Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 

Noul Ford Focus

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
2708 replies to this topic

#1
gigi_p

gigi_p

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 17.07.2005
Salut,

Dupa cum am scris in alt topic, mi-a venit cam de 10 zile noul Focus. Versiune Wagon, dotare Trend + optionale, motor pe benzina de 1.6, 100 CP.

Acum am cam 400 km facuti cu el, in diverse conditii (cam 200 in oras, 3 drumuri pana in Poiana Brasov, un drum de aprox 100 km prin afara localitatii).

Ce m-a incantat pana acum la masina:

- stabilitatea in curbe (e cu adevarat o placere s-o conduci pe drumuri virajate)

- spatiul interior atat in fata cat si in spate, dar mai ales portbagajul (deh, e Wagon)

- motorul e ok, cel putin la cum am mers eu (scriu mai jos). Este silentios pana la 3000 rpm, cu muzica data cam pe la 6-7 (volum) nu se aude aproape deloc. Cu muzica data la 10 nu se aude nimic.

- beep-ul de faruri uitate aprinse cand deschid usa cu motorul oprit (mereu le uit, noroc ca ma bipaie)

- cutia de viteze e f bine etajata si schimbarea lor e f precisa si scurta.

- sistemul audio (am pus Sony cu MP3 player) se aude excelent pe CD


Ce nu mi-a placut:

- faptul ca in locul unde-ti pui piciorul stang langa ambreiaj nu este ceva plastic sau cauciuc, e direct mocheta care acopera toata podeaua masinii si care cred ca in timp se va murdari cam nasol

- nu am o plafoniera si in spate (mi-ar fi placut - dar ma descurc si asa, cu cea din fata si cea de la portbagaj)

- Acelasi sistem audio care e super pe CD, e jalnic pe Radio, in sensul ca mai toate posturile bazaie putin. Nu stiu daca e vreo problema cu cd-playerul in sine sau e vreo problema cu ceva conectari la antena

- Nu am primit carte tehnica la sistemul audio pe motiv ca nu sunt, dar pana la urma, m-am prins si singur cum se regleaza, asa ca nu e chiar o problema mare - oricum, un minus aici pentru ca nu inteleg cum e posibil sa vina masina fara manuale de utilizare complete.

- lipsa spatiilor de depozitare in interior + faptul ca cele care exista sunt cam mici si nu prea pot pune mai nimic prin ele. De ex. la usile din spate nu sunt buzunare, iar la cele din fata sunt mici si nu incape de ex. o sticla de apa de 1.5 l, pt ca-s mai inguste, si in plus sunt si cam scurte. Nu inteleg de ce nu le-au facut mai mari. In portbagaj sunt in laterale 2 compartimente de depozitare, dar si alea-s mici (adica stingatorul, triunghiul reflectorizant si trusa de prim ajutor inca stau prin portbagaj ca nu le gasesc un loc).

- Faptul ca garantia de 4 ani nu este integrala, ci doar pentru motor si cutia de viteze. Alte componente au garantii diferite, in functie de piesa. De ex. partea electrica am inteles ca 1 an sau 1 an jumate, anumite componente de suspensie au 2 ani, samd. Inca nu mi-e clar cum e cu garantia asta, ca se pare ca e un subiect cam tabu cand discuti cu dealerii despre ea. Cand cumperi, iti zic ca "e 4 ani". Cand citesti conditiile de garantie constati ca nu sunt chiar 4 ani. Ma rog, sper sa nu am nevoie de ea. Nici nu scrie in clar undeva care sunt exact conditiile de garantie, pe piese, lasand loc de multe interpretari ale service-ului - mai ales de genul "piesa asta e consumabila".



Una peste alta, pot spune ca sunt foarte incantat de masina, constient fiind de faptul ca nu exista masina perfecta si ca orice masina are unele plusuri si minusuri. Sper ca in timp, motivele pentru care am ales Ford sa se confirme.

Referitor la motor acum, cand am luat masina de la dealer, mi-a spus sa nu o fortez prea tare in primii 1500 km, adica sa nu fac liniute la semafor, sa nu fac depasiri in forta, in principiu sa nu o urc mai mult de 3000-4000 rpm si ca ar fi recomandat sa schimb pe la 3500. Asta am retinut eu ca din toate detaliile pe care mi l-ea dat timp de aproape o ora cand mi-a livrat masina nu mai stiu nici eu ce mi-a zis exact. Ca idee, am facut vreo 2-3 depasiri in care am ajuns cu ea la 4000 ture. Sper ca nu e chiar asa o problema. In principiu schimb viteza pe la 3500 si cand merg cu ea incerc sa tin turatia intre 2000 si 3000 ture - in general cam la 2500. Daca ajung pe la 2000-2100 trec intr-o treapta inferioara sa stea pe la 2800. Desigur ca asta nu inseamna performante, dar mai am ceva de asteptat.

Consumul in primii 300 km a stat cam intzepenit pe la 10 - 10.5 l / 100km. Am mers 90% in oras sau am urcat in Poiana. Ieri am facut un drum mai lung si am resetat contorul inainte de a pleca. La sfarsit scria 7 %. Am mers cu 90-100 cu a 5-a, pe alocuri cu a 3-a sau a 4-a (evident cu viteze mai mici). Masina s-a comportat impecabil pe tot parcursul. Vremea era cam nasoala ca incepuse sa ninga, carosabilul era acoperit cu mazga, dar a fost f. bine.

Anvelopele cu care a venit sunt Bridgestone Turanza E300. Sunt de vara si la prima ninsoare cand s-a pus ceva mazga pe jos deja aderenta era jalnica. Pe asfalt uscat sunt f. bune, n-am avut nici o problema. Oricum imi cumparasem deja anvelope de iarna pe care sambata le-am si pus pe masina (am pus Dunlop Wintersport M3 - sunt excelente pana acum, mai cu seama ca deja e zapada cu gheata pe jos). Am "testat" putin si ABS-ul cand am ajuns acasa am franat ceva mai brusc. Pare ca merge ok. Si ESP-ul functioneaza bine - ma rog partea de control al tractiunii - cu vit. a-1-a am apasat mai brusc pe acceleratie fiind pe zapada, s-a activat si a plecat ok de pe loc.

Cam atat deocamdata despre masina, ca oricum m-am cam lungit.

Edited by gigi_p, 21 November 2005 - 09:38.


#2
MATRIXU

MATRIXU

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,930
  • Înscris: 09.10.2003
Sa o stapanesti sanatos si fara incidente.

#3
Ahile

Ahile

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,651
  • Înscris: 11.07.2004
Faptul ca masina se comporta excelent in viraje se datoreaza in mare masura rotilor cu suspensie independenta pe spate. Acelasi lucru il remarcam si eu la masina mea. E cunoscut faptul ca si Focusul are acelasi tip se suspensie (alaturi de derivatele sale)
Lipsa unui loc de tinut piciorul sting (repose-pied, nu stiu cum naiba sa-i zic) e o boala veche a Ford. Nici Fusion nu are asa ceva. E greu de inteles o asemenea scapare. Poate la ei acolo in Germania e mai curat si nu e chiar asa nevoie insa la noi e jale.
Faptul ca nu sint spatii de depozitare la usile din spate e iarasi nasol pentru cei care merg in spate. Daca au ceva de scos de prin buzunare...
La fel si in cazul in care vor sa citeasca ceva, lipsa plafonierei e un gest cam meschin al Ford.
Garantia de 4 ani e doar pentru motor si cutie...E, tot e bine, desi in reclame nu mentioneaza asta niciodata. Zic doar: "Garantie 4 ani" de parca ar fi pentru toata masina...Marketing zic ei la inducerea in eroare a cumparatorilor potentiali.
Felicitari pentru trecerea la anvelope de iarna atit de rapid. Esti pus la punct se pare! WinterSport M3 sint foarte bune din cite stiu eu!
La capitolul unde spui ce nu-ti place remarc ca toate punctele naspa pe care le mentionezi ar fi disparut in cazul in care te-ai fi hotarit pentru Golf: exista loc pentru picior acoperit cu plastic dur si profilat, exista plafoniera spate cu spoturi pentru lectura, exista manual pentru radio-CD, posturile de radio se prind excelent. Nu vreau sa-ti stric bucuria insa mi-a sarit in ochi chestia asta.
Cit ai dat pe masina DDP?

#4
gigi_p

gigi_p

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 17.07.2005
Ahile, nu vreau sa se transforme topicul acesta in Focus vs. Golf.

Eu am punctat si neajunsurile pentru a fi obiectiv, insa pe mine nu ma omoara chiar atat de tare. Repet, in ansamblu sunt f. multumit de masina.

Radio nu prea ascult avand in vedere ca am MP3 player, care se aude super; doar era o constatatare. Iar in privinta manualului de la sist. audio, e vina dealerului, nu a lui Ford si nu cred ca ar trebui mentionata ca un minus al masinii.  Oricum, o sa primesc una cand apare.

Insa ce am la Focus si nu am la Golf este faptul ca e Wagon, ca am 485 L la portbagaj si nu 340, am motor de 1.6, nu de 1.4, siguranta putin mai buna decat la Golf, suspensie autoreglabila pe spate. Si din ce-am citit ar trebui sa ma astept la o fiabilitate mai buna...sau greierasii din Golf sunt neglijablili....? Vezi, daca luai Focus, nu-i aveai :P

Am facut Drive-test cu ambele. Feelingul la volan mi-a placut mai mult la Focus decat la toate masinile pe care le-am testat, inclusiv Golf. Deci tine si de preferintele personale. Se poate trai f. bine si fara repose-pied de plastic profilat, fara buzunare la usile din spate, etc.

Masina DDP este 17.000 Euro.

#5
Ahile

Ahile

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,651
  • Înscris: 11.07.2004

Quote

sau greierasii din Golf sunt neglijablili....? Vezi, daca luai Focus, nu-i aveai
Mai asteapta un pic. La mine au aparut dupa 1 an de gropi si gropite si denivelari made in Bucharest City. Asteapta ca nu cred ca are cineva scapare.
Nici eu nu vreau un vs. Doar ca m-au frapat punctele care nu ti-au placut.
In rest, sa o conduci cu multa placere si sanatos!

#6
gigi_p

gigi_p

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 17.07.2005
Aia cu greierasii era o gluma :D. Stiu ca si Golf e o masina buna, dar mie mi-a placut Focus mai mult, si oricum, micile lipsuri ale interiorului sunt compensate din plin de motor, suspensii, frane, siguranta, spatiu, pe care le-am gasit mai importante. Eu zic ca putem incheia aici comparatia cu Golf.

La orice masina cred ca ar fi existat puncte care sa nu-mi placa. Daca veneam aici si ziceam ca masina mea e cea mai tare, si ca e perfecta, nu cred ca ajuta pe cineva interesat sa cumpere (stiu ca si eu am catuat netul in lung si-n lat dupa informatii despre noul focus, si dadeam tot peste lucruri referitoare la versiunea anterioara - ceea ce era relativ frustrant la un moment dat).

Ideea topicului este ca cei interesati sa gaseasca informatii cat de cat utile despre masina, mai mult decat din reclame si pliantele de prezentare.

Lucrul ciudat cand cumperi o masina e ca nu poti avea toate informatiile dinainte s-o cumperi si in principiu, nu stii exact ce cumperi. Multe le afli dupa ce o ai deja, cand poate sa te incante, sau sa-ti displaca.

Pana acum eu sunt incantat. Si apropo de bordul frumos luminat noaptea, la Focus e verde+rosu si se potriveste f. bine cu sistemul audio, care e si el verde. In plus, imi place cum e configurat bordul, fiind usor sa urmaresti toate informatiile.

Volanul e ergonomic si a inceput sa-mi placa pilotul automat (mai ales cand traversezi cate un sat d-ala lung si te tot mananca talpa sa calci acceleratia, il pun pe pilot automat la 50-60 km/h si uit de el, e f. relaxant).

#7
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
Felicitari  :clapping:
Nu credeam ca o sa mai faci jurnal de bord , daca nu-l facusei pana acum :)
Dupa cum probabil stii, si eu astept un Focus, tot Trend cu 100 CP, dar sedan si unele optionale diferite. Probabil ca o ridic in a doua jum. a lui Decembrie.

Tinuta de drum deosebita a Focusului nu e data data, din cate am inteles, doar de suspensia independenta spate.

In legatura cu spatii de depozitare pt locurile din spate: am inteles ca Trend vine cu plase in spatarele scaunelor din fata: nu sunt suficient de rezistente si elastice pt o sticla mai mare ?

Mai asteptam si alte informatii, impresii  :rolleyes:
De exemplu se incalzeste bine/repede in masina pe vremea asta ? N-am avut pana acum AC asa ca habar n-am daca se foloseste si pt aer cald pe timp de iarna ? Cred ca nu...

Ah , era sa uit: stingatorul, triunghiul reflectorizant si trusa de prim ajutor le-ai primit in pretul masinii standard sau le-ai luat/platit separat ?

Edited by cornel001, 21 November 2005 - 19:13.


#8
gigi_p

gigi_p

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 17.07.2005
OOps, nici n-am observat plasele de pe spatarele scaunelor. ... nu am acum masina "la indemana" sa ma uit. Nu stiu daca sunt acolo sau nu. O sa ma uit cand ajung la ea.

De incalzit, incepe sa se simta ceva caldura cam dupa 5 min de mers (eu o pornesc, o las cam 20-30 sec. sa-si dea drumul motorul si apoi plec). AC baga frig, dar din ce-mi aduc aminte compresorul porneste doar cand sunt afara peste 5 grade C. AC este util pt dezaburirea geamurilor (asta iarna) pt ca scoate umezeala din aer inainte de a-l introduce in masina. AC vara il folosesti sa faci frig in masina.

Tot legat de climatizare, eu am manuala. Adica eu ii reglez temperatura pe care vreau s-o bage in masina prin gurile de aerisire si sistemul incearca sa mentina acea temperatura. De asemenea se regleaza debitul de aer in 4 trepte si directia (spre geamuri, spre picioare, spre fata, etc). E misto ca are sub scaunele fata niste guri de aerisire prin care baga aer si in spate (fain iarna cand nu le ingheata picioarele celor din spate).

Pana sa-mi vina masina eram ofticat ca nu mi-am putut pune pe Trend climatizare automata bi-zona (motiv pt care trebuia sa iau Sport sau Ghia si nu meritau mofturile in plus atatia bani). Acum, cand il folosesc pe asta manual nu regret ca am ales asa (de banii aia am luat anvelope de iarna :D) si am realizat ca era oarecum un moft (util, dar totusi moft).


Stingatorul, trusa de prim ajutor si triunghi reflectorizant am primit de la dealer odata cu masina + sampania de rigoare. Nu ma asteptam sa-mi dea astea, a fost o surpriza placuta.

#9
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
Ei, pana la urma ai gasit plasele alea ?
Da, misto faza cu aerul cald la picioare in spate.
Misto de asemenea cu cadourile de la dealer. Sper sa mi le dea si mie , de Mos Craciun :D

Quote

- cutia de viteze e f bine etajata si schimbarea lor e f precisa si scurta.
Abia astept :dribbledrool: baga seama ca vin de pe 1310 '89 iarna cu toata cutia de viteze si ambreiaj "super" pe care le are  :glare:

Cand imi vine masina, te superi daca imi bag si eu aici impresiile ? Ca sa nu mai deschid topic separat, si ca sa strangem la un loc toate informatiile, mai ales ca n-o sa postam in fiecare zi sa iasa topic prea inghesuit si masinile sunt f asemanatoare.. de fapt si titlul e unul generic :)

#10
gigi_p

gigi_p

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 17.07.2005
Eu nu am cum sa ma supar, e un forum public, nu e al meu. Am deschis eu topicul, dar asta nu inseamna ca e al meu.

Am gasit si buzunarele :D. Sunt incapatoare si destul de elastice. Adica incape lejer o sticla de 1 l de suc.

Intre timp, plimbandu-ma cu masina la temperaturi de -5 grade C, am constatat ca nu merita sa merg cu ea la servici, pt ca pierd la fel de mult timp ca si cu transportul in comun (curatatul de zapada, sau gheata de pe ea imi iau 5 minute). Traficul e aglomerat si autobuzul, din statie, ajunge in acelasi timp ca mine cu masina  (cam 10 min) :w00t:. In plus, in masina se face cald ca lumea cand deja ajung la servici (cam dupa 5 min baga aer cald, dar in masina e cald cam dupa 8-10 minute). Una peste alta, nu-mi place s-o tin la ralanti pe loc 5 min sa se incalzeasca si sa se dezabureasca, si plec la 20-30 sec dupa ce am pornit motorul, asa ca in priele 1-2 minute mai am si parbrizul aburit.

Concluzia e ca primele 5 minute dupa ce pornesti motorul, iarna pe frig nu e o placere sa conduci. In plus de asta simt ca o stric daca o chinui intr-un trafic super-aglomerat, in care merg 10 metri, opresc, iar merg 10m iar opresc, cel putin acum, cat e inca noua.

In rest, masina merge f. bine, nu mi-a facut nici cea mai mica problema, sunt f. multumit de ea. Am 450 km deocamdata.

#11
gigi_p

gigi_p

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 17.07.2005
O intrebare pentru cei ce aveti Controlul Tractiunii.

Am observat ca nu intra chiar la cea mai mica patinare. Eram pe zapada si am calcat mai tare acceleratia in vit. I, si atunci a intrat si a plecat ok de pe loc. Dar uneori, daca de ex. plec de pe un asfalt acoperit cu pietricele, nisip, etc, se simte cum se rupe putin aderenta dar nu intra TCS. E drept ca masina pleaca bine de pe loc, dar se aude un mic harshait la cauciucuri - nu va imaginati ceva gen liniute...

Eu ma gandeam ca la orice mica patinare intra imediat TCS si iti taie puterea motorului a.i. sa nu mai patineze deloc. E normal asa ?

#12
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
De TCS habar n-am.
Dar sa-ti zic de altele.
Mocheta aia la care te refereai, e mocheta de la masina sau de la presuri/covorase ? Eu am negociat niste covorase de velur, si parca ca au o textura gen mocheta ??
Intr-adevar, pt 10 min de mers cu troleibuzul, nu se merita sa iei mereu masina... as vrea si eu sa am asa putin de mers :) E mult pe jos pana la troleibuz ? Oricum, daca stai intr-o zona mai friguroasa asa cum e Brasovul, de ce nu ti-ai pus parbriz incalzit/scaune incalzite ?? AC-ul nu dezabureste repede ? Am inteles ca ar trebui sa dezabureasca in max 1 min...
Nu ti se par ca butoanele de la geamurile electrice cam clickaie ? Am incercat si p-alea dintr-o Mazda 3 (amabele masini cu motorul oprit) si inca se auzea clickul dar mai usor. Tre sa-mi iau E-Classe ca sa fie asa cum imi inchipuiam ca tre sa fie ?

#13
Byt

Byt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,232
  • Înscris: 05.02.2002
Poate nelegat de topic dar am aflat ceva ce mi se pare important. Garantia de 4 ani la autoturismele Ford mult trambitata este de fapt doar pentru motor si cutie. La celelalte capitole aceasta variaza intre 18 si 36 luni. Mi se pare cam manevra ;)

#14
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Oricum mai corect si mai bine decat la VAG.

#15
Byt

Byt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,232
  • Înscris: 05.02.2002
Care e legatura ? La VAG sunt 2 ani la toate capitolele (fara caroserie bineinteles - 12 ani) fara limita de km. Unii sunt frustrati ...bleah.

#16
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Frusrati sunt unii care nu vad barna.

La VAG ai 2 ani din bara in bara? Te rog intreaba... Si oricum, ai 2 ani motor si cutie, la Ford ai 4.

Da nu vreau polemica, doar ca nu esti in masura sa raspunzi obiectiv odata ce ai VAG.

Speedo

#17
Byt

Byt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,232
  • Înscris: 05.02.2002
Daca am vag nici nu imi mai pot da cu parerea... Postul tau a fost total aiurea.

In continuare OT

"Certificat Garantie
1.Perioada de garantie
Porsche Romania in calitate de importator acorda produsului achizitionat de Dumneavoastra urmatoarele tipuri de garantie
a) 24 de luni fara limita de kilometri pentru autoturismele de transport de persoane
B) 24 de luni dar nu mai mult de 30 000km pentru auto folosite pentru activitatea de taxi sau scoala de soferi;
c) Garantii suplimentare - 3 ani pentru defectele de vopsire
                                    - 12 ani garantie la perforare prin ruginire
"
In continuare in ceritificat se precizeaza clar ca nu intra sub incidenta garantiei consumabilele: filtre, bujii, becuri, sigurante, injectoare, discuri ambreiaj, placute de frana, lamelele stergatoarelor, anvelope, amortizoare, componente de suspensie si directie. Acestea se schimba numai in cazurile in care se constata ca defectiunea are la baza un defect de fabricatie.

Eu garantia asta o consider din bara in bara.

#18
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Nici pe departe. E bine ca m-ai scutit pe mine de exemple.

Amortizoarele si ansamblul suspensiei nu este garantat decat 20K si la Renault, cu ce-i mai deosebit VAG?

Uita-te acum la Toyota sa vezi ce inseamna din bara in bara.

Quote

Garantie totala

Garantia acopera orice defect care poate fi atribuit unei erori de asamblare sau fabricatie, in conditii normale de utilizare, pentru o perioada de 3 ani sau 100.000 km, oricare dintre aceste conditii fiind indeplinita prima. Garantia acopera costul tractarii vehiculului dumneavoastra la cel mai apropiat partener Toyota in cazul unei defectiuni ce imobilizeaza autovehiculul dumneavoastra, daca respectiva defectiune este acoperita de garantie.

Si revenind la Ford, iti da 4 ani fara exceptiile scrise de tine, cine e pe plus, Ford sau VAG?

Speedo

Edited by Speedo, 25 November 2005 - 00:14.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate