Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...

Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54
 Aplicatie medicala / asistent med...

Google Sheet - Referire la textul...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE
 Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 

Transformare bicicleta in bicicleta electrica

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
410 replies to this topic

#19
RobertMP

RobertMP

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 179
  • Înscris: 09.01.2017

 myshyk, on 13 martie 2017 - 08:56, said:

Lasa-te pagubas cu motoarele de ventilator. Ai nevoie de un motor de minimum 250 de W. Cele de ventilator au cativa zeci de W, nici macar nu te vor pune in miscare.
Daca am nevoie de minimum 250w, motorul bormasinii cati W are?
Am cautat pe internet electroventilator golf V (de la un golf V am eu un motor de electroventilator) si la putere avea 200W
M as gandi sa l montez la pedale pe partea opusa cu foaia(scoasa pedaua si prins acolo) iar puterea si viteza o sa i o dau din schimbatoarele bicicletei)
Unde o sa pun picioarele vad eu eventual fac un suport din lemn sau fier.
Ca alimentare o sa folosesc 1 sau 2 acumulatori de 12v 12Ah(sau mai mult)pusi in paralel carora o sa le fac o carcasa din tabla si o sa i prind pe cadru.

#20
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Motorasele de bormasina pe baterii au putere cam mica. Trebuie sa intelegi ca una e puterea de varf (care da, poate atinge cca 100-150W in anumite conditii: la motoarele de cc cu perii acestea ar fi turatia la sau sub jumatate si curent foarte mare) si alta e puterea de regim constant care iti trebuie pentru o bicicleta. O sa-ti mai spun doua lucruri care sa te puna pe ganduri un pic:
  • Puterea de regim nominal a unui motor de curent continuu am putea s-o numim P1 si este dezvoltata undeva la 80-90% din turatia de mers in gol. Cuplul nu e foarte mare dar turatia e ridicata; puterea e formata din turatie plus cuplu. Aceasta putere de regim nominal incalzeste motorul la temperatura t1, care de obicei va fi de 70-90 grd Celsius dupa un timp indelungat de functionare (cel putin cateva minute)
  • Puterea nominala pentru regim de functionare de lunga durata la motorasele de bormasina o estimez la cca 50W, poate-poate 70W, si asta la cele bune (makita, black-and-decker, nu porcarioare de genul go-on sau altele de 100 lei bucata
  • Daca vrei putere mai mare, sarcina mecanica a motorului se va opune rotatiei acestuia, turatia scad si curentul prin motor creste. Puterea creste si ea, dar nu foarte mult; cuplul creste mult dar scade turatia, per ansamblu avem crestere de putere dar cu un pret: temperatura. Dezvolt imediat:
  • Curentul care trece prin motor creste proportional cu scaderea de turatie: daca la nominal aveam o turatie scazuta cu sa zicem 15% fata de turatia de mers in gol, la o turatie care scade cu inca 15% vom avea curent dublu.  La inca 15% scadere de turatie vom avea curent triplu.
  • Intr-un rezistor (si bobinele motorului au pierderi, deci se comporta rezistiv, ca vezi dovada, de aia disipa caldura...) puterea disipata e proportionala cu patratul curentului. Adica formula este asa: P=I2R.
  • Deci in bobinajele motorasului nostru vom avea curent de vreo trei-patru ori mai mare decat nominal, pentru ca bicicleta cere acest lucru. ea nu merge cat-de cat fara 150-250W
  • Temperatura pe care motorul ar atinge-o la puterea nominala am spus ca ar fi de 80 grade dupa cateva minute, mai ma urmaresti?
  • Asta inseamna o crestere (dT) de 60 grade fata de temperatura ambiata, considerata standard la 20 grd.
  • Dublarea curentului inseamna o crestere de 4 ori a puterii de pierderi disipate in motor deci - pe termen suficient de lung, 3-4 minute - o crestere de temperatura de cel putin 3 ori deoarece din fericire disipatia creste si ea, mai ales daca ventilatia este suficienta, dT va fi de 3 x 60 = 180 grd, care se adauga temperaturii ambiante de 20 grade. Deja vorbim de fum, oricum.
  • Triplarea curentului inseamna o crestere de 9 ori a puterii de pierderi disipate in motoras deci - pe termen suficient de lung, 30-50 secunde - o crestere de temperatura de 6-7 ori, dT va fi de 6 x 60 = 360 grd . Nu mai zic nimic altceva.


#21
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Motorul de 200W de care spui ar putea fi insa bun suficient.
Si la baterii incepi sa te apropii. Cu 24Ah x 12V = 288Wh din care folosibili cca jumatate (am mai spus de ce) poti merge binisor, cca 30 minute cu o viteza de cca 20km/h
Atentie, puterea necesara creste intrucatva liniar cu voteza pana pe la 17-20 la ora (deoarece la viteze mici ponderea mare o au pierderile in pneuri, si astea sunt proportionale cu viteza) dar apoi incepe sa creasca patratic, deoarece creste mult rezistenta aerului, puterea necesara pentru a o invinege creste cu patratul vitezei (energia in vant e proportionala cu cubul vitezei vantului.)

#22
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Cu motorul ala GVM nu sa faca nici o branza.
Ala nu rezista sa disipe 200w in regim continu mai ales fara ventilatie fortata.
Pe langa asta un reductor de la turatiile alea ridicate este o utopie.
Iar cireasa de pe tort este ca omul nostru e cu, cunostintele la pamant.
Chiar daca face rost de motorul potrivit nu o sa reuseasca in veci sa construiasca un controller, un incarcator si sa faca adaptarile mecanice necesare pentru a angrena roata.
E sunt sceptic ca poate monta si un kit complet.

Edited by geo123, 15 March 2017 - 10:17.


#23
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Lasa'l mah, sa incerce. Pana nu strica doua-trei chestii, o sa traiasca cu impresia ca tot ce zboara se mananca. Insa va prinde ceva experienta la bricolat, si in doi-trei ani o sa ne dea cu tifla de pe bicla electrica la 72V cu motor hub de 1kW :)

#24
RobertMP

RobertMP

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 179
  • Înscris: 09.01.2017
Sa va dau video cum merge motorul de care ziceam?(nemontat, in gol)

#25
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Ai grija ca bateriile cu plumb n-ai voie sa le tii descarcate ca se sulfateaza. O data la doua-trei saptamani chiar daca nu le utilizezi tot trebuie sa le pui pe incarcator vreo 1/2...1 ora, iar incarcatorul sa fie de tip constant voltage, adica nu vechitura de-aia cu traf de la bunicul care baga de nebun si reglezi curentul cu ploturi. Dupa fiecare utilizare le pui pe incarcator si le tii pana cand curentul scade la 1/50 din capacitatea acumulatorului, apoi deconectezi. Tensiunea de incarcare la care se regleaza incarcatorul in gol pt o baterie e de obicei cca 14,4V; pt doua in serie va fi 28,8V. Nu e problema daca pui 14,5 respectiv 29V. E problema daca e mai mult. Curentul de incarcare initial vezi sa nu fie mai mare de 1/10 din capacitatea acumulatorului. In timpul si mai ales spre sfarsitul incarcarii vezi sa nu se incalzeasca acumulatorii.

#26
lupull

lupull

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,076
  • Înscris: 21.02.2007
Sa inteleg ca nu si-a modificat nimeni pana acum bicicleta in una electrica ?
Astept un raspuns la ce am scris/intrebarea mea

#27
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005

 lupull, on 17 martie 2017 - 09:45, said:

Sa inteleg ca nu si-a modificat nimeni pana acum bicicleta in una electrica ?
Astept un raspuns la ce am scris/intrebarea mea
Aici nu e vorba daca si-a modificat sau nu. Aici e vorba daca merita/renteaza sa o modifici atata timp cat exista pe piata asa ceva.
Pe vremea lu nea Nicu multi isi modificau bicicletele punandu-le motor pentru ca nu isi permitau sau nu aveau alternative. Acum cand exista alternative, nu stiu daca se mai merita.
Daca o faci din placere, hobby, curiozitate, sincer sa fiu modificarea unei bicicelete in una electrica nu e ceva wow si doar pentru placerea personala.

Edited by tehnics, 17 March 2017 - 10:01.


#28
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

 lupull, on 14 martie 2017 - 17:01, said:

.....- Sa incerc cu un kit pt ea ( nu stiu ce model/tip ar trebui sa caut ) daca nu ma insel rotile sunt de 28"" si la cam car s-ar ridica un pret aproximativ la aceasta modificare
- Sau sa cumpar una sh de a gata , insa in acest caz implica niste riscuri din partea mea in privinta acumulatorului/incarcatorului nestiind in ce conditii au fost folosite....
Un kit e destul de scump, vreo 200$ motorul hub cu driver/controller, vreo 100$ baterii pe plumb minimale sau vreo 200$ pe litiu.
cauta bmsbattery.com, eskutr.cz, evpower.eu

As ruga un moderator sa uneasca topicul de fata cu acesta https://forum.softpe...leta-electrica/

#29
Wzzz

Wzzz

  • Grup: Moderators
  • Posts: 4,712
  • Înscris: 10.05.2011
Posted Image
Se muta acolo si un coleg le uneste.

#30
RobertMP

RobertMP

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 179
  • Înscris: 09.01.2017
Em m am gandit sa nu mai ma bag pe la pedale si lant si etc. Si sa prind pe partea cealalta a rotii din spate un pinion mare iar pe motor unul foarte mic si cu un controller pt ajustarea vitezei

#31
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005

 RobertMP, on 17 martie 2017 - 12:15, said:

Em m am gandit sa nu mai ma bag pe la pedale si lant si etc. Si sa prind pe partea cealalta a rotii din spate un pinion mare iar pe motor unul foarte mic si cu un controller pt ajustarea vitezei
Nu stiu cum ai gandit treaba asta, doar ca nu mi se pare practica. Adica muncesti mai mult.
1. Cum vei prinde pinionul ?"Prin sudura, prin nituri. Ai loc pe cealalta parte a rotii sa montezi un al doilea pinion ?
2. Motorul unde il vei prinde ? Iti va incapea motorul acolo unde vrei tu sa il pui ?

Eu daca tot as face asa ceva, as incerca sa ma folosesc de vitezele mecanice ale bicicletei lasand motorul fara controler. Astfel obltii randamentul maxim din motor, pentru ca folosind controlerul mai pierzi ceva..
Sau cel mai eficient, controler+viteze mecanice ( cum e la masina - turatie variabila a motorului  dar si cutie de viteze pentru schimbarea raportului de transmisie ).
Uite aici o idee

Edited by tehnics, 17 March 2017 - 12:26.


#32
RobertMP

RobertMP

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 179
  • Înscris: 09.01.2017

 tehnics, on 17 martie 2017 - 12:25, said:


Nu stiu cum ai gandit treaba asta, doar ca nu mi se pare practica. Adica muncesti mai mult.
1. Cum vei prinde pinionul ?"Prin sudura, prin nituri. Ai loc pe cealalta parte a rotii sa montezi un al doilea pinion ?
2. Motorul unde il vei prinde ? Iti va incapea motorul acolo unde vrei tu sa il pui ?

Eu daca tot as face asa ceva, as incerca sa ma folosesc de vitezele mecanice ale bicicletei lasand motorul fara controler. Astfel obltii randamentul maxim din motor, pentru ca folosind controlerul mai pierzi ceva..
Sau cel mai eficient, controler+viteze mecanice ( cum e la masina - turatie variabila a motorului  dar si cutie de viteze pentru schimbarea raportului de transmisie ).
Uite aici o idee
1. As putea sa sudez pinionul de o tabla mai groasa, in tabla sa dau niste gauri iar apoi sa il prind la suruburile discului de frana.
2.Motorul il voi prinde intre pedale si roata din spate. Are loc acolo si are si un suport pe el cu 3 gauri doar trebuie sa ma adaptez ceva vad eu la bicicleta si va sta bine.

As putea sa fac cum ai zis tu dar asta ar insemna sa raman  fara pedale ceea ce nu vreau. Daca raman fara baterie in mijlocul drumului? Sau daca am de urcat o panta mare unde nu pot urca cu motorul?
Asa imi pot tine picioarele pe pedale si le pot folosi in caz de urgenta


#33
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005

 RobertMP, on 17 martie 2017 - 12:38, said:

As putea sa fac cum ai zis tu dar asta ar insemna sa raman  fara pedale ceea ce nu vreau. Daca raman fara baterie in mijlocul drumului? Sau daca am de urcat o panta mare unde nu pot urca cu motorul?
Asa imi pot tine picioarele pe pedale si le pot folosi in caz de urgenta
Se poate si fara pedale. Pedalele le dai jos si le atasezi de bicicleta separat. Cand ai nevoie in caz de urgenta, le montezi foarte repede cu un surub fluture asa cum sunt ele normal. Cum e roata de rezerva la masina. Eventual ai putea face pe ghidon un suport pentru cele doua pedale astfel incal ele sa fie fixe si sa iti poti pune picioarele pe ele cand mergi electric. Astfel picioarele vor sta mai relaxate fiind in aceiasi pozitie .

#34
RobertMP

RobertMP

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 179
  • Înscris: 09.01.2017
CER SA MI SE MUTE TOPICUL INAPOI LA ELECTRONICA. NU ARE NICIUN SEN SA FIE AICI PLUS CA NU RASPUBDE NIMENI...

#35
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Pai eu nu ti-am raspuns pana acum ? Ce neclaritati mai ai ?
Ti se pare ca la electronica se vor imbulzi sa iti dea sfaturi ?
Eu cred ca ai primit o gramada de sfaturi. Ce anume mai doresti. Apuca-te de treaba si vedem la sfarsit ce va iesi.

Edited by tehnics, 18 March 2017 - 14:50.


#36
wather

wather

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,378
  • Înscris: 09.05.2018
Detin aceasta bicicleta - MTB 29-er Good Bike Seattle A, 46cm/S-M, Green - nemontata inca si as dori si eu sa stiu ce ar fi mai indicat in a o transforma intr-una electrica :
- un kit roata motrica fata , avand in vedere ca roata e de 29" - ce firma/model imi recomandati , indicat ar fi din RO
- un motor central - insa existenta a mai multor foi/discuri nu stiu daca face posibil montarea/functionarea schimbatorului de foi/discuri - ce firma/model de motor central imi recomandati , indicat ar fi din RO
Multumesc anticipat de sfaturi/raspunsuri

Attached Files



Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate