Sapa crapata!
Last Updated: Jul 27 2016 14:09, Started by
eli1979
, Jul 27 2013 16:12
·
0
#19
Posted 19 August 2013 - 08:27
#20
Posted 19 August 2013 - 08:42
Nu se armeaza pentru ca:
1. Pur si simplu armatura aia nu are ce forte de intindere sa preia din grosimea respectiva de beton, adica daca o pui pe axa neutra armatura e fix degeaba. 2 . In al doilea rand din motive de grosime strat de acoperire; daca o pui prea jos sau prea sus scazi sub stratul minim de acoperire de 25mm. Trebuie sa o pui in axa neutra, caz in care vezi punctul 1. 3. In al treilea rand din motive de raport beton/armatura. |
#21
Posted 19 August 2013 - 12:03
eli1979, on 27 iulie 2013 - 16:12, said:
Sapa a fost turnata anul trecut peste instalatie de incalzire prin pardoseala, cu aditiv, banda de dilatare, etc. Constructorul a turnat acei stalpisori de pontare cu o zi inainte si apoi a continuat cu restul a doua zi . La o saptamana deja crapasera iar acum dupa un an , arata jalnic. In zona stalpilor de pontaj sapa s-a macinat lasand gauri destul de adanci. Deasemenea stalpii sunt complet detasati de restul sapei care si suna a gol in destul de multe locuri. Care este cea mai buna solutie acum pentru a rezolva aceasta problema, avand in vedere prezenta incalzirii prin pardoseala iar scoaterea sapei este exclusa fara a strica tot? Mentionez ca toata suprafata va fi placata cu gresie. Tragic! Au pus foarte putin ciment in compozitia sapei si, foarte posibil, nu ai/au asteptat pana la uscarea sapei si ai pus sistemul in functiune. Din pacate, in timp toata aceasta sapa se va macina. Pentru control, ia o bucata care se desprinde si mergi la un laborator de incercari(de obicei la statiile de betoane mari). Raspunsul va fi : ciment insificient. Solutie : spargere si evacuare tot, daca se doreste calitate. Pentru improvizatii/carpeli : Sika sau sapa autonivelanta la care se adauga ciment(cam 2 cancioace la sac). Din pacate procesul de incalzire/racire va face ca stratul suport sa fie compromis si va duce la aparitia fisurilor in/printre placile de gresie. Daca ai pe cine trage la raspundere, fa-o! Daca nu.........! |
#22
Posted 19 August 2013 - 12:44
Alxdava, on 19 august 2013 - 12:03, said: Tragic! Au pus foarte putin ciment in compozitia sapei si, foarte posibil, nu ai/au asteptat pana la uscarea sapei si ai pus sistemul in functiune. Din pacate, in timp toata aceasta sapa se va macina. Pentru control, ia o bucata care se desprinde si mergi la un laborator de incercari(de obicei la statiile de betoane mari). Raspunsul va fi : ciment insificient. Solutie : spargere si evacuare tot, daca se doreste calitate. Pentru improvizatii/carpeli : Sika sau sapa autonivelanta la care se adauga ciment(cam 2 cancioace la sac). Din pacate procesul de incalzire/racire va face ca stratul suport sa fie compromis si va duce la aparitia fisurilor in/printre placile de gresie. Daca ai pe cine trage la raspundere, fa-o! Daca nu.........! Nu e regula ca sapa sase crape de la prea putin ciment. Poate fi si de la prea mult ciment, poate fi si de la ciment tras si faramitat, poate fi de la agregate murdare, etc. Statiile de betoane nu au laboratoare de incercari. De ce il trimiti la laborator daca tu stii deja verdictul? Adica esti in contradictie cu tine? |
#23
Posted 19 August 2013 - 20:33
Arkouda, on 19 august 2013 - 12:44, said:
Nu e regula ca sapa sase crape de la prea putin ciment. Poate fi si de la prea mult ciment, poate fi si de la ciment tras si faramitat, poate fi de la agregate murdare, etc. Statiile de betoane nu au laboratoare de incercari. De ce il trimiti la laborator daca tu stii deja verdictul? Adica esti in contradictie cu tine? 1. Giculeee, cu rezultatul ala poate sa-i dea in cap constructorului. Nu-mi trebuie mie o hartie care sa-mi confirme ipoteza. 2. Statiile de betoane nu au laboratoare de incercari?!!! Serios? Dar astia unde-si testeaza betoanele la compresiune? Te intreaba pe tine pe net? Unde verifica granulatia agregatelor? 3. Daca sapa se ,,mananca'' inseamna ca are prea putin ciment. Se poate lua o pojghita subtire in caz de exces, dar nu pot aparea fisuri incat sa ingrijoreze. Se poate sa aiba agregate nespalate(nisip), dar in interior unde nu sunt influente exterioare(schimbari bruste de temperatura, de umiditate etc) nu este un motiv suficient. Poate, doar poate, ar mai putea fi uscarea prea rapida si neudarea sapei la intervale de cateva ore in primele 24, dar iar mie greu sa cred ca ventilarea a fost atat de buna. 4. Orice element ce nu este delimitat in ploturi de pana in 12mp, ce contine ciment si este mai gros de 3-4 cm se armeaza. Armarea nu trebuie facuta excesiv. Se poate face din plasa PE, se poate face cu plasa de Buzau, se poate face cu plasa rabitz etc. Dupa ideile tale n-ar mai arma nimeni trotoarele din jurul caselor, ca doar au cel mult 1 metru latime, merg oameni pe ele, nu masini, mobila ,,nu se exista'' sa le strofoace etc. P.S. Sper din suflet sa nu lucrezi in constructii! |
#25
Posted 13 November 2013 - 05:49
Poti fi draguta:
- cum ati dres-o pina la urma? - ati aflat motivul? Ar fi de ajutor unora care se apropie. Mersi. |
#26
Posted 30 January 2014 - 12:45
@viotl (sperand sa nu ti se intample niciodata)
Sapa a crapat la imbinarea cu stalpii din cauza ca nu a facut priza, fiind turnata intr-o alta zi. Se intampla asta daca o torni si la 1-2 ore diferenta. "Mesterii" lasa stalpii sa se intareasca, astfel trag mai usor cu rigla. In fine, ideea e ca sapa se toarna toata odata, (pe camere) Se mai poate sfarama si din cauza materialului semi-ud, (sau semi-uscat), prost facut, cu prea putina apa. Unde se sfarama, as curata locul bine (mai sprg eu cativa cm, cat se sparge usor) apoi sapa autonivelanta, gresie cu adezivul cel mai bun. Gata. |
#27
Posted 30 January 2014 - 18:53
Se poate turna sapa, fara a avea probleme ulterioare, la temperaturi sub 0 grade (mai exact la conditiile atmosferice de saptamana viitoare)? Ce conditii trebuie indeplinite pt. aceasta operatie? Casa are geamuri, acoperis si este izolata cu polistiren de 10 cm, dar nu a fost incalzita pana acum. Multumesc anticipat.
|
#28
Posted 30 January 2014 - 19:10
Asta recomanda Holcimul
¨În cazul în care temperatura aerului este situată între +5°C [i -3°C, temperatura betonului nu trebuie să fie mai mic\ de +5°C. În cazul în care dozajul de ciment este mai mic de 2400 kg/m 3 sau dacă se folose[te ciment cu căldură de hidratare redusă (de exemplu de clasă 32,5 N), temperatura betonului trebuie să fie mai mare de +10°C la locul de punere în operă. La temperaturi ale aerului mai mici de -3°C, temperatura betonului trebuie să fie mai mare de +10°C. Trebuie luate măsuri corespunzătoare de turnare pe timp friguros, care constau ^n protejarea betonului împotriva îngheţului. Este recomandată utilizarea cimenturilor cu degajare mare de căldură [i /sau aditivi acceleratori de întărire [i anti-îngheţ. Nu se recomandă punerea în operă a betonului la temperaturi ale aerului sub -10°C.¨ |
|
#29
Posted 06 February 2014 - 16:11
Bucureanu, on 30 ianuarie 2014 - 18:53, said:
Se poate turna sapa, fara a avea probleme ulterioare, la temperaturi sub 0 grade (mai exact la conditiile atmosferice de saptamana viitoare)? Ce conditii trebuie indeplinite pt. aceasta operatie? Casa are geamuri, acoperis si este izolata cu polistiren de 10 cm, dar nu a fost incalzita pana acum. Multumesc anticipat. Cumpara dintr-un mall un termometru de 2-3 lei/buc si vezi ce temperatura ai in casa! Daca ai temperaturi peste 5 grade si afara -10 poti turna lejer. Daca totusi temperatura exterioara tinde sa scada noaptea, cauta in magazinele cu materiale constructii aditivi ce se adauga in amestec pt a impiedica inghetul apei din compozitie sau pt a-l intari mai rapid. Sika produce asa ceva, dar nu numai ei. Spor! |
#30
Posted 02 July 2016 - 18:18
Salutare
Am facuta instalatia de incalzire prin pardoseala iar sapa a fost turnata acum un an (primavara trecuta). Inca nu am pornit instalatia de inccaalzire din motive obiective, care nu tin de inslatatie. Sapa a fost turnata in 2 etape: in prima zi in camere si a doua zi pe hol si living. Au aparut crapaturi la imbinari (pragurile dintre intrarile in camere si hol) si cred ca din cauza ca a fost turnata in doua etape. Nu am ce sa schimb acum la acest aspect. Problema pentru care va cer parerea este faptul ca sapa lasa destul de mult praf. Cred ca meseriasii nu au respectat compozitia si e posibil sa fi pus mai putin ciment. Inca nu am pus gresia si parchetul. Considerati ca ar fi recomandata turnarea unei sape nivelante? Ma gandesc ca daca o las asa, atunci cand dau drumul la instalatie, sa nu iasa in timp praf in camerele unde pun parchet. Va multumesc Edited by nikolas, 02 July 2016 - 18:19. |
#31
Posted 27 July 2016 - 14:09
Vreau sa izolez pe jos un balcon de bloc, dar inainte de asta, trebuie turnata o sapa care sa indrepte panta catre scurgere.
Initial am zis ca torn sapa de egalizare, pun polistiren + finisaj. Aud insa pareri cum sa sapa autonivelanta nu va face priza cu mozaicul de pe balcon si la primul inghet/dezghet va sari. Apartamentul de jos nefiind izolat de niciun fel. Ce variante as putea sa mai incerc nici sa ma inalt prea mult nu doresc. Multumesc! |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users