Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Masina de tuns... buruieni

Recomandare drona

Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante
 Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...
 Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...
 Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit
 

ax came rupt-dealerii opel neaga problemele

- - - - -
  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#37
xkos

xkos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,627
  • Înscris: 23.07.2007
momentam il am pozat asa, maine fac poza la tot axul, ultima bucata dinspre dreapta s-a rupt, aia care lucra la pistonul 4.

Uite ca asta a mers in 3 pistoane, ca al 4-lea nu mai lucra daca axul nu mai apasa pe tacheti/supape. Practic bucata de ax se tinea in cuzinet, ala avea ditamai jocul si era suspendat sau tachetii loveau prea putin in el desi nu par urme de fortare pe ei. Bujia de la pistonul 4 era toata neagra.
Ai dreptate, facea o figura cand o porneam dimineata, trepida motorul si nu pleca din prima, dar nu am banuit ca asta e de vina, aveam eroare p0300 si p0303, erori care acum stiu ca se refera direct la acest ax cu came. Eu am crezut ca e de la ecu, bobina de inductie, tot citeam pe net si multi se vaietau de alea. Un singur nene pe youtube a pus diagnosticul exact cu erorile astea care duce la concluzia ca e axul rupt, insa am descoperit asta deja cand aveam axul facut tandari.

Uite aici: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8PsbDWmv608?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
el are axul de admisie rupt, eu l-am avut pe alalalt de evacuare, dispre radiator.
Tot de la el m-am  inspirat sa zic cum il pot inlocui.

Asadar ieri am avut cu mine un nene mecanic si am inlocuit axul, pus altul sh tot de la gm, montat toate cele la loc...si am pornit motorul. Merge perfect, am scapat din fericire fara nimic indoit, rupt fisurat insa o puteam si pati urat. Cred ca totusi am avut bafta ca distributia era noua si era f bine intinsa.
Nu aveam ce sa-mi inchipui, am zis si la inceput, noaptea cum am ajuns acasa am dat jos capacul chiiulasei si l-am vazut rupt. O luasem razna ptr ca ii rugasem pe meseriasi unde facusem distributia sa-mi verifice acele suruburi+ ca eram ferm asigurat de martalogii de la Opel ca motorul e din ala bun, nu trebuie sa-mi fac griji. Cand m-a sunat duduia si ma luase la misto i-am zis ca o sa le fac antireclama peste tot, ca au fost magari. A zis  ca nu-mi ofera nimic ca am masina la service neautorizat desi pana ieri a a stat acasa, ea sunandu-ma alalteri. In fine...  Am facut comanda suruburile de la cuzineti  dar imi vin in 5 zile, am luat si pasta antidefiletanta, cand vin alea desfac iar capacul si dau toate suruburile jos si le pun pe astea noi cu pasta preaplicata sa nu mai patesc iar porcaria asta.

Daca vrei poze maine la ax voi pune, sa-l vezi cum arata in doua bucati, il tin pe post de trofeu*.
Aici in poza partea de sus se vede ca e rupta.

Attached Files


Edited by xkos, 06 August 2015 - 20:44.


#38
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
Foarte interesant. Pune te rog si poze cu al tau, eventual (ca vad ca esti fotograf Posted Image si un macro cu sectiunea de rupere, care spune de obicei daca e oboseala materialului sau supra-sarcina. Daca motorul tau se califica cu documente la service buletinul ala si ai e-mailul in care Opel.ro iti dadea flit, cred ca poti sa-i sari si sa mergi la Opel /GM Europa si sa ceri, de ce nu, macar un motor nou, pentru ca ai avea dreptate, Opel.ro ti-a pus viata in pericol refuzand sa remedieze o problema grava generata de o deficienta cunoscuta de proiectare. Asta daca accepta sa rezolva amiabil, daca nu - sunt convins ca un avocat ar avea o viziune mult mai larga asupra problemei...

Edited by SIR, 06 August 2015 - 22:07.


#39
xkos

xkos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,627
  • Înscris: 23.07.2007
ok, multumesc de intelegere, putini de aici au fost de acord ca viata unui om e in pericol din cauza unei defectiuni nerecunoscute( in speta a mea).  Maine ma ocup de poze.

Edited by xkos, 06 August 2015 - 22:09.


#40
MihaiG81

MihaiG81

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,103
  • Înscris: 19.06.2012
Tu ai dreptate in principiu, dar aici e si un pic de ipocrizie, pentru ca alegerea de a cumpara masina a fost a ta. Practic a fost un risc asumat, stiai de la bun inceput ca poti avea probleme si ai ales sa iei masina - ti-ai pus singur viata in pericol.
Sau vroiai ca dupa 12 ani,  Opel sa-ti schimbe motorul si sa ai masina ca noua la pret de sh?

Mi se pare nerealist.

#41
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
Pierzi esențialul din poveste. Dacă pe o mașină de 2 ani și o zi vechime îți cade sistemul de injecție, cutia automata, suspensia pneumatică etc (chestii care mai cad și la case mari), si tocmai ți-a expirat de o zi garanția ești bun de plata. Punct și fără discuție. Dacă la o mașină de 15 ani vechime apare un service recall internațional la un anume component critic, și distribuitorul local face pe prostul și nu-l aplică și se produce o dauna și un incident posibil critic din aceasta cauza e caz penal. S-a ajuns în cazuri similare, dar mai puțin concludente pt ca fabricantul știa de probleme dar nu inițiase service recall-ul la despăgubiri de 7 cifre în $$$. Sa fi existat service recall-ul și sa nu fi fost aplicat că așa au vrut mușchii lui Xson s-ar fi lăsat cu jailuire și muncit restul vieții pt plata despăgubirilor.

#42
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,862
  • Înscris: 06.10.2003
Totusi initiatorul topicului n-a aflat daca masina cumparata a beneficiat de acel recall sau nu.

Slabirea suruburilor de la axele cu came e destul de cunoscuta pe forumul monomarca. Chiar si unele XE-uri le-au avut desfiletate. Iar o verificare temeinica a motorului dureaza mai mult de 15 minute.

#43
MihaiG81

MihaiG81

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,103
  • Înscris: 19.06.2012
Eu unul n-as cumpara o masina cu posibile probleme de proiectare, mai ales atat de veche, cu speranta ca mi le rezolva producatorul pe banii lui.
Nu zic ca nu are dreptate - daca se confirma defectul de proiectare, spun doar ca a facut o alegere neinspirata, pe care nu si-o asuma.

#44
xkos

xkos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,627
  • Înscris: 23.07.2007
pozele cu axul.

Attached Files


Edited by calinkgb, 15 August 2015 - 14:54.
scos remarcile jignitoare din post. Nu te adresezi cu "idiot" unui coleg de dicutie. Iti inteleg supararea, dar asta nu e o scuza.


#45
tidicristi

tidicristi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,276
  • Înscris: 06.08.2007
o murit la pistonul 2 (se ia de la cutie) , sa fie fara peripetii !

P.S. - Mai pe seara am sa pun din-urile si "unghiurile" de stringere . dau gratis cu imprunut cheia de unghi(disc de divizare) !(pt bucuresti )

Edited by tidicristi, 07 August 2015 - 12:42.


#46
MihaiG81

MihaiG81

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,103
  • Înscris: 19.06.2012

View Postxkos, on 07 august 2015 - 12:34, said:

...

Esti usor agresiv, te-a cam luat valul si ai inceput sa jignesti inutil. Vad ca orice parere diferita de a ta este o ofensa pentru tine si declanseaza un val de injurii si amenintari la adresa userilor care indraznesc sa aiba alta opinie.  

Tot ce am incercat sa-ti spun este ca ai o parte din vina pt ai cumparat o masina cu probleme cunoscute deja, complicandu-te inutil.
Faci exact ca aia care pleaca iarna pe viscol la drum si cand raman blocati urla cat pot de tare sa vina pompierii sa-i salveze.

Iti urez alegeri inspirate pe viitor.

#47
xkos

xkos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,627
  • Înscris: 23.07.2007
pai cand dai numai de ciufuti cum sa nu te ia valul, ia zi?

#48
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
Multumesc pentru poze. Nu e rupere la oboseala, nu apare nici sa fie vreun defect de material (porozitate, incluziune de corp strain), pare sa fie supraîncărcare deci problemă de proiectare/calcul.
În ideea că e o problemă cunoscută a mărcii, dealerul Opel ar fi putut da dovada de mai multa curtoazie: "nu, motorul dvs nu apare în lista din buletinul de service dar puteți trece pe la noi pt o verificare rapida gratuita" (visez și eu la o lume normală...)
BTW, mai am încă o Honda din 2003 pe care o țin pt fun (motorul k20A aspirat, typeR, kik-ul ivtec care te baga în scaun de la 4k la 7k, direcție pur hidraulica la care simți cu palma pe volan aderenta punții față etc). În fine,  anul trecut mi-a schimbat Honda airbag-urile gratis ca cică nu s-a deschis unul prin America la modelul meu.

#49
xkos

xkos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,627
  • Înscris: 23.07.2007
asa si eu, am un 1.6 pe audi, motorul ala nu zice nimic dupa atatia ani de folosire. Ieri am bagat si-un drum pe Vf Cozia, vis. Asta e, cum zicea colegul mai sus, data viitoare casc ochii si voi face masterat in a alege o masina buna. Eventual sa dau si o tura la mama omida sa-mi prezica daca zboara ceva din motor dupa verificari. Acum ca masina o am facuta ma voi bucura de ea, asa cum e si o las prietenei. am inceput sa-i cunosc toate metehnele si o bag la tavaleala. Dupa ce dau Audi trebuie sa ma orientez spre ceva solid. Nici nu am idee ce motoare sunt ok si cat de cat simple dupa 2012....fara Opel desigur.

Edited by xkos, 07 August 2015 - 14:28.


#50
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008

View Postxkos, on 07 august 2015 - 12:34, said:


pozele cu axul.

Frumooos...
Ca la Fordul Sierra de 1.8 benzina. :(
Doar ca acolo e naspa rau sa scoti bucatile....

#51
xkos

xkos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,627
  • Înscris: 23.07.2007
vesti noi.
Am pus astazi suruburi noi, comandate pe original, au venit dupa 4 zile. Infiletam noi ce infiletam la ele si la un moment dat nici n-apuc sa dau cu cheia prea bine ca s-a rupt surubul in chiulasa. Astia isi BAT JOC. L-am defiletat atat de lejer cu un patent incat am ramas perplex. Am pus la un cuzinet vechile suruburi inapoi. Ma gandesc serios sa le pun iar pe alea vechi+pasta antidefiletanta.
Curios ca cele vechi par mult mai grele chiar si in mana si se strang imediat in chiulasa. Astea noi se strang greu, adica dau multe chei ca sa prinda si sunt mai lungi decat originalele, plus ca se simt usoare in mana. Au pe ambalaj abtibild de original dar cred ca-s stifturi

Edited by xkos, 08 August 2015 - 22:07.


#52
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,862
  • Înscris: 06.10.2003
Spune-mi, te rog, codul la suruburi. Par sa nu fie alea care trebuie. Ce culoare/tarie are pasta blocanta folosita?

#53
xkos

xkos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,627
  • Înscris: 23.07.2007
da, mi-am dat seama acum, mi-au dat altceva astia la magazin
codul:gm 11098761
qty2
20 05 626
gr 8. 955
lb0414 made in spain, asta scrie pe ambalaj

pasta e una roz, solutie germana dar ....


Cred ca le repun pe cele vechi+locktite 2701 culoare albastra

Edited by xkos, 09 August 2015 - 00:00.


#54
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,625
  • Înscris: 15.06.2007


View Postxkos, on 07 august 2015 - 12:34, said:

Tu ai dreptate in principiu, dar aici e si un pic de ipocrizie, pentru ca alegerea de a cumpara masina a fost a ta. Practic a fost un risc asumat, stiai de la bun inceput ca poti avea probleme si ai ales sa iei masina - ti-ai pus singur viata in pericol.
Sau vroiai ca dupa 12 ani,  Opel sa-ti schimbe motorul si sa ai masina ca noua la pret de sh?

Mi se pare nerealist.
_____________________
Cu o pagina in spate am zis ca daca mai vad un coment aiurea dau report. Ce ipocrizie vezi tu? tu cand iti cumperi o masina noua sau sh pleci pe premisa...domle..trebuie sa stau cu morcovu in cur ca la asta ii sare ceva din motor?

Amice, esti ca si ceilalti care zic ca tine..idiot. Am zis clar ca am facut revizii pe banii mei, fara pretentii sau ideea absurda care zici tu ca firma Opel sa-mi plateasca, alea le face oricine la o masina. S-a schimbat tot ce e era de schimbat, tolomacii de la opel au dat ok-ul ca totul e in regula. Ce  vreti sa traduc mai mult? de altfel si titlul topicului este..."ax came rupt-dealerii opel neaga problemele""


pozele cu axul.

Mm frumoase poze. Rupere prin oboseala. Probabil undeva o micro fisura, poate chiar o zgarietura mai adanca sa fi fost punctul de pornire, un concentrator de tensiuni. Greu de spus daca a fost defect de fabricatie sau pur si simplu "sorocul". Daca ai timp si bani poti sa trimiti piesa la un laborator de expertiza tehnica. La mecanica profiesorii mai faceau astfel de investigatii, dar la chestii serioase, osii de vagoane. La un curs ne-au prezentat un caz cu un accident feroviar , un vagon cisterna a deraiat, dupa ce s-a rupt o osie, sectiunea pe ruptura arata asemanator.

M-am uitat mai bine la poza (telefon)  nu e chiar rupere prin oboseala,  ( care are o parte neteda si o parte rugoasa).


Asa arata oboseala

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate