Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
proiect-executie-aeroglisoare-hovercraft-
#55
Posted 08 January 2014 - 18:33
MAC&G, on 04 ianuarie 2014 - 14:17, said:
Salutare. Am citit acest topic si mi se pare interesant.Eu zic sa incercam sa organizam un colectiv de colaborare pentru acest proiect.In prima instanta 1 prototip de incercare in care sa testam in primul rand posibilitatile de realizare si capacitatile acestuia dupa care inca 1-2 de imbunatatire/optimizare costuri pana reusim sa ii dam o forma comerciala. Pentru aceasta , probabil vom avea nevoie de ceva ingineri/studenti voluntari si pasionati de acest subiect.Nu trebuie exclus faptul ca acest proiect poate fi dezvoltat ca o forma functionala a unui proiect de licenta / master ce poate primi finantare de la ceva firme. Cred ca cel mai important ar fi sa capitalizam ceva experienta in proiectare , executare cerinte de material, optimizare etc. Eu de exemplu pot ajuta in proiectare CAD si ceva simulari CFD. Oricum trebuie creeata o echipa care sa acopere toate cerintele necesare realizarii acestui proiect cum ar fi sefii de departamentele dintr-o fabrica ce produce echipamente similare, pentru ca orice segment descoperit (in care nu exista un voluntar) probabil ca va necesita consultanta sau informatii care vor costa. Nu cred ca este relevant faptul ca nu exista legislatie in domeniu, in mod normal organul legislativ creeaza norme legale atunci cand exista fenomenul social ce necesita creearea acestora. Eu va pun la dispozitie cunostintele mele in programe CAD gen SW,Catia si timpul meu liber. Ma puteti gasi la [email protected]. Stima. MAC&G, Asa da,in sfarsit un membru cu o gandire pozitiva ,crede-am ca tot forumul parca a intrat in letargie ,de cand am initiat subiectul(topicul) pe forum numai critici am avut parte ,nimic constructiv Daca pute-am (financiar) sa pun in aplicare acest proiec sigur, nu apelam la o colaborare constructiva din parea comunitatii acestui forum deosebit de competitiv.Dar in timp,sudiind mai atent(la rece cum se zice),mi-am dat seama de conplexitatea proiectului , care depaseste conditia mea ca simplu executantam minor.Solutia pe care o propune MAC&G,justa si reala ,si poate fii pusa in practica numai cu ajutorul vostru. Oare ce ne sperie?, -NOUL-FRICA DE COLABORARE-NEINCREDEREA- ,......etc.Eu pot ajuta (avand o experienta destul de avansata),la executtia anumitor faze a caroseriei,aceasta se poate executa din spuma poliuretana lichida rigida la o densitate 500kg/m3(cub),combinata cu fibra de sticla .Am exprienta si la executia elicei ,sa fie usoara si durabila(rezistenta),de asemenea colaborare la partea electrica ,fiind de meserie electronist.Daca cineva priceput la proectare ,i-mi pune la dispozitie documentatia carcassei(coca) aeroglisorului ,eu garantej exzecutia matrtei pt. turnarea spumei. Va rog sa alungati toate inhibitiile si sa pornim proiectul ,incet incetut ,trebuie sa demonstram ca membrii acestui forum nu sant numai CITITORI sant si competitivi..MAC&G multumesc pt. bunavointa .Cu stima Lucian |
#56
Posted 11 January 2014 - 08:43
Ok .Pana se mai ofera ceva voluntari eu astept ceva documentatie tehnica pe mail - orice format pentru a incepe lucrul la forma,suporti si ce mai ar fi necesar.Oricum cel mai probabil vor exista destul de multe reviizii deoarece va trebui sa optimizam pe parcurs mai ales din cauza elementelor functionale.Asa ca prefer sa avem ceva desene de lucru.
Apropo unde ne putem intalni pentru ceva sedinte de brain storming ? macar virtual , un skype,TS,MS livemeeting ceva? |
#57
Posted 11 January 2014 - 12:01
elicea din fibra de sticla nu prea este recomandata datorita greutatii in schimb cea din fibra de carbon face minuni!
fibra de sticla inseamna surplus de greutate iar greutatea in general in plus inseamna consum suplimentar si irosire inutila de energie! daca intregul ansamblu ar fi construit din materiale compozite si usoare precum aluminiul, fibra de carbon, etc probabil ca si motoarele de propulsie, perna de aer, etc ar fi mai mici ca si putere si ar avea consum mai mic de construit se poate face orice! problema e sa o faci cum trebuie si sa aibe randament ridicat ....... iar experienta in constructia unor astfel de masinarii nu se obtine cu una cu doua sunt necesare sume foarte mari de bani pentru cercetare, dezvoltare, proiectare, executie, masinarii, materiale, etc astfel de proiecte nu se fac pe genunchi pentru constructia unui astfel de prototip (functional si comercial) cred ca sunt necesari cel putin 100.000E Edited by wide, 11 January 2014 - 12:23. |
#58
Posted 11 January 2014 - 21:59
Eu zic ,sa gandim la combinatia dintre fibra de sticla la o grosime minima(2-2,5mm),numai ca protectie a spumei poliuretane[ca masa generala a cochiliei(corpul)aeroglisorului]Fibra de carbon este cea mai buna,dar totodata, are si un mare dejavantaj, pret destul de ridicat ,si in materialele conpozite cat si coplesitatea tehnologiei folosite la prelucrare( pt prototip se poate face exceptie,dar pt serie ar fi nevoie de o alta tehnologie mai rentabila ,fiabila,si cu productivitate mai mare).SI CEI MAI INPORTANT,.....FLOTABILITATEA....PE CARE SPUMA POLIURETANA(lichida,rigida la cel putin 240 kg/ m3), e sigur cea mai buna solutie.La schitele si denul tehnic trebuie o conlucrare a cel putin 2 oameni (inginer,proiectant care trebuie ,la terminarea proiectui sa certifice ca profesionisti in documentatia de omologare)Numai bine,Lucian
Edited by bartosl, 11 January 2014 - 22:00. |
#59
Posted 13 January 2014 - 19:06
wide, on 11 ianuarie 2014 - 12:01, said:
elicea din fibra de sticla nu prea este recomandata datorita greutatii in schimb cea din fibra de carbon face minuni! fibra de sticla inseamna surplus de greutate iar greutatea in general in plus inseamna consum suplimentar si irosire inutila de energie! daca intregul ansamblu ar fi construit din materiale compozite si usoare precum aluminiul, fibra de carbon, etc probabil ca si motoarele de propulsie, perna de aer, etc ar fi mai mici ca si putere si ar avea consum mai mic de construit se poate face orice! problema e sa o faci cum trebuie si sa aibe randament ridicat ....... iar experienta in constructia unor astfel de masinarii nu se obtine cu una cu doua sunt necesare sume foarte mari de bani pentru cercetare, dezvoltare, proiectare, executie, masinarii, materiale, etc astfel de proiecte nu se fac pe genunchi pentru constructia unui astfel de prototip (functional si comercial) cred ca sunt necesari cel putin 100.000E Acesta seamana cu raspunsul unui politician ce nu vrea sa isi faca treaba si invoca o groaza de chestii costisitoare in speranta ca isi poate trage si el ceva bani din toate aceste activitati. Din punctul meu de vedere trebuie realizat mai intai un prototip functional ieftin pentru a putea testa structura si fiabilitatea abia dupa aceea vorbim de optimizare. Cat despre sumele mari de bani ce trebuiesc investite in cercetare-dezvoltare inca nu suntem intreprindere de asta incercam sa formam un colectiv de voluntari initial, dupa reusita primului prototip functional mai vorbim si despre investitii. Tot ce ai insirat despre "cercetare, dezvoltare, proiectare, executie, masinarii, materiale, etc" sunt cuvinte prea mari pentru inceput si nu isi au locul intr- o intreprindere voluntara de concepere a unui asemenea vehicol, dar daca vrei sa ai un raspuns -se rezolva asa: - cercetare- am vazut deja 2 pasionati de acest tip de vehicol ce au facut "cercetare" adicatelea strans documenatie in acest domeniu. - dezvoltare- brain storming pe schite si materiale media ce trateaza acest subiect. - proiectare - calculul pentru dimensionare motor si elice probabil ca se face pe baza unor formule simple dar oricum in prima faza vom folosi ceva mai puternic dupa aceea oprimizam greutatea si puterea, Partea de proiectare CAD si ceva simulari de rezistenta + flow le pot face eu. - executie - aici te referi la asamblare care o vom face noi deoarece toate subansamblele vor fi realizate din prefabricate(profile etc.) si elemente din fibra de sticla.plus suporti de motor din comert si alte elemente "imprumutate" de la alte tipuri de vehicole. - masinarii - vor avea cei ce executa subansamblele - materiale- nu cred ca ar fi cazul sa inventam noi materiale noi pentru acest proiect cand sunt atatea intreprinderi de profil ce fac acest lucru. Daca ai lucra in domeniu ai vedea ca si marile intreprinderi auto nu fac altceva decat sa recalculeze redimensioneze, simuleze, optimizeze, pe baza proiectelor anterioare, doar partea de design este cu cu ceva mai multa noutate si depinde de trendul in domeniu.. bartosl, on 11 ianuarie 2014 - 21:59, said:
Eu zic ,sa gandim la combinatia dintre fibra de sticla la o grosime minima(2-2,5mm),numai ca protectie a spumei poliuretane[ca masa generala a cochiliei(corpul)aeroglisorului]Fibra de carbon este cea mai buna,dar totodata, are si un mare dejavantaj, pret destul de ridicat ,si in materialele conpozite cat si coplesitatea tehnologiei folosite la prelucrare( pt prototip se poate face exceptie,dar pt serie ar fi nevoie de o alta tehnologie mai rentabila ,fiabila,si cu productivitate mai mare).SI CEI MAI INPORTANT,.....FLOTABILITATEA....PE CARE SPUMA POLIURETANA(lichida,rigida la cel putin 240 kg/ m3), e sigur cea mai buna solutie.La schitele si denul tehnic trebuie o conlucrare a cel putin 2 oameni (inginer,proiectant care trebuie ,la terminarea proiectui sa certifice ca profesionisti in documentatia de omologare)Numai bine,Lucian In primul rand trebuie gandita/copiata+modificata o forma + o structura fezabila care sa asigure functionarea optima a prototipului , dupa aceea vorbim si de materiale mai bune respectiv dimensionare /optimizare greutate. Eu zic sa incepem cu inceputul - respectiv 0. strangerea colectivului necesar conceperii acestui proiect (de asta depinde totul) + modalitati de comunicare /flux de date 1. alegerea unui tip de aeroglisor - dimensiune, capacitate de transport, etc (in functie si de capacitatea noastra financiara de a duce la bun sfarsit) eventual forme de completare a capitalului. 2- partea de calcul 3- modelare 4- simulare in mediu virtual + alegere materiale optimizare forma/ dimensiuni / masa/putere 5- realizare- - stabilire cerinte de calitate - cautare furnizori + stabilire preturi etc Si revenim la punctul 0 al problemei, cati voluntari avem pentru proiect si care este resedinta lor + daca au posibilitati de comunicare voce/conferinta pe internet, eventual servere ftp. pentru lucru. Daca ar fi sa stabilim componenta echipei, ce domenii ar trebui acoperite? Astept pe mail o adresa pentru a putea comunica in afara forumului, eventual un numar de telefon. Daca stam doar si ne dam cu parerea, unii mai optimisti (ca au schite si know-how) altii mai pesimisti (ce au impresia ca realizarea daciei logan face parte dintr-o nuvela SF) cu privire la conceperea/realizarea proiectului eu zic sa nu mai pierdem timpul si sa inchidem tema. Edited by MAC&G, 13 January 2014 - 19:10. |
#60
Posted 14 January 2014 - 16:40
Pai inca n-ati hotarat tipul vehiculului de sport,comercial cu 1-2-5 locuri?
|
#61
Posted 14 January 2014 - 18:11
MAC&G, on 13 ianuarie 2014 - 19:06, said:
Acesta seamana cu raspunsul unui politician ce nu vrea sa isi faca treaba si invoca o groaza de chestii costisitoare in speranta ca isi poate trage si el ceva bani din toate aceste activitati. Din punctul meu de vedere trebuie realizat mai intai un prototip functional ieftin pentru a putea testa structura si fiabilitatea abia dupa aceea vorbim de optimizare. Cat despre sumele mari de bani ce trebuiesc investite in cercetare-dezvoltare inca nu suntem intreprindere de asta incercam sa formam un colectiv de voluntari initial, dupa reusita primului prototip functional mai vorbim si despre investitii. Tot ce ai insirat despre "cercetare, dezvoltare, proiectare, executie, masinarii, materiale, etc" sunt cuvinte prea mari pentru inceput si nu isi au locul intr- o intreprindere voluntara de concepere a unui asemenea vehicol, dar daca vrei sa ai un raspuns -se rezolva asa: - cercetare- am vazut deja 2 pasionati de acest tip de vehicol ce au facut "cercetare" adicatelea strans documenatie in acest domeniu. - dezvoltare- brain storming pe schite si materiale media ce trateaza acest subiect. - proiectare - calculul pentru dimensionare motor si elice probabil ca se face pe baza unor formule simple dar oricum in prima faza vom folosi ceva mai puternic dupa aceea oprimizam greutatea si puterea, Partea de proiectare CAD si ceva simulari de rezistenta + flow le pot face eu. - executie - aici te referi la asamblare care o vom face noi deoarece toate subansamblele vor fi realizate din prefabricate(profile etc.) si elemente din fibra de sticla.plus suporti de motor din comert si alte elemente "imprumutate" de la alte tipuri de vehicole. - masinarii - vor avea cei ce executa subansamblele - materiale- nu cred ca ar fi cazul sa inventam noi materiale noi pentru acest proiect cand sunt atatea intreprinderi de profil ce fac acest lucru. Daca ai lucra in domeniu ai vedea ca si marile intreprinderi auto nu fac altceva decat sa recalculeze redimensioneze, simuleze, optimizeze, pe baza proiectelor anterioare, doar partea de design este cu cu ceva mai multa noutate si depinde de trendul in domeniu.. In primul rand trebuie gandita/copiata+modificata o forma + o structura fezabila care sa asigure functionarea optima a prototipului , dupa aceea vorbim si de materiale mai bune respectiv dimensionare /optimizare greutate. Eu zic sa incepem cu inceputul - respectiv 0. strangerea colectivului necesar conceperii acestui proiect (de asta depinde totul) + modalitati de comunicare /flux de date 1. alegerea unui tip de aeroglisor - dimensiune, capacitate de transport, etc (in functie si de capacitatea noastra financiara de a duce la bun sfarsit) eventual forme de completare a capitalului. 2- partea de calcul 3- modelare 4- simulare in mediu virtual + alegere materiale optimizare forma/ dimensiuni / masa/putere 5- realizare- - stabilire cerinte de calitate - cautare furnizori + stabilire preturi etc Si revenim la punctul 0 al problemei, cati voluntari avem pentru proiect si care este resedinta lor + daca au posibilitati de comunicare voce/conferinta pe internet, eventual servere ftp. pentru lucru. Daca ar fi sa stabilim componenta echipei, ce domenii ar trebui acoperite? Astept pe mail o adresa pentru a putea comunica in afara forumului, eventual un numar de telefon. Daca stam doar si ne dam cu parerea, unii mai optimisti (ca au schite si know-how) altii mai pesimisti (ce au impresia ca realizarea daciei logan face parte dintr-o nuvela SF) cu privire la conceperea/realizarea proiectului eu zic sa nu mai pierdem timpul si sa inchidem tema. |
#62
Posted 15 January 2014 - 09:38
Airbag, on 14 ianuarie 2014 - 16:40, said:
Pai inca n-ati hotarat tipul vehiculului de sport,comercial cu 1-2-5 locuri? Edited by MAC&G, 15 January 2014 - 09:38. |
#63
Posted 15 January 2014 - 18:59
Am incercat ceva similar pe un alt forum acum 10 ani si n-a iesit nimic.De aceea sant sceptic.Daca se aduna macar vreo 5 ma bag si eu sa vad ce iese.
|
#64
Posted 16 January 2014 - 11:45
Airbag, on 15 ianuarie 2014 - 18:59, said:
Am incercat ceva similar pe un alt forum acum 10 ani si n-a iesit nimic.De aceea sant sceptic.Daca se aduna macar vreo 5 ma bag si eu sa vad ce iese. |
|
#65
Posted 10 February 2014 - 13:22
Salut,
Eu sunt hobist si am inceput constructia unui Hovercraft. Sunt cam la faza asta (vezi atasament) si sper sa termin proiectul anul acesta. Acum sunt la faza de cizelare al proiectului fiind frig in spatiul de lucru. Va pot pune la dispozitie experienta in proiectarea si constructia de elici pentru motoare intre 10..100CP. Numai bine, Loti Attached Files |
#66
Posted 16 February 2014 - 19:41
Vad ca s-a dezumflat perna de aer, probabil motorul este prea slab sau are fisuri perna.
Numai bine. |
#67
Posted 09 April 2014 - 14:34
Gloti .
Salut,Eu am initiat topicul aeroglisoare(Hovercraft).Apreciez efortul si ambitia de a realiza ,un asa proiect,stima.Eu pot sa-ti dau un sfat in legatura cu problema pe care o intampini la perna de aer,ai dreptate ,unul dintre motive, poate sa fie puterea motorului, dar nu singura ,enumar cateva deficiente posibil responsabile-1).fanta de aer care duce la perna ,2)elicea cu pale inguste sau prea groase,pozitia ei fata de fanta de la perna de aer,minim 1/3 din diametrul elicei , transmisia de la motor -fuliilii-elice,este de preferabil sa fie din mai multe pale3)greutatea corp(cochilie)aeroglisor( corpul ar fii bine sa fie facut din spuma poliuretana rigida)Nu te crampona sa faci perna gonflabila ,fa-o din mai din mai multe bucati(aripioare,negonflabile)Pune doua motoare pe aceiasi distributie.mai mici ,unul pt. perna in fata,unul pt.elice,tot pe aceiasi distributie,sant curele de vanzare si de lungimi mari..Nu se vede bine din poza ,dar banuiesc , sau aproape sigur ai folosit fibra de sticla ,care este casabila ,deci trebuie marita grosimea ei sau fete duble,ce duce la cresterea greutatii "corpului"Strainii lucreaza numai cu spuma (sau din placaj subtire inbibat cu rasina epoxi,inbinarile cu fibra si rasina poliesterica ),densitate mare 120-240kg/ m-cub.Uitate la pozele pe care le-am afisat in acest topic.Numai bine. Edited by bartosl, 09 April 2014 - 14:46. |
#68
Posted 09 April 2014 - 19:58
gloti.
Scuza-ma ,ma uitam pe jos la poza ta,acum i-mi dau seama de marimea proiectului,este imens,pt. care i-ti trebuie motor serios( ar fii indicat turbina), elicea pe care o expui este "minii " ,cred ,ca ai avea nevoi de trei elici pe trei motoare sau cel putin doua,pt. echilibru aerodinamic,alfel nu mai,ai directie,la asa gabarit trebuie sa ai perna de aer sigur negonflabil,nu este obligatoriu sa-mi dai dreptate ,eu studiez de mult acest subiect .Aici gasesti ceva care sa te-ajute , informativ --- http://www.scritube....    -----Ai mare curj de aceia i-ti doresc mult succes in cea ce faci si realezezi esti de invidiat .Lucian |
#69
Posted 23 April 2014 - 19:44
S-ar fi putut evita penibilizarea lui pontel cu o nava pe perna de aer de macar 4 locuri.Si n-ar mai fi auzit nici ziaristii cum ii spune "fa" lu`doamna doina.
Attached Files |
|
#70
Posted 24 April 2014 - 06:47
Airbag, on 23 aprilie 2014 - 19:44, said:
S-ar fi putut evita penibilizarea lui pontel cu o nava pe perna de aer de macar 4 locuri.Si n-ar mai fi auzit nici ziaristii cum ii spune "fa" lu`doamna doina. Aibag, Salut ,ce mai fac pretenii nostri cu proiectul Aeroglisor,sau inpotmolit?Lucian Edited by bartosl, 24 April 2014 - 06:48. |
#71
Posted 24 April 2014 - 19:03
Pai eu am zis de la inceput ca nu va fi nimic.Cine crezi ca pe saracia asta ar mai baga benevol cate 1-2 mii de euro singur sa iasa un produs finit comun.Singura sansa e sa lucrezi cu statul,mai dai o spaga iti mai pica si tie ceva.Cu caruntul din poza ( cu ponta in barca,nu Loti din galati),desi e prost de bubuie s-ar fi putut aranja ceva treburi.Pacat ca nu vor mai fi la guvernare din toamna.
Edited by Airbag, 24 April 2014 - 19:05. |
#72
Posted 27 April 2014 - 15:25
Airbag, on 24 aprilie 2014 - 19:03, said:
Pai eu am zis de la inceput ca nu va fi nimic.Cine crezi ca pe saracia asta ar mai baga benevol cate 1-2 mii de euro singur sa iasa un produs finit comun.Singura sansa e sa lucrezi cu statul,mai dai o spaga iti mai pica si tie ceva.Cu caruntul din poza ( cu ponta in barca,nu Loti din galati),desi e prost de bubuie s-ar fi putut aranja ceva treburi.Pacat ca nu vor mai fi la guvernare din toamna. Bani sant , numai trebuie sa stii cum sa-i atragi cu documentatie solida,agumente validate de de o echipa bine costituita cu sarcini precise si cu oameni calificati in postul stabilit .Creat un plan certificat si aprobat de experti(costi binenteles)si dupa aceia aprobari autoritati,incazul in care te gandesti mai departe de prototip,daca investesti bani(eu bagam pana 500euro, dar cu anumite conditii) macar sa merite,proiecte sant pe toate gardurile.Exact ca in cazul in care i-ti construiesti o casa .In acest caz , -omul cel mai important este ORGANIZATORUL(meneger de proiect),care trebuie sa fie ful de cultura menegeriala,sa stie sa insufle un spirit de echipa de inalta clasa.Garantez ,ca daca reuseste proiectul ,va venii multe contracte in constructia de anbarcatiuni.Numai bine Lucian |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users