Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Inventia secolului din Afganistan?

G84 - pro și contra

Masina de familie,buget 11000-120...

In ce situatii cereti o a doua op...
 DigiMobil - IP public?

Glet de finisaj peste chit acrili...

La multi ani @Passenger001!

La multi ani @barbosa1bis!
 La multi ani @MikeSpike!

Cum curat gletul de pe perete

Soluție incalzire apartament...

Culori fire la boxele de jogger
 Autorizatie Birou Acte Auto

Parbriz defect

Ajutor cercetare lucrare de diser...

M-am culcat cu un tip și apo...
 

Problemă Fizică

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
dimadino

dimadino

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 15.06.2010
Un copil se deplasează cu rolele cu viteza constantă V1=5m/s, iar vântul îi bate din față cu viteza V2=4m/s.Viteza vântului față de copil este:

a.   v=9m/s   b.   v=radical din 41m/s   c.   v=1m/s   d. v=3m/s


Care mă poate ajuta sa ințeleg cum se rezolvă și care e răspunsul corect?

#2
namespace

namespace

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,213
  • Înscris: 14.12.2013
În primul rând, nu mai scrie așa mare, boldat, folosind culori stridente. Se înțelege la fel de bine și fără.

În al doilea rând, problema ține de compunerea vitezelor: VA = VR + VT (vectorial).
Viteza absolută a copilului față de un sistem de referință considerat teoretic fix este VA, viteza relativă este viteza copilului față de vânt, iar viteza de transport este viteza vântului.
Știm că vectorul VA este rezultatul compunerii dintre VR și VT. Regula de compunere generală este a2 = b2 + c2 - 2bc*cos(u), unde u este unghiul dintre vectori.

Nu-ți rămâne decât să înlocuiești și obții rezultatul corect.

Edited by namespace, 31 March 2014 - 20:33.


#3
dimadino

dimadino

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 15.06.2010
Daca poti te rog ajutama si cu asta:

Un sistem de corpuri de dimensiuni mici cu masele de m, respectiv 4m, legate intre ele cu un fir de masa neglijabila, cade liber vertical sub actiunea greutatii. In aceasta situatie, tensiunea din firul de legatura are expresia: a.T=5m*g b. T=3m*g   c. T=2m*g d.T=0

Edited by dimadino, 31 March 2014 - 21:01.


#4
namespace

namespace

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,213
  • Înscris: 14.12.2013
Tu ce ai încercat și n-a ieșit?

#5
dimadino

dimadino

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 15.06.2010
am facut desenul am reprezentat grafic fortele si ma blochez cand sa aflu relatia intre ele... eu am invatat asa pentru corpul m sa fac prima relatie adica T=m*g data si pe urma pentru corpul 4m unde T-(4m+m)=m*g  si sa le introduc intr-un sistem pentru a afla. E corect??

Edited by dimadino, 31 March 2014 - 21:29.


#6
dimadino

dimadino

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 15.06.2010
multumesc !

Edited by dimadino, 31 March 2014 - 22:50.


#7
namespace

namespace

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,213
  • Înscris: 14.12.2013
Eu îți zic că este 0.

Și poți gândi în două moduri:

1. Un corp greu legat de un corp de 4 ori mai ușor, în cădere liberă, nu va tensiona firul; poți încerca un experiment.

2. Pur și simplu scrii ecuațiile:

mg + T = mg
4mg - T = 4mg

de unde evident T = 0.

Indiferent de care corp lași liber sistemul, firul nu se va tensiona niciodată.

Edited by namespace, 31 March 2014 - 22:53.


#8
mishu6969

mishu6969

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 520
  • Înscris: 04.03.2011
Tensiunea in fir poate fi generata doar daca cele doua corpuri vor avea acceleratii diferite.
Acceleratia gravitationala este aceeasi pentru orice corp, indiferent de masa.
Adica cele doua corpuri vor avea mereu aceeasi viteza si vor fi practic in repaus unul fata de celalt.

F=mg  => g=F/m

g=T/m
g=T/4m
=> T/m=T/4m => 4mT=mT => T=0

#9
dimadino

dimadino

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 15.06.2010
Un autoturism cu masa m = 1 t se deplasează pe un drum rectiliniu. Puterea dezvoltată de forţa de tracţiune
este constantă, având valoarea P = 60 kW. Când viteza autoturismului este v1=36km/h rezultanta forţelor
care se opun mişcării are valoarea  R1 = 1 kN. Când viteza autoturismului are valoarea v2=54km/h
acceleraţia autoturismului este a2=2m/s^2 iar când viteza autoturismului atinge valoarea maximă v3,
rezultanta forţelor care se opun mişcării devine R3 = 3 kN.

Cer doar sa imi explice cineva Rezultanta fortelor care se opun miscarii.. doar asta nu inteleg...(prin desen daca se poate)

#10
namespace

namespace

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,213
  • Înscris: 14.12.2013
Rezultanta forțelor care se opun mișcării reprezintă suma vectorială a tuturor forțelor care apar ca urmare a înaintării corpului.

R este un singur vector ce formează un unghi de 180o cu orizontala (vorbind la modul ideal, teoretic, în probleme de acest gen, pentru că în realitate situația stă un pic altfel).

În primul caz, când viteza este v1 36 km/h = 10 m/s, F1 = P / v1 = 6 * 104 / 10 = 6 kN.

a2 = Δv / Δt = (v3 - v2) / Δt. Interpretarea este analoagă.

#11
dimadino

dimadino

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 15.06.2010
Multumesc mult! Am inteles :)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate