Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Permis de conducere nou

Masurare parametri CATV prin Conn...

Youtube a inceput sa aiba lag!?

Internet Archive - adauga item la...
 Electrica Furnizare + Poșta ...

Probleme cu scurgerea de ulei pe ...

Blocuri cu apartamente de 5+ camere

Casa noua finisata, teava incalzi...
 Ce marca si model de DVD-RW sa cu...

Achizitie camera video auto (II)

Baza de date cu imagini pe bani

Robotul martian european, revigor...
 Are cineva o inregistrare Radio R...

Geoana: „Sistemul de vot es...

Imprimare mai multe pagini intr-o...

trebuie sa depun declaratie unica...
 

Benzina cu plumb VS. benzina fara plumb

- - - - -
  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1
uzi_speed

uzi_speed

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 162
  • Înscris: 13.11.2003
Am o Dacie din 94 pe carburator si doresc sa va intreb daca folosesc benzina fara plumb la alimentarea ei se intampla ceva nasol ori ba?

#2
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Pitestiul zice ca nu.
Eu am folosit la Dacia mea din '75 mai bine de un an de zile benzina fara plumb si n-a avut nimic.

Bineinteinteles, grija mare la turatii peste 3.500 rpm.

#3
Taxon

Taxon

    Cârcotaș nesuferit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,092
  • Înscris: 19.01.2004
eu am obiceiul sa bag o data premium (eventual plus), o data fara pb. si fac asta de vreo 2-3 ani, fara probleme.

#4
Giu

Giu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 02.01.2004
Eu merg numai cu fara Pb in Dacia mea din '75 cam de 3 ani si nu are absolut nimic. Dupa unele experiente nefericite cu benzina cu Pb aditivata care m-au facut sa schimb cam 3 site de carburator in 500km, am inceput cu fara Pb si numai de la comercianti seriosi, gen OMV. E interesant ca eventuala diferenta de pret in plus o poti scoate daca platesti cu card emis de Raiffeisen, la care ai o reducere de 5% in perioadele de promotii! Eu recomand ca dupa ce bagi fara Pb sa-ti reglezi la service (cu aparat) aprinderea si carburatia, iar daca folosesti benzina buna, vei merge mult si bine fara probleme. Un filtru de benzina e binevenit la orice tip de benzina.

#5
Giu

Giu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 02.01.2004
Nostradamus, daca ai motorul reglat bine, nu vei avea probleme nici la 4500 rpm. Sa vezi ce cool este cu Dacia in depasiri in a III-a la 90km/h. Se uita lumea ca la masini straine cum fuge amarata de Dacie de langa ei!

#6
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,326
  • Înscris: 05.06.2002
benzina fara plumb are cifra octanica mai joasa, din cate stiu.la masina mea pot sa folosesc ambele tipuri de benzina, numai ca tre sa modific avansul: 8 grade pt fara, 12 grade pt cu. in pus tetraetilul de plumb are proprietati de ungere, chestie care foloseste la supape. motorul tre sa fie astfel construit incat sa suporte benzina fara plumb. bezina cu plumb tinde sa nu se mai foloseasca nu pt ca era rea ci poluanta.

#7
solarman

solarman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 46
  • Înscris: 04.04.2004
lipsa tetraetilului din compozitia benzinei impune reducerea cifrei octanice
tetraetilul de plumb este pus in benzina pentru a scapa de detonatii si autoaprinderi.motorul iti munceste mai bine in scimb creste temperatura in camera de ardere si de aceea se mai prajesc uneori supapele(si nu din cauza ca ar fi benzina fara pb mai uscata).
stau la dispozitia celui care vrea sa imbunatateasca performantele Dacia si in general orice model de auto carburator si injectie

#8
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,326
  • Înscris: 05.06.2002
multumesc de adaugiri, stiam io ceva ca e problema cu supapele.

#9
georges14

georges14

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 02.03.2004
eu folosesc numai fara plumb. In Franta este numai benzina fara plumb.Cea cu plumb este (Super) si nu o consuma nimeni.

#10
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
..georges14, dar nu cred ca ai Dacie acolo in France...

:cya:

#11
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,989
  • Înscris: 17.10.2003
Teoretic asa e cu ars supape. Practic insa... nu stiu. Pentru ca materialul de supape nu s-a schimbat niciodata, chiar daca s-a trecut de la benzina cu Pb la fara. De asemenea, acest material (sau materiale, ca sunt vreo cateva) este acelasi in toata lumea (macar pentru serie mare).

#12
solarman

solarman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 46
  • Înscris: 04.04.2004
n-as prea pune mana-n foc...nu cred cap oate sti cineva exact ce materiale si ce proportii ale acestora se folosesc pt supape.Oricum este o chestie principala ptr performantele unui motor (numai gandindu-ne la punctele calde din camera de ardere)

#13
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,989
  • Înscris: 17.10.2003
Pai supapele se fac doar dintr-un material (monometalice) sau doua(bimetalice) la care ciuperca e dintr-un material meserias iar coada din ceva mai obisnuit (pentru economie). Alte combinatii nu exista la serie. Mai sunt si alte modele, gen cele racite cu sodiu, dar deja intram pe alt taram, la Dacie nu se pune problema.
Iar materialele, cum am spus, sunt aceleasi peste tot. De ex. intr-un catalog de la COS Targoviste apar chiar la rubrica "Oteluri pentru supape" si sunt vreo cateva (4 sau 5, cred).

#14
adynis

adynis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,928
  • Înscris: 28.11.2001
auziti, da premium (de la petrom) este cu sau fara plumb? ... Daciile ce au 'in specificatii' ca merg cu benzina de care?

#15
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,326
  • Înscris: 05.06.2002
premium este cu si fara plumb, scrie pe pompa. daciile vor benzina cu plumb de 95, din cate stiu.

#16
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
@Fane

Nu de 98?

:cya:

#17
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,326
  • Înscris: 05.06.2002
98 e o inventie romaneasca, in occident nu se gaseste peste 95.

#18
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004
Care e mai buna ?  :confused: Nu caut viteza, doar economie, motorasul sa nu fie fortat, doar sa toarca mieuneste si sa aiba viata lunga ... si cam de astea
:cool:

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate