Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pagina Wikipedia

Masina veche sau indatorat in ban...

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...
 Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...

Camera auto DVR PNI Voyager S2600...
 

Convectoare/Ventiloconvectoare de pardoseala si tavan

- - - - -
  • Please log in to reply
75 replies to this topic

#55
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postflorin71_skoda, on 30 iunie 2016 - 17:54, said:

Eu pina acum nu am montat asa ceva la hoteluri ca sa-mi pun problema pierderilor datorate gradului de ocupare..
Posted Image .. '"Da' ce crezi ca se mai pune asa problema ?! Am zis si eu - ca sa nu tac..'"

View Postflorin71_skoda, on 30 iunie 2016 - 17:54, said:

In schimb am montat la instituti, unde vorba ta: Da domne' centrala sa mearga la maxim, ca nu-i problema. Anuleaza sonda externa ca nu avem nevoie de ea. Iar pe partea de chiller, sa rezolvat foarte simplu: Dimineata un om (care se ocupa cu asa ceva, sa aiba si el servici) porneste chillerul manual si functionari cind ajung la lucru dau ventilo la maxim ca doar nu ei platesc. Dupasa, la ora inchideri, acelasi om opreste manual chillerul si asta este. Asa ca nu au de unde sa apara pierderi ca la hotel din lipsa de grad de ocupare a incaperilor.
Am mai montat si la camine culturale cu fonduri europene. Si acolo nimic nu merge tot timpul si instalatiile sunt umplute cu antigel. Cind este cite o nunta, botez, inmormintare, cineva apasa pe buton si pleaca toate. Cind se termina activitatea, iar se apasa butonul si se opresc toate. Iar nu este o problema ca nu sau ocupat toate mesele.
Posted Image Posted Image ""Merge si asa!'"..

Acest mesaj e un pamflet si trebuie tratat caatare.Posted Image

#56
panoc

panoc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 13.08.2006
Va salut! Am nevoie de un sfat referitor la alegerea unui sistem intre AC si ventiloconvector cu agent termic. Sunt in curs de construire a unei case, 80 mp parter, 80 mp etaj, bine izolata. Ca solutie de incalzire voi avea ( deja e achizitionata) o PDC Zubadan de 11 kw, incalzire in pardoseala legata la u puffer de 500 litri. Am nevoie de o sursa de racire si dezumidificare pe care sa o folosesc in perioadele de caldura mare si eventual si la incalzirea spatiului. Initial ma gandeam sa pun doar pe etaj, pe hol, acolo sunt dormitoarele, o unitate Climaveneta mhd2 50 sau 60 ( parca 60 parea mai interesanta si mai suficienta dpdv al puterii de racire). Am primit sfaturi ca ar fi mai bine sa aleg o unitate de AC si sa nu ma complic cu ventiloconvector. Eu vad ca avantaje si dezavantaje in felul urmator: la ventiloconvector, o pompa de recirculare in plus, mai scump decat un AC ( undeva la 535-600 eur unitatile de mai sus). Pe de alta parte, nu mai e nevoie sa instalez unitati externe pt ca am deja una, consumul e mai mic decat la AC ( sunt mai eficient pe utilizarea compresorului cred) dupa care am doar pompa de recirculare si fan-ul. La AC - capacitate clar mai buna de racire insa trebuie sa pun o unitate exterioara in plus pe fatada sau daca e sa trag traseu de freon pana la PDC ar fi vreo 10 metri. Consum insa mai mare ( dar nu stiu cat) si in plus trebuie sa trag tubulaturi de freon prin pereti unde nu mai am acces ulterior fara spart. Plus ca nu sunt foarte confortabil cu atat traseu de freon prin casa stiind ca are un anumit grad de toxicitate. Si in cazul AC si in cazul ventiloconvectorului, unitatea interioara va fi tip hi-wall - split de perete. Caseta nu imi incape in tavanul fals pt ca incerc sa il tin la minim iar de pardoseala nu pot pune din cauza ca ar ingusta holul mult. Va rog daca ati lucrat cu astfel de produse sa ma ajutati cu un sfat, cumva inclin spre ventiloconvector insa nu stiu care variante ar fi mai ok si la un pret mai accesibil. VA multumesc.

#57
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Daca vroiai sa folosesti ventiloconvectoare, trebuia sa-ti cumperi un Chiller de tip PDC, un chiller care stie sa si raceasca apa, dar sa o si incalzeasca.
Parerea mea este ca ai o casa prea mica ca sa se justifice investitia in ventiloconvectoare pentru racire. Mai bine cumperi citeva AC-uri si le amplasezi strategic. Sau AC in fiecare camera si sa faca fiecare ce vrea..

Exista si ventiloconvectoare ce se pun sub geam, in locul in care de regula se pun radiatoarele. Dar indiferent ca-s dinastea, sau ca-s casetate, sau de tip split, trebuie sa le aduci tevi de apa rece foarte bine izolate, ca altfel o sa faca condens. Trebuie sa asiguri si canalizare pentru fiecare ventiloconvector in partea. Pompa de recirculare este ultima ta problema, pentru ca pretul ala nu-i in euro ca-i in lei. Pentru recirculare se poate folosi aceasi pompa, atit la caldura, cit si la frig. Nu-ti trebuie pompe speciale.
Daca ai fi avut un chiller, venea cuplat la un puffer mic pentru apa rece, adica unul bine izolat, dupa care luai apa din puffer cu o pompa de recirculare ca sa o trimiti in pardoseala si cu alta pompa sa o trimiti in ventiloconvectoare, ca sa le poti controla diferit. Iarna puneai chillerul sa-ti incalzeasca pufferul si trimiteai apa in pardoseala, iar toamna si primavara, poate ca o trimiteai in ventiloconvectoare. Iar vara, luai apa rece din puffer si o trimiteai in ventiloconvectoare. Sau daca raceai pufferul la un 20-25grd, o puteai trimite si in pardoseala. (nu stiu exact care este minimul de temperatura ce se poate trimite in pardoseala ca sa nu faca condens)

Edited by florin71_skoda, 15 June 2019 - 15:45.


#58
panoc

panoc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 13.08.2006
Ai dreptate, însă inițial instalația nu am gândit-o pentru frig, doar pentru ipat. Ulterior, când am aflat ca unitatea  exterioara zubadan pe care o am poate sa  facă și frig, mi-a venit ideea aceasta cu ventiloconvectoarele. O alternativa la ventiloconvectoarele ar fi sa pun  2 ac-uri, unul pe etaj și unul pe parter cu atât mai mult cu cât tot parterul e open space și în dormitoare nu vreau sa pun, doar pe hol, cât sa fac o de umidificare și răcire în caz de foarte cald. Insă atunci îmi apar doua unități exterioare în plus fata de ce am, și pe care trebuie sa le pun pe fatada plus un consum mai mare. Practic asta as fi evitat...

#59
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Esti sigur ca zubadan-ul tau face si frig ? Eu l-am cautat pe net, dar fugitiv, si am vazut cai este data puterea doar pe incalzire, de unde am dedus ca nu stie sa faca si frig.
Daca intradevar stie sa faca si apa rece, atunci se schimba datele problemei.

Teoretic cu AC-urile o sa ai un consum mai mic deoarece cu AC-ul racesti doar local si doar cind ai chef. Cu zubadan-ul ar trebui sa fie consumul mai mare, ca daca-l pornesti, o sa-ti racesti toata casa, insa nu chiar direct, ca mai ai de racit si pufferul si mai ai si transportul prin tevi. (Daca am fi corecti, am putea spune ca-i acelasi consum daca vrei confort si doar daca te zgircesti, poti sa iesi mai ieftin cu AC-urile)
Nu stiu exact ce model de zubadan ai ca sa vad ce putere electrica are compresorul, ca sa-l compar cu compresorul unui AC.
Daca ma uit la un AC de 18.000 BTU (unul oarecare din gama medie de pret), zice ca pe racire are capacitatea medie de racire de 5,1 KW ( moduleaza intre 1,8 si 5,9kW), iar pe incalzire are capacitatea medie de 5,2 KW ( moduleaza intre 1,8 si 6,1kW). Ca si consum electric, pe racire are 1,6kw (moduleaza intre 0,42-2,1kW), iar pe incalzire are consum de 1,6kw (moduleaza intre 0,41-2,15kW). Daca lum in calcul 2 AC-uri dinastea, cam ajungem la zubadan-ul de 11kW termici, adica 11kW pe incalzire.

#60
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Garantat Zubadan face si racire.
Stie si sa comute automat de pe racire pe incalzire pentru preparare ACM (reincalzire boiler) si apoi sa revina pe racire.

Insista pe varianta cu ventiloconvectoare, dar tine cont de faptul ca pe tevile de apa racita o sa apara condens daca nu sunt izolate sau daca izolatia nu este impermeabila la vapori de apa.

#61
panoc

panoc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 13.08.2006
https://www.zubadan....i_adatok_en.pdf
Aici e o fisa tehnica de la pompa, a mea e cea de 11 kw:112 YHA. Cumva înclin spre VCV cu izolarea tubulaturi însă nu știu dacă puffer ul pe care îl am acum la pomoa, cel de 500 litri nu e prea mare pe tru a duce în mod eficient 1, max 2 vcv-uri, unul pe hol sus și unul pe parter, inițial doar cel de pe hol dar cu tubulatura pregătită și pentru cel de jos. Plus ca asa cum ziceam și mai sus, am primit preț de 500 de eru fără tva pt un Ventiloconvector și mi se pare destul de mult, nu știu la ce mărci și modele sa ma mai uit pt ca pe net sunt variante și mai ieftine, de puteri comparabile dar nu cunosc producătorii respectivi (gen Clint, Citizen, Evoclima).

@florin71_skoda apropos de ce spuneai, as vrea sa dimensionez puffer ul pentru răcire (dacă va fi cazul de asa ceva) în asa fel încât sa am același efect ca și cu AC-cât mai rapid. Traseele de țeavă de răcire din camera tehnica ar fi cam 8 metri pentru etaj și 4 pentru parter, nu îmi dau seama dacă sunt lungi sau scurte...

Oricum, ma gândeam ca circuitul de Ventiloconvector sa meargă separat de cel de ipat. Avantajul e ca pot merge dintr-un puffer mai mic, dezavantajul e ca dacă vreau sa folosesc vcv-ul și pentru încălzire rapida a aerului (de ex după ce sunt plecat iarna în concediu, pana se amorseaza inerția pardoseala), nu știu dacă pot face asta cu puffer ul mai mic și aici ar fi util sa folosesc cel Mare de 500. Pe când la răcire, cel de 500 nu știu dacă nu e prea mare având în vedere ca eu ma gândesc sa folosesc vcv-ul ocazional și punctual atunci când temperatura și umiditatea depășesc anumite limite, timp de 3-4 săptămâni pe an

#62
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Pufferul trebuie sa fie neaparat unul pentru apa racita. Difera izolatia, fata de pufferele de apa calda. La cele de apa calda, ai de regula o imbracatoae de burete pe care o pui peste puffer si deasupra un burete pe post de capac. Sub boiler, unele nu au nimic, iar altele au un burete pe care sa-l pui cum poti. Asa ca nu-i o izolatie perfecta.

Pentru incalzire, regula empirica (a la Dorel), zice ca trebuie 50 litri pentru 1kw. Cum zubadanul tau are 11kW, sa ajuns la 500 litri (ca 550 nu exista).
Pentru racire, aceasi regula empirica, zice ca-ti trebuie cam 7-10 litri pentru 1kW. De aici rezulta un puffer de minim 100 litri.
Faptul ca-i mai mare, nu are importanta. Totul este sa nu fie prea mic.

Daca zubadan-ul tau stie sa moduleze de la 5KW la 11kW, atunci corect ar fi fost sa-ti iei un puffer care sa poata inmagazina maxim 5kW. Adica minimul la care poata sa scada "centrala". Ideea este ca sin momente in care casa ta consuma putin, sau ai doar o bucla de IPAT deschisa si poate ca-ti trebuie doar 1-2 kW si in momentele respective cum "centrala" produce minim 5kW, trebuie sa bagi diferenta aia de 3-4KW in puffer. In cazul asta, ajungea pentru incalzire un puffer de 200 litri.

Intradevar, este greu de ales ventiloconvectoarele.
Eu am lucrat cu Clint, Nobu, Ferroli, Galleti, etc. Pentru cazul tau, parca as merge pe Ferroli de perete, datorita electroici pe care o au. Sau ar merge si un Galleti.
Pentru racire trebuie tevi groase, care sa fie din plastic, si sa fie foarte bine izolate. Fie Pexal de 26mm (interior 20mm), fie PPR de 32mm (interior 23mm). Depinde si ce putere vor avea ventiloconvectoarele.
Cum canalizarea va fi si ea prin perete, nu ar strica sa fie si asta izolata.

#63
panoc

panoc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 13.08.2006
multumesc de info, cel mai probabil voi merge cu o varianta de puffer de 500 litri dar care sa fie pentru racire si incalzire ca sa nu mai am inca un puffer de 100 de litri pentru asta. mai ales ca vana cu 3 cai de la schimbator merge catre puffer si catre boiler pentru acm. mai ramane sa gasesc 2 ventiloconvectoare tip split, care sa aiba si puterea necesara si sa si fie intr-un buget rezonabil... M-am uitat la Galetti dar ei merg cumva pe industrial, necarcasat, aeroterme etc. Ferroli intr-adevar au seria VTP care e ceea ce doresc dpdv aspect/electronica insa nu gasesc preturi nicaieri, si in plus puterea maxima sensibila de racire pentru seria VTP e 3.1 kw, care ar fi aprox 10500 BTU si parca as fi preferat un pic mai mult. in continuare ma uit si la climaveneta pt ca am incredere in Mitshubishi ca brand, insa nu inteleg de ce e dublu pretul fata de restul...

#64
panoc

panoc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 13.08.2006
Later edit:ferroli vtp 45 care e cumva apropiat ca specificații de climaveneta mhd2 60, este cam în aceeași zona de pret:2800 RON. Continui căutarea poate găsesc ceva în zona de 1500 cam la aceeași putere...

#65
BulaBanditu

BulaBanditu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 04.01.2020
Salut! Sunt in stadiu de proiect pentru o casa 220 mp la sol si 70 mp mansarda. Ce imi recomandati pentru racire:
   1.ventiloconvectoare petru fiecare camera
   2.o baterie de racire apa-aer mai mare montata la ventilatia cu recuperare de caldura
   3.Varianta 1 sau 2 plus recirculare apa rece pin IPAT

#66
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Ce sursa de apa racita ai? In ce zona este casa? Ce izolatie are casa?

Ce debite de aer ai prin instalatia de ventilatia cu recuperare de caldura?

Ce finisaj ai pe pardoseala?

Ce pas de montaj s-a folosit la teava de incalzire din pardoseala?

#67
BulaBanditu

BulaBanditu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 04.01.2020

 kolfleading, on 18 ianuarie 2021 - 08:18, said:

Ce sursa de apa racita ai? In ce zona este casa? Ce izolatie are casa?

Ce debite de aer ai prin instalatia de ventilatia cu recuperare de caldura?

Ce finisaj ai pe pardoseala?

Ce pas de montaj s-a folosit la teava de incalzire din pardoseala?
   Casa o fac la Botosani, orientare S-V. Zidarie 30 Ytong A+, izolatie pereti 30 polistiren, 10 sub radier, 15 pe radier, 40 pod. Am inteles ca pentru racire ar trebui pasul mai mic la IPAT, ce pas recomandati? Intentionez sa fac ventilatie cu recuperare de caldura home made. Vreau sa ingrop aprox 400 ml teava PHDE D40 la aprox 2 metri adancime, cu aceasta apa vreau sa racesc casa, dar sa si preincalzesc aerul pe timp de iarna. Langa casa la 3 ml distanta fac o anexa timber frame pe care vrau sa montez un panou solar din doze de bere (aprox22 mp) si sa fac intre casa si anexa un canal termic pe unde sa treaca tubulatura d200 pentru aer si eventual montez in anexa o baterie aer-apa si cand temperatura este ok in casa sa inmagazinez caldura in puffer. La acest traseu d200 vreau sa leg si ventilatorul termosemineului. Deci o sa fie doua circuite separate, circuit recuperare respectiv circuit panou + termosemineu. Gaz nu este, inca nu sunt hotarat ce o sa fie, peleti sau pompa de caldura. Este suficienta racirea in pardoseala? daca nu, ce varianta sa aleg: ventilocovectoare in cateva camere sau o baterie aer-apa mai mare. Orice sfaturi sunt bine venite

#68
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Nu pare ca ai necesar de racire prea mare, dar nu cunosc clima de vara la Botosani, asa ca nu te pot ajuta cu recomandari mai concrete.

Sunt doua chestii care dau disconfort pe timpul verii: temperatura si umiditatea.

Daca reduci doar temperatura, umiditatea relativa creste si un oarecare disconfort tot ramane.
De aceea eu nu recomand solutii de racire care reduc doar temperatura fara sa elimine si umiditatea. O astfel de solutie este racirea in pardoseala (nu reduce umiditatea).

La IPAT pentru racire am vazut ca se recomanda pas de 10 cm prin manualele de instalare, dar sunt colegi care fac ceva racire si cu pas de 15 cm...iar cum la tine necesarul de racire este mic...

Ca sa elimini si umiditatea iti trebuie apa rece la 5 ... 7 gr. C bagata intr-un ventiloconvector sau baterie de racire cu tava de condens. Crezi ca obtii asta cu serpentina ingropata?

Acum referitor la bateria de racire pe ventilatia cu recuperare de caldura, aici problema este debitul de aer prea mic. Ventilatia de obicei merge cu debite de ordinul a 20 mc/h pe camera, pe cand un A/C de 9000 btu care raceste o camera merge de la 200 mc/h in sus.

#69
BulaBanditu

BulaBanditu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 04.01.2020
Cum spuneam, o sa fie doua circuite independente, si anume circuit recuperarea de caldura si circuit panou aer cald+termosemineu. Cu apa din serpentina aflata in pamant vreau sa racesc vara casa prin intermediul IPAT sau circuit panou+termosemineu, iar iarna sa preancalzesc aerul la circuit recuperare de caldura. Vara este destul de cald, 35-40 de grade, acoperisul va fi negru, as folosi racirea la mansarda (care va fi 40% din amprenta la sol)

Edited by Dany_Darke, 19 January 2021 - 15:28.


#70
livyu_s

livyu_s

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 563
  • Înscris: 16.02.2007
Am citit pe aici dar nu stiu sigur daca am inteles bine. Daca imi fac incalzire in pardoseala si la mansarda (open space) optez sa pun un ventiloconvector, acesta va porni (ventilatorul din el) in momentul in care simte ca apa calda (35grade) a ajuns la el? Mai este nevoie de ceva?
Mentionez ca optez pt ventilconvector pt ca mansarda este in legatura cu holul de la parter si etaj prin casa scarii (deci caldura va urca automat si aici) si nu o sa am nevoie de incalzire suplimentara serioasa, dar macar un ventiloconvector trebuie sa prevad.

Edited by livyu_s, 08 April 2021 - 13:10.


#71
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Depinde ce "automatizare" are ventiloconvectorul.
- Daca este controlat de un simplu termostat mecanic montat pe perete, ventilatorul merge 24 din 24 pe o singura viteza (aia selectata), ca nu citeste nimeni temperatura agentului termic.
- Daca ai un termostat/controler electronic, in functie de cit de destept este, citeste atit temperatura apei, cit si a aerului si modifica turatia ventilatorului in functie de ce citesc cele 2 sonde.

#72
witchaboy

witchaboy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 18.05.2009
Buna ziua

Postez aici in speranta ca gasesc solutii, eu fiind paralel cu partea tehnica privind incalzirea.

Este vorba de un apartament de 2 camere, situat la etajul 2 din 4, apartamentul urmeaza a fi reconditionat total, izolatia va fi din pacate pe interior deoarece blocul nu este izolat; insa ma intereseaza daca se pot monta ventiloconvectoare in pardoseala, in locul caloriferelor si sa fie legate la o centrala termica pe gaz.

De asemenea, ce presupune montarea unui ventiloconvector? Ce anume e nevoie pentru a nu pierde caldura jos? Cat pierd din suprafata acestuia (ma refer daca le montez in pardoseala )?

Exista varianta de ventiloconvector care sa aiba posibilitatea de mentinere a temperaturii si vara, gen A/C?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate