Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Liber arbitru, da ori ba
#19
Posted 25 February 2014 - 11:03
TOPCATBV, on 25 februarie 2014 - 10:51, said:
Deci tu folosesti sufletul pe post de pre-vointa. La tine vointa e un intermediar intre extremitatile tale si suflet, adevarata vointa fiind sufletul. Gresesc? Toate astea lucreaza impreuna in cadrul sufletului, lucreaza separat dar se pot influenta una pe cealalta. De exemplu dragostea fata de Hristos determina vointa sa se supuna doar perceptelor crestine si restul sa le respinga. Asta indiferent daca 2+2 =4 sau 2+4=5 nu are treaba cu creierul sau materia Aceste atribute ale sufletului practic comunica una cu cealalta si actioneaza unitar (adica intr-un suflet) Edited by altul2, 25 February 2014 - 11:04. |
#20
Posted 25 February 2014 - 11:06
altul2, on 25 februarie 2014 - 11:03, said:
Sufletul e sediul vointei si vointa nu e singura, mai exista ratiunea si sentimentele sufletesti si altele Toate astea lucreaza impreuna in cadrul sufletului, lucreaza separat dar se pot influenta una pe cealalta. De exemplu dragostea fata de Hristos determina vointa sa se supuna doar perceptelor crestine si restul sa le respinga. Asta indiferent daca 2+2 =4 sau 2+4=5 nu are treaba cu creierul sau materia Aceste atribute ale sufletului practic comunica una cu cealalta si actioneaza unitar (adica intr-un suflet) |
#21
Posted 25 February 2014 - 11:09
E o combinaţie între instincte şi educaţie/experienţă.
|
#22
Posted 25 February 2014 - 11:12
#23
Posted 25 February 2014 - 11:18
Billy, on 25 februarie 2014 - 07:11, said:
Acest topic are rol de chestionar cu scopul de a determina ponderea opiniilor legate de existenta Liberului Arbitru. Bifarea raspunsurilor 1 sau 2, evident ca nu necesita vreun comentariu de adaugat. Alegerea raspunsului 3 insa va trebui sa fie explicat de posesorul respectivei opinii. Multumesc si sa ne comentam fericiti la sfarsitul sondajului. Evanghelia dupa Matei, capitol 8 said:
5. Pe când intra în Capernaum, s-a apropiat de El un sutaş, rugându-L, 6. Şi zicând: Doamne, sluga mea zace în casă, slăbănog, chinuindu-se cumplit. 7. Şi i-a zis Iisus: Venind, îl voi vindeca. 8. Dar sutaşul, răspunzând, I-a zis: Doamne, nu sunt vrednic să intri sub acoperişul meu, ci numai zi cu cuvântul şi se va vindeca sluga mea. 9. Că şi eu sunt om sub stăpânirea altora şi am sub mine ostaşi şi-i spun acestuia: Du-te, şi se duce; şi celuilalt: Vino, şi vine; şi slugii mele: Fă aceasta, şi face. 10. Auzind, Iisus S-a minunat şi a zis celor ce veneau după El: Adevărat grăiesc vouă: la nimeni, în Israel, n-am găsit atâta credinţă. 11. Şi zic vouă că mulţi de la răsărit şi de la apus vor veni şi vor sta la masă cu Avraam, cu Isaac şi cu Iacov în împărăţia cerurilor. 12. Iar fiii împărăţiei vor fi aruncaţi în întunericul cel mai din afară; acolo va fi plângerea şi scrâşnirea dinţilor. 13. Şi a zis Iisus sutaşului: Du-te, fie ţie după cum ai crezut. Şi s-a însănătoşit sluga lui în ceasul acela. |
#24
Posted 25 February 2014 - 11:20
On_my_way, on 25 februarie 2014 - 11:02, said:
Cam neclar. Daca o luam pe panta ca toate-s inderdependente si nimic nu functioneaza de sine statator, tu ai dreptate, liberul arbitru nu exista, dar daca ne gandim la posibilitatea de a face alegeri constiente, exista. Nu inteleg de ce consideri ca alegerile constiente nu pot fi depedente de ceva. Pana la urma, ele sunt generate de subconstient. On_my_way, on 25 februarie 2014 - 11:02, said: Prin urmare, imi esti recunoscator? Cred ca nu. Sa-mi spui ce-mi scapa. |
#25
Posted 25 February 2014 - 11:21
#26
Posted 25 February 2014 - 11:33
TOPCATBV, on 25 februarie 2014 - 11:20, said:
De sine statator ar insemna ca modul de functionare sa fie hotarat chiar de modul de functionare. Eu unul nu pot sa imi inchipui cum ar putea exista asa ceva. Nu inteleg de ce consideri ca alegerile constiente nu pot fi depedente de ceva. Pana la urma, ele sunt generate de subconstient. Quote
Cred ca mie imi scapa ceva Edited by On_my_way, 25 February 2014 - 11:34. |
#27
Posted 25 February 2014 - 11:38
Liberul arbitru este o iluzie creata de relatia subiect-obiect.
|
#28
Posted 25 February 2014 - 11:46
On_my_way, on 25 februarie 2014 - 11:33, said:
Daca afara ninge torential, e clar ca nu pot face nimic ca sa opresc ninsoarea, dar pot alege ca maine sa ies afara incaltat cu cizme, nu cu sandale. E o alegere inconstienta? On_my_way, on 25 februarie 2014 - 11:33, said: Faptul ca am ales sa ma incalt in cizme poate fi considerat ca un efect al unei dintre legile de stabilire a functionarii propriei vointei, legea fiind "voi face tot ce imi sta in putinta pt. a nu-mi vatama sanatatea."? tashinorbu, on 25 februarie 2014 - 11:38, said:
Liberul arbitru este o iluzie creata de relatia subiect-obiect. Parerea mea este ca iluzia liberului arbitru este generata de ignoranta/cunoastere partiala. altul2, on 25 februarie 2014 - 10:10, said:
Vointa mea este un dat. Legile ei le stabilesc eu cand vreau si cum vreau. Vointa vine de la a vrea (sau invers). Cum poti spune ca vointa e un dat dar stabilesti tu ce vrei? Edited by TOPCATBV, 25 February 2014 - 11:46. |
|
#29
Posted 25 February 2014 - 11:54
@Topcat, eu am explicat ca pt. mine liber arbitru inseamna pt. mine sa pot alege intre doua sau mai multe optiuni, nu conteaza ca-s influentata in alegerea mea de diverse chestii, conteaza ca pot alege.
|
#30
Posted 25 February 2014 - 12:00
On_my_way, on 25 februarie 2014 - 11:54, said:
@Topcat, eu am explicat ca pt. mine liber arbitru inseamna pt. mine sa pot alege intre doua sau mai multe optiuni, nu conteaza ca-s influentata in alegerea mea de diverse chestii, conteaza ca pot alege. |
#31
Posted 25 February 2014 - 12:03
Trecand prin toate ideile filozofice sau religioase (determinism, indeterminism, compatibilism etc), pentru ca o fiinta ganditoare sa aiba cu adevarat liber arbitru ar trebui sa se fi creat ea pe ea insasi. Ceea ce nu pare a avea sens, nu?
Venind la realitatea cotidiana, daca nu ne-am comporta in viata practica ca si cum liberul arbitru ar exista, am parea nebuni si nu am reusi sa ne atingem scopurile. Cea mai mare parte din actiunile si reactiunile noastre sunt bazate pe presupunerea ca fiecare persoana cu care relationam este dotata cu liber arbitru, pentru ca altfel cum am putea sa o criticam, laudam, condamnam, trimitem la puscarie, sa o premiem etc. Mie una mi-e greu sa separ conceptele de liber arbitru si vointa. Vointa noastra nu e tocmai libera, ci determinata de perioada si locul in care traim, de contextul social in care am crescut, de patrimoniul genetic, de experiente etc. Toate astea fac ca personalitatea noastra sa se construiasca mai degraba intr-un fel decat intr-altul, pentru ca, in final, ceea ce numim vointa sa ne faca sa decidem mai degraba intr-un fel decat intr-altul. Nu cred ca exista liber arbitru, dar in acelasi timp nici nu sustin ca tot ceea ce ni se intampla este predeterminat. Vointa este folosita pentru a obtine ceea ce vrem, modificandu-ne pe noi, dar si realitatea care ne inconjoara. Si in acelasi timp libertatea vointei este baza responsabilitatii individului pentru fiecare dintre actiunile sale. Complicat rau. Si daca bagam si fizica - clasica sau cuantica... pare-se ca tot la inexistenta LA ajungem. E o problema deschisa. Edited by CorinaP1, 25 February 2014 - 12:04. |
#32
Posted 25 February 2014 - 12:14
TOPCATBV, on 25 februarie 2014 - 11:46, said:
Cine sunt subiectul si obiectul? Parerea mea este ca iluzia liberului arbitru este generata de ignoranta/cunoastere partiala. Subiectul este mintea ganditoare care solidifica aparitiile(obiectele) din campul ei. Solidifcandu-le se stabileste o relatie de tip subiect obiect. Da, ignoranta este modul ei de a functiona, aceasta insemnand nici mai mult nici mai putin decat relatia subiect-obiect. |
#33
Posted 25 February 2014 - 12:24
CorinaP1, on 25 februarie 2014 - 12:03, said:
Venind la realitatea cotidiana, daca nu ne-am comporta in viata practica ca si cum liberul arbitru ar exista, am parea nebuni si nu am reusi sa ne atingem scopurile. Cea mai mare parte din actiunile si reactiunile noastre sunt bazate pe presupunerea ca fiecare persoana cu care relationam este dotata cu liber arbitru, pentru ca altfel cum am putea sa o criticam, laudam, condamnam, trimitem la puscarie, sa o premiem etc. Vina morala dispare, nu dispare insa responsabilitatea. tashinorbu, on 25 februarie 2014 - 12:14, said:
Subiectul este mintea ganditoare care solidifica aparitiile(obiectele) din campul ei. Solidifcandu-le se stabileste o relatie de tip subiect obiect. Da, ignoranta este modul ei de a functiona, aceasta insemnand nici mai mult nici mai putin decat relatia subiect-obiect. |
|
#34
Posted 25 February 2014 - 12:28
CorinaP1, on 25 februarie 2014 - 12:03, said:
Nu cred ca exista liber arbitru, dar in acelasi timp nici nu sustin ca tot ceea ce ni se intampla este predeterminat. As dori o precizare ... prin eliminarea predeterminarii elimini cumva si determinismul, in general? TOPCATBV, on 25 februarie 2014 - 12:24, said:
Este evident ca inexistenta unui agent liber trebuie sa modifice ceva in comportamentul nostru. Poti, te rog, sa detaliezi aici ... |
#35
Posted 25 February 2014 - 12:40
TOPCATBV, on 25 februarie 2014 - 12:24, said: Hai sa te incurc putin. Liberul arbitru il consideram inainte de alegere sau dupa? Adica am in fata varianta 1 si varianta 2. Tu spui ca aleg 1 sau 2 in mod determinist, cel putin la nivel macro..ca sa zic asa. Adica...daca aleg 1 spui "alegerea ta e determinista". Daca aleg 2 spui "alegerea ta e determinista". Cu toate acestea inainte de a alege eu pot sa aleg sau 1 sau 2. Putem considera liber arbitru inainte de alegere? Adica inainte de alegere am 2 optiuni. Acestea devin "deterministe" dupa alegere. Billy, on 25 februarie 2014 - 12:28, said: Nu am votat....inca. Nu am o claritate in minte asa cum imi place mie despre aceasta problema. Discutiile precedente pe aceasta tema le-am evitat. Inclin sa cred ca nu avem. Trecerea de la stiinta (heisenberg , cuantic and stuff) la newton la concluzia ca nu avem pare o directie normala. Ce probleme pune mintea umana....ramane de vazut. Ca nu le cunosc. |
#36
Posted 25 February 2014 - 12:53
TOPCATBV, on 25 februarie 2014 - 12:24, said:
Cunoasterea totala nu cred ca ar rezolva problema. In contextul in care vorbim cunoasterea totala ar elucida natura iluzorie a relatiei subiect obiect. Aceasta ar revela realitatea inexistentei unui agent , agent pe care vad ca multi nu il inteleg deoarece ei continua sa vorbeasca de alegeri, de alegerea A,B, C...... Poti vorbi de alegeri numai daca deja esti adancit in relatia iluzorie subect-obiect. Edited by tashinorbu, 25 February 2014 - 12:53. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users