Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Ulei 2T in motorina - idei pro/contra, dar argumentate

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
974 replies to this topic

#1
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Cine a adaugat ulei 2T in motorina si a avut probleme cu sistemul de injectie ?

Deschid aceasta discutie, in ideea de a gasi cat mai multi care sunt deopotriva soferi si utilizatori de internet si care au avut probleme tehnice la sistemul de injectie diesel pentru ca au adaugat (in cunoscuta proportie 1:200) ulei 2T in motorina.

Nu cred ca e locul unor pareri de gen "daca era bun, punea rafinatorul", dar daca nu va puteti abtine, asta e ... nu tineti frustrarea :). Dar macar ridicati-va nivelul explicatiei si cu niste argumente cat de cat tehnice. Chiar daca-s de "genunchiul broastei", nu se supara nimeni. In cel mai rau caz va fi un pic de bascalie. Eu oricum o sa incerc, pe cat posibil sa fac reporturi, pentru a tine discutia curata.

De asemenea, indiferent de pareri, este apreciat la maxim un raspuns cat mai detaliat, care sa contina masina/motorul, respectiv numarul de kilometri rulati cu ulei 2T. Eventual conditii de drum, anotimpuri, etc ...

Deocamdata, pornim de la premiza urmatoare: ulei 2T norma JASO-FC, in proportie 1:200.

Va multumesc !

Sunt 100 de topicuri pe forumuri monomarca, n-am pretentia ca am descoperit apa calda de la bloc, insa poate trimitem discutia intr-o alta directie decat este prin alte parti.

#2
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Stii deja la ce masina pun, se face acum 1 an (daca nu cumva mai mult, nu mai retin exact), numai ca eu il folosesc in proportie de 1:100. Cand imi mai scapa chiar si mai mult (la plinul asta cred ca am undeva la 1:70). Pana acum n-am nicio problema, slava domnului n-a mai picat (iar) injectia. Daca se buseste ceva urlu, ce pot sa-ti spun e ca aproape toti utilizatorii cu DCI de la mine din flota folosesc acelasi procedeu, unii cam de 2 ani. Pana acum nu stiu de nicio reclamatie.

LE, acum am vazut ca cereai si alte amanunte :) 1.5 dci, 65 vaci (ca e la moda), aprox 20k km rulati, toata perioada anului (cu varfuri vara, insa astea fac probleme iarna cu picatul injectiei ale dracu') pe unde s-a putut (inclusiv drum forestier).

Edited by RealThing, 20 February 2013 - 23:37.


#3
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
pentru ce se pune ulei in motorina?

#4
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Tu erai cu uleiurile.
Dupa specificatii, cat de mult difera de biodiesel? Eventual amestecul ulei-motorina fata de biodiesel.

Eu zic ca merge.

Probabil nu se pune ca nu va mai fi euro 5.  Vb de statii peco.

Inca o chestie. Cum e motorina la minus 20 de grade? Cred ca mult mai greu digerabila decat amestecul asta vara.

#5
george_eu25

george_eu25

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 24.06.2008
Citeste si aici....   http://forum.softped...pro-sau-contra/

#6
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Stiu topicul ala si tocmai de-aia am vrut sa canalizez discutia pe un singur subiect, anume cel descris in titlu. Am zis, n-am pretentia ca as fi vreun pionier in domeniu...

andracavare, n-are nicio treaba cu bio-dieselul. Stiu persoane care au trecut cu brio RAR-ul cu asa ceva si da, ai dreptate, mai mult ca sigur nu va mai fi euro5. Ideea e ca cica arde mult mai curat decat motorina si derivatii aia naphta sau cum naiba le-or zice cica sunt componentul de baza din toti aditivii de motorina produsi de firmele mai rasarite producatoare de aditivi.

RealThing, nu-i cam mare proportia ? Ai constatat ceva fum pe teava sau anything else, diferit ?

#7
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Eu am bagat ulei 2T de la Stihl in motorina dar cea mai noua masina era Dacia Solenza 1.9D. Avea un rontzait care a disparut. Mai stiu pe altii care bagau si la masini mai cu pretentii.
Tot in Solnitza bagasem si biodiesel dar 30 min dupa ce plecam la drum era foarte amortita. Apoi mergea ca o masina normala. Un unchi are un Nissan Quashquai 2.0dci adaptat ptr biodiesel dar traieste in alta tara.

#8
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Eu nu cred ca pot fi efecte negative, mai putin la cei cu filtru de particule. Din acest motiv eu inca ezit. De asemnenea, nu cred ca acest ulei arde mai bine decat motorina, insa la un motor normal, fara filtru, nu vad ce s-ar putea intampla raui.

#9
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006

 cristi.r, on 21 februarie 2013 - 07:32, said:

RealThing, nu-i cam mare proportia ? Ai constatat ceva fum pe teava sau anything else, diferit ?

Pai e cam asa: astia de la flota mi-au recomandat exact aceeasi proportie de care mi-ai spus si tu (1:200). Alt mecanic (si nu-i de-ala idiot, mi-a facut chestii la care cei din reprezentanta dau din umeri) mi-a spus ca pot pune pana la 1 litru la plin, ca n-are nimic - el asa pune de vreo 2 ani. In afara de faptul ca motorul mi s-a parut mai silentios dupa inceperea tratamentului, nu am observat absolut nicio schimbare, fum scoate numai la forja brusca, asa cum e normal, insa nimic iesit din parametri. Personal cred ca daca dauna cu ceva, in peste 20k km cat am facut cu coctailul asta se intamplau niste chestii pana acum.

Eu sunt fericit ca n-a mai crapat iar injectia, din pacate nu e nimic dovedit "stiintific"insa am coleg care s-a incapatanat sa nu foloseasca ulei 2T in motorina si in interval de 20k km i-a picat injectia de 3 ori. Poate fi o coincidenta, bineinteles.

De folosit folosesc ulei mineral 2T din Petrom, mineral - mecanicul mi-a spus clar sa nu care cumva sa-mi treaca prin cap sa caut ceva sintetic cu care sa botez motorina.

Edited by RealThing, 21 February 2013 - 10:42.


#10
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,922
  • Înscris: 09.12.2004
eu am pus si mai mult decit dublu si nu a ragait

#11
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,891
  • Înscris: 22.12.2005
poate nu am inteles eu exact..sunt oameni care pun INTEGRAL ulei ( de care au ) , sau iarna, in cel mia rau caz, 50 - 50
si nu au aveut probleme- bine, vorbim de masini fara turbina.

deci acel 1 - 2 l / plin sunt pentru a imbunatati arderea sau .ce ?

#12
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 valitudor, on 21 februarie 2013 - 09:19, said:

De asemnenea, nu cred ca acest ulei arde mai bine decat motorina,
Toti fabricantii se lauda ca este ashless. Daca este asa, nu se vede nimic in urma lui din ardere, spre deosebire de motorina care lasa cenusa. Nu-i asa ? Zic si eu. Mai ales cel cu norma Jaso-FC, care ultimul semisintetic, adica un mineral cu aditivi nu stiu de care. JASO-FD are fi sintetic si cica ar fi mai bun pentru racing.

RealThing, mersi pentru detalii ! La inaltime, ca intotdeauna Posted Image. Posesorii de flote pot fi luati ca referinta.

Mai fac o adaugire, pentru colegul undercover, referitor la temperaturile joase. Motorina de iarna este aproape apa chioara. 200ml de ulei nu ingroasa never-ever 50 de litri de motorina in asa hal. Mai mult decat atat, uleiurile astea, fiind concepute pentru amestecuri, cica ar avea niste aditivi de dispersare.

Edited by cristi.r, 21 February 2013 - 11:30.


#13
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Am pus eu vreo 50.000 km la un 530d (2001) euro 3.
Ce am observat e ca zgomotul motorului scade la jumatate. Nu pot sa zic ca a scazut consumul miraculos.
N-am avut nici o problema cu injectoare pompe ( am vandut masina la vreo 350.000 km). Uleiul 2T e hidrocarbura, arde mai bine ca motorina si lasa mai putine reziduri, deci putin probabil sa infunde ceva.
Dar trebuie ulei bun cu ultima litera cat mai ridicata. JASC-FD.

Probleme la injectoare si pompe apar de la motorina "smechera" euro 5 ( fara sulf) in motoare proiectate pentru euro 2-3 ( continut de sulf care unge pompa / injectoarele)

#14
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Pai tocmai aia e, ca JASO-FD ar fi sintetic si cica n-ar fi prea bun.

Edited by cristi.r, 21 February 2013 - 11:32.


#15
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
La ai cu motorina, comparam motorina la temperaturi f scazute cu amestecul la temperaturi mai ridicate si vroiam sa zic ca daca partea de injectie face fata iarna, ar trebui sa faca fata macar in restul anului, daca nu si iarna la amestecula sta.

Pentru evacuare sau ardere  nu mi-as face griji. Desi cu filtru de particule nu stiu ce sa zic...

Proportia ta ar insemna 1litru la 3-4.000 de km. Multe masini consuma natural atata ulei de motor, ulei care nu prea e facut sa arda spre deosebire de asta de 2T.

Edited by undercoverbrother, 21 February 2013 - 12:20.


#16
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Nu stiu daca asta conteaza, insa pe langa ulei alimentez intotdeauna cu motorina de-aia mai scumpa (de iarna sau vara aia "premium"- nu ma intreba cum se numeste ca habar n-am). Mie imi explica mecanicul ca uleiul sintetic lasa mai multe reziduuri la ardere fata de cel mineral. Da' nu putem face un test, ceva, gen arsul celor doua tipuri de ulei sa vedem ce ramane dupa? O lingura de ulei cu tot cu lingura in sine pun eu la bataie :)

#17
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Nu stiu de ce mereu se ajunge la despicarea firului in 4, si tot felul de pseudo-teorii stiintifice.
Practica ne omoara.
Ne facem griji de nu stiu ce diferente infime de cenusa rezultata intre 2 norme de ulei diferite, dar 90% din posesorii de diesel au marmelada in turbina si DPF de la mersul subturat.
De ce motorina baga unii si de unde ( a se citi decantata in galeata) + filtre schimbate la 100.000 km nu mai vb .
Ne facem probleme ca explodeaza motorul de la 200 grame de 2T la plin.
Chiar daca ar apare probleme nu ar fi la injectoare si pompa, ci la masinile noi : teoretic se poate infunda DPF-ul. Oricum se infunda odata  si 99% apeleaza  la flex.
Asa ca puneti cu incredere si dupa aia vedeti cum se simte.

P.S. Pana acum vreo 10 ani mergeau diesele-le cu ulei de cartofi prajiti si acum ne facem probleme stiintifico- fantastice de uleiul 2T.

Edited by N62B44, 21 February 2013 - 12:49.


#18
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
N62B44, apreciez sfaturile tale si tocmai de aceea voiam sa aud (sa se auda) mai multe pareri. Personal n-as ajunge la rationamente asa de adanci, dar e bine si asa.

Poate nu am fost destul de clar: ma refer la motorina de pompa, a carei calitate este (macar teoretic) controlata, dar care, datorita normelor euro, ajunge sa nu mai unga partile aflate in miscare si responsabile de formarea presiunii.

RealThing, da-i o veste lui Pejeu, el e intotdeauna pregatit cu lingura si uleiul potrivit :D. I-am mai dat candva o idee si a venit nebunul (a nu se interpreta ca atac la persoana, ci exprimare cordiala) cu filmuletul cu lingura pe aragaz :D.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate