Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
LakeSide 11 Straulesti

arii

Sapa peste pardoseala

Smart phone pentru auz deficitar
 Manager transport marfa. Pareri. ...

BIOS F.24 pentru HP Pavilion g7-2...

Meta Quest 3 512 gb

Father's Day
 Clipboard files copy/paste, filen...

Boardgame-uri despre cuvinte

Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Diferente diferentiale
 Finala Eurovision 2024

De ce nu mai sunt proteste?

Etanșare intre cada perete b...

Back-up box Fronius ?
 

Skoda 4x4 1.8 - nu cupleaza spatele

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
mihai_ro

mihai_ro

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 20.04.2007
Salut,

Am o Skoda 4x4,1.8 benzina, 2004 si nu cupleaza spatele,cu toate ca, cardanul se invarte.
Aveti vreo parere sau idee care ar putea sa fie cauza?

Multumesc

#2
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Din ce stiu eu, skoda 4x4 NU e permanent si mai ales poate transfera la nevoie doar max 30% din forta pe puntea spate.
Probabil ai un ambreaj multidisc pe puntea spate sau la mijloc, care se blocheaza doar cand simte ca aluneaca rotile din fata.

E un 4x4 al saracului (no offence).

Edited by Ahasverus, 19 February 2014 - 23:39.


#3
giulio

giulio

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 346
  • Înscris: 26.12.2006
Daca se  invarte cardanul ,poate s-a rupt vreo planetara pe spate si d-aia nu mai trage si spatele.

#4
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
"cardanul se invarte", cand? Cu masina stand pe loc, sau doar cand se-nvart so rotile din spate?

#5
FAP

FAP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,212
  • Înscris: 07.09.2009
Cum vezi tu ca se invarte cardanul ? In ce conditii ai observat ca nu "cupleaza" spatele !

 Ahasverus, on 19 februarie 2014 - 23:39, said:

Din ce stiu eu, skoda 4x4 NU e permanent si mai ales poate transfera la nevoie doar max 30% din forta pe puntea spate.
Probabil ai un ambreaj multidisc pe puntea spate sau la mijloc, care se blocheaza doar cand simte ca aluneaca rotile din fata.

E un 4x4 al saracului (no offence).
Ai fi surprins sa vezi "ce poate" 4X4 al "saracului" !!! O Octavia noua 4X4 cu mai multe optionale ajunge si la 30.000 de euro ! Daca cine are acesti bani e "sarac" inseamna ca avem opinii diferite despre "bogatie"!

#6
NUTAIONADRIAN

NUTAIONADRIAN

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 17.12.2013
poate sa rupt vreun pinion in grupul din spate sau planetara . se aude zgomot in grup ?

daca nu iti cupleaza spatele mai verifica si pompa de amorsare care face presiune sa cupleze spatele sau calculatorul care comanda pompa de amorsare!

#7
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,203
  • Înscris: 13.07.2005

 FAP, on 20 februarie 2014 - 09:34, said:

...
Ai fi surprins sa vezi "ce poate" 4X4 al "saracului" !!! O Octavia noua 4X4 cu mai multe optionale ajunge si la 30.000 de euro ! Daca cine are acesti bani e "sarac" inseamna ca avem opinii diferite despre "bogatie"!

"Poate" doar ceva mai mult decat un 2WD.
@Ahasverus nu cred ca se referea la pretul masinii, ci la sistemul de tractiune integrala. Si care, da, este unul low-cost.
Dar asta nu inseamna ca este inutil !

#8
FAP

FAP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,212
  • Înscris: 07.09.2009

 marr, on 20 februarie 2014 - 14:36, said:

"Poate" doar ceva mai mult decat un 2WD.
@Ahasverus nu cred ca se referea la pretul masinii, ci la sistemul de tractiune integrala. Si care, da, este unul low-cost.
Dar asta nu inseamna ca este inutil !
Se pare ca nu ai condus asa ceva ! Eu am condus destul timp una dar cu motorul 2.0 TDI si garda suprainaltata cu echipare PDG ! As fi curios ce masini aveti(conduceti) tu si Ahasverus ! Cu cine o comparati la nivel de tractiune ! Are Haldex 4 si 5 prezente si pe VW si Audi ! Poate trimite pana la 86% din putere pe fiecare roata si pe "uscat" merge cu 95% fata/5% spate !

#9
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,203
  • Înscris: 13.07.2005

 FAP, on 20 februarie 2014 - 16:11, said:

Se pare ca nu ai condus asa ceva ! .....Cu cine o comparati la nivel de tractiune ! ...
Suntem deja off-topic, dar am sa-ti raspund: Nu am condus Octavia 4x4 dar am condus Passat 4motion.
Sistemul de tractiune integrala de pe VW/Skoda este departe de Quattro de pe Audi.
Faptul ca sunt din aceeasi "familie" nu inseamna ca au aceleasi sisteme de tractiune integrala (la fel, si cutiile de viteze - DSG-ul de pe VW/Skoda mi se pare peste Multitronic-ul de la Audi).

Quattro este in aceeasi liga cu xDrive de la BMW si Symmetrical-AWD de la Subaru (si cu acesta din urma compar 4motion-ul ...).

#10
FAP

FAP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,212
  • Înscris: 07.09.2009
Stimate domn,

Quattro,4 Motion,4x4,AWD,X-Drive,etc. sunt doar denumiri comerciale iar diferenta intre ele este data doar de numele producatorului masinii !
In realitate exista cuplaje Torsen(adaptat la motorul longitudinal) si Haldex(adaptat la motorul transversal) si derivate (vascocuplul de la Subaru).Acestea sunt mai performante sau mai putin performante.Torsenul este mai scump si se spune ca este putin mai performant.Tractiunea de la Octavia este la fel cu cea de pe Golf,anumite Passat-uri si anumite Audi.In plus cel mai scump model de la VW - Veyron are Haldex - desigur nu acelasiPosted Image !!!
PS - Iniatiatorul topicului vad ca nu a mai postat.Cum a rezolvat problema ?

#11
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
Daca ai Haldex, verifica daca iti functioneaza ABS-ul ;)

#12
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
nu stiu cum a dedus ca nu-i cupleaza spatele.
Skoda si golfurile au Haldex. Default 90% fata, 10% spatele. La nevoie spatele este cuplat automat, moment in care se poate vedea ca bordul clipeste usor si se aude pompa sub picioare cum lucreaza.
@Ahasverus, haldexul este 4x4 al saracului? http://en.wikipedia....with_Haldex_AWD
Volkswagen Group (Volkswagen AG)[15]
Audi A3 quattro
Audi S3
Audi Q3
Audi TT quattro
Bugatti Veyron
SEAT León 4
SEAT Altea Freetrack 4
SEAT Alhambra 4
Škoda Octavia 4x4
Škoda Superb 4x4
Škoda Yeti 4x4 (Haldex Fourth Gen)
Škoda Yeti Outdoor 4x4 (Haldex Fifth Gen)
VW Golf R
VW Bora 4motion
VW New Beetle RSi
VW Passat 4motion B6 Platform
VW CC 4motion
VW Sharan 4motion
VW Tiguan
VW Golf IV 4motion
VW Multivan 4motion
VW Caddy 4motion
VW Transporter 4motion
Lamborghini LP 700-4
Volvo Cars
Volvo S40 AWD
Volvo V50 AWD
Volvo S60 AWD
Volvo S60R AWD (Second Gen 2004-2005, Third Gen 2006-2007)
Volvo XC60 (Haldex Fourth Gen)
Volvo V70 AWD (Third Gen 2008-2009, Fourth Gen 2010-2012, Fifth Gen 2013 - )
Volvo S70 AWD
Volvo V70R AWD (Second Gen 2004-2005, Third Gen 2006-2007)
Volvo XC70 (Second Gen 2003-2005, Third Gen 2006+)
Volvo S80 AWD
Volvo XC90 (Second Gen <2005, Third Gen 2006+)
Ford[15]
Ford Taurus
Ford Freestyle
Ford Kuga
Mercury Montego
Tata
Land Rover LR2
Range Rover Evoque (Haldex Fourth Gen)
Saab Automobile[15]
Saab 9-3 Turbo X (2007-2008) (Haldex Fourth Gen with eLSD)
Saab 9-3 Aero XWD (2008-2010) (Haldex Fourth Gen with eLSD)
Saab 9-3 XWD 2.0T (2009), Turbo4 (2011) (Haldex Fourth Gen without eLSD)
Saab 9-3 9-3X (2010) (Haldex Fourth Gen with eLSD)
Saab 9-5 Turbo6 (2011) (Haldex Fourth Gen without eLSD)
Saab 9-5 Aero (2010) (Haldex Fourth Gen with eLSD)
Saab 9-4X XWD (Haldex Fourth Gen with eLSD)
Bugatti
Veyron
Lamborghini
Aventador LP700-4[20]
GM[15]
Opel Insignia (Haldex Fourth Gen.)
Buick Lacrosse (Haldex Fourth Gen.)
Cadillac SRX (Haldex Fourth Gen.)
Mazda
Mazdaspeed 6

La naiba, numai masini pentru saraci, mai ales rabla de veyron

#13
MENTOR_SQUAD

MENTOR_SQUAD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 432
  • Înscris: 23.04.2008
Pt Octavia 1U despre care vorbeste initiatorul topicului se pot preciza urmatoarele: Haldex gen. 3 (daca este intr-adevar MY2004, altfel e gen 2), cu repartitie intre punti 95-5 cu pana la 50-50 la cuplare electronica prin EDS/EDL.

Sistemul este f bun avand limitari firesti date de diff-urile tip "open", insa nici vorba sa fie "putin mai bine decat un 2WD"...aici probabil cineva glumea mai sus.

Si acum sa punctam cateva cauze pt care spatele nu cupleaza, desi cardanul se invarte:
- mufa Haldex oxidata
- vascocuplaj cu probleme (mentenanta prost facuta, ulei + filtru vechi > defect mecanic)
- calculator Haldex defect (mai rar, dar se poate)
- exista situatii cand dupa aplicarea unei tensiuni 12V pe carcasa, diff-ul sa cupleze !
- daca nu exista zgomote la virare si pe tester senzorii ABS sunt in buna regula, nu cauta cauza la acestia sau planetara (pe spate nu stiu sa se fi rupt vreuna !)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate