ca sa iti faci o bicicleta electrica ce merge maxim 20km/h - pai nu merita cheltuiala. Spun asta pt ca am vazut de vanzare tzoacle noi  sau sh cu motoare mai mici de 250w, la tensiune de 24v unde viteza max era data la 20km/h. Pai aia nu are nici un farmec. De aceea eu cred ca iti trebe cel putin kit de 36v - 250W iar bateria minim 400w (aprox 11Ah).  
Referitor la viteza maxima - asta e data de producator in functie de rotatia maxima a acelui motor ( vorbim de motorul in butucul rotii, indifferent ca e fata sau spate). Daca te uiti atenti pe aliexpress o sa dai de producatori care specifica clar, max rpm = 202 (pt alea de 250w, 36v).. Deci orice ai face, nu trece de acel rpm care in final iti da viteza maxima. Deci daca vrei viteza, dupa logica mea - cresti voltajul si pui un motor mai capabil (500 / 1000 W) cu o baterie care sa poata sa iti dea si autonomie..
La a mea de ex, baterie 400W, 11 Ah, motor 250 W - autonomia la mers exclusiv electric- undeva la 40 -45 km. dar pe masura ce se consuma bacteria, scade voltajul acesteia iar viteza maxima scade foarte mult. Am reusit intr-o zi sa descarc bateria de tot, iar inainte de a se opri complet viteza maxima era undeva la 22 km/h ( in loc de 31,5 cand e bateria full)
Consider ca la o tzoacla electrica nu ai ce sa cauti cu un acumulator mai mic de 10 Ah, cred ca asta ar fi cerinta minima. cel putin la un MTB..
P.S > important e sa stii ce vrei de la o tzoacla electrica. De ex eu merg 90% pe nivelul 2 - 3 ( ma asista pana pe la 22 km/h) > mai mult pt plecarile de pe loc de la semafoare. In rest pedalez constant ( am 11 km pana la scarbici). Daca vreau sa intru intr-o depasire sau ma fugareste vre-un caine, sau urc un pod, o panta etc, atunci trec pe 5. Plus ca mai mere si nevasta-mea in fiecare seara, si ea opreste asistentacomplet , ca vrea miscare.. In felul asta o incarcare ma tine 90 -105 km. Acum am 934 km pe bord si doar 14 incarcari.

Buna.
Exact asta am discutat telefonic cu d-nul Cornel McJohn.Am incercat sa explic diferenta intre motoare in butucul rotii, si butuc pedalier.Iar cel mai important lucru era sa-i explic ca nu se poate face o conversie-modificare intre hoverboard, si bicicleta, ca nu iese prea mare lucru calitativ-durabil pe termen mai lung.Eu sunt "fan"motor (kit) butuc pedalier,
Marea majoritate a producatorilor consacrati (Bosch-Brose-Shimano steep-Yamaha) asa ceva folosesc, la 250W, cei drept la preturi "serios-piperate".La bicicleta sotiei avem 2025 km (350W/13 Ah kit butuc pedalier.) tot undeva 12-15 incarcari.
Domnul Cornel este un om foarte deschis la nou, are idei foarte bune, si indemanare tehnica.Cu mare drag am discutat cu el,si am lamurit multe detalii tehnice, care nu erau prea clare ptr. el.
Mai mult din cauza insistentei lui am intrat di nou pe facest forum.Cu stima.Zoli

#53
mcjohn

mcjohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,425
  • Înscris: 05.02.2009

 lucifer76, on 19 iulie 2019 - 05:05, said:

Nu mai bine pui roti la garaj, si il iei cu totul dupa tine? :) Am borsete cu scule la toate bicicletele, dar de folosit nu am avut la ce sa le folosesc vreodata, doar nu ma apuc sa demontez complet roata in voiaj.


27 km la dus, 27 la intors, pai la electric iti trebuie investitie serioasa, nu gluma, ceva cu 80 km autonomie, cel putin.
Măi, aș pune roți, dar n-am la ce !? :(

#54
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

 ionitaga, on 19 iulie 2019 - 12:31, said:

Lucifer, pariu pe ce vrei tu, ca dimineata la 7 nu transpir deloc pana la scarbici?
Depinde, la 10 km nu transpir nici eu daca nu ma grabesc sau nu e deal.

 ionitaga, on 19 iulie 2019 - 12:31, said:

Daca nu ma opresc la birt, - fac intre 28 si 32 de minute, depinde de cate semafoar prind pe verde.
Cum ziceam, 20km/h :). Pentru mine, asta e plimbare de voie.

 ionitaga, on 19 iulie 2019 - 12:31, said:

Cu semicursiera prinzi 50 lejer, eu vit max am prins-o cu greu la vale pe un pod luuug, si aia a fost fix 55.2 km/h. Da am pedalat de mi-or iesit ochii...
78km/h, mtb cu roti late. Am dovada in Strava.

 ionitaga, on 19 iulie 2019 - 12:31, said:

Revenind la topic, ca sa iti faci din tzoacla normal - una electrica ajungi la minim 3000 ron. O tzoacla electrica noua ca a mea o gasesti la 4700 ron. Si e nou-nouta :)
Nu stiu daca merita pt diferenta de bani sa te apuci sa bricolezi, mai ales daca nu te pricepi, cel putin eu asa am gandit.
Hai ca nu e mare chestie sa montezi o roata si cateva fire.

https://www.olx.ro/o...html#d9d9f9714c

Scumpisori acumulatorii. Hai ca nu e mare investitie kitul, dar te rupe la portofel doua seturi de acumulatori.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate