Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
LakeSide 11 Straulesti

arii

Sapa peste pardoseala

Smart phone pentru auz deficitar
 Manager transport marfa. Pareri. ...

BIOS F.24 pentru HP Pavilion g7-2...

Meta Quest 3 512 gb

Father's Day
 Clipboard files copy/paste, filen...

Boardgame-uri despre cuvinte

Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Diferente diferentiale
 Finala Eurovision 2024

De ce nu mai sunt proteste?

Etanșare intre cada perete b...

Back-up box Fronius ?
 

Sens giratoriu: schimbare benzi

- - - - -
  • Please log in to reply
156 replies to this topic

#145
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,457
  • Înscris: 01.12.2001

 anthar, on 15 iunie 2013 - 11:14, said:

Eu am stilul meu de condus , preventiv si fara riscuri . N-o sa ma vezi pe mine facand depasiri doar ptr ca am o masina in fata.Nu rulez niciodata cu masini in laterala mea ( sursa de accidente ) , pastrez distanta marisoara fata de cel din fata ( ma claxoneaza ceilalti in draci , dar nu-mi pasa! ) , reduc viteza in viraje si curbe , ma asigur in spate mereu si de vad pe unul ca sta in coada mea prea aproape , pisc frana  sa-l pun in garda ( ca poate se gandeste pe campii si in caz de pun eu o frana de urgenta ,m-am si trezit cu el in portbagaj ), nu vorbesc la telefon si nu ascult muzica in masina ( asta am invatat-o de la Petre Cristea care spunea ca muzica te distrage - daca el nu asculta muzica ,ca era ditamai pilot ,eu de ce as face-o ,am acasa sistem HiFI si ascult acolo pana imi curge sange din urechi ) , stau cu piciorul drept pregatit sa apas frana in orice moment ( ma pis in el de ambreiaj , daca am timp sa-l mai apas, bine , daca nu, poate sa se opreasca motorul , da-l naibii ! ) , frana e eficienta cand rotile inca se mai invart si motorul e cuplat altfel te duci sanie , e greu sa tii sub control reflexul de a nu apasa frana pana la refuz . Claxonez pietonii in draci tot timpul ,am eu o pasarica la cap cu pietonii care stau pe marginea trotuarului si cand li se nazare lor ,hop traverseaza  , am patit-o la examen chiar , statea o cucoana pe trotuar si vorbea la telefon , cind ajung cu masina la 3 m de zebra sare si ea in fata masinii sa traverseze .L-a luat prin surprindere si pe examinator ,noroc ca am pus eu frana , m-am oprit la 5cm de turloaiele ei . A inceput isterica sa dea cu poseta de capota si tipa la noi ca suntem criminali .De atunci cum vad unul ca sta pe marginea soselei vrand sa traverseze  , ii trag un claxon sa-l trezesc.Nu-i prea normal dar e eficient.
Sper sa nu ma intalnesc niciodata cu tine in trafic.
Reciteste cele colorate si bolduite.
Totusi de ce nu asculti muzica in masina?
Daca ai incerca sa mergi continuu 8 ore pe timp de noapte, in liniste deplina, ai adormi dupa maxim 2 ore.

#146
anthar

anthar

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 125
  • Înscris: 23.02.2011

 dorin_2k, on 16 iunie 2013 - 15:41, said:

Sper sa nu ma intalnesc niciodata cu tine in trafic.
Reciteste cele colorate si bolduite.
Totusi de ce nu asculti muzica in masina?
Daca ai incerca sa mergi continuu 8 ore pe timp de noapte, in liniste deplina, ai adormi dupa maxim 2 ore.

Muzica te adoarme , iti pierzi vigilenta .Poti asculta ceva stiri .Cand mergi noaptea e bine sa te opresti din ora in ora , sa faci ceva pasi ,
mai respiri aer curat si te urci iar a volan. Despre cele subliniate de tine ma gandeam ca le stii deja :
- masini care ruleaza in paralel cu tine sunt o sursa de accidente , ori ramai in urma lor ori le depasesti.
- pastrez distanta fata de masina din fata - prin incetinire - si evident ca pe unii ii enerveaza incetineala mea - dar daca eu ma infing in
portbagajul tau nu cred ca ai fi incantat .
- nu apas ambreiajul concomitent cu franarea decat in treapta 1. Doar la unele  franari bruste si totale   mi s-a mai oprit motorul  dar asta e minor fata de pericolul de coliziune .

La vederea unui pieton care asteapta pe marginea carosabilului ai aceasta dilema : sa continui drumul sau sa opresc ptr ai da
prioritate ? Daca rulezi prin oras la ora de varf nu cred ca te poti oprii din 300 in 300 m .Pe de alta parte eu  am avut experiente cu pietoni inprevizibili , nehotarati asa ca il claxonez de la 20 m si astfel el va renunta sa traverseze  - claxonul reprezinta declaratia mea ca vreau sa trec inaintea lui.Daca a pus deja piciorul pe carosabil atunci opresc dar altfel nu ma bazez pe el caci sunt imprevizibili - si daca accidentez pe unul ( care mi-a tasnit in fata ) nici un politist nu-mi va da dreptate ( daca e trecere de pietoni ). Nu cred ca sunt in afara legii prin asta , e doar un mod de-a evita ceva neplacut.Mai bine sa se supere putin decat sa-l trimit la spital !

#147
AlinE

AlinE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,634
  • Înscris: 31.07.2009
frana e eficienta cand rotile inca se mai invart si motorul e cuplat altfel te duci sanie , e greu sa tii sub control reflexul de a nu apasa frana pana la refuz .

asta este o perla de nota 10.
dupa parerea ta...daca motorul nu este cuplat (adica vrei sa zici cutia de viteze) te duci sanie la franare? atunci pentru ce dam banii pe abs si cauciucuri noi, daca tot ne ducem sanie ca am calcat ambreajul sau am scos din viteza? reflexul se capata in timp, dar mult mai greu mergand in fiecare zi cu alta masina.

in rest nu mai analizez...am senzatia ca postezi la misto.

#148
anthar

anthar

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 125
  • Înscris: 23.02.2011

 AlinE, on 17 iunie 2013 - 10:29, said:

frana e eficienta cand rotile inca se mai invart si motorul e cuplat altfel te duci sanie , e greu sa tii sub control reflexul de a nu apasa frana pana la refuz .

asta este o perla de nota 10.
dupa parerea ta...daca motorul nu este cuplat (adica vrei sa zici cutia de viteze) te duci sanie la franare? atunci pentru ce dam banii pe abs si cauciucuri noi, daca tot ne ducem sanie ca am calcat ambreajul sau am scos din viteza? reflexul se capata in timp, dar mult mai greu mergand in fiecare zi cu alta masina.

in rest nu mai analizez...am senzatia ca postezi la misto.


Masina  mea n-are niciun  ABS . Daca calc frana pana la fund si o tin asa , se blocheza rotile si  franarea se transforma in alunecare.Pe de alta parte niciun ABS de pe lumea asta nu te scapa de derapaj , deci la franare nu apasa pana la fund frana , ca disperatul , caci ABS -ul intra in functiune cand dau sa se blocheze rotile , deci cand e deja cam tarziu , si daca esti in curba si carosabilul
e alunecos atunci derapezi sigur .Am vazut multe masini iesite in decor si aveau ABS, dar n-avea soferul minte .

#149
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,457
  • Înscris: 01.12.2001

Quote

frana e eficienta cand rotile inca se mai invart si motorul e cuplat altfel te duci sanie
De la asta a inceput totul.
Nu are nicio treaba frana de serviciu cu frana de motor.
Incearca tu sa franezi masina pana la oprire cu motorul cuplat si vezi cum dai cu capul de volan.
Asa faci mereu?

#150
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Le amesteca, dar exista un dram de adevar: franarea cea mai eficienta este la limita aderentei, cand anvelopa inca nu a inceput sa alunece. Coeficientul de frecare statica e mai mare decat cel de frecare dinamica, ceea ce inseamna ca forta de frecare devine mai mica atunci cand alunecarea a inceput.
Dar nu are importanta daca motorul e cuplat sau nu. Cred ca nu se refera la frana de motor.

Iar ABS incearca exact asta - sa gaseasca acea limita. Derapajul apare, cu ABS, numai in caz de viraj, altfel isi pastreaza directia.

#151
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,457
  • Înscris: 01.12.2001

 danvlas, on 18 iunie 2013 - 14:31, said:

Dar nu are importanta daca motorul e cuplat sau nu.
Asta nu pricepe el.

#152
AlinE

AlinE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,634
  • Înscris: 31.07.2009

 anthar, on 18 iunie 2013 - 14:06, said:



Masina  mea n-are niciun  ABS . Daca calc frana pana la fund si o tin asa , se blocheza rotile si  franarea se transforma in alunecare.Pe de alta parte niciun ABS de pe lumea asta nu te scapa de derapaj , deci la franare nu apasa pana la fund frana , ca disperatul , caci ABS -ul intra in functiune cand dau sa se blocheze rotile , deci cand e deja cam tarziu , si daca esti in curba si carosabilul
e alunecos atunci derapezi sigur .Am vazut multe masini iesite in decor si aveau ABS, dar n-avea soferul minte .

schimba si tu cauciucurile..nu mai folosi slickuri.
la derapaj exista esp, dsc, tce...etc.
viteza trebuie adaptata si la conditiile meteo... nu intri ca ghiolbanu in curba cu 100km/h si franezi in forta cand stii ca drumul este alunecos.

#153
ticusor

ticusor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 25.01.2010
Marian Godina s-a pus pe facebook sa explice cum e cu prioritatea la iesirea din giratoriu.

https://www.facebook...marian/?fref=nf

Era cat pe ce sa ne convinga. Noroc ca printre noi sunt si soferi responsabili care nu se lasa intimidati de organ. :)
Comentatorii au stabilit ca vinovatia in cazul unui accident nu e a autoturismului portocaliu, cum zice Godina, ci e a autoturismului verde sau in cel mai bun caz amandoi e de vina.
Oricum unii comentatori s-au lamurit: Godina e un politist naspa care nu cunoaste legea.

Deci in concluzie inca o incercare esuata de a lamuri soferul roman cum e treaba cu giratoriul.

Attached Files


Edited by ticusor, 05 May 2016 - 19:48.


#154
AlinE

AlinE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,634
  • Înscris: 31.07.2009
ticusor..corect, in special primul raspuns. un sofer responsabil. cum ma prioritate de stanga in intersectie?

OUG - art. 57 (4) În intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie.
sau REGULAMENT 135 (d) care spune cam acelasi lucru.

in rest ce sa mai zic. este un drum cu 2 benzi, vrei sa schimbi banda trebuie sa acorzi prioritate celui de pe banda alaturata. nu exista prioritate de semnal.
atata timp cat cel verde nu are obligativitatea de parasire a intersectiei la prima iesire, nu vad cu ce greseste, poate sa se invarta in sensul giratoriu pana ameteste.

#155
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

 ticusor, on 05 mai 2016 - 19:45, said:

Marian Godina s-a pus pe facebook sa explice cum e cu prioritatea la iesirea din giratoriu.

https://www.facebook...marian/?fref=nf

Era cat pe ce sa ne convinga. Noroc ca printre noi sunt si soferi responsabili care nu se lasa intimidati de organ. Posted Image
Comentatorii au stabilit ca vinovatia in cazul unui accident nu e a autoturismului portocaliu, cum zice Godina, ci e a autoturismului verde sau in cel mai bun caz amandoi e de vina.
Oricum unii comentatori s-au lamurit: Godina e un politist naspa care nu cunoaste legea.

Deci in concluzie inca o incercare esuata de a lamuri soferul roman cum e treaba cu giratoriul.

Problema e ca NU ar trebui sa fie legal sa faci tot giratoriul de pe banda din dreapta, incurci circulatia. E  una din  hibele codului rutier. Mereu trebuie sa fii cu ochii-n 7 intr-un rond ptr tot felul de berbeci, sunt cele mai stresante intersectii, ca sa nu zic ca unele-s pericol de-a dreptul ptr novicii care nu-s obisnuiti cu ele.

P.S Godina asta cam sufera de auto-bagare in seama, prea se baga ca musca-n lapte si face el pe moralistul. El fiind? Din ala care sta cu radarul la panda? Give me a break...

Edited by ipopovici11, 06 May 2016 - 16:00.


#156
ticusor

ticusor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 25.01.2010

 ipopovici11, on 06 mai 2016 - 15:43, said:

Problema e ca NU ar trebui sa fie legal sa faci tot giratoriul de pe banda din dreapta, incurci circulatia. E  una din  hibele codului rutier.

E vorba de legislatia care se aplica nu de cum ar trebui sa fie ea. Hiba, nehiba, totusi treaba e clara.
Si foarte multi posesori de permis nu stiu ca iesirea dintr-un sens giratoriu nu se face direct din banda 2. Daca totusi schimba banda  trebuie sa dea prioritate celui care e pe banda 1.
Partea buna e ca in giratoriu nu se ating viteze mari. Asa ca nestiinta are ca efect doar daune materiale.

PS: Godina a dat dovada de ceva sange in instalatie cand si i-a luat in cap pe toti sefii.

#157
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

 ticusor, on 11 mai 2016 - 22:13, said:

Si foarte multi posesori de permis nu stiu ca iesirea dintr-un sens giratoriu nu se face direct din banda 2.

Nu cred sa fie interzis explicit asa ceva, CAT TIMP drumul pe care se iese are cel putin 2 benzi, si evident, cu asigurarea de rigoare la idoti care fac tot sensul pe banda 1.
Cat despre Godina, tocmai ca e un  penibil, parca zicea ca-si da demisia, si nu si-a mai dat-o. Deci sangele ala nu prea l-a avut.

Edited by ipopovici11, 18 May 2016 - 15:46.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate