Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Angajat al politiei condus la gro...

Care este cota parte la succesiun...

Camera auto DVR PNI Voyager S2600...

Cartelul din Carpati - mafia PNL ...
 Trecut: Europa versus S.U.A. la c...

Garantie apartament dezvoltator

Aplicație GPS cu zoom automa...

Ipad Pro & Air 2024
 Service si revizii reprezentanta

Ati returnat produse pe aliexpres...

Certificate de nastere digitale

Fitbit sau huawei band ?
 Tatuator handpoke

Plaja de nudisti in Grecia?

Mufa microusb a telefonului mobil...

"Ciudatenii" control pasa...
 

ORANGE - Practica abuziva nejustificata legal - ATENTIE!

- - - - -
  • Please log in to reply
130 replies to this topic

#1
forbs

forbs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 514
  • Înscris: 28.07.2006
Va supun atentiei situatia cu care m-am confruntat si pentru care ORANGE Romania nu a fost in stare sa-mi ofere un raspuns.

Prezentarea situatiei:
Am un abonament practic neutilizat, asta e si motivul pentru care am depasit termenul de plata in fiecare luna insa nu cu mai mult de cateva zile, niciodata mai mult de 10. Evident, mi-a fost suspendat de fiecare data pentru cateva zile si reactivat la inregistrarea platii. Au fost platite de fiecare data si majorarile de neplata la scadenta. Referitor la acest aspect nu am nimic de comentat.

In Octombrie 2013 pe langa mesajele uzuale de atentionare depasire scadenta, mai primesc unul prn care sunt informat de inscrierea mea in "Lista datornicilor catre furnizorii de telefonie". Cum, desi nu cunosc in detaliu legislatia, cel putin in cazul bancilor, inscrierea intr-o astfel de lista se faca abia la depasirea a minim 30 de zile a scadentei. Drept urmare am facut o sesizare catre ORANGE prin care am cerut in mod expres sa ma informeze atat asupra bazei legale (legile ce permit infiintarea unei astfel de baze de date), asupra implicatiilor de a figura intr-o astfel de lista, precum si modalitatea prin care m-au informat de existenta acestei liste.

Am primit raspuns la prima solicitare in scris, asa cum am cerut, insa raspunsul detaliaza doar practica suspendarii de neplata la scadenta - lucru despre care am spus ca nu-l comentez. Legat de Lista datornicilor, raspunsul a fost evaziv chiar daca am cerut in mod expres lamuriri legate de acest subiect.

Citat:
"Totodata, va aduc la cunostinta ca, neachitarea debitului restant poate duce la inscrierea dumneavoastra in sistemul de evidenta a datornicilor apartinand companiilor de telefonie mobila."

Am revenit cu alta sesizare cerand iarasi in mod expres baza legala, consecinte si modul prin care am fost informat.
De fapt am revenit cu alte doua sesizari cu acelasi subiect. Invariabil, de fiecare data de la alta persoana "Problem Solving Executive" am primit acelasi raspuns cu privire strict la cererea mea:

Citat:
"In ceea ce priveste sistemul de evidenta a datornicilor, acesta este o baza de date dezvoltata de catre operatorii de telefonie, cu
respectarea prevederilor legale in vigoare, inclusiv cele referitoare la protectia datelor personale."

Vreau doar sa va aduc la cunostinta aceasta practica a ORANGE, poate ca si celelalte companii din domeniu practica acelasi lucru, n-am dovezi.
Nu m-am lovit inca de implicatii ale existentei numelui meu intr-o astfel de lista, poate doar si pentru ca nu am cautat inca sa fac un nou abonament la "retelele de telefonie mobila" sau INCA nu am solicitat un imprumut la o banca, insa sunt cel putin enervat de stuatie.

Zilele astea voi depune o sesizare si la ANPC foarte documentata.

Scopul topicului este de fi bine informati.

#2
sandel_u

sandel_u

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,663
  • Înscris: 21.11.2009
Bravo! Lupta in continuare cu ei!

#3
motanu44

motanu44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,719
  • Înscris: 01.08.2007
Multumim de info

View Postforbs, on 10 ianuarie 2014 - 11:48, said:

Nu m-am lovit inca de implicatii ale existentei numelui meu intr-o astfel de lista

Din ce stiu e un fel de "lista neagra", am avut pe soacra-mea in situatia asta - neplata ....deloc, si nu puteau sa-si mai faca abonament nici prietena mea, nici fratii ei, in nicio retea, pe adresa aia. Sper sa nu ma insel, ca acum nu mai sunt cu fata aia.


In alta ordine de idei, impreuna cu un avocat am conspectat mai demult contractul meu la Cosmote, rand cu rand, ca sa ma mai luminez si eu ce inseamna limbajul ala juridic-administrativ.
Printre altele clauze, m-am oprit la una anume, unde am retinut asa, in linii mari, "tradus" sa inteleg si eu:
Daca eu ii sacai la telefon cu fel de fel de solicitari pe cei de la Relatii cu clientii, pot sa-mi rezilieze contractul cand vor ei.Posted Image  E doar un exemplu aleator de clauza, "tradusa" mai pe romaneste.
Deci clauzele din contracte sunt foarte interpretabile, si le da multa libertate.


Daca ei vor sa te puna pe "lista neagra", s-ar putea s-o suceasca in toate felurile interpretand contractul ...si chiar sa reuseasca! Din pacate.
Nu e exclus ca sesizari catre ei sau ANPC sa nu te ajute deloc.
Si nu e exclus sa fii nevoit sa-i iei mult mai tare de atat, cu avocat.

View Postforbs, on 10 ianuarie 2014 - 11:48, said:

Practica abuziva nejustificata legal
Legal sau nu, CONTRACTUL semnat de tine ramane baza de plecare.
Cand l-ai semnat, ai fost de acord cu TOT ce scrie in el -- deci se rezuma doar la CONTRACTUL intre 2 parti.

Edited by motanu44, 10 January 2014 - 12:23.


#4
HighClass

HighClass

    . Impresar .

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,298
  • Înscris: 31.05.2013

View Postmotanu44, on 10 ianuarie 2014 - 12:01, said:


Legal sau nu, CONTRACTUL semnat de tine ramane baza de plecare.
Cand l-ai semnat, ai fost de acord cu TOT ce scrie in el -- deci se rezuma doar la CONTRACTUL intre 2 parti.

Taxele abuzive din contracte pot fi atacate in instanta si anulate ulterior . Un contract intre parti trebuie sa respecte niste prevederi legale .

#5
motanu44

motanu44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,719
  • Înscris: 01.08.2007
In linii mari da. Tot in linii mari ...nu. :P

De-asta zic ca situatia e sucita pentru initiator, forbs. Isi va prinde urechile in clauze imbarligate. Mai bine ia taurul de coarne si abordeaza problema altfel, sfatuit de un avocat, in instanta. Altfel, cu sesizari, presimt ca se va tergiversa mult timp ...si presimt ca tot cei de la Orange isi vor da singuri castig de cauza.

#6
Stan_Patzitul

Stan_Patzitul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,733
  • Înscris: 26.08.2009
Acea lista neagra este sharuita si cu bancile chiar daca neoficial. Se poate sa te lovesti pe viitor ca nu-ti vor acorda credite, sau iti vor acorda dar la o dobanda majorata.

Eu am contracte pe care le achit la timp luna de luna dar cel putin cel de la Orange abia astept sa se termine si sa trec pe cartela pt ca e total dezavantajos sa ai contract.

ANPC e o apa de ploaie, ei traiesc din mita de la multinationale.

#7
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
@forbs: Nu la ANPC trebuie să te adresezi ci la ANSPDCP (dataprotection.ro). ANPC e protecţia consumatorului, ANSPDCP e protecţia datelor personale.

Părerea mea este că o asemenea bază de date ar contraveni legii protecţiei datelor personale. Legea are specificaţii foarte clare despre condiţiile în care pot fi înstrăinate datele personale, iar un caz ca ăsta, când practic operatorul decide cu de la sine putere s-o facă fără niciun motiv întemeiat, nu e permis.

Şi deci nu cred că baza aia există ci e doar un bau-bau pe care-l folosesc pentru a speria clienţii.

motanu44 said:

Daca eu ii sacai la telefon cu fel de fel de solicitari pe cei de la Relatii cu clientii, pot sa-mi rezilieze contractul cand vor ei.Posted Image  E doar un exemplu aleator de clauza, "tradusa" mai pe romaneste.

Legea protecţiei consumatorului spune că o clauză care nu a fost negociată (demonstrabil) cu consumatorul şi care-i crează acestuia un dezavantaj în relaţia cu comerciantul este clasificată drept abuzivă şi se anulează. Clauzele care permit comerciantului rezilieri fără preaviz şi care nu-s echilibrate de clauze care permit şi consumatorului acelaşi lucru sunt în general considerate abuzive.

#8
motanu44

motanu44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,719
  • Înscris: 01.08.2007

View PostStan_Patzitul, on 10 ianuarie 2014 - 12:39, said:

Acea lista neagra este sharuita si cu bancile chiar daca neoficial. Se poate sa te lovesti pe viitor ca nu-ti vor acorda credite, sau iti vor acorda dar la o dobanda majorata.
Nici ca se putea nickname mai potrivit, pe topicul asta. Posted Image

Iti dau dreptate. E mai bine ca initiatorul sa ii ia mai tare inca de pe acum, altfel s-ar putea sa aiba de suferit pe termen lung.

Edited by motanu44, 10 January 2014 - 12:44.


#9
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

View Postmotanu44, on 10 ianuarie 2014 - 12:37, said:

De-asta zic ca situatia e sucita pentru initiator, forbs. Isi va prinde urechile in clauze imbarligate. Mai bine ia taurul de coarne si abordeaza problema altfel, sfatuit de un avocat, in instanta. Altfel, cu sesizari, presimt ca se va tergiversa mult timp ...si presimt ca tot cei de la Orange isi vor da singuri castig de cauza.

Pentru ce să-i dea în judecată? Hai să ne folosim un pic şi capul.

View PostStan_Patzitul, on 10 ianuarie 2014 - 12:42, said:

Acea lista neagra este sharuita si cu bancile chiar daca neoficial. Se poate sa te lovesti pe viitor ca nu-ti vor acorda credite, sau iti vor acorda dar la o dobanda majorata.

Greşit. Accesul operatorilor la Biroul de Credit a fost refuzat explicit şi public de ANSPDCP acum mai mulţi ani. Găseşti pe dataprotection.ro răspunsul oficial, mi-e lene să caut acum.

#10
Getodacul

Getodacul

    ±

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,863
  • Înscris: 03.03.2004
Si Vodafone practica aceeasi tactica, eu am fost inscris in "sistemul de evidenta a datornicilor apartinand companiilor de telefonie mobila" (Preventel) chiar daca mi-am utilizat dreptul de opozitie al datelor cu caracter personal cu o luna inainte, avand si dovezi inclusiv confirmare semnata si stampilata din partea Vodafone ca datele mele nu vor mai fi folosite deloc si vor fi sterse imediat din sistemele lor. Ceea ce nu s-a intamplat. Orange face la fel, tacticile companiilor de telefonie mobila sunt similare.
Mentionez ca nu sunt dator decat cu pretinsa taxa de reziliere (justa despagubire) in valoare de cativa zeci de lei, dar de, fapt, fara aceea taxa abuziva ei avandu-mi de returnat cativa zeci de lei. Ca sa intelegeti, eu am ales rezilierea prin portare, si am facut in asa fel incat odata cu rezilierea sa adaug si dreptul meu de opozitie in privinta folosirii datelor mele personale. Am vrut cat se poate sa sterg cu buretele. Dar, buretele nu era ud deloc si au ramas urme.
Eu cu ANPC m-am lamurit cand am facut sesizare privind la aducerea la cunostinta publicului a informatiilor legate de filtrele folosite de Vodafone(in special anti-VoIP) pe netul furnizat de ei. Pentru ca exista o lege ce-i obliga sa faca asta, si anume, OUG 111/2011. S-a ingropat sesizarea aia la ANPC.
Revenind la subiect, si anume, existenta (ilegala, cred eu) a Preventelului, nu stiu daca cativa indivizi ar putea face ceva. Eu am trimis acum jumatate de an mail celor de la dataprotection.ro, care mi-au spus ca intai trebuie sa fac plangere la Vodafone si apoi dupa 15 zile sa le trimit lor. Nu mai stiu de ce n-am facut-o, probabil am avut altceva de facut mai important, dar o sa reiau demersurile, numai si numai pentru curiozitatea mea personala.
Partea importanta din raspuns a fost asta:

Quote

În conformitate cu art. 25 alin. (3) din Legea nr. 677/2001, plângerea către autoritatea
de supraveghere nu poate fi înaintată mai devreme de 15 zile de la înaintarea unei plângeri cu
acelaşi conţinut către operator (Vodafone România S.A., în cazul reclamat de dvs.), cu
excepţia cazului în care o întârziere ar cauza un prejudiciu iminent şi ireparabil. Plângerea se
face direct sau prin reprezentant, conform art. 25 alin. (1) din Legea nr. 677/2001, cu anexarea
împuternicirii date în acest sens şi trebuie să fie semnată şi însoţită de dovezi (inclusiv
conţinutul corespondenţei cu operatorul, plângerea adresată acestuia, precum şi orice dovadă
referitoare la aspectele reclamate). În cazul în care transmiteţi plângerea prin poşta
electronică, dovada înaintării acesteia către operator se trimite prin metoda forward as
attachment.
Am precizat asta ca sa nu mai pierdeti si voi timpul daca doriti sa sesizati dataprotection.ro (ANSPDCP)
L.E. Revin cu precizarea ca, vara trecuta, avand o cunostinta care lucreaza la un dealer Orange, l-am rugat sa verifice daca eu as putea face abonament la Orange. Initial mi-a zis ca nu pot apoi a revenit ca se poate dar cu un avans considerabil si exagerat (de genul 2-300 euro, pt un abonament de 10-15 euro/lunar). Nu am intrebat daca asta includea si un smartphone "la reducere". Pentru mine, asta a fost confirmarea ca Preventel inca exista, si Vodafone mi-a inscris datele personale acolo.

Edited by Getodacul, 10 January 2014 - 13:21.


#11
motanu44

motanu44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,719
  • Înscris: 01.08.2007

View Postwirespot, on 10 ianuarie 2014 - 12:45, said:

Pentru ce să-i dea în judecată? Hai să ne folosim un pic şi capul.

Pai... pentru ca:

View Postforbs, on 10 ianuarie 2014 - 11:48, said:

[...] prin care sunt informat de inscrierea mea in "Lista datornicilor catre furnizorii de telefonie". [...]

Si m-am gandit ca doar cu sesizari nu va ajunge prea departe...

View Postforbs, on 10 ianuarie 2014 - 11:48, said:

[...]Cum, desi nu cunosc in detaliu legislatia, cel putin in cazul bancilor, inscrierea intr-o astfel de lista se faca abia la depasirea a minim 30 de zile a scadentei. Drept urmare am facut o sesizare catre ORANGE [...]
Nici eu nu cunosc legislatia.
Dar, spre exemplu, am reusit totusi sa-mi anulez o contraventionala de 500 lei, data de jandarmerie abuziv. La inceput am pornit si eu tot cu sesizari, reclamatii... NIMIC. Dupa aia m-a sfatuit un avocat cum sa fac, sa iau taurul de coarne, mi-a formulat precizarile scrise pentru contestatia in instanta, si acolo mi s-a anulat contraventionala de 500 lei -- "sanctiunea a fost aplicata arbitrar si din exces de zel, fara a se tine seama de OG nr 2/2001, art 21, alin 3, ...sanctiunea sa fie proportionala cu fapta..." bla bla

De asta zic ca doar cu sesizari presimt ca nu va ajunge prea departe... Sper sa ma insel, si sa fie mai usor!


Cat despre acea "lista neagra", nu stiu cat e de reala, dar stiu sigur si clar de un caz, in care o familie nu mai putea face contracte la niciun operator de telefonie, respectiv familia fostei mele prietene (inclusiv ea). Chiar NU puteau sa mai incheie contracte pe adresa/numele ala.

Edited by motanu44, 10 January 2014 - 13:08.


#12
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,092
  • Înscris: 07.07.2006
Baza aia de date există din 2000, se numește Preventel, și a fost inițiată de Connex și Dialog, pentru că luaseră deja destule țepe. În 2008 a devenit ilegală din nu știu ce punct de vedere (nu avea voie un operator să te refuze fiindcă ai datorii la alt operator), așa că la acel moment au schimbat și ei statutul și condițiile, ca să respecte noua formă a legii.

#13
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

View Postmotanu44, on 10 ianuarie 2014 - 12:58, said:

Dar, spre exemplu, am reusit totusi sa-mi anulez o contraventionala de 500 lei, data de jandarmerie abuziv.

Cazul tău era unul concret. Cazul de față nu se bazează pe nimic. Dacă cineva pretinde ceva într-un email nu înseamnă că e adevărat, și nici nu te afectează cu nimic.

Se practică pe larg acest gen de bau-bau, știind că puțini oameni își cunosc drepturile și au răbdare să treacă prin birocrația aferentă. Și când unul la mie se și pricepe și are răbdare și vine autoritatea în cauză să-i tragă de urechi, ei pot nega. Evident, în atribuțiile autorităților intră și descurajarea acestor practici ale operatorilor. Dar dacă nimeni nu le sesisează ei de unde să știe?

View Postabancor, on 10 ianuarie 2014 - 12:58, said:

Baza aia de date există din 2000, se numește Preventel, și a fost inițiată de Connex și Dialog, pentru că luaseră deja destule țepe. În 2008 a devenit ilegală din nu știu ce punct de vedere (nu avea voie un operator să te refuze fiindcă ai datorii la alt operator), așa că la acel moment au schimbat și ei statutul și condițiile, ca să respecte noua formă a legii.

De curiozitate, știi despre ce lege este vorba? Ai citit-o? Dacă da, cum ar putea exista o asemenea bază de date în condițiile acelei legi? La ce paragraf se încadrează legal existența ei?

#14
motanu44

motanu44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,719
  • Înscris: 01.08.2007

View Postwirespot, on 10 ianuarie 2014 - 13:16, said:

Dacă cineva pretinde ceva într-un email nu înseamnă că e adevărat

Deci, un email de la Orange nu are ...caracter oficial? Nu e ca o ...instiintare scrisa?
Intreb, ca nu stiu.
Nu sunt retoric

View Postforbs, on 10 ianuarie 2014 - 11:48, said:

mai primesc unul prin care sunt informat de inscrierea mea in "Lista datornicilor catre furnizorii de telefonie".

@forbs, ne-ar fi mai util un citat concret din email, daca nu chiar textul integral. Cum argumenteaza ei decizia luata, in baza carui temei (din Contract, sau... nu stiu)

Edited by motanu44, 10 January 2014 - 13:26.


#15
forbs

forbs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 514
  • Înscris: 28.07.2006
Legat de inscrierea in acea lista, raspunsurile primite sunt nici mai mult nici mai putn decat citatele prezentate.
Deci nu mi-au putut prezenta nici o baza legala, aticol de lege, punct din contractul meu cu ei, ca baza de aplicabilitate a deciziei lor de a ma inscrie.

#16
motanu44

motanu44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,719
  • Înscris: 01.08.2007
Pai AICI e hiba pe care poti s-o speculezi. Sa zica clar si raspicat cum?, de unde?, de ce?, unde scrie ca?, daca nu
Daca NU au dat detalii, ramane un fel de "bau-bau", cum a zis si wirespot.

Faci o contestatie temeinic argumentata, daca ai si o decizie temeinic argumentata.

E cam imbarligata situatia, despicatul firului in 4... Dar nu prea iese nici fum fara foc. Ai grija cum faci, eu ma retrag ca nu ma pricep.

Edited by motanu44, 10 January 2014 - 13:43.


#17
forbs

forbs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 514
  • Înscris: 28.07.2006
Ma gandesc sa-l caut pe Piperea, avocatul, sa vedem ce zice.
Aveti ceva date de contact?

#18
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,092
  • Înscris: 07.07.2006

View Postwirespot, on 10 ianuarie 2014 - 13:16, said:

De curiozitate, ştii despre ce lege este vorba? Ai citit-o? Dacă da, cum ar putea exista o asemenea bază de date în condiţiile acelei legi? La ce paragraf se încadrează legal existenţa ei?

Nu, și nici nu văd relevanța. Nu cred că ar funcționa de atîția ani în ilegalitate, și nici abuzivă nu mi se pare. Comercianții au tot dreptul să știe ce comportament au clienții lor. S-a sesizat celebrul Iulian Urban în 2008, s-au schimbat atunci niște clauze și, din moment ce există încă, ba, după acel moment, a aderat și Romtelecom, înseamnă că treaba e corectă. În contractul Cosmote e anunțată expres utilizarea datelor în Preventel. Ori e OK, ori autoritățile dorm de ani de zile și permit încheierea de contracte ilegale.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate