Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Anii '90
Last Updated: Mar 18 2024 20:26, Started by
djl
, Dec 28 2005 15:04
·
13
#1946
Posted 16 November 2015 - 08:05
Alea doua de care am spus erau scumpe. Dar nu conta, erau destule locuri unde puteam.merge la agatat sau la postit o bere 10 insi.
|
#1947
Posted 17 November 2015 - 23:37
La un moment dat, in 1993, incepusera sa functioneze linii particulare de autobuz, autobuzele mov de la Dalli, dar nu mai stiu cat au durat.
|
#1948
Posted 18 November 2015 - 01:59
Dar cum de s-a ajuns la desprinderea serviciilor de taximetrie, şi, în Bucureşti şi de maxi-taxi de regiile de transport local?
Curiozitate: în Bucureşti fostele "Alimentara" au fost preluate de firme difeite în funcţie de sector? |
#1949
Posted 18 November 2015 - 06:29
Quote Sigur in Bucuresti erau locuri gen Vox Maris sau Disco Herastrau unde nu imi permiteam sa merg "Disco Herastrau" unde naiba era in perioada 1991-1995?! ca nu stiu nici o discoteca in zona Herastrau in perioada aia...sau era numai cu numele asa? |
#1950
Posted 18 November 2015 - 16:02
Wilberforce, on 18 noiembrie 2015 - 06:29, said:
Whaaaat?! Nu-ti permiteai sa mergi la Vox Maris in 1993, de exemplu?! Pai biletul de intrare pentru baieti era 50 lei(simbolic), pentru fete moka,, iar barul era la fel precum la "Calise Fragasso" sau "Niro", adica foarte ok...o "Pina Colada" 120 lei, un "Campari Orange" 90 de lei, berea si vinul la pret de birt de cartier, etc. "Disco Herastrau" unde naiba era in perioada 1991-1995?! ca nu stiu nici o discoteca in zona Herastrau in perioada aia...sau era numai cu numele asa? |
#1951
Posted 19 November 2015 - 03:21
La acel Complex Herăstrău e şi un hotel şi un debarcader, nu?
|
#1952
Posted 19 November 2015 - 09:46
#1953
Posted 20 November 2015 - 01:30
Acolo e hotel, restaurant si debarcaderul de unde se pot face curse speciale cu vaporasul, "surpriza serii" in cazul petrecerilor private (nunti). Am fost in 2002 la un eveniment si a avut loc cursa cu vaporasul; la un altul nu a mai fost posibil din cauza vremii nefavorabile - se petrecea in vara ploioasa a lui 2005.
La un moment dat Restaurantul Herastrau a fost legat de o linie sezoniera de agrement cu maxi taxi de centrul orasului pana la Athenee Palace (apare si in ghidul ITB din 1984, linia 530). |
#1954
Posted 20 November 2015 - 17:24
Că tot e azi Black Friday: mai ţine minte cineva primele magazine post-decembriste de electronice? Printre ele: lanţul "Gepa" a lui George Pădure şi "Bucureşti-Berlin 1001 articole". Iniţial ambele doar cu plata în valută. Deabea spre sfârşitul decadei cred că au devenit electronicele mai accesibile românilor.
Edited by djl, 20 November 2015 - 17:25. |
|
#1955
Posted 21 November 2015 - 22:25
Bineînțeles! Aș adăuga că București-Berlin se zvonea că e al lui Petre Roman, iar Gepa am impresia că a fost deschis în locul magazinului Sofia din vremea pre-89, sau lîngă el. Sofia era un magazin cu marfă de la vecinii și tovarășii bulgari. Țin minte că se găseau geamantane acolo.
Mai erau magazinele Megavision, unul pe Calea Victoriei, lîngă Amzei, altul în Piața Unirii, pe colț cu Bd. (actual) Coposu, deci aproape de București-Berlin. Tot pe Victoriei, aproape de Megavision, în dreptul străzii Berthelot, s-a deschis al doilea Gepa. La un moment dat au vrut să promoveze mărcile Moulinex și Sontec, și dădeau niște bani sau un produs primilor 1000 de șoferi care își puneau colant cu marca respectivă pe mașină. Multă vreme au circulat Dacii, Trabanturi etc. cu Moulinex sau Sontec imprimat pe portierele din față. Pădure zicea că modernizează publicitatea românească, că aduce și la noi reclama pe mașini private. Un magazin de top de electronice, deschis destul de curînd după revoluție, a fost Panasonicul din Unirea. Care a rezistat acolo mulți ani, cred că peste 10. Iar Panasonic și Tehnics, babane, iluminate, pe Unirea, colțul dinspre Splai, au fost printre primele reclame luminoase din București. Se vedeau de la Șincai, de la intrarea în Parcul Tineretului. |
#1956
Posted 21 November 2015 - 22:50
Despre magazine s-a mai zis ceva pe aici: http://forum.softped...y-in-1998-2000/
Eu + sora la Unirii, prin 1994. Se vede reclama "Panasonic-Technics" de pe magazin |
#1957
Posted 22 November 2015 - 01:47
La inceputuri magazinul Panasonic era la parter, acces facil imediat dupa intrare, dupa aia nu stiu ce s-a intamplat si l-au mutat la 3 intr-un spatiu mai mic, avand vecini pe Sony si pe JVC. Pe colt, unde e Piraeus (daca mai e) parca mai era ceva cu electronice.
Un alt lant de magazine a fost si Coleus, al lui Urzica - unul era la Piata Galati pe coltul cu Dacia si unul in pasaj la Obor. Numele i-a scandalizat pe unii, pentru ca nu stiau ce inseamna si credeau ca e ceva indecent. Coleus este numele stiintific al unei specii de urzica. In 1993 are loc prima editie a Targului de carte Gaudeamus - carte scolara, carte de invatatura, desfasurata in foaierul Casei Radio (parterul si galeria de deasupra garderobei). Initial era specializat numai pe carte scolara apoi a fost transformat intr-unul generalist. Timp de 4 ani s-a desfasurat in acest loc, apoi din cauza spatiului devenit insuficient si neadecvat pentru asemenea manifestari, editia 1998 este inaugurata in premiera la Romexpo, in pavilionul Mihai Sadoveanu (nu mai stiu exact cum se numea, era la intrare, in prezent demolat), iar din 1999 si pana astazi i se va rezerva generosul spatiu din pavilionul central. Celalalt targ de carte, din vara, si-a inceput existenta in 1992, la Teatrul National, etajele 3 si 4, unde editorii si-au etalat cartile pana in 2005, din 2006 mutandu-se si el la Romexpo in pavilioanele din dreapta pavilionului mare. 1992-2005 s-a numit Bookarest, iar din 2006 Bookfest. |
#1958
Posted 22 November 2015 - 23:47
Ce chestie, nu ştiam de unde provine denumirea de "Coleus".
Pentru mulţi, buticul cred că a fost cheia supravieţurii. Şi când zic de buticuri, nu mă refer numai la chioşcuri. Pe urmă a venit Băsescu şi... multinaţionalele. Faptul că avem produse ieftine e bine, faptul că multe afaceri mici au murit, nu e bine. Multe buticuri erau în staţiile R.A.T.B. Acum multe nu prea mai sunt. Şi înainte găseau de toate, de la piese auto, electronice şi I.T. la casete (astea nu-s chiar piese electronice), mâncare, ţoale... acum mai toate magazinele sunt de alimente, de telefonie mobilă, farmacii, case de amanet şi bănci şi ceva de ţoale. În rest, cam slabă oferta "la stradă"; poate să mai dai de ceva optică. Nu-s sigur, dar am impresia că au mai dispărut şi din atelierele de reparat (afară de cele radio-tv, care au dispărut în număr mare). |
#1959
Posted 23 November 2015 - 11:51
abancor, on 21 noiembrie 2015 - 22:25, said: Bineînțeles! Aș adăuga că București-Berlin se zvonea că e al lui Petre Roman, iar Gepa am impresia că a fost deschis în locul magazinului Sofia din vremea pre-89, sau lîngă el. Mai erau magazinele Megavision, unul pe Calea Victoriei, lîngă Amzei, altul în Piața Unirii, pe colț cu Bd. (actual) Coposu, deci aproape de București-Berlin. Tot pe Victoriei, aproape de Megavision, în dreptul străzii Berthelot, s-a deschis al doilea Gepa. La un moment dat au vrut să promoveze mărcile Moulinex și Sontec, și dădeau niște bani sau un produs primilor 1000 de șoferi care își puneau colant cu marca respectivă pe mașină. Multă vreme au circulat Dacii, Trabanturi etc. cu Moulinex sau Sontec imprimat pe portierele din față. Pădure zicea că modernizează publicitatea românească, că aduce și la noi reclama pe mașini private. Un magazin de top de electronice, deschis destul de curînd după revoluție, a fost Panasonicul din Unirea. Care a rezistat acolo mulți ani, cred că peste 10. Iar Panasonic și Tehnics, babane, iluminate, pe Unirea, colțul dinspre Splai, au fost printre primele reclame luminoase din București. Se vedeau de la Șincai, de la intrarea în Parcul Tineretului. George Pădure, prin iniţiativa lui de colantare a maşinilor, a dat startul acestui tip de publicitate, RATB introducând această facilitate (colantarea vehiculelor) celor care doresc să-şi promoveze firmele. Totuşi, îmi aduc aminte de o secvenţă dintr-un film românesc, a cărui acţiune se petrecea în anii 50 şi unde apare un tramvai EP/V3A pe care se poate vedea un colant cu inscripţia "Citiţi zilnic Scînteia Tineretului". Eu n-am apucat autobuze şi tramvaie colantate în perioada 1974-1989. În 1997 s-a făcut uz de exces de zel: pentru decorarea unor autobuze Ikarus cu reclama la ţigările Sovereign (încă se făcea reclamă masivă la ţigări), nu numai că s-au colantat câteva autobuze, dar le-a fost schimbată culoarea originală, din galben în roşu. De la magazinul MegaVision de la P-ţa Unirii am cumpărat, prin 1995 (parcă), o casetă audio TDK sigilată, de 100 minute, cu bandă de tip II (CrO2). Am şi acum caseta aceea, tot sigilată. De la magazinul Panasonic din incinta magazinului Unirea am cumpărat, în septembrie 2000, un televizor. Acel televizor funcţionează şi acum ca-n prima zi, doar telecomanda fiind deteriorată (nu mai merg unele taste). |
|
#1960
Posted 23 November 2015 - 11:58
În anii '50 erau tramvaie EP nu EP/V3A. EP/V3A înseamnă tramvai "ElectroPutere" modernizat cu elemente de tramvai V3A. Erau cele mai zgomotoase tramvaie din Bucureştiul anilor '90. Ultimele au circulat în 2000 parcă (sau să fi fost 2001). Iar tramvaiele alea cred că erau vopsite aşa, nu colantate.
Mai ţin minte şi eu autobuzele alea cu reclamă la ţigări "Soverign". Am avut ocazia să merg cu unul pe 311 - de fiecare dată când apărea un vehicul cu o reclamă nouă, ţineam să merg cu unul. În oraş vehiculele de mare tonaj au voie cu maxim 40 k.m./h, deci acele autobuze cu atât trebuiau să meargă maxim. Oficial. Că mai erau şoferi de autobuz şi de troleibuz care mergeau cu viteză mai mare... pe atunci se putea, dacă străzile erau în stare bună (că existau şi destule artere principale cam ciuruite). |
#1961
Posted 23 November 2015 - 12:00
djl, on 22 noiembrie 2015 - 23:47, said: Ce chestie, nu ştiam de unde provine denumirea de "Coleus". |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users