Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Istoric deplasari - GPS

Surub autoforant-metric mixt

Lipsa semnal - strategie de marke...

One week meal plan - Pachet
 Apometru defect?

Nelamurire legalitate TVA casa noua

Huawei P20 Lite, ecran negru la a...

Bibelorui, macrameuri si altele
 Inventia secolului din Afganistan?

G84 - pro și contra

Masina de familie,buget 11000-120...

In ce situatii cereti o a doua op...
 DigiMobil - IP public?

Glet de finisaj peste chit acrili...

La multi ani @Passenger001!

La multi ani @barbosa1bis!
 

Butuc Rohloff

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
fezo

fezo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,765
  • Înscris: 16.07.2007
Ma gindesc serios sa achizitionez o bicileta trekking SH cu butuc spate Rohloff.
Am citit mai multe articole despre subiect.

Avantaje:
- un singur pinion, lantul sta drept tot timpul
- totul este inchis in carcasa, unde nu intra noroi si praf
- janta sta simetrica fata de butuc, spitele au acelasi lungime
- randament  comparabil sau mai bun decit la lant
- practic se pot obtine toate vitezele de la un clasic 3x9
- un singur schimbator, nu mai trebuie sa fiu atent cum sa schimb
- se poate schimba si pe loc

Derzavantaje
- mai greu cu citeva grame
- pret piperat (un butuc nou cos peste 800 euro)

Detine cineva o bicicleta cu un astfel de butuc? Cit de pretentios este? La ce trebuie sa fiu atent?
Pareri?

#2
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007
Sa nu iesi cu ea din casa, ca e posibil sa strici jucaria si dupa mai storci ceva sute ieuroi sau ii face cu ochiul unuia de ii place munca. Parerea mea.

Cum vine aia, lantul sta drept si porma randament comparabil sau mai bun decat cu lant?

#3
fezo

fezo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,765
  • Înscris: 16.07.2007
Ai un singur angrenaj. La schimbatoarere clasice unele trepte nu poti folosi din cauza ca lantul sta in diagonala. De exemplu din 27 de viteze practic poti folosi cam jumatate. Vezi linkurile din primul post. Cind lantul nu sta drept freaca marginile dintilor, in aceste cazuri randamentul este mai scazut.

Cit despre furt, da ai dreptate. In aceasta tara mi-e frica de hoti si de ciini, care s-au inmultit in asa hal incit offroad nu prea mai am curajul sa pedalez. Mai ales singur.

#4
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007
Stiu cu ce se mananca un sistem de viteze multi pinion sau cele cu butuc monopinion, nu am crescut in pestera, intrebarea era cum vine treaba cu ... decat cele cu lant... adica ii cu cardan, curea. Intelesei?

Personal nu as folosi niciodata bicla cu schimbator in butuc decat cele simple cu maxim 3-4 viteze si doar prin oras iar in rest pe clasicele 2-3 foi si o sacosa de pinioane. Astia-s piticii mei.



#5
Genubah

Genubah

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 135
  • Înscris: 15.02.2003
Mai este un dezavantaj: spitele fiind mai scurte, "obosesc" mai repede si cedeaza mai frecvent (vezi The Man Who Cycled The World).

#6
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
De ce efectul ăsta? M-aş gândi mai degrabă că cele mai lungi ar fi mai vulnerabile. Sau că tensionarea corectă primează şi că lungimea nu are importanţă.

#7
fezo

fezo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,765
  • Înscris: 16.07.2007
Dupa ce m-am gindit doua zile, am facut pasul si am achizitionat o bicileta echipata cu un schimbator Rohloff. Fiind model 2011 a costat mult mai putin decit cea din link.
Astazi am facut primele 25 km cu ea. M-a impresionat. Chiar daca este mai grea decit mtb-ul vechi, nu am simtit deloc greutatea suplimentara. Schimbarea vitezelor este lina, mai putin intre treptele 7-8 insa dupa citeva schimbari m-am obisnuit deja. Despre asta sunt destule discutii pe net, cine vrea sa afle mai multe poate cauta.
Imi place ca schimb doar cu o mina, nu trebuie sa fiu atent la concordanta fata-spate. Doar rotesc schimbatorul in sus sau jos si gata, nu trebuie sa-mi bat capul. Practic pot pedala mult mai eficient, deoarece nu sar nicio treapta.
In treptele 1-7 se aude zgomotul satelitilor din cele trei angrenaje planetare. La inceput ai senzatia ca ceva nu este in regula si ca angrenajele te impiedica la pedalat, insa am comparat datele gps si nu este nicio diferenta intre timpii facuti cu bita veche si cea noua.
Urmeaza sa inlocuiesc uleiul din butuc si un an de zile pot pedala in voie. Daca aveti posibilitatea incercati, o sa va placa.

#8
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Oricat de bun ar fi butucul asta, nu stiu daca merita atata timp cat de banii aia ai posibilitatea sa cumperi 2 Maranello sport cu 3x10 si echipare deore, diferenta de 500 fiind suficienta pantru franele magura.

#9
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007
Cum e treaba aia, full option fara piele? Ca o gluma, daca ii acceptata.

Fiecare cu gusturile si alegerile lui, zic eu.

Si mie imi place cutia automata pe masina dar ma simt in apele mele cu cea manuala, nu este vorba de bani aici, vorbesc de modelele din categoria muritorilor de rand.

#10
maverick_65

maverick_65

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 127
  • Înscris: 26.01.2004
O bicicleta noua cu Rohloff caut si eu, nu sunt expert dar am auzit de la multi ca respectivul butuc este..."altceva". Atasez o configuratie Koga si rog pe cei care se pricep sa-mi spuna daca merita pretul cerut. Multumesc.

Attached Files


Edited by maverick_65, 01 December 2013 - 09:45.


#11
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,061
  • Înscris: 06.09.2008
costa 4000euro, ..si cantareste 23.3Kg !! Posted Image
parerea mea: Posted Image

Edited by sirgoofy, 01 December 2013 - 12:04.


#12
alyaly

alyaly

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 460
  • Înscris: 01.11.2005
Vitezele in butuc sunt foarte, foarte OK in oras, pentru ca poti schimba cand stai pe loc la semafor. Scapi de stresul de a-ti aminti inainte de fiecare semafor sa schimbi vitezele! E drept ca in oras este deajuns un butuc cu 3 viteze.

#13
maverick_65

maverick_65

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 127
  • Înscris: 26.01.2004

 sirgoofy, on 01 decembrie 2013 - 11:58, said:

costa 4000euro, ..si cantareste 23.3Kg !! Posted Image
parerea mea: Posted Image

O bicicleta trekking echipata mediu nu cred ca se gaseste sub 15-16kg iar la aceasta configuratie Koga chiar nu stiu ce sa mai scot ca s-o fac mai usoara. Ce alternative sunt la aceeasi "durabilitate"?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate