Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?
Last Updated: Apr 16 2024 21:35, Started by
emil_sv
, Aug 25 2016 08:05
·
42
#28441
Posted 20 January 2022 - 14:09
ro_explorer, on 20 ianuarie 2022 - 13:59, said:
In Romania inca se merge cu caruta trasa de cai, acolo o sa mai fie diesel si peste 50 de ani intr-o forma sau alta. Topicul nu se refera la Romania, nici mesajul din prima pagina nu face referire strict la Romania ci mai degraba la ceea ce numim generic "Vest". pai cred ca s-a tras concluzia finala dispare... candva. noi sa fim sanatosi |
#28442
Posted 20 January 2022 - 14:16
zippo123, on 20 ianuarie 2022 - 11:31, said:
sper ca "evident" vorbesti din proprie sperienta nu din carti. acel Audi e un a4b9 tractor de 150cp cu un megan 1,6 tractor aveam medie de consum pe 80kkm 4,2l acum pe un benzinar turbat de 160cp cu cilindee minuscula pe 15kkm am 7,5, iar asta a vazut 60% oras. ce consum minim am scos cu el? pe 120km parcursi de DN am avut un consum mediu de 4,5l/100km. vorba aia e cam ca un dulap pe roti. consuml ala de 10 si ceva e de acum ; mers 3,5km pana la magazin si inapoi. Attached Files |
#28443
Posted 20 January 2022 - 14:31
tatimeu, on 20 ianuarie 2022 - 14:16, said:
nu din carti. acel Audi e un a4b9 tractor de 150cp cu un megan 1,6 tractor aveam medie de consum pe 80kkm 4,2l acum pe un benzinar turbat de 160cp cu cilindee minuscula pe 15kkm am 7,5, iar asta a vazut 60% oras. ce consum minim am scos cu el? pe 120km parcursi de DN am avut un consum mediu de 4,5l/100km. vorba aia e cam ca un dulap pe roti. consuml ala de 10 si ceva e de acum ; mers 3,5km pana la magazin si inapoi. Succes iti doresc atunci ps: daca te uiti vreo 2 ani in jos pe topicul asta ai sa vezi minimul scos de mine 3.3 . Dar e ok... benzinara turbo este mai buna dupa spusele tale. Nu contest parerile altora. |
#28444
Posted 20 January 2022 - 14:47
"...conteaza cat consuma dieselul in ziua de astazi daca compari consumuri medii realizate pe intervale lungi de km unde ai in proportie de 50% urban sau mai bine.
de la 4,5-4,8 consum mediu un 50-60% in plus sau mai mult eu zic ca conteaza" deci ma citez pe mine ca sa pricepi si tu ca vad ca e greu de priceput. deci concluzia e ca raportandu-ne la distante totale parcurse (urban extraurban dn-uri autostrazi, judetene) la un tractor adaugi in jur de 50% si ajungi la consumul de benzina. exact asta am spus. Mult ai citit si putin ai priceput |
#28445
Posted 20 January 2022 - 14:52
tatimeu, on 20 ianuarie 2022 - 14:47, said:
"...conteaza cat consuma dieselul in ziua de astazi daca compari consumuri medii realizate pe intervale lungi de km unde ai in proportie de 50% urban sau mai bine. de la 4,5-4,8 consum mediu un 50-60% in plus sau mai mult eu zic ca conteaza" deci ma citez pe mine ca sa pricepi si tu ca vad ca e greu de priceput. deci concluzia e ca raportandu-ne la distante totale parcurse (urban extraurban dn-uri autostrazi, judetene) la un tractor adaugi in jur de 50% si ajungi la consumul de benzina. exact asta am spus. Mult ai citit si putin ai priceput Ti-am zis din al 2-lea reply ca eram "ironic" cand am zis ca nu conteaza. tatimeu, on 20 ianuarie 2022 - 14:47, said:
Mult ai citit si putin ai priceput Edited by zippo123, 20 January 2022 - 15:04. |
#28446
Posted 20 January 2022 - 15:45
Voi sunteti ca aia de pe aria cu telefoane de se lauda cat ii tine bateria.
Cine naiba face un drum Romania-Austria si sa mearga la consum? Eu abia astept sa ajung mai repede,in limite legale pe cat posibil decat sa stau sa ma uit la cat consuma masina. Cat despre faptul ca zilele sunt numarate la termice,doar in visele umere ale unora. Pana si in vest va mai dura minim 20 de ani,asta cu indulgenta. Edited by Groh, 20 January 2022 - 15:46. |
#28447
Posted 20 January 2022 - 15:58
Din punct de vedere comercial ICE-urile sunt moarte complet in clipa cand nu se mai vand noi. Cum vanzarile sunt in cadere libera la diesel si tot mai multi producatori renunta la ele, cred ca o sa vedem sfarsitul dieselurilor noi in magazine mai devreme de 2030.
Faptul ca oamenii inca folosesc carute trase de cai in unele parti de pe glob nu inseamna ca acesta este un mijloc de transport viabil azi, |
#28448
Posted 20 January 2022 - 18:03
Da, asa se desparte lumea in doua. Dar oricat ar vrea vestu sa existe ca singularitate pe pamantu asta, nu se poate.
Sa apuc vremurile alea cu electrice full in tarile unde acum inca sunt carute trase de cai...never, nici copilu meu n-o sa vada. Nu mai zic de alte continente unde actualmente de face foame, si noi vorbim aici ca viitoru in 10-15 ani va fi preponderent electric...niet |
#28449
Posted 21 January 2022 - 11:13
Moartea motoarelor termice va veni atunci când benzinăriile vor fi cel puțin la fel de rare ca stațiile electrice de încărcare în România acum. Până atunci se vor găsi destui să le folosească. Încă mai sunt pe stradă mașini vechi de 30 de ani. Chiar dacă va fi interzisă vânzarea de mașini cu motoare termice după 2035, vor fi destui care le vor utiliza atât timp cât vor fi funcționale și vor avea de unde să le alimenteze.
|
#28450
Posted 21 January 2022 - 11:44
|
#28451
Posted 21 January 2022 - 11:48
"Dar ce fel de mașini sunt în UE? Din parcul auto total de autoturisme, 51,7% sunt pe benzină, 42,8% sunt diesel și full-electrice sunt 0,5%, ceea ce înseamnă în jur de 1,4 milioane.
În România benzina are 54,9%, dieselul are 44,5%, iar full-electricele au 0,1% din parcul total." https://m.hotnews.ro/stire/25316096 Mai e mult pana departe, avand in vedere procentele apropiate. |
#28452
Posted 21 January 2022 - 11:54
E vorba de ce masini se vand noi, nu de componenta parcului auto, asta va dura 20 de ani extra sa se schimbe.
|
#28453
Posted 21 January 2022 - 12:51
#28454
Posted 21 January 2022 - 13:15
Nu sunt de acord. Deja aici la mine dieselul a depășit 2eur/litru și se prevede o creștere treptata spre 3 EUR.
La partea de electricitate, preturile vor creste usor pana când vor fi puse în funcțiune noi centrale. Europa deja discuta despre construcția de noi centrale nucleare (SMR). În plus, fotovoltaice poate sa își pună oricine pe casa, ceea ce înseamnă curent gratis, dar pompa de petrol și rafinarie e mai greu sa îți pui în gradina. De acord ca deținerea unei mașini personale va fi un lux, dar electrica va fi (deja este) mult mai ieftin de exploatat. Edited by ro_explorer, 21 January 2022 - 13:25. |
#28455
Posted 21 January 2022 - 13:33
Degeaba pui panouri dacă nu poți stoca excesul de energie. Și aici vorbim deja de costuri destul de mari.
|
|
#28457
Posted 21 January 2022 - 17:30
#28458
Posted 21 January 2022 - 19:16
Fotovoltaice îți pui pentru casa, faptul ca poți incarca mașina e bonus.
Dar oare o pompa și o rafinarie de gradina cât costa? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users