Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mufa microusb a telefonului mobil...

"Ciudatenii" control pasa...

Impamantare

Apple maps pe Windows 10
 Sfarsitul woke-ismului si al core...

Renovare completa + pompa de cald...

Libre Office nu vad liniile

Modalitați amuzante și ...
 O disparitie de ani buni, Acces D...

Mancarea e scumpa

Parere achiziționare BMW G20

Schimbarea bateriei moderne la VA...
 Rostschreck Lidl

Si noi suntem Florin Piersic? / J...

Rascumparare euroobligatiuni (pri...

Detartraj partial slatina
 

Subaru Forester Boxer Diesel

- - - - -
  • Please log in to reply
1807 replies to this topic

#1009
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,201
  • Înscris: 13.07.2005
Am revenit cu noi informatii.
Dupa peste 2000 km facuti in utima saptamana, am trecut de pragul a 90.000 km - mai exact am ajuns la 90.750 km la bord.

Datorita drumurilor pe care le bat de cca. 7-8 luni, au cedat bucsile bara stabilizatoare (deci, de la schimbare, au dus cca. 30.000 km).
Nu au tinut prea mult, dar avand in vedere drumurile pe care am circulat si modul in care am facut-o ... nu ma plang.
Si nici nu-s chiar scumpe - 30 lei + TVA bucata (e mai scumpa manopera decat piesa).

In alta ordine de idei, de cand a venit frigul, am sesizat o pornire "cu tremurici" la rece.
Pornea mai greu si trebuia sa o las 2-3 minute la relanti inainte sa plec (bine, asta oricum se intampla pe motiv de degivrare). Timp in care tremura si se zgaltaia ca un diesel de 20 de ani. Dupa ce se incalzea motorul, revenea la mersul rotund pe care-l stim.
De fapt, daca ma gandesc bine, ceva simptome cu tremurat " de diesel " la rece au aparut mai demult (posibil chiar iarna trecuta).

Anyway, problema e ca luni, la - 20 grade, a refuzat sa porneasca !
Am insistat prosteste pana aproape am omorat si bateria.
Am sunat la service (mai pe la pranz,cand era deja cald: - 7 C) au venit baietii, mi-au dat putin curent de la masina lor si ... a pornit !
Oricum eram programat pentru schimbarea bucsilor asa ca: directia service !
Verdictul: bujiile incandescente !
Luni au reusit sa verifice doar doua bujii (accesul la ele este criminal !!!) - ambele arse !
Comandat bujiile la SMT, venit ieri si schimbat tot ieri.

Asa cum am spus, accesul la bujii este destul de dificil.
In pus, s-au chinuit baietii peste 2 ore sa le desfaca: erau intepenite si ele fiind foooarte subtiri (cam cat un deget mic) am stat cu morcovul sa nu se rupa vre-una !
Daca se rupea o bujie era de-a dreptul distractiv: desfa motorul, da jos chiuloasa, etc ...

Intr-un sfarsit, dupa manevere repetate (incalzit motorul - pus degripant - iar incalzit motorul) am reusit sa dam jos toate nenorocirile de bujii.
Din 4, 3 erau arse !!!!
Deci, biata masinuta a pornit la - 10 / - 16 grade si intr-o singura bujie !

Distractia a fost cam costisitoare: la SMT, pretul unei bujii incandescente pt. Forester BD este de 228,78 lei + TVA !
Inmultit cu 4 ajungem la frumoasa suma de ... 1134,85 lei ! :wallbash:
Manopera a fost parfum ~ 70 lei pe factura (plus 50 la baieti).

Sper ca o vreme sa nu mai am aceasta problema (in orice caz, in Sibiu a fost primul Forester BD caruia i s-au schimbat bujiile).

PS: La Augsburg, bujiile incandescente pt. Forester BD sunt semnificcativ mai ieftine (in jur de 140 lei + TVA) dar veneau in ... 7 zile.
Am cautat si echivalente, dar din pacate, acest tip de bujii, in acest moment, se gaseste la un singur producator (NGK).

PPS: Daca observati si voi simptomele incipiente: pornire ceva mi dificila la rece - dar mai ales tremurat de diesel vechi cu motorul rece - n-ar strica o verificare a bujiilor.
Poate schimbati doar una si/sau eliminati posibilitatea de a pleca la munte si un ger ca cel de zilele astea sa va retina pe-acolo !

PPPS: Azi dimineata, la - 24 grade a pornit "la sfert" !

#1010
Samvw

Samvw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 23.07.2004
Asa cum va spuneam prin decembrie, urma sa instalez pe Foresterul meu incalzirea stationara. Montajul l-am facut conform programarii, cam pe 20 dec. si totul a decurs perfect. Lucrarea s-a efectuat la o reprezentanta Webasto si nu este deloc invaziva pentru masina si sistemele acesteia. Eu sunt putin maniac dar si curios, drept urmare nu m-am miscat de langa masina cele aproape 10 ore cat a durat montajul. Nu am avut nimic de reprosat baietilor, totul a decurs perfect, nu au rupt nimic, nu au stricat nimic la masina. Acum, ca si functionare scula e minunata. O pornesc din telecomanda cu o ora inainte de a pleca sau daca este ger puternic o ora si jumatate. Geamurile si caldura in masina se rezolva si intr-o jumatate de ora, dar trebuie sa mearga mai mult pentru a incalzi tot circuitul motorului. Cand ajung la masina geamurile sunt dezghetate si curate, in masina este cald si cel mai important, motorul cald porneste ca vara. Fara zgomot, fara trepidatii, ledul albastru nici nu se mai aprinde. Oricum nu fortez  tare dupa plecare pentru ca restul sistemelor sunt inca reci(cutie, transmisie, etc.). Dupa parerea mea, cei cca. 2000 eur platiti pentru acest sistem au fost o cheltuiala care merita din plin. Sunt convins ca pe langa confortul de care beneficiez, o serie de probleme generate de pornirea la rece a motorului vor fi evitate. Consumul instalatiei este de cca. 200 ml pe ora si trebuie sa ai o baterie in stare buna pentru a functiona. Atunci cand amperajul bateriei scade sub limita la care poti porni in siguranta motorul, Webasto se opreste automat sau nu porneste deloc. Acum bateria mea e noua, masina fiind luata in martie 2011 iar cand va trebui o voi inlocui cu una cu gel  :first:

#1011
neocreatio

neocreatio

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 13.07.2004
@Sam
E scump sistemul si in opinia mea pentru Romania ultimilor 20 ani, nu prea merita. Eu am optat pentru pornirea de la distanta si momentan imi este suficient. Pana acum, in 17k km., motorul pleaca invariabil la sfert, fara sa tina cont de vremea de afara.
Oricum modificari mai mari am sa fac masinii abia dupa perioada de garantie. Pentru asta le multumim si pe aceasta cale celor de la SMT, la care, in final, ajung toate problemele mai serioase. Inflexibili, obtuzi, axati numai pe profit pe care il fac strict la modul clasic, cu adaos comercial, sunt partenerii "ideali" pentru un brand limitat de zona cum este Subaru.

@Marr
Bucșe, bujii ... la 90k km. ... c'mon! Cum alte probleme nu semnalezi, apreciez ca e bine!
Fiabilitatea marcii se confirma.

Uite si o poza de pe DN 71 Bucuresti-Targoviste-Sinaia, cu ocazia viscolului, facuta pana sa se inchida circulatia in zona.

Attached Files



#1012
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,201
  • Înscris: 13.07.2005

View Postneocreatio, on 7th February 2012, 17:54, said:

....
Bucșe, bujii ... la 90k km. ... c'mon! Cum alte probleme nu semnalezi, apreciez ca e bine!
Fiabilitatea marcii se confirma.

.....

E bine, nu pot zice ca nu-i !
Avand in vedere ca astia-s primii bani pe care-i cere - in afara de revizii, motorina si parbrizol - pot zice fara retineri ca nu-i o masina cu intretinere scumpa !

De altfel, bujiile sunt ca si becurile: pot tine 20 de ani sau 20 de zile !

Bucsile: da, par cam anemice, dar asa cum am spus, avand in vedere drumurile pe care circul si modul in care o fac (in sensul pastrarii cvasiconstante a vitezei de deplasare de pe asfalt)  nu pot sa ma plang !

PS:@neocreatio : Tare-i sta bine in zapada !
Din pacate, al meu n-a prea vazut-o anul asta.
Toate drumurile pe care le-am avut de la inceputul anului s-au intamplat in perioade si zone fara zapada !
Ma rog - fara zapada distractiva !

De altfel, in Sibiu acum zapada e aproape inexistenta - colegii din Bucuresti, trimiteti si la mine un vagon de zapada pleaseee !
Sa ne simtem si noi bine.

PPS: Saptamana asta are loc la SMT prezentare noului Subaru XV.
Nu stiu cad e lansarea oficiala.
Anyway, preturile se pare ca vor fi interesante - dieselul in prina versiune de echipare (daca nu ma insel sunt doua) va fin in jur de 22.000 Euro !
Saptmana viitoare o sa am specificatiile si preturile.
Oricum, daca lucrurile nu merg rau anul asta, la anul schimb si masina sotiei si o sa am 14 stele in curte ! :worthy:

#1013
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006
dragi colegi de suferinta in ger (in scurtele drumuri spre/din masinute), salutari din aria Kia Sportage III :)
totul ok la voi? va bucurati de nameti? :D

Edited by zeroice, 07 February 2012 - 20:00.


#1014
Marcelutza

Marcelutza

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 21.10.2011

View Postmarr, on 7th February 2012, 20:29, said:

E bine, nu pot zice ca nu-i !
Avand in vedere ca astia-s primii bani pe care-i cere - in afara de revizii, motorina si parbrizol - pot zice fara retineri ca nu-i o masina cu intretinere scumpa !

De altfel, bujiile sunt ca si becurile: pot tine 20 de ani sau 20 de zile !

Bucsile: da, par cam anemice, dar asa cum am spus, avand in vedere drumurile pe care circul si modul in care o fac (in sensul pastrarii cvasiconstante a vitezei de deplasare de pe asfalt)  nu pot sa ma plang !

PS:@neocreatio : Tare-i sta bine in zapada !
Din pacate, al meu n-a prea vazut-o anul asta.
Toate drumurile pe care le-am avut de la inceputul anului s-au intamplat in perioade si zone fara zapada !
Ma rog - fara zapada distractiva !

De altfel, in Sibiu acum zapada e aproape inexistenta - colegii din Bucuresti, trimiteti si la mine un vagon de zapada pleaseee !
Sa ne simtem si noi bine.

PPS: Saptamana asta are loc la SMT prezentare noului Subaru XV.
Nu stiu cad e lansarea oficiala.
Anyway, preturile se pare ca vor fi interesante - dieselul in prina versiune de echipare (daca nu ma insel sunt doua) va fin in jur de 22.000 Euro !
Saptmana viitoare o sa am specificatiile si preturile.
Oricum, daca lucrurile nu merg rau anul asta, la anul schimb si masina sotiei si o sa am 14 stele in curte ! :worthy:


Aoleo... sa nu-ti doresti zapada care e pe aici !
Adica zapada poate, dar e un vint de ma enerveaza infiorator.
Am prins si un drum pina la Fundulea , drumul curatat dar am prins vreo 7 km de viscol, de nu vedeam nici la 3 metri in fata, asa ca pina la urma mai bine ca inchid astia drumurile.Decit sa te prinda urgia pe drum si sa nu poti sa te misti....

#1015
neocreatio

neocreatio

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 13.07.2004
@zeroice
Salutari din zona JDM. Io unu ma bucur de zapada si ma avant cu tupeu pe toate stradutele desfundate de zapada din Bucuresti. Pana acum AWD ul meu nu m-a dezamagit niciodata, working like a clockwork ninja.

@Marr
Vikendul trecut, la Sinaia, am urcat fara nici un fel de efort pe oriunde prin  zona, chiar si pana pe la Cota 1400. Am niste filmulete insa nu stiu cand oi apuca sa pe postez.
Ma straduiam sa ma dau nitel de cur intr-o parte pe la curbe, dar cu ESP ul pus, nu voia in ruptul capului.  :thumbup:

Cat despre XV ul ala, io am marait nitel ca arata a Focus, insa sunt convins ca va avea fanii lui! In definitiv, nu iubim masinile astea pentru cum arata, desi dupa o vreme chiar si asta e un farmec aparte.

@Marceluta
Dupa ce m-ai lasat in nameti pe Mateias  :cursing:  si ai taiat-o inainte cautandu-l pe Jandarm, credeam ca-ti place in zapada! :P

Edited by neocreatio, 07 February 2012 - 22:39.


#1016
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,201
  • Înscris: 13.07.2005
Mda ...

92.5xx km and countig ...

Nimic nou de semnalat !

PS: Asta-i de bine !
PPS: Scopul postului e doar de a se sti ca mai existam si functionam conform !

Daca o tinem tot asa, probabil de mai "vedem" la taierea motului (aka trecerea pragului de 100.000 km).

#1017
Marcelutza

Marcelutza

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 21.10.2011

View Postmarr, on 4th March 2012, 11:54, said:

Mda ...

92.5xx km and countig ...

Nimic nou de semnalat !

PS: Asta-i de bine !
PPS: Scopul postului e doar de a se sti ca mai existam si functionam conform !

Daca o tinem tot asa, probabil de mai "vedem" la taierea motului (aka trecerea pragului de 100.000 km).

Am uitat sa va comunic ca a trebuit sa-mi schimb parbrizul... A sarit o pietricica , nu era mare lucru, dar cind a fost ger , m-am trezit cu parbrizul crapat si nu am suportat ideea ! Total cred ca a costat vreo 46 de milioane, noroc ca l-am facut pe casco...
Intre timp , adica ieri , n-a mai avut loc poarta de mine si am vrut sa o mut mai incolo putin ! N-am reusit decit sa-mi crap oglinda dreapta !
Dar trece si asta pe la vara....

#1018
Sorinis

Sorinis

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 30.12.2009
Unul din punctele slabe la Forester cica ar fi contactul senzorului de TEMP DIFERENTIAL SPATE.
Se smulge usor firul de acolo daca se atinge mecanic, de ex in troian de zapada.
Ceea ce s-a si intamplat acum 2-3 saptamani pe zapezile ale mari, se aprindse un martor in bord.
A trebuit sa merg la service, chestie minora. Dar e de stiut: dsaca vi se aprinde ala in bord fara motiv, imediat la plecarea de pe loc, cand nimic nu poate fi supraincalzit, este contactul senzorului, trebuie pus la loc.

#1019
jay333

jay333

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,175
  • Înscris: 02.04.2007
Poate ar fi util sa va puneti scut pe diferential. Cam aceeasi problema/risc e si la guster cu firicele la diferential spate.

#1020
costinthebest

costinthebest

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 764
  • Înscris: 16.01.2007
Mereu am avut o sensibilitate pentru Subaru (in special Impreza) si Volvo.
Dar, dupa ce am citit tot topicul in 2 zile, am devenit viitor posesor de Subaru.
Am condus numai masini diesel si voi merge tot pe diesel.
Acum imi doresc un SUV si cred ca Forester este masina de care am nevoie.
O sa fac un testdrive si cred ca intr-un an, maxim 2 (de, sunt student...) voi intra in clubul vostru  :coolspeak: .
Multumesc celor care au scris aici, pentru ca m-ati convins :thumbup:

#1021
neocreatio

neocreatio

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 13.07.2004
Am condus azi un Audi A8 - V8, quattro, 4.2L (parca. orcum, peste 4l). Cca. 325 CP, transmisie automata.
Prima reactie: UAU!!  :OK:

Interior, confort, putere, senzatie la volan ... LUX pe roti.

Din pacate nu am unde sa testez eventuale diferente fata de AWD, insa masina e din alta lume. Are atat de multe chestii, incat nu prea iti mai vine sa te dai jos de la volan.

Nevertheless, senzatia pe care am avut-o in paralel cu entuziasmul, a fost de  "meltean cu Audi". E o stampila de care nu ai cum sa scapi ca posesor de Audi in Ro.
Asa ca raman fericit cu Foreste pe care il apreciez din plin.

#1022
Marcelutza

Marcelutza

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 21.10.2011

View PostSorinis, on 5th March 2012, 01:51, said:

Unul din punctele slabe la Forester cica ar fi contactul senzorului de TEMP DIFERENTIAL SPATE.
Se smulge usor firul de acolo daca se atinge mecanic, de ex in troian de zapada.
Ceea ce s-a si intamplat acum 2-3 saptamani pe zapezile ale mari, se aprindse un martor in bord.
A trebuit sa merg la service, chestie minora. Dar e de stiut: dsaca vi se aprinde ala in bord fara motiv, imediat la plecarea de pe loc, cand nimic nu poate fi supraincalzit, este contactul senzorului, trebuie pus la loc.


Sorine,

Primul lucru cind a fost sa iau masina , au fost scututrile de otel pentru motor si diferential !
Am mai  luat si tava de portbagaj si atit.Restul daca vor fi, mai incolo cu timpul, dar scuturile cred ca sint esentiale !

#1023
andre3000

andre3000

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 19.08.2004
Salut,

Am si eu 2 intrebari:

- a facut cineva unghiul de fuga pana acum? si daca da unde?

- si a doua, eu am masina din septembrie 2011, si azi m-am trezit ca nu mai pornea, am pus bateria pe redresor si a pornit, m-am plimbat vreo 1.30h cu ea, si pare ok, in afara de cateva tremuraturi la semafor, adica se cam misca toata masina stanga dreapta pret de cate secunde. Sa fie problema de mai sus cu bujiile? Am si alarma(Viper) pe ea si ma gandesc sa nu piarda curent pe undeva.

Multumesc anticipat pt raspunsuri.

Edited by andre3000, 16 March 2012 - 20:26.


#1024
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,201
  • Înscris: 13.07.2005

View Postandre3000, on 16th March 2012, 20:25, said:

...
Am si eu 2 intrebari:

....

Incerc sa-ti raspund punctual:

1. Nu, nu l-m facut ...

2. Daca masina e noua (adica are doar 5-6 luni), nu prea are cum sa fie o problema cu bujiile.
La mine au decedat dupa 3 ani si ~ 90.000 km.
In plus, in 16 martie a fost cald !
Eu am avut probleme la - 20 grade ! La - 6/7 grade pornea sint-o bujie ! :thumbup:
Mai degraba e o problema cu bateria.

Tremuriciul de la semafor, cu motorul cald, nu are de-a face cu bujiile. De la bujii tremura doar cat timp e motorul rece-rece !
Ce simti tu e legat de regenerarea DPF-ului.
Tremura cateva secunde apoi revine la mersul rotund.

La mine mai face asa, dupa drumuri mai lungi in exterior, cu forjele de rigoare. Cand ajung in oras si ma tarai intre semafoare, parca-i un cal ce se scutura dupa cursa !
Poate fi si vre-o procedura de self-learning pt. ECU la schimbarea regimului de functionare al motorului. (asta-i de la mine ...)
Anyway, indiferent ce-ar fi, asta nu-i o problema atat timp cat apare rar si nu-ti moare motorul.

Edited by marr, 19 March 2012 - 18:07.


#1025
andre3000

andre3000

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 19.08.2004

View Postmarr, on 19th March 2012, 18:06, said:

Incerc sa-ti raspund punctual:

1. Nu, nu l-m facut ...

2. Daca masina e noua (adica are doar 5-6 luni), nu prea are cum sa fie o problema cu bujiile.
La mine au decedat dupa 3 ani si ~ 90.000 km.
In plus, in 16 martie a fost cald !
Eu am avut probleme la - 20 grade ! La - 6/7 grade pornea sint-o bujie ! :thumbup:
Mai degraba e o problema cu bateria.

Tremuriciul de la semafor, cu motorul cald, nu are de-a face cu bujiile. De la bujii tremura doar cat timp e motorul rece-rece !
Ce simti tu e legat de regenerarea DPF-ului.
Tremura cateva secunde apoi revine la mersul rotund.

La mine mai face asa, dupa drumuri mai lungi in exterior, cu forjele de rigoare. Cand ajung in oras si ma tarai intre semafoare, parca-i un cal ce se scutura dupa cursa !
Poate fi si vre-o procedura de self-learning pt. ECU la schimbarea regimului de functionare al motorului. (asta-i de la mine ...)
Anyway, indiferent ce-ar fi, asta nu-i o problema atat timp cat apare rar si nu-ti moare motorul.


Merci frumos de raspunsuri, masina e noua, model 2011, eu am mai avut la firma la care am lucrat Subaru dar benzina( am avut un Outback pe care l-am dus la 330000 de km fara probleme majore) si nu stiam cei cu tremuriciul acela si da se intampla numai cand e cald motorul.

#1026
madcox

madcox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 341
  • Înscris: 05.03.2009
Ma bag si eu pe aici, desi nu sunt posesor de Forester, ci doar un admirator... Ce pot spune din punctul meu de vedere este ca mi se pare absurd ca o masina care este construita sa mearga si pe suprafete cu denivelari sa aiba nevoie pana in 100.000 de schimbarea bucselor de 2 ori ( asa am inteles ). Chiar si o data tot nu mi se pare rezonabil. Am condus destul de des masini fara pretentii de off-road pe drumuri f proaste sau pe santiere, dar niciodata nu am schimbat vreo bucsa pana sa faca 100.000 km.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate