Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Retragere bani din cont inainte d...

Plata cu cardu si bacsisu

Primire bani din Danemarca prin N...

Alerta securitate Fedora Linux 40...
 Problemuțe sistem audio ma&#...

Renovare balcon

installation has failed there was...

Montura polara.....
 Sfat inchiriere locuinta unei per...

Sursa stereo -> amplif mono

Dan Blondu vs. Marian Piciu

Side - Antalya
 Nume fetita - international dar c...

A fost lansat MX Linux 23.3

Pompa bazin gradina

Nici pescarii nu mai sunt ce-au f...
 

Bateriile fara intretinere se pot incarca pe redresor ?

- - - - -
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#37
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,966
  • Înscris: 15.06.2007

View PostRemicade, on 14 aprilie 2013 - 11:45, said:

Are taicameu o baterie veteran de 8 ani Rombat pe care ar vrea s-o incarce dar fiind fara intretinere nu are ce capacele sa dea jos. Astea se "arunca" direct sau se pot reincarca pe redresor ?
Bateriile au garantie cam 1-2 ani. Pe taxi si scoala de soferi: 6 luni. A voastra are 8 ani. Acuma ce mai vrei de la ea? Odata la 8 ani 300 de lei pe o baterie e asa de mult?  
Si eu am tras de bateria masinii, vreo 7 ani, o varta. S-a corodat si a facut scurt intre elementi, indica doar 10V. Daca o baterie trece de 4 ani, poti sa zici ca si-a facut treaba, orice an in plus, e bonus..

#38
Arkouda

Arkouda

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,388
  • Înscris: 10.12.2011

View PostTLGTLC, on 14 aprilie 2013 - 23:34, said:

Am si eu o baterie exact ca asta de 7 ani. Nu am dat-o jos de pe masina niciodata. Se completeaza cu apa distilata sau nu? Masina nu sta nici o zi, e nevoie de incarcat pe redresor?
Da, trebuie o intretinere minima, de bun simt. Desfa-o, masoara densitatea electrolitului si completeaza cu apa pana ajungi la densitata din carte.

Altfel te lauzi ca tfmercedez ca ti-a facut scurt bateria intre placi dupa 7 ani si ai senzatia ca asta e un lucru bun.

Cea mai mare garantie pe care am vazut-o la o baterie este de 3 ani. Eu zic ca cel putin la 3 ani trebuie facuta o revizie bateriei. Pentru ca apa are prostul obicei sa se evapore si sa se descompuna in procesul de electroliza.

Edited by Arkouda, 15 April 2013 - 06:06.


#39
Remicade

Remicade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,793
  • Înscris: 25.11.2009
Breaking news:
m-am intalnit acuma cu un sofer profesionist si mi-a zis ca astea au un furtun pe lateral ptr "scurgerea"gazelor, am deschis capota (a mea e din 2009 tot Rombat Calciu 60Ah) si intr-adevar este un furtun in stanga care iese din baterie si pe care pana acuma nu l-am observat. Mi-a mai zis ca nu se deschid sub nici o forma. Deci ceata e totala.

#40
bogdan_39

bogdan_39

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 433
  • Înscris: 03.11.2012

View PostArkouda, on 15 aprilie 2013 - 06:02, said:

Da, trebuie o intretinere minima, de bun simt. Desfa-o, masoara densitatea electrolitului si completeaza cu apa pana ajungi la densitata din carte.

Cea mai mare garantie pe care am vazut-o la o baterie este de 3 ani. Eu zic ca cel putin la 3 ani trebuie facuta o revizie bateriei. Pentru ca apa are prostul obicei sa se evapore si sa se descompuna in procesul de electroliza.

Densitatea nu e individuala ca sa te uiti in carti. E universala la turisme: 1.28. Completarea se face cu apa DISTILATA, cu motorul pornit, pana la 1 cm deasupra placilor.

In cartea aia a ta, in care scrie densitatea corecta a electrolitului, nu scrie si faptul ca o revizie de bun simt a starii bateriei se face o data la 3 luni (hai, 6 luni), si nu o data la 3 ani?
Dupa principiul tau, daca bateria ar avea garantie 6 ani, ar trebui sa-i facem o verificare o data la 6 ani. Probabil ca tu ai gresita impresie ca garantia te scuteste de intretinerea corecta a bateriei.

O baterie sanatoasa nu va avea fluctuatii ale nivelului electrolitului.
Dizolvarea si scaderea nivelului poate incepe atunci cand este suprasolicitata (taxi, scoala de soferi) sau cand se supraincinge din pricina supraincarcarii.

De aici apare nelamurirea utilizatorului in legatura cu "ochiu magic" si bateriile care dispun de asa ceva. Unii nu inteleg (justificat) de ce acest ochi arata verde dar bateria este moarta. Simplu: nivelul si densitatea electrolitului sunt in parametrii, dar bateria este complet descarcata.
"Ochiul magic" (o pastila care urca sau coboara, in functie de caz) nu ne informeaza in legatura cu tensiunea si amperajul bateriei, ci doar cu nivelul si densitatea electrolitului. In concluzie, sa nu va mire daca "ochiul magic" arata verde dar bateria este moarta.

Intitatorul: am inteles ca bateria este Calciu de 60Ah (probabil ca scrie Dacia pe ea). A pus cineva mai sus o poza cu ea... Probabil ca ai vazut... ai doape desfiletabile, deci problema ta este rezolvata si cazul inchis.

#41
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Ma oameni buni, sunt baterii mai noi la care efectiv nu poti sa scoti capacele, iar daca reusesti intr-un final, nu le mai poti pune inapoi cu pastrarea etanseitatii orificiului. Intre timp tehnologia a mai evoluat, materialele din care se face bateria sunt altele (si nu ma refer la placa de plumb), in consecinta, si procesul de evaporare a apei din baterie s-a diminuat foarte mult. Varta sau Rombat Premier tin cate 5-6 ani fara sa le desfaci niciun capac.

Nu intretinerea de care ziceti voi tine bateria "vie" atatia ani, ci modul de exploatare. O baterie Pb-Acid are viata cu atat mai lunga, cu cat se tine mai mult in parametrii de functionare, adica se tine INCARCATA. Eu am baterie "de origine" la care efectiv nu pot sa scot capacele. Am intrebat si in servisuri, nu se poate. Punct. Si are 5 ani. Daca o baterie scrie ca e "fara intretinere" inseamna ca are pierderi mici prin evaporare. O astfel de baterie se intretine cel mai bine prin evitarea de drumuri scurte si de porniri dese, care, in timp destul de scurt, descarca bateria. Sau, daca nu se poate evita un astfel de regim, este bine de facut o proba de capacitate a ei. Pentru cine nu stie ce-i aia proba de capacitate, ii stau la dispozitie pentru detalii. Acea proba de capacitate se face pentru a restabili (pe cat se mai poate) parametrii de functionare ai bateriei si pentru ca utilizatorul sa stie cum sta la capitolul asta si cand trebuie sa scoata banii pentru alta baterie.

Si cam asta-i tot cu intretinerea. Restul, cu completarea cu apa periodic e din cartile vechi. Ganditi-va ca acum nu se mai vand baterii uscate care se formeaza/formateaza (cum naiba i-o spune) la beneficiar. Acum ele ies din fabrica incarcate intr-un anumit regim, care le permite sa-si pastreze parametrii pana la 6 luni, in anumite conditii de umiditate si temperatura. Oare nu va spune nimic treaba asta ?

View Postbogdan_39, on 15 aprilie 2013 - 12:24, said:

Dizolvarea si scaderea nivelului poate incepe atunci cand este suprasolicitata (taxi, scoala de soferi) sau cand se supraincinge din pricina supraincarcarii.
O baterie folosita in acel regim va fi supusa intotdeauna procesului de sulfatare, deoarece merge mai tot timpul descarcata intr-un procent oarecare. Nicidecum sa se supraincinga (ce frumos suna Posted Image, deci nu incinsa, ci supraincinsa ), nicidecum sa se supraincarce. O baterie nu se supra-incarca niciodata de la instalatia de incarcare a masinii, deoarece la atingerea valorii apriori stabilite (14,2-14,4V), releul de incarcare efectiv "taie" incarcarea. Insa in acest regim, alternatorul nu asigura intotdeauna curentul necesar incarcarii, din simplul motiv ca nu este invartit la o turatie care sa-i permita asta (densitate de curent si alte nimicuri care "ne doare"). Daca citesti eticheta de pe un alternator, o sa observi ca el poate sa dea o putere P, insa asta la o turatie X. Lucrul asta se intampla la folosirea masinii in regim extraurban, unde turatiile sunt mai mari decat in oras.

Ce spuneti voi se intampla odata cu un redresor antic cu tensiune/curent mari.

View Postbogdan_39, on 15 aprilie 2013 - 12:24, said:

De aici apare nelamurirea utilizatorului in legatura cu "ochiu magic" si bateriile care dispun de asa ceva. Unii nu inteleg (justificat) de ce acest ochi arata verde dar bateria este moarta. Simplu: nivelul si densitatea electrolitului sunt in parametrii, dar bateria este complet descarcata.
O baterie "complet descarcata" - chiar, te rog, defineste aceasta notiune - nu da niciodata ochiul ala verde. Mai degraba se innegreste ochiul si masina inca porneste decat situatia pe care ai spus-o tu.

View Postbogdan_39, on 15 aprilie 2013 - 12:24, said:

"Ochiul magic" (o pastila care urca sau coboara, in functie de caz) nu ne informeaza in legatura cu tensiunea si amperajul bateriei, ci doar cu nivelul si densitatea electrolitului. In concluzie, sa nu va mire daca "ochiul magic" arata verde dar bateria este moarta.
Te rog, lasa naibii ochiul magic, pentru ca ala este o metoda extrem de empirica de verificare. O baterie se verifica prin proba de capacitate.

Edited by cristi.r, 15 April 2013 - 16:31.


#42
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007

View PostArkouda, on 15 aprilie 2013 - 06:02, said:

Da, trebuie o intretinere minima, de bun simt. Desfa-o, masoara densitatea electrolitului si completeaza cu apa pana ajungi la densitata din carte.
Cati mecanici am intrebat, toti mi-au spus sa nu ma ating de ea. Bateria nu e Rombat, e FIAMM dar are capacele exact ca in poza Rombatului, 3 dintre ele acoperite cu un sticker. Am masurat-o acum 2 luni la un service si cica mai e la 54% din capacitate (amperajul). Mecanicul mi-a zis ca atunci cand va muri sa o arunc si gata. Cu noroc va mai tine 1-2-3 ani :). Am intrebat de curand pe altul si a zis acelasi lucru

#43
Arkouda

Arkouda

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,388
  • Înscris: 10.12.2011
Bine, nu te atinge de baterie. Mai trebuie sa manance si gura firmelor care comercializeaza baterii.

#44
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Cam cat a durat operatiunea la sfarsitul careia s-a dat verdictul ala de 54% ?

Arkouda, majoritatea bateriilor cedeaza din cauza sulfatarii si nu din cauza evaporarii apei. Cauza principala a deteriorarii bateriei este exploatarea neconforma.

Edited by cristi.r, 15 April 2013 - 21:14.


#45
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,917
  • Înscris: 25.01.2007
o baterie de 8 ani sa mai tina inca 3? cand o dai jos de pe masina o duci direct la guiness book.

#46
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007

View Postcristi.r, on 15 aprilie 2013 - 21:11, said:

Cam cat a durat operatiunea la sfarsitul careia s-a dat verdictul ala de 54% ?
A pus un aparat pe ea care i-a indicat nenumarati parametri. Acesti 54% reprezinta cica amperajul la pornire care mi-a mai ramas din cat ar fi trebuit sa aiba.

View Postslai, on 15 aprilie 2013 - 21:12, said:

o baterie de 8 ani sa mai tina inca 3? cand o dai jos de pe masina o duci direct la guiness book.
Sa fii tu sanatos...bateriile de pe Cielo alea venite din Korea tineau atat! Intreaba proprietarii carora nu le venea sa creada.

#47
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Astfel de aparate fac niste calcule ce nici cu gandul nu gandesti, bazate pe niste valori apriori stabilite si declarate intr-un program scris in in aparat. Se studiaza conductivitatea totala (si nu per element), si alti parametri, astfel incat la sfarsit aparatul iti da un verdict aproximativ.

Ca o paranteza, multi se umezesc cand aud cat costa un astfel de aparat ... acele aparate sunt scumpe pentru ca ofera interfata de imprimare, port serial sau usb, cititoare de carduri, memorie pentru stocare a nu stiu cate valori, etc, adica o gramada de facilitati de care specialistul nu are nevoie decat foarte rar. Mai mult decat atat, stiu multimetre care costa mai mult decat acele scule de servis, pentru ca sunt facute intr-o anumita tehnologie, cu anumite piese si inchise intr-un anumit tip de carcasa pentru a rezista la apa, busituri, etc ...

Ceea ce nu intelege lumea este ca pana nu supui tu cu manuta ta bateria la un test de capacitate, nu prea poti sa spui cu o asa precizie (54%) cat mai are de trait. Testul de capacitate poate sa aiba durata variabila in functie de ce scule dispui. Adica ce sarcina (cat de calibrata o fi si aia), implicit ce scula de masurare a curentului tras din baterie, ce redresor (cat de puternic) folosesti la incarcare, etc ... In principiu, daca poti sa tragi undeva la 5A constant si sa incarci bateria tot constant cu 6-7A, e ok. Asta bineinteles cu monitorizarea permanenta a tensiunii la borne.


Intr-un filmulet de pe un sait al unui producator auto (deci nu goange aruncate de nea mitica sculer-matriterul), se spune ca, pentru marirea duratei de viata a bateriei, este bine ca dimineata sa se aprinda farurile timp de 30-45 secunde inainte de a da prima data la demaror. Daca stie cineva explicatia, il rog sa o posteze. Tinand cont de reactia electrochimica ce are loc inauntrul bateriei ar fi vorba de o "incalzire" a ei, pe timpul cat farurile sunt aprinse, pentru ca ea (bateria) sa-si dea maximul de potential energetic atunci cand este pusa in sarcina de demaror.

Edited by cristi.r, 18 April 2013 - 18:35.


#48
dan_88

dan_88

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 17.10.2010
Buna ziua, Domnilor!
Am si eu o nelamurire. Am realizat un redresor reglabil cu stabilizare. Regleaza de la 1,25Vcc la 24,5Vcc, la 8-12A. Partea proasta este ca ni l-am dat unui coleg de al meu sa-si incarce bateria, insa dupa 12 ore a spus ca bateria nu s-a incarcat si ca nu fierbea. Cand a pus-o pe masina de dimineata nu a pornit din prima. A folosit o tensiune de incarcare de 14,5V. Ce explicatie ar putea fi, ca m-am facut de ras spunand-ui omului ca o sa-i mearga? Va multumesc anticipat!

#49
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Redresorul trebuie sa fie in stare sa dea un curent constant, necontand prea mult tensiunea. Adica el trebuie sa fie in stare sa incarce cu un curent de 7A, sa zicem, chiar daca tensiunea in gol a redesorului poate ajunge si depasi chiar 18V. Daca bateria este descarcata, atunci cand o pui pe redresor, tensiunea la borne oricum va scadea foarte mult. Pentru asta, redresorul trebuie sa aiba limitare de curent (pentru protectia proprie), si sa fie in stare sa opreasca singur incarcarea cand tensiunea ajunge la o anumita valoare, cea mai uzuala fiind cea setata si pe instalatia de incarcare a masinii, adica 14,2-14,4V.

Intrebare: cum a fost masurata acea tensiune de 14,5V ? Si cand a fost masurata ?

Edited by cristi.r, 05 October 2013 - 11:04.


#50
dan_88

dan_88

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 17.10.2010
Buna ziua!
Colegul zice ca a masurat la bornele bateriei cu alimentatorul conectat 14,5 V la inceput seara la ora17 si dimineata la ora 9 tot cu 14,5 V se incarca dar bateria nu a simtit nimic in nivelul de incarcare. Colegul spunea ca un alt redresor luat de la  altcineva si care debita 13 v dar care era prevazut doar cu punte de diode a mers. Mentionez ca al meu are stabilizare si reglare de tensiune, cu LM317 si BDX20, sustinand un curent de 8A in scurtcircuit

#51
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Eu te intreb asa: ai vreun control al curentului de incarcare ? Ai pus un ampermetru (la oricare dintre bornele bateriei) sa vezi cam ce curent iti absoarbe ?

Edited by cristi.r, 06 October 2013 - 22:23.


#52
dan_88

dan_88

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 17.10.2010
Am pus si nu indica mai mult de 17la20 mA

#53
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Ala nu e curent de incarcare, sorry. Nici macar de mentinere nu-i ... De aceea nici n-a incarcat bateria colegului.

#54
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,966
  • Înscris: 15.06.2007
Interesant ce se zice aici.
Despre chestia cu incalzitul bateriei prin aprinderea farurilor 35-45de secunde.
Adica taman dimineata cand este cea mai scazuta temperatura si daca e si toamna ca acuma si ai bafta de 0*C bateria rece incarcata abea mai are un sfert din capacitatea pe care o poate oferi la temperatura normala 20*C.
Am obsrvat asta recent cand a fost prima data frig si motorul a pornit mai greu dimineata desi pana atunci a mers la sfert.
Totusi nu as risca sa imi descarc bateria cu farurile si sa intarzii la serviciu in cazul in care nu mai reusesc sa pornesc deoarece trucul cu bateria e tapa

Bateria actuala este "koba" made in Korea si are deja 3 ani impliniti pe un diesel. Nu mi se pare ca ar fi normal sa isi dea duhul in curand mai ales ca functioneaza pe un diesel. Chiar daca garantia a expirat ar fi rezonabil sa reziste macar pana la 5 ani.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate