Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Ulei 2T in motorina - idei pro/contra, dar argumentate
Last Updated: Feb 15 2022 12:19, Started by
curentelectric
, Feb 20 2013 23:22
·
0
#73
Posted 02 June 2013 - 23:51
dar cei care nu au DPF au intrebat constructorul ce parere are?
|
#74
Posted 03 June 2013 - 08:28
Da, am intrebat eu. N-are nicio parere deoarece n-a testat asa ceva, iar in garantie nu recomanda. Te-am lamurit ?
|
#75
Posted 03 June 2013 - 09:02
Intre timp am mai facut vreo 10k km cu ulei 2T in motorina (acelasi amestec, 500 ml ulei la 50 l motorina), Dci merge fara probleme.
|
#76
Posted 03 June 2013 - 10:42
Eu folosesc la Patrol full mineral (Comma), mixtura rezultata 1/200 (1 litru de ulei/200 motorina). Cel mineral este perfect miscibil cu motorina, si nu se separa. Cel semi/sintetic dupa o perioada de timp (minute/ore/zile depinde) se separa de combustibil si nu e prea OK. Foarte mult ulei, fie el si mineral, poate dauna segmentilor spre exemplu si nu e prea OK. Principalul motiv pentru care folosesc uleiul 2T este ....pompa de injectie, o mizerie rotativa VP44 (Bosch parca), scumpa precum un porc, Ii prelungeste viata.
|
#77
Posted 03 June 2013 - 13:03
@speedo de ce spui de rezervorul de cerine ? , acel rezervor are rolul de a scade temperatura in momentul regenerarii nu are rol de lubrifiere , legat de celalalt topic am adunat alte cunostinte tehnice dar nu-s la nivelul tau sau cristi.r etc.
|
#78
Posted 03 June 2013 - 13:28
Uleiul 2T pe care il adaugi nu stii ce contine, nu stii cum afecteaza temperatura de ardere a cenusei.
Pe topicul celalalt recomandam ca in cazul in care se doreste ungere suplimentara la o motorina uscata sa se foloseasca aditiv strict cu rolul de ungere si nu de crestere cifra cetanica. Uleiul 2T poate sa faca si una si alta, niciodata n-o sa stim exact cat din una sau alta. Cum se dozeaza la tine cerine-ul in rezervor, la fiecare desfacere de buson (teoretic alimentare rezervor pana la plin) se elibereaza o cantitate standard? Edited by Speedo, 03 June 2013 - 13:29. |
#79
Posted 03 June 2013 - 13:41
pana acum nu am reusit sa aflu aceasta informatie nimeni nu stie exact , unii spun :
- daca alimentezi sub 10 l nu introduce nimic - la fiecare alimentare indiferent de cat combustibil arunci in rezervor el arunca standard ca pentru un plin - altii spun ca introduce in functie de cat alimentezi eu tind sa cred ca arunca standard la fiecare alimentare , nu prea cred eu sa-si fi batut ei capul cu asa ceva . Ridicarea asta a CO nu prea are cum sa influenteze e ca si cum ai alimenta standard motorina si ai pune ulei 2 t un fel de aditiv precum celelalte standarde de la diferite peco-uri (sortimentul cel mai scump care deja are aditivi). Doar nu-mi fac masina racheta cu acest ulei , nu e kerosen iti dai seama ca la liniute ar merge aia cu ulei 2 t in buzunar )) Teoretic ce spui tu da ar fi , dar practic e infim nesemnificativ. Doar nu merg doar cu ulei 2 t , iar legat de DPF cu acest ulei folosit corect am inteles ca se realizeaza o ardere mai corecta , deci mai putin cenusa , deci filtru de particule mai curat regenerari mai rare. app tu ce conduci? Edited by tonuloi, 03 June 2013 - 13:44. |
#80
Posted 03 June 2013 - 13:53
Nu stiu daca e nesemnificativ, n-am studiat, n-am rapoarte de test ca sa pot afirma asta.
Daca pentru cei cu motoare vechi de cand era motorina plina de sulf, este recomandat sa se foloseasca un aditiv pentru lubricitate motorina, chiar si ulei 2T, la cei care au motoare noi cu filtru DPF, care au fost gandite din start pentru motorina cu 10ppm sulf, acest lucru nu se mai justifica. Unii fac o legatura directa intre uleiul 2T si cedarea garniturilor la pompele tandem de la VAG, daca DPF-ul nu creaza probleme mai devreme, sau furtune de alimentare combustibil la altii. De unde a plecat nevoia ta de aditivare a motorinei? Ai incercat 1.000Km sa folosesti numai motorina scumpa? Nu are relevanta ce conduc, am mai multe "aplicatii" acasa, si cu DPF si fara, la toate folosesc acum doar motorina scumpa, din mai multe motive, cel mai important - confortul. Am avut demult Metabond, am folosit o vreme fara nici un castig, uneori uitam sa completez la plin, alteori nu eram eu cu masina...enervant. In timpuri mai apropiate am avut nevoie de regenerari mai rare la DPF si m-am gandit la Red Line (mi-a si venit din Olanda), dar ca prima masura am incercat motorina scumpa, vad ca-si face treaba, s-au dus regenerarile la 500-600Km de trafic urban. Din inertie si la celelalte pun acum tot motorina scumpa...parca suna putin mai bine. Edited by Speedo, 03 June 2013 - 14:15. |
#81
Posted 12 June 2013 - 10:05
Dupa ceva experimentari, de circa un an la un Citroen C3 1.4 HDi am ajuns sa folosesc uleiul 2T, Bixxol motor bike 2T_S. cred ca este cel mai bun din punct de vedere al "ungerii" asigurate sistemului de injectie CR. Problema a fost de a incerca sa asigur conditii mai putin stresante pentru sistemul de injectie tip Siemens, la care pompa si in special injectoarele piezo, sunt mult mai sensibile in exploatare decat Bosch. Interesant este ca din specificatia uleiului se recomanda pentru utilizarea ca ulei amestec o rata de 1:100( fata de 1:50 sau 1:33 recomandate pentru uleiurile semisintetice sau minerale), calitatile de ungere pt un motor în 2 timpi fiind verificate personal cu un generator electric cu motor in 2 timpi. La proportia pe care o utiliyey in prezent de 1:200 2T-motorina rezultatele sunt bune, doar pretul este un pic cam mare pentru norma FD (bixxol 2T_S >=50Ron/l, import austria).
Multumesc pentru informatiile utile referitoare la testele efectuate pe plan mondial, imi pare rau ca nu mai gasesc link-ul unui articol interesant referitor la faptul ca armata germana recomanda utilizarea in motoarele diesel ulei 2T compatibil cu un standard NATO, procentul amestecului fiind de cca. doua ori mai mare decat ceea ce folosim noi (1:200). cu stima ,costin |
#82
Posted 12 June 2013 - 10:37
Speedo, on 03 iunie 2013 - 13:53, said:
... dar ca prima masura am incercat motorina scumpa, vad ca-si face treaba, s-au dus regenerarile la 500-600Km de trafic urban. Din inertie si la celelalte pun acum tot motorina scumpa...parca suna putin mai bine. DCI-ul din dotare a functionat de la bun inceput numai cu motorina extra (aia scumpa) si totusi pana la urma a picat, pe la 80k km. Acum am aproape 115k km si dupa ce am utilizat ulei 2T de la reparatie si pana acum, se simte ca e mai putin zgomotos si trage ceva mai bine, plus ca scoate mai putin fum la talpa brusca. Din punctul meu de vedere combinatia motorina-ulei 2T a fost benefica, chiar in procentul mai mare pe care il utilizez eu (1:100), insa am si "avantajul" ca motorul este Euro 3 si nu am filtru DPF. |
|
#83
Posted 12 June 2013 - 12:06
As zice ca versiuni mai vechi de pompe Delphi de la Renault au fost cu probleme, problema rezolvata cu destul de mult timp in urma.
Ce an este dCi-ul tau? In concluzie, nu cred ca atunci a fost vinovat combustibilul, cum nu cred ca acum n-o sa se strice pentru ca folosesti 2T. In legatura cu recomandarile unor armate, acesta nu exista in mediu public si mai mult decat atat, nu au relevanta pentru masinile de strada. Pe topicul Despre Lubrefianti am vorbit de Amsoil si trainer-ul Dan Watson, iar intr-un tutorial de-al lui povestea de pe vremea cand era in marina ca vechile motoare diesel de nave pierdeau ulei pe la injectoare in mod grav, astfel se ungeau suplimentar pistoanele, camera de ardere, si era un lucru crucial pentru buna functionare (vesnicele imagini cu mecanici de nava murdari de ulei). Dar asta au aflat si ei in decursul timpului, pe masura ce tehnologia injectoarelor se imbunatatea si injectoarele nu mai "curgeau" crestea "failure rate", deci scurgerea putea fi considerata un "feature", nu un "bug". Tehnologia a evoluat si acolo, dar aplicatiile respective, conditiile de utilizare nu pot fi relevante pentru masinile de strada care functioneaz la un regim de turatie superior cu norme de poluare drastice si sunt axate si pe consum. De ex. la un transportor blindat nu conteaza daca arde cu funingine, conteaza sa-si reduca amprenta termica. Tancurile, transportoarele, etc, au plan de intretinere lunar, daca nu zilnic cand este in campul de lupta. Consumul redus al unui transportor este din categoaria "nice to have" dar asta nu trebuie sa-i afecteze capabilitatea de a scoate trupele din "kill zone", adica n-o sa depinda niste oameni de EGR sau 1-10l motorina in minus sau DPF. |
#84
Posted 12 June 2013 - 12:23
Speedo, on 12 iunie 2013 - 12:06, said: Ce an este dCi-ul tau? 2007. Nu stiu ce sa spun, ar fi interesant de desfacut un agregat care a folosit ulei 2T in motorina de la inceput versus unul care nu a folosit, in aproximativ aceleasi conditii de trafic si aceeasi km, insa nu stiu sa existe un asemenea test. Dupa cum spuneam, mie mi se pare imbunatatit comportamentul motorului, deci voi continua sa il utilizez (si cei de la flota recomanda utilizarea uleiului 2T in motorina, insa hai sa spunem ca nu pun prea multa baza in spusele lor). Exact cum mi-au spus si cei de la Honda despre uleiuri: unii recomanda uleiul x, ceilalti uleiul y, insa n-am vazut 2 motoare identice desfacute, cu aprox acelasi numar de km si intretinute doar cu un anume tip de ulei, ca sa putem spune ca uleiul x mai ok fata de uleiul y. Pana la urma totul se reduce la simple speculatii. |
#85
Posted 12 June 2013 - 12:36
Cum se face uneori in cazul garantiilor, faci audiograma la pompa de inalta fara 2T si cu 2T, la fel si pe injectoare.
S-ar putea sa functioneze mai rotund din modificarea avansului pentru ca ECU simte ca a crescut cifra cetanica deci ca poate aprinde mai repede amestecul si arde mai bine. Dar acest lucru ar trebui sa se intample si cu un combustibil superior. Ai avut schimbat kit-ul de distributie? |
#86
Posted 12 June 2013 - 12:38
Da, la dracia asta se schimba la 60k km, in vreo 2-3 luni trebuie sa-l schimb iar (120k km).
|
#87
Posted 12 June 2013 - 13:06
Ma gandesc la o analogie cu VAG, unde la schimbarea distributiei este recomandat sa se regleze si avansul pe noua curea, altfel incepe sa consume putin mai mult, tacane, etc.
|
|
#88
Posted 12 June 2013 - 14:00
Daca mai e la mine cand se face schimbul, revin cu impresii dupa aceea.
|
#89
Posted 12 June 2013 - 14:13
Depinde si unde schimbi kit-ul, daca are cine sa te inteleaga cu reglajul respectiv.
|
#90
Posted 12 June 2013 - 14:23
Pai baietii sunt specializati pe VAG, deci in principiu ar trebui sa stie despre ce e vorba
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users