Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Skoda 4x4 1.8 - nu cupleaza spatele
Last Updated: Apr 10 2014 12:07, Started by
mihai_ro
, Feb 19 2014 22:49
·
0
#1
Posted 19 February 2014 - 22:49
Salut,
Am o Skoda 4x4,1.8 benzina, 2004 si nu cupleaza spatele,cu toate ca, cardanul se invarte. Aveti vreo parere sau idee care ar putea sa fie cauza? Multumesc |
#2
Posted 19 February 2014 - 23:39
Din ce stiu eu, skoda 4x4 NU e permanent si mai ales poate transfera la nevoie doar max 30% din forta pe puntea spate.
Probabil ai un ambreaj multidisc pe puntea spate sau la mijloc, care se blocheaza doar cand simte ca aluneaca rotile din fata. E un 4x4 al saracului (no offence). Edited by Ahasverus, 19 February 2014 - 23:39. |
#3
Posted 19 February 2014 - 23:53
Daca se invarte cardanul ,poate s-a rupt vreo planetara pe spate si d-aia nu mai trage si spatele.
|
#4
Posted 20 February 2014 - 00:36
"cardanul se invarte", cand? Cu masina stand pe loc, sau doar cand se-nvart so rotile din spate?
|
#5
Posted 20 February 2014 - 09:34
Cum vezi tu ca se invarte cardanul ? In ce conditii ai observat ca nu "cupleaza" spatele !
Ahasverus, on 19 februarie 2014 - 23:39, said:
Din ce stiu eu, skoda 4x4 NU e permanent si mai ales poate transfera la nevoie doar max 30% din forta pe puntea spate. Probabil ai un ambreaj multidisc pe puntea spate sau la mijloc, care se blocheaza doar cand simte ca aluneaca rotile din fata. E un 4x4 al saracului (no offence). |
#6
Posted 20 February 2014 - 12:04
poate sa rupt vreun pinion in grupul din spate sau planetara . se aude zgomot in grup ?
daca nu iti cupleaza spatele mai verifica si pompa de amorsare care face presiune sa cupleze spatele sau calculatorul care comanda pompa de amorsare! |
#7
Posted 20 February 2014 - 14:36
FAP, on 20 februarie 2014 - 09:34, said:
... Ai fi surprins sa vezi "ce poate" 4X4 al "saracului" !!! O Octavia noua 4X4 cu mai multe optionale ajunge si la 30.000 de euro ! Daca cine are acesti bani e "sarac" inseamna ca avem opinii diferite despre "bogatie"! "Poate" doar ceva mai mult decat un 2WD. @Ahasverus nu cred ca se referea la pretul masinii, ci la sistemul de tractiune integrala. Si care, da, este unul low-cost. Dar asta nu inseamna ca este inutil ! |
#8
Posted 20 February 2014 - 16:11
marr, on 20 februarie 2014 - 14:36, said:
"Poate" doar ceva mai mult decat un 2WD. @Ahasverus nu cred ca se referea la pretul masinii, ci la sistemul de tractiune integrala. Si care, da, este unul low-cost. Dar asta nu inseamna ca este inutil ! |
#9
Posted 21 February 2014 - 08:27
FAP, on 20 februarie 2014 - 16:11, said:
Se pare ca nu ai condus asa ceva ! .....Cu cine o comparati la nivel de tractiune ! ... Sistemul de tractiune integrala de pe VW/Skoda este departe de Quattro de pe Audi. Faptul ca sunt din aceeasi "familie" nu inseamna ca au aceleasi sisteme de tractiune integrala (la fel, si cutiile de viteze - DSG-ul de pe VW/Skoda mi se pare peste Multitronic-ul de la Audi). Quattro este in aceeasi liga cu xDrive de la BMW si Symmetrical-AWD de la Subaru (si cu acesta din urma compar 4motion-ul ...). |
#10
Posted 21 February 2014 - 12:50
Stimate domn,
Quattro,4 Motion,4x4,AWD,X-Drive,etc. sunt doar denumiri comerciale iar diferenta intre ele este data doar de numele producatorului masinii ! In realitate exista cuplaje Torsen(adaptat la motorul longitudinal) si Haldex(adaptat la motorul transversal) si derivate (vascocuplul de la Subaru).Acestea sunt mai performante sau mai putin performante.Torsenul este mai scump si se spune ca este putin mai performant.Tractiunea de la Octavia este la fel cu cea de pe Golf,anumite Passat-uri si anumite Audi.In plus cel mai scump model de la VW - Veyron are Haldex - desigur nu acelasi !!! PS - Iniatiatorul topicului vad ca nu a mai postat.Cum a rezolvat problema ? |
|
#11
Posted 27 February 2014 - 18:31
Daca ai Haldex, verifica daca iti functioneaza ABS-ul
|
#12
Posted 06 March 2014 - 15:36
nu stiu cum a dedus ca nu-i cupleaza spatele.
Skoda si golfurile au Haldex. Default 90% fata, 10% spatele. La nevoie spatele este cuplat automat, moment in care se poate vedea ca bordul clipeste usor si se aude pompa sub picioare cum lucreaza. @Ahasverus, haldexul este 4x4 al saracului? http://en.wikipedia....with_Haldex_AWD Volkswagen Group (Volkswagen AG)[15] Audi A3 quattro Audi S3 Audi Q3 Audi TT quattro Bugatti Veyron SEAT León 4 SEAT Altea Freetrack 4 SEAT Alhambra 4 Škoda Octavia 4x4 Škoda Superb 4x4 Škoda Yeti 4x4 (Haldex Fourth Gen) Škoda Yeti Outdoor 4x4 (Haldex Fifth Gen) VW Golf R VW Bora 4motion VW New Beetle RSi VW Passat 4motion B6 Platform VW CC 4motion VW Sharan 4motion VW Tiguan VW Golf IV 4motion VW Multivan 4motion VW Caddy 4motion VW Transporter 4motion Lamborghini LP 700-4 Volvo Cars Volvo S40 AWD Volvo V50 AWD Volvo S60 AWD Volvo S60R AWD (Second Gen 2004-2005, Third Gen 2006-2007) Volvo XC60 (Haldex Fourth Gen) Volvo V70 AWD (Third Gen 2008-2009, Fourth Gen 2010-2012, Fifth Gen 2013 - ) Volvo S70 AWD Volvo V70R AWD (Second Gen 2004-2005, Third Gen 2006-2007) Volvo XC70 (Second Gen 2003-2005, Third Gen 2006+) Volvo S80 AWD Volvo XC90 (Second Gen <2005, Third Gen 2006+) Ford[15] Ford Taurus Ford Freestyle Ford Kuga Mercury Montego Tata Land Rover LR2 Range Rover Evoque (Haldex Fourth Gen) Saab Automobile[15] Saab 9-3 Turbo X (2007-2008) (Haldex Fourth Gen with eLSD) Saab 9-3 Aero XWD (2008-2010) (Haldex Fourth Gen with eLSD) Saab 9-3 XWD 2.0T (2009), Turbo4 (2011) (Haldex Fourth Gen without eLSD) Saab 9-3 9-3X (2010) (Haldex Fourth Gen with eLSD) Saab 9-5 Turbo6 (2011) (Haldex Fourth Gen without eLSD) Saab 9-5 Aero (2010) (Haldex Fourth Gen with eLSD) Saab 9-4X XWD (Haldex Fourth Gen with eLSD) Bugatti Veyron Lamborghini Aventador LP700-4[20] GM[15] Opel Insignia (Haldex Fourth Gen.) Buick Lacrosse (Haldex Fourth Gen.) Cadillac SRX (Haldex Fourth Gen.) Mazda Mazdaspeed 6 La naiba, numai masini pentru saraci, mai ales rabla de veyron |
#13
Posted 10 April 2014 - 12:07
Pt Octavia 1U despre care vorbeste initiatorul topicului se pot preciza urmatoarele: Haldex gen. 3 (daca este intr-adevar MY2004, altfel e gen 2), cu repartitie intre punti 95-5 cu pana la 50-50 la cuplare electronica prin EDS/EDL.
Sistemul este f bun avand limitari firesti date de diff-urile tip "open", insa nici vorba sa fie "putin mai bine decat un 2WD"...aici probabil cineva glumea mai sus. Si acum sa punctam cateva cauze pt care spatele nu cupleaza, desi cardanul se invarte: - mufa Haldex oxidata - vascocuplaj cu probleme (mentenanta prost facuta, ulei + filtru vechi > defect mecanic) - calculator Haldex defect (mai rar, dar se poate) - exista situatii cand dupa aplicarea unei tensiuni 12V pe carcasa, diff-ul sa cupleze ! - daca nu exista zgomote la virare si pe tester senzorii ABS sunt in buna regula, nu cauta cauza la acestia sau planetara (pe spate nu stiu sa se fi rupt vreuna !) |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users