Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 

Numai aici despre Motorsport.

- - - - -
  • Please log in to reply
880 replies to this topic

#19
JohnTM

JohnTM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,219
  • Înscris: 02.08.2011
                     Prea rapid pentru a concura


Nu se intampla foarte des sa auzim ca un pilot nu poate concura intr-o competitie datorita talentului la o varsta frageda sau datorita…vitezei excesive pe circuit. Dar, in campionatul British GT, exista si exceptii, pilotii echipei Nissan GT Academy RJN, fiind considerati “prea rapizi” pentru a trece la clasa PRO-am.

In 2012, campionul GT Academy, Jann Mardenborough, a concurat in British GT, alaturi de Alex Buncombe, la volanul unui Nissan GT-R Nismo GT3. Alex a concurat la clasa PRO, iar Jann se afla la clasa amatori. In pofida experientei limitate, cei doi au reusit spre sfarsitul sezonului sa se afle in lupta pentru titlu alaturi de cei de la Nissan.

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/Nissan_GT_R_Nimso_GT3_in_British_GT_action_in_2012.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Chiar daca rezultatele lor sunt peste asteptari, oficialii campionatului au decis ca este prea devreme un pas spre clasa PRO. Directorul British GT Championship, Benjamin Franassovici a declarat: “Jann Mardenborough a aratat ca este un adevarat talent si are mult potential in competitii. Totusi abilitatea celor de la Nissan de a gasi un talent atat de tanar si cu o experienta redusa, nu le va permite participarea cu intreaga echipa in sezonul 2013. Pilotii Nissan au putina experienta, iar noi nu putem decat sa-i incadram la o clasa inferioara“.

In 2012, Jann Mardenborough a fost unul dintre cei mai rapizi piloti din campionatul britanic, dar pentru ca nu a indeplinit toate criteriile regulamentului, oficialii au decis sa-l penalizeze, pentru ca ceilalti piloti sa-l prinda din urma.

In sezonul 2013, echipa Nissan GT Academy, beneficiaza de 4 noi nume pe grila de start, Wolfagan Reip, Mark Shulzhitskiy, Peter Pyzera si Steve Doherty, sunt cei care vor avea sansa sa se afle pe grila de start cu Nissan GT-R Nismo GT3.

Directorul Nissan Global Motorsport, Darren Cox, a declarat: “nu stim daca acesti piloti vor avea aceleasi performante ca si Jann, dar oficialii campionatului au decis sa nu-si asume niciun risc. Este dezamagitor ca nu putem folosi pilotii pe care noi ii dorim in aceasta competitie. Totusi este flatant sa auzi ca nu poti participa pentru ca esti prea tanar si prea rapid“.

sursa: www.motorsportnews.ro

Edited by JohnTM, 08 February 2013 - 19:29.


#20
JohnTM

JohnTM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,219
  • Înscris: 02.08.2011
                  Coronel confirma, iar Munnich testeaza in WTCC


Tom Coronel si-a confirmat prezenta in WTCC pentru al noualea sezon consecutiv. 2013 va reprezenta cel de-al treilea sezon alaturi de echipa italiana, ROAL Motorsport, condusa de Roberto Ravaglia. Olandezul in varsta de 40 de ani concureaza in WTCC din 2005 adica anul infiintarii acestui campionat, Coronel concurand si trei sezoane inainte de 2005 in ETCC (European Touring Car Championship).  

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/Coronel.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Incepand cu acest sezon Coronel va avea un nou coechipier in persoana lui Darryl O’ Young care il inlocuieste pe Alberto Cerqui. Darryl in varsta de 32 de ani s-a alaturat echipei italiene dupa ce in 2012 a pilotat pentru STR si Bamboo Engineering.

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/OYoung.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

“Il cunosc pe Darryl de foarte mult timp. Este un pilot cu multa experienta nu doar in WTCC dar si in cursele GT. Experienta lui ne va ajuta sa obtinem mai bine si mai repede rezultatele dorite in teste. Cred ca sosirea lui in cadrul echipei o va face mai puternica. Nu vor exista ordine de echipa pentru ca vom concura pentru titluri diferite. Darryl are ca obiectiv titlul pentru pilotii independenti, iar eu o pozitie in top 3 in clasamentul general, lucru pe care il dorim si pentru echipa.” declara Tom Coronel care va pilota acelasi BMW 320 TC E90 propulsat de un motor de 1.6l turbo.

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/munnich-motorsport.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Spre sfarsitul saptamanii trecute cei de la Munnich Motorsport au efectuat primul test cu modelul Seat Leon WTCC pe circuitul Navarra din Spania.  Chiar daca a plouat in cele douia zile de teste René Münnich team managerul si pilot al echipei declara: “Am fost foarte atent in primele ture parcurse pentru ca am vrut sa ma obisnuiesc cu acceleratia sa vad exact cum functioneaza. Usor usor pe parcurs am inceput sa ma simt din ce in ce mai confortabil. Masina este foarte pretentioasa, dar reactioneaza foarte bine la modificari ale setarilor. A fost interesant pentru ca intensitatea ploii s-a tot modificat pe parcursul zilelor si am incercat diferite setari pentru pista uda. Puterea si aderenta ne-au pus probleme, dar acum cred ca suntem foarte bine pregatiti pentru curse in conditii de ploaie. Abia astept sa vad cum se comporta masina pe pista uscata.“

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/Honda-Civic-WTCC-test.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Cei de la Jas Motorsport au inceput ieri sesiunea de teste pe circuitul Aragon din Spania. Echipa a testat prima oara cele doua masini Honda Civic WTCC parcurgand 120 de ture (636km). Tarquini a efectuat 50 de ture la volanul noii Honda Civic WTCC 2013, iar Monteiro a adunat noi date pentru motor si setari ale hartilor la volanul modelului 2012.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/RvJD9QgSjwo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

sursa: www.motorsportnews.ro

Edited by JohnTM, 12 February 2013 - 20:42.


#21
JohnTM

JohnTM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,219
  • Înscris: 02.08.2011
   Z4 GTE noua arma BMW in American Le Mans Series


BMW se pregăteşte de un nou capitol al implicării sale în motorsportul din America de Nord: după patru ani încununaţi de succes cu BMW M3 GT, noul BMW Z4 GTE va fi modelul pe care se bazează campania constructorului german în sezonul 2013 din American Le Mans Series (ALMS). BMW Motorsport şi BMW Team RLL au prezentat maşina şi piloţii pentru noul sezon în cadrul unui eveniment găzduit de “Daytona International Speedway” (SUA).

În cadrul evenimentului susţinut de partenerul premium Crowne Plaza Hotels & Resorts, invitaţii din întreaga lume au avut ocazia de a admira în detaliu BMW Z4 GTE, să dialogheze cu cei responsabili din echipă şi să experimenteze legendarul circuit din Florida, chiar din cockpit, în postură de pasageri în dreapta piloţilor BMW din ALMS.

“Pe măsură ce ne apropiem de mijlocul lunii martie, când debutează sezonul ALMS, suntem din ce în ce mai nerăbdători“, a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. “Toţi cei de la BMW Motorsport şi BMW Team RLL sunt foarte curioşi să vadă cum se vor derula primele curse cu noul BMW Z4 GTE. Ne aşteaptă un an de dezvoltare a modelului, dar suntem încrezători că am reuşit să facem o maşină – BMW Z4 GTE – care are potenţialul de a câştiga curse şi titluri. Privindu-i pe piloţii noştri, poţi vedea cât sunt de încrezători pentru prima cursă de la Sebring. De asemenea, vreau să mulţumesc partenerului premium Crowne Plaza Hotels & Resorts pentru susţinerea deosebită pe care ne-a oferit-o aici, la Daytona.“

Bobby Rahal (Team Principal BMW Team RLL) a adăugat: “Fără îndoială, sunt nerăbdător să începem acest an, cu BMW Z4 GTE. În privinţa noii maşini, întreaga echipă este dominată de entuziasm. Categoric, pentru început va fi o perioadă de dezvoltare, dar, în cele din urmă, nu văd nici un motiv pentru care nu am fi competitivi într-un mediu concurenţial deosebit aşa cum este categoria GT din ALMS. Chiar dacă acest an poate fi unul de dezvoltare în multe privinţe, cred că în cele din urmă putem avea succes, datorită talentului piloţilor noştri – inclusiv cei doi noi veniţi, Maxime Martin şi John Edwards -, şi să repetăm performanţa din 2009, primul sezon cu BMW M3 GT. Cu toţii vom munci mult pentru a realiza rezultate maxime în primul an. Unul din punctele de atracţie ale acestei lansări, pe lângă prezentarea BMW Z4 GTE şi a piloţilor noştri, este şi colecţia de maşini istorice care a inclus modelele cu care a început povestea de succes a BMW în motorsportul nord-american.”  

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/2013_Z4_GTE_small_800x534-2-640x427.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Invitaţii au călătorit la Orlando (SUA) şi au fost întâmpinaţi la evenimentul de seară, organizat la Crowne Plaza Universal Orlando, de Jens Marquardt, Ludwig Willisch (preşedinte şi director executiv BMW of North America), Bobby Rahal (Team Principal BMW Team RLL) şi Gordon McDonnell (director BMW NA Motorsport). Marţi, 12 februarie, piloţii ALMS au delectat invitaţii cu sesiuni “taxi rides” în modele BMW care au scris istorie în curse. Apoi a urmat prezentarea BMW Z4 GTE.

BMW Motorsport a anunţat şi formulele de piloţi pentru sezonul care urmează. Maşina cu numărul de concurs 55 va fi pilotată de Bill Auberlen (SUA) şi debutantul ALMS, Maxime Martin (Belgia). Dirk Müller (Germania) va concura în toate etapele cu maşina cu numărul de concurs 56. Alternativ, Joey Hand (SUA) şi John Edwards (SUA) vor fi coechipierii dublului campion în clasamentul piloţilor din categoria GT. Edwards îl va înlocui pe Hand când acesta din urmă nu este disponibil atunci când week-endurile ALMS se vor suprapune cu cele din DTM. Jörg Müller (Germania, #55) şi Uwe Alzen (Germania, #56) vor completa echipa la cursele de anduranţă de la Sebring (SUA) şi Road Atlanta (SUA).

2013 va fi primul sezon competiţional pentru BMW Z4 GTE. În iulie 2012, inginerii BMW Motorsport din Munich (Germania) au început munca de dezvoltare a unei versiuni GTE pentru BMW Z4 GT3, care să respecte regulamentele ACO. BMW Z4 GT3 s-a bucurat de mai mulţi ani de succes în competiţiile GT de top din lumea întreagă. Regulamentul prevede că orice sistem electronic de asistenţă care poate fi folosit la BMW Z4 GT3, precum ABS şi DSC, nu este permis la un model GTE.

BMW Z4 GTE este mult mai compact decât predecesorul său, BMW M3 GT. Toate dimensiunile modelului BMW Z4 GTE au fost modificate pentru a fi în conformitate cu regulamentul ACO. Noua maşină a avut primul test pe circuit în cea de-a doua jumătate a lunii ianuarie. De-a lungul întregii perioade de dezvoltare, BMW Team RLL a fost implicată în proces. Inginerii din SUA au călătorit la München în decembrie pentru a lua parte la asamblarea BMW Z4 GTE.

Maşina nu este singura noutate importantă pentru BMW Team RLL în vederea sezonului 2013: Michelin este noul partener (furnizor de pneuri) al BMW Motorsport în ALMS. Pe de altă parte, partenerul premium Crowne Plaza Hotels & Resorts continuă colaborarea de succes şi în 2013. Crowne Plaza Hotels & Resorts aparţine InterContinental Hotels Group. IHG întreţine, conduce şi deţine peste 4.400 de hoteluri şi mai bine de 658.000 de camere în aproape 100 de ţări.

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/2013_Z4_GTE_small_800x534-3-640x427.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Specificaţii tehnice BMW Z4 GT3.
Lungime: 4.395 mm (fără eleron spate)
Lăţime: 2.010 mm
Înălţime:  1.205 mm (în funcţie de setare)
Masă: 1.245 kg (conform regulamentului ACO)
Capacitatea rezervorului: 110 litri (conforma regulamentului IMSA)
Şasiu/caroserie: caroserie din oţel cu celulă de siguranţă sudată
Transmisie: sport secvenţială cu şase trepte, operată prin clapete montate pe volan, ambreiaj multiplu ZF Sachs
Punte faţă: combinată McPherson cu tije de împingere şi braţe duble; în plus, amortizoare reglabile, arcuri elicoidale H&R
Punte spate: legături longitudinale cu braţe duble, amortizoare reglabile, arcuri elicoidale H&R
Sistem de frânare: frâne hidraulice cu circuit dublu; etriere monobloc ultrauşoare, multipiston, discuri de frână din oţel, ventilate, reglaj al echilibrului frânelor (faţă şi spate) de către pilot
Jante: BBS, din aluminiu forjat, faţă: 12,5×18″, spate: 13×18″
Pneuri: Michelin, faţă: 300-680-18, spate: 310-710-18
Tip de motor: opt cilindri, configuraţie V, patru supape pe cilindru, restrictor de aer obligatoriu (2 x 29,4 mm)
Capacitate: 4.400 cmc
Putere maximă: aprox. 480 CP (cu restrictor de aer obligatoriu)
Cuplu maxim: aprox. 480Nm
Blocul cilindrilor: construcţie din aluminiu
Gestiunea motorului: BMW Motorsport ECU 408, fără siguranţe, afişaj central

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/2013_Z4_GTE_small_800x533-230x153.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/2013_Z4_GTE_small_800x533-1-230x153.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/2013_Z4_GTE_small_800x533-2-230x153.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/2013_Z4_GTE_small_800x533-3-230x153.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/2013_Z4_GTE_small_800x533-4-230x153.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/2013_Z4_GTE_small_800x534-230x153.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/2013_Z4_GTE_small_800x534-1-230x153.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/2013_Z4_GTE_small_800x534-2-230x153.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/2013_Z4_GTE_small_800x534-3-230x153.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/2013_Z4_GTE_small_800x534-4-230x153.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

autor: Mihai Popescu
sursa: www.motorsportnews.ro

Edited by JohnTM, 15 February 2013 - 11:47.


#22
JohnTM

JohnTM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,219
  • Înscris: 02.08.2011
                           Test util pe asfalt pentru NRA


Marco Tempestini si Simone Tempestini au avut un weekend plin in Italia unde au continuat pregatirile pentru prima etapa din Campionatul National de Raliuri Dunlop.La finalul Rally Ronde Valli Arnaresi, ambele echipaje Napoca Rally Academy au terminat pe podium.

Echipajele Marco Tempestini/Dorin Pulpea si Simone Tempestini/Sergiu Itu si-au continuat, in acest weekend, campania de pregatire pentru sezonul 2013 din Campionatul National de Raliuri Dunlop cu participarea la Rally Ronde Valli Arnaresi in Italia.

Weekend-ul de teste a inceput vineri, langa Ancona, unde echipajele Napoca Rally Academy au parcurs primii kilometri pe asfalt cu masinile cu care vor concura in sezonul 2013 din competitia interna. „Imi place mult cum se comporta Skoda Fabia S2000 pe asfalt. Are un cuplu uimitor si ma simt foarte bine la volan”, a spus Marco Tempestini, dupa primul contact cu masina.

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/marco-tempestini1-230x153.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Sambata au urmat recunoasterile si shakedown-ul pentru Rally Ronde Valli Arnaresi, iar duminica Marco Tempestini si Simone Tempestini au mai parcurs 40 de kilometri in regim de cursa. Vremea din weekend a fost una schimbatoare, iar conditiile au fost ideale in ceea ce priveste pregatirea pentru prima etapa din competitia interna. „A plouat in weekend dar a fost perfect pentru noi deorece sunt sanse mari ca si la Brasov sa avem parte de ploaie. Ne-am acomodat repede cu masina si sunt sigur ca va fi un sezon interesant”, a spus Marco Tempestini.

Marco Tempestini si Simone Tempestini au abordat Rally Ronde Valli Arnaresi fara niciun obiectiv legat de rezultat, dar in final au urcat pe podium. Marco Tempestini a inceput raliul cu al doilea timp pe prima proba, dupa care a ales slick-uri taiate pentru PS 2, in conditiile in care toata lumea a mers cu intermediare. „Am fost cam optimist, dar a fost un test bun pentru Brasov”, a spus Marco. Dupa victoria din speciala a treia, pilotul Napoca Rally Academy s-a instalat la conducerea raliului, pozitie pe care a pastrat-o pana la final. „Ma bucur ca am castigat, dar nu trebuie sa uitam ca la noi in campionat situatia este cu totul alta si adversarii nostri sunt foarte puternici. A fost un weekend de teste util si ma bucur ca pentru prima oara, dupa etapele de slalom paralel, am urcat pe podium alaturi de Simone”, a mai adaugat Marco Tempestini.

Si Simone Tempestini si Sergiu Itu au avut un parcurs excelent in Rally Ronde Valli Arnaresi, iar dupa victoria de pe ultima proba au urcat pe podium. „M-am simtit foarte bine pe asfalt cu masina si in afara unor mici probleme la shakedown, totul a functionat perfect. Mai urmeaza o sesiune de teste in Italia si apoi de abia astept prima etapa de la Brasov”, a spus Simone Tempestini, la finalul Rally Ronde Valli Arnaresi.

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/simone-tempestini1-230x152.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

sursa: www.motorsportnews.ro

         Guerlain Chicherit a realizat primul backflip din lume cu o masina


Eveniment spectaculos în staţiunea franceză pentru sporturi de iarnă Tignes: după ce s-a afirmat în sporturile extreme şi în Raliul Dakar, Guerlain Chicherit a colaborat cu MINI pentru a realiza primul backflip din lume cu o maşină.  

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/MINI_backflip_small_800x479-640x383.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Un MINI poate face multe. Poate câştiga Raliul Dakar de două ori consecutiv. Se poate impune în peste 100 de pieţe din lumea întreagă. Dar oare poate sfida legea gravităţii şi să demonstreze snowboarderilor cum se realizează un backflip perfect? Pasionat de sporturi extreme, schior de freestyle şi pilot de raliuri, Guerlain Chicherit a ales staţiunea de sporturi de iarnă Tignes, în Franţa natală, pentru a dovedi că se poate. Pentru a realiza în premieră acest gen de manevră, Chicherit a utilizat o rampă specială, apoi pilotul şi al său MINI au aterizat pe pământ – sau, pentru a fi mai exacţi, pe un strat substanţial de zăpadă proaspătă -, totul după un backflip executat perfect pe o pistă pregătită special.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Ry-ofJHatGs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Săritura încununată de succes reprezintă un nou moment de referinţă în cariera lui Chicherit, una extraordinară în sporturi extreme. La 34 de ani, el se află în elementul său atât pe zăpadă, cât şi la volanul unei maşini de raliuri. De patru ori campion mondial la schi freestyle, el a cucerit în două rânduri şi titlul de campion al Franţei la raliuri. Francezul este şi un veteran al echipei X-raid (cea care în ianuarie 2013 a triumfat pentru al doilea an la rând în Raliul Dakar cu MINI ALL4 Racing), făcându-şi debutul pentru gruparea germană în 2006. În 2011, Chicherit s-a aflat în scaunul pilotului atunci când MINI ALL4 Racing a avut prima sa apariţie în America de Sud pentru cel mai dur raliu din lume.

Evenimentul MINI Backflip de la Tignes i-a oferit lui Chicherit şansa de a reuni toate faţetele pasiunii sale pentru sporturi extreme. Tignes este una dintre cele mai cunoscute staţiuni de sporturi de iarnă din Franţa şi a reprezentat locul unde s-au desfăşurat întrecerile de schi freestyle din cadrul Jocurilor Olimpice de Iarnă din 1992.

În trecut şi alţi piloţi au încercat realizarea unui backflip. Dar Chicherit a devenit acum primul care a reuşit manevra “fără asistenţă” – cu alte cuvinte, fără ajutorul unei rampe speciale, cu elemente mobile, prin care să se amplifice mişcarea de rotaţie a maşinii. Pentru decolare, Chicherit a utilizat o rampă fixă, care are acelaşi design precum “quarterpipe” de pe traseul de freestyle. După găsirea unghiului ideal de desprindere de masa trambulinei, Chicherit nu a mai avut nevoie decât de două lucruri pentru a înregistra o tentativă reuşită: o acceleraţie care să răspundă cu mare uşurinţă la comenzi şi un automobil MINI care să efectueze o mişcare de rotire corespunzătoare în timpul saltului.

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/MINI_backflip_small_800x533-230x153.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]    [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/MINI_backflip_small_800x533-2-230x153.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/MINI_backflip_small_800x479-230x137.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/MINI_backflip_small_800x533-1-230x153.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  

sursa: www.motorsportnews.ro

                            Robert Visoiu despre visul interzis  


[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/visoiu-640x427.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Visul oricarui copil este la un moment dat sa fie pilot de curse, dar sunt putini cei care reusesc sa ajunga departe, sa-si implineasca visul. Nu din cauza ca nu sunt talentati, dimpotriva, sunt destui piloti tineri romani de karting cu perspectiva, dar sporturile cu motor sunt destul de scumpe, astfel ca acest vis devine unul interzis pentru majoritatea tinerilor piloti. Acest aspect financiar, din pacate, este o mare bariera dintre reusita si esec, in Romania fiind foarte greu sa gasesti sponsori care sa te sustina financiar. In acest fel, putini sunt acei tineri romani care reusesc sa ajunga departe in motorsport, sa-si implineasca visul, Formula 1 fiind inca un subiect de tabu printre romani, niciun conational de-al nostru nereusind sa piloteze in aceasta competitie.

Robert Visoiu este unul dintre acei tineri piloti romani. Prima sa participare intr-o competitie oficiala de karting a fost la varsta de 7 ani. Dupa ce a reusit performanta de dublu campion national consecutiv la Clasa Mini, in 2006, respectiv 2007, a avansat la clasa KF3 unde in 2009 va termina pe primul loc, devenind campion national. Dupa aceste performante nationale a inceput sa concureze in diferite competitii internationale de karting, iar mai tarziu in Formula Abarth, Formula 3 si GP3. Astfel, ajutat de talent a reusit sa stranga sponsorizarile necesare pentru participarea in competitia suport a Formulei 1, GP3. Nu a fost usor, suma pentru un sezon complet apropiindu-se de 1 milion de euro, dar acesta a reusit cu ajutorul tatalui sau si a devenit cel mai tanar pilot care a concurat in aceasta serie, la doar 16 ani. In prima sa cursa, in Barcelona a reusit sa puncteze, iar in cea de a doua a reusit o clasare pe podium, pe pozitia a 2-a. A terminat primul sau sezon in GP3 pe pozitia a 14, la mijlocul clasamentului. Robert a reusit sa-i impresioneze pe cei de la MW Arden in teste, astfel incat, in acest sezon, tanarul pilot roman va pilota pentru echipa condusa de Christian Horner, directorul echipei Red Bull Racing, campioana din ultimii 3 ani in Formula 1, si Mark Webber, pilot la Red Bull Racing. Julian Rouse, directorul sportiv al Arden a declarat :“Doar acum cativa ani am recrutat un pilot de 16 ani care a reusit sa castige GP3 un an mai tarziu alaturi de noi. Ar fi frumos sa se intample inca o data acest lucru.” .

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/visoiu3-640x427.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

In ceea ce priveste sezonul 2013, Robert are planuri mari, dar reuseste sa se mentina cu picioarele pe pamant. Tanarul pilot a fost destul destul de amabil incat sa ne raspunda la cateva intrebari astfel, mai multe detalii despre planurile lui Robert pentru 2013, noua sa echipa sau despre cat de greu este sa gasesti sponsori pentru motorsport in Romania puteti citi in interviul de mai jos.

Motorsportnews.ro: Cum ti se pare noua echipa?

Robert Visoiu: Am avut un singur test de 2 zile cu ei in 2012 la Estoril in Portugalia. M-am acomodat foarte repede, cei din echipa sunt adevarati profesionisti, au fost foarte prietenosi si sunt de parere ca vom face o treaba buna impreuna in acest an.

Motorsportnews.ro: Ai avut ocazia sa lucrezi pana acum cu Mark Webber si Christian Horner ?

Robert Visoiu: Nu, nu i-am intalnit pe niciunul dintre ei pana acum, dar sper sa se intample cat mai curand.

Motorsportnews.ro: Ai efectuat teste cu noul monopost? Exista modificari majore fata de anul trecut in ceea ce priveste regulamentul tehnic?

Robert Visoiu: Nu am efectuat inca teste cu noul monopost, primul va fi pe 20 februarie la Estoril. Din cate stiu pana acum, nu exista modificari majore a regulamentului de concurs. Sunt tot 8 etape de cursa pe acelasi format ca anul trecut.

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/visoiu4-344x480.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Motorsportnews.ro: O sa participi doar in GP3 anul acesta? Care sunt planurile tale pentru acest an?

Robert Visoiu: Principalul campionat in care voi participa la toate cursele si antrenamentele oficiale este cel de GP3. In paralel s-ar putea sa mai particip la cateva curse si antrenamente de F3 sau AutoGP, nu am luat inca o decizie finala.

Motorsportnews.ro: La ce performante te astepti in acest sezon?

Robert Visoiu: Imi doresc sa fiu cat mai rapid astfel incat sa ma clasez cat mai bine in curse, sa fac cat mai multe podiumuri si sa acumulez cat mai multe puncte in asa fel incat, la sfarsitul campionatului, sa ocup o pozitie de top in clasamentul general.

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/visoiu1-343x480.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Motorsportnews.ro: Care este programul tau inaintea unui week-end in GP3, dat fiind faptul ca esti inca elev?

Robert Visoiu: Nu pot spune ca fac ceva special inainte de week-endurile de curse. Pregatire fizica fac tot timpul anului si implicit si inaintea week-end-urilor de curse. Incerc sa ma odihnesc mai mult si, involuntar, ma gandesc foarte mult la cursa care urmeaza, la circuit, la ce ar trebui sa fac, la ce mai am de imbunatatit, etc.

Motorsportnews.ro: Cum ti se par noii colegi de echipa?

Robert Visoiu: M-am cunoscut cu ei in urma cu 4 ani, in karting, ambii sunt mai mari decat mine cu un an, sunt piloti valorosi cu ceva mai multa experienta si sper ca, fiind in cadrul aceleasi echipe, concurenta dintre noi sa fie benefica si sa ne completam reciproc.

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/visoiu2-343x480.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Motorsportnews.ro: In viitor, te astepti sa intri in Formula 1 pe filiera Red Bull?

Robert Visoiu: Visul oricarui pilot este sa ajunga in Formula 1, iar daca as putea accede acolo pe filiera Red Bull ar fi extraordinar. Eu nu fac parte in acest moment din programul de juniori Red Bull.

Motorsportnews.ro: Cat de greu este sa strangi bugetul pentru a participa in GP3 ? Cine te sprijina ?

Robert Visoiu: Este un efort financiar consistent, tatal meu se ocupa de acest aspect si tot ce va pot spune este ca el e singurul care ma sprijina.

Motorsportnews.ro: Chiar daca mai mereu se evita raspunsul, de ce suma ai nevoie pentru un sezon lipsit de griji si ce inseamna mai exact asta ?

Robert Visoiu: Un sezon complet in GP3 costa intre 500.000 si 700.000 euro. Pretul difera de la o echipa la alta in functie de valoarea echipei si a pilotului. Daca mai adaugam aici si costul catorva curse si teste in F3 sau AutoGP, precum si celelalte costuri auxiliare, costul intregului sezon este de aproximativ 1 million euro.

autor: Horatiu Voicu
sursa: www.motorsportnews.ro

#23
JohnTM

JohnTM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,219
  • Înscris: 02.08.2011
               Mercedes-Benz si-a definitivat echipa din DTM  


Vestea buna este ca tanarul Daniel Juncadella (21 de ani) campion en-titre Formula 3 Euro Series se alatura in acest sezon echipei Mercedes-Benz in DTM. Vestea mai putin buna este aceea ca Mercedes-Benz a redus numarul masinilor pe care le va alinia in cadrul campionatului de la 8 la 6. Constructorul din Stuttgart mai exact divizia de motorsport a suferit o puternica lovitura prin plecarea lui Norbert Haug din cadrul companiei.


                        [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/MB_DTM_Fahrer.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  


Zvonurile nu au ezitat sa apara si la un moment se vehicula chiar retragerea echipei oficiale din Formula 1. Plecarea lui Jamie Green din cadrul echipei la rivalii de la Audi a fost deasemenea o pierdere importanta pentru echipa, iar sansele de a se bate la titlu au scazut dramatic. In acest moment singurul pilot cu sanse reale pentru titlul de campion din cadrul echipei este Gary Paffett vicecampionul en-titre din DTM.

Ceea ce fac in continuare cei de la Mercedes-Benz este faptul ca ei continua sa promoveze foarte multi piloti tineri nu mai putin de patru juniori aflandu-se acum in cadrul echipei. Echipa de juniori a luat nastere anul trecut prin Roberto Merhi (21 de ani), Christian Vietoris (23 de ani) si Robert Wickens (23 de ani), iar in acest an li s-a alaturat si Daniel. DIntre cei trei juniori de anul trecut cele mai bune rezultate in 2012 le-a avut Vietoris prin locul patru obtinut in cursa inceputului de sezon de la Hockenheim. Ralf Schumacher ramane in cadrul echipei si in acest sezon.

“Sa dezvoltam tinere talente a devenit deja o traditie pentru Mercedes-Benz, asa ca a fost logica aducerea lui Daniel Juncadella si marirea echipei juniorilor cu un al patrulea pilot. Nico Rosberg va fi cel care ii va indruma si ii va ajuta pe juniori alaturi de Gary si Ralf.“ declara Toto Wolff


autor: Eduard Baban
sursa: www.motorsportnews.ro

#24
JohnTM

JohnTM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,219
  • Înscris: 02.08.2011
                      Noul proiect Dacia Sandero Rally


                                           [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/Dacia-Sandero-Rally.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  

Tendinta de reducere a costurilor de participare in raliuri a devenit un fenomen la nivel international. Germania a deschis nisa cu mai multe categorii monomarca promotionale cu automobile dezvoltate in cadrul grupelor R1 si R2 cum ar fi Opel Adam, Citroen DS3 sau Renault Twingo, costurile unui astfel de automobil situandu-se in jurul valorii de 25.000 euro.

Spaniolii din Asturias vin cu un proiect si mai ambitios pe durata a trei ani, o competitie pentru un automobil de raliu Dacia Sandero cu un cost per unitate de aproximativ 10.000 de euro. Kit-ul include o unitate electronica, care sa asigure o egalitate intre concurenti, si un diferential cu alunecare limitata.

Primul eveniment va cuprinde 7 teste si deja se pare ca a trezit mari sperante in randul tinerilor care vor sa devina piloti de raliu.

autor:  Eduard Baban
sursa:  www. motorsportnews.ro

                         Bonefis - Consani, echipa oficiala Renault Sport in ERC  


Printr-un comunicat postat pe siteul personal al lui Germain Bonnefis, tanarul pilot francez a anuntat astazi faptul ca, alaturi de copilotul Olivier Fournier va forma echipa oficiala Renault Sport impreuna cu Robert Consani si Thibaut Gorczyca, obiectivul stabilit fiind titlul la categoria Production, atat la piloti cat si pe echipe.

Cele doua echipaje vor concura in sapte raliuri pe asfalt in cadrul Campionatului European de Raliuri in 2013, la bordul celui mai performant model de raliuri din acest moment al celor de la Renault Sport, Megane RS N4. Robert Consani este campionul en-titre al sezonului 2012 al IRC, acesta clasandu-se si pe locul secund  in intrecerea rezervata automobilelor cu 2 roti motrice de anul trecut.

                     [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2012/03/Renault_Megane_RS_N4.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  

Germain Bonnefis este campionul en-titre al Frantei in campionatul de macadam si castigator al trofeului Peugeot 207 in 2011 si a avut ocazia pana in prezent sa concureze de cateva ori pe Renault Clio R3. Prima etapa pentru cele doua echipaje Renault Sport va fi in Spania la Raliul Islas Canarias El Corte Inglés, programat intre 21-23 martie.

Calendarul complet al echipei este urmatorul:

21-23 martie - Rally Islas Canarias El Corte Inglés
16-18 mai – Tour de Corse
27-29 iunie – GEKO Ypres Rally
30 august - 1 septembrie – Barum Czech Rally Zlín
26-28 septembrie – Croatia Rally
10-12 octombrie  – Rallye Sanremo
7-9 noiembrie  – Rallye International du Valais

autor: Mihai Popescu
sursa: www.motorsportnews.ro

                                            Fostul director Subaru WRT vine in WTCC


Echipa Bamboo Engineering care aliniaza in WTCC doua Chevrolet Cruze a anuntat ca incepand cu acest sezon Steve Farrell se va alatura echipei tehnice. Steve a detinut timp de cinci ani functia de director de inginerie in cadrul Subaru World Rally Team (2002-2007) si de asemenea are experienta in F1, GP2 si GT. El va detine functia de inginer de cursa in cadrul echipei Bamboo Engineering, echipa care in acest an se afla la cel de-al treilea sezon de participare cu doua modele Chevrolet Cruze.

                               [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/MacDowall.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Alex McDowell a ramas alaturi de echipa pentru acest sezon si incepand cu acest an i se va alatura James Nash venit de la echipa Arena Motorsport, unde in 2012 a alergat pe un Ford Focus WTCC. Nash nu a venit cu mana goala in cadrul echipei ci a adus cu el pe cei de la Laser Tools, un nou sponsor pentru cei de la Bamboo, fost sponsor al celor de la Arena.  

“Aducerea lui Steve in cadrul echipei este o mare lovitura de bun augur pentru noi pentru ca aduce cu el o mare experienta din WRC si F1. Acest lucru vine sa intareasca faptul ca Bamboo Engineering este o echipa puternica si din cu un nou look.” declara Richard Colean directorul echipei.

autor: Eduard Baban
sursa: www.motorsportnews.ro

#25
JohnTM

JohnTM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,219
  • Înscris: 02.08.2011
                   Simone Tempestini este sustinut de Colina Motorsport si DMACK


Simone Tempestini a incheiat, pentru sezonul 2013, un parteneriat cu DMACK si Colina Motorsport, distribuitor oficial al anvelopelor DMACK in Romania. Tanarul pilot al echipei Napoca Rally Academy va folosi pneurile DMACK atat in competitia interna cat si in Campionatul European de Raliuri.

Incepand din acest sezon, pe lista pilotilor care concureaza cu pneuri DMACK in Campionatul Mondial de Raliuri, in Campionatul European de Raliuri sau in competitiile nationale se afla si Simone Tempestini. Pilotul Napoca Rally Academy va concura anul acesta cu un Subaru Impreza R4 echipat cu pneuri DMACK, furnizate de Colina Motorsport, la toate etapele din Campionatul European de Raliuri si din competitia interna

„Colina Motorsport si DMACK aduc in acest parteneriat anvelopele capabile sa asigure performanta optima pe toate suprafetele si in toate conditiile de aderenta. Suntem nerabdatori ca Simone sa-si inscrie rezultatele pe lista pilotilor care demonstreaza calitatile deosebite ale anvelopelor DMACK la nivel mondial”, a spus Alexandru Pitigoi, Director General Colina Motorsport.

                   [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2012/08/Simone-Tempestini.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  

DMACK este furnizor oficial de pneuri in Campionatul Mondial de Raliuri, iar printre pilotii care concureaza cu aceste pneuri se numara Martin Prokop, care cu locul patru din Argentina in 2012 a si obtinut cea mai buna performanta pentru DMACK in WRC, si Jari Ketomaa, care a obtinut prima victorie pentru DMACK in Campionatul European de Raliuri. „Am avut cateva experiente cu pneurile DMACK atat pe asfalt, cat si pe macadam si am fost foarte multumit. Am vazut insa si cum a mers Jari Ketomaa in Letonia si sunt sigur ca pneurile DMACK l-au ajutat sa castige aceasta etapa care a fost extrem de dificila.Tocmai de aceea sunt extrem de incantat ca voi beneficia de sustinerea DMACK si Colina Motorsport in sezonul 2013 si sunt sigur ca impreuna putem obtine rezultate excelente”, a spus Simone Tempestini.

„Pe lângă succesul din WRC, DMACK a obŃinut multe victorii în campionatele naŃionale, lucru pe care dorim să-l continuăm prin susŃinerea lui Simone. Cea mai recentă performanŃă obŃinută de anvelopele noastre este cea din Letonia, la cea de-a doua etapă a Campionatului European de Raliuri şi suntem siguri că rezultate la fel de importante vom obŃineşi prin parteneriatul nostru cu Simone şi Colina Motorsport.”– Dick Cormack, Director Motorsport DMACK.

Prima cursa cu pneurile DMACK din competitia interna este programata la Brasov, in perioada 21 – 23 martie, iar prima participare in Campionatul European de Raliuri va fi SATA Rallye Acores, in Portugalia, in perioada 25 – 27 aprilie.

autor: MotorSportNews Team
sursa: www.motorsportnews.ro

#26
omg99

omg99

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,914
  • Înscris: 06.04.2005
Stie cineva sa imi spuna daca anul asta DIgisport va mai da si competitiile suport GP2 si GP3? Avem si un roman acolo si e pacat sa nu il vedem la treaba.

#27
JohnTM

JohnTM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,219
  • Înscris: 02.08.2011
   Interviu in exclusivitate cu Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport


Saptamana trecuta va povesteam despre vizita efectuata la fabrica Pirelli de la Slatina, unde gazda si ghid ne-a fost directorul Pirelli Motorsport, Paul Hembery. Aflat doar pentru cateva ore in Romania, acesta si-a rapit cateva minute din timpul sau pretios pentru a ne raspunde catorva intrebari la care credem noi ca fanii Formula 1 vor dori sa afle raspunsul. Dupa cele cateva ore petrecute in Romania, Paul Hembery a zburat direct catre Barcelona, mai exact pe Circuit De Catalunya, unde erau in plina desfasurare testele premergatoare sezonului 2013 din Formula 1.

Nu ma lasa sa bag video aici, il puteti viziona aici http://www.motorspor...lli-motorsport/


autor: Eduard Baban
sursa: www.motorsport.ro

@danielavram, da vor fi in continuare GP2 si 3 la DigiSport

Edited by JohnTM, 27 February 2013 - 01:01.


#28
JohnTM

JohnTM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,219
  • Înscris: 02.08.2011
                                Rob Huff va alerga pentru Munnich Motorsport


All Inkl.com Münnich Motorsport este noua echipa care reuseste sa creeze valuri inca inainte de sezonul competitonal 2013. Dupa ce René Münnich, proprietar si pilot al echipei, anunta la inceputul anului participarea in WTCC cu trei modele Seat Leon, astazi acesta a anuntat venirea in cadrul noii echipe a campionului en-titre din WTCC, Rob Huff.

                       [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/Seat-Leon-Munnich-1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  

“Venirea lui Rob in cadrul echipei reprezinta un mare impuls pentru ambitiile noastre. Vrem sa ne situam in fata plutonului chiar de la inceput, sa urcam pe podium si sa castigam curse. Obiectivul nostru este un loc in top trei in clasamentul pilotilor.” declara René Münnich.

Rob Huff revine la volanul unui Seat Leon dupa ce in 2003 reusea sa castige campionatul Seat Cupra si participarea din 2004 in BTCC (British Touring Car Championship) cu un astfel de model. “Va fi foarte special sa concurez in WTCC cu un Seat Leon in cadrul unei echipe foarte profesioniste. Sunt foarte bucuros sa ma alatur lui René si Marc (Basseng). Este o echipa nou formata insa are reputatia de a fi castigat anul trecut FIA GT1 World Championship. Sunt foarte recunoscator pentru aceasta oportunitate acordata si abia astept sa dezvoltam aceasta relatie.” declara Rob.

                                                                          [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/Rob-Huff-230x175.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  

                    [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/Seat-Leon-Munnich.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Echipa va testa astazi si maine pe circuitul Slovakiaring, decizie luata in ultimul moment dupa ce conditiile meteo au privat echipa de a testa la Monza, asa cum era initial programat.

autor: Eduard Baban
sursa: www.motorsportnews.ro

                              Gary Paffett si Christian Vietoris imbraca haine noi  


                   [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/EURONICS_DTM_TV_Spot.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  


Cei doi piloti din cadrul echipei Mercedes-Benz vor concura in acest sezon cu o noua grafica pe cele doua masini de concurs DTM Mercedes AMG C-Coupe. Paffett vicecampion en-titre si Vietoris sunt cei doi piloti din cadrul echipei care au obtinut cele mai bune rezultate in sezonul 2012. In noul sezon cei doi vor imparti grafica noului sponsor pe cele doua masini de concurs. Pilotii vor filma impreuna si o reclama pentru noul sponsor Euronics, care va fi difuzata la nivel national in Germania.

Gary Paffett isi va continua munca si in cadrul echipei McLaren din Formula 1 ca si pilot de teste, un rol pe care il detine din 2005.

autor: Eduard Baban
sursa: www.motorsportnews.ro

#29
JohnTM

JohnTM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,219
  • Înscris: 02.08.2011
                                            BlueStreamline - Back in business  


Tinand cont ca azi, 1 martie, se implinesc 65 de ani de la infiintarea Universitatii “Transilvania” din Brasov, ne-am hotarat sa scriem din nou despre echipa BlueStreamline, un proiect putin cunoscut in Romania, dar care la nivel international a reusit performante importante.

Pentru majoritatea fanilor motorsportului, actiunea există doar pe circuitul ars de roti si în tribunele unde un steag e fluturat impetuos într-o după amiază de duminică. Pentru ei, e motivul pentru care sunt activi 20 de ore pe zi, pentru care berea de sâmbătă seară s-a transformat în ”espresso dublu cu muuuuuuuult zahăr” din atelier, motivul pentru care formarea lor ca ingineri în facultate capătă sens.

                        [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/atelier-640x480.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  
                                                                  Munca in atelier tine pana tarziu in noapte  


Cine sunt ei? A …da…ei sunt BlueStreamline – prima echipă de studenti din România care a creat o masină de curse pentru evenimentele de tip Formula Student si care a concurat vreodată pe un circuit international.

După ce au obținut în sezonul 2011 premiul special: „The Best Teamwork Formula Student, Spania”  acordat de către concernul SEAT si au ocupat locul 1 în topul consumului redus de combustibil, au reusit în sezonul 2012 să se claseze pe locul 58 în Anglia pe „Silverstone Race Circuit” si respectiv pe 13 în Spania, pe „Circuit de Catalunya”.

                           [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/Spania-pe-%E2%80%9ECircuit-de-Catalunya%E2%80%9D-640x416.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  
                                                                                               BS12

BS12, asa cum au denumit monopostul de anul trecut, a fost cu sigurantă cel mai de succes prototip pe care l-au realizat, fiind cu 50 de kg mai usor si totodată mai simplu de manevrat decât predecesorul său.

Formula Student 2013 reprezintă o nouă provocare pentru acestia. Monopostul pentru 2013, numit BS13 va avea caracteristicile urmatoare:

Clasa                        Clasa 1
Universitate               “Transilvania” Brasov
Numar monopost       111
Lungime/latime/inaltime     2950mm/1455mm/1120mm
Ampatament/Ecartamnet (fata-spate)     1600mm/1250mm-1200mm
Masa                         282 kg
Suspensie (fata-spate)              push-rod cu brate inegale in forma literei A Amortizoare Ohlins Cane Creek Formula Student Edition
Pneuri (fata-spate)         Continental 205×70 R13
Roti (fata-spate)          13”x7” OZ Racing
Frane (fata-spate)  Etriere AP Racing cu  2 pistoase, 4 discuri de frana, semi-flotante, 220mm diametru
Sasiu             Sasiu tubular din otel aliat 25CrMo4
Caroserie           Fibra de sticla
Cursa/alezaj/numar cilindri/cmc          67.0 mm/42.5 mm/4/599 cmc
Motor                  Honda CBR 600 RR 2004
Combustibil              Benzina fara Pb cu cifra octanica 98
Sistem de combustibil          Sistem de injectie Honda comandat de ECU AEM
Transmisie         Lant
Diferential            Drexler cu alunecare limitata
Raport transmitere      3.64:1


În acest sezon vor participa la fel ca si în 2012 pe circuitele din Anglia si Spania unde, obiectivul lor pentru competitia britanică îl reprezintă obtinerea unui loc în prima treime a clasamentului.

Pentru a-si creste sansele de reusită, îi vor implementa monopostului un sistem de supraalimentare pentru a ridica standardul de performanţa, o transmisie mai eficientă si un sasiu mai usor. Totodată o preocupare aparte o reprezintă designul prototipului, proba de Design Report valorând 150 de puncte din totalul de 1000 pe care o echipă îl poate obtine în urma evaluării la care este supus monopostul.

                            [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/Spania-la-%E2%80%9ECircuit-de-Catalunya%E2%80%9D-1-640x480.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  
                                                             Echipa Bluestreamline pe Circuit de Catalunya  

Acestia doresc sa multumeasca pe această cale Universitătii Transilvania din Brasov pentru sprijinul acordat precum si partenerilor si sponsorilor: Avantec, Schaeffler Group, Kronstadt Meral, Solid Works, Fabory, Eurocopter Romania, CTIB, Prejmer Circuit, IAR, Terwa, Klar, Ius, Mob, DPMedia, AEM, Custom Shop, Plastic Technology, Aeromold, Alsafix, Campion Broker de Asigurare, Chrome Shop, Colina Motors, Continental, Crintexim, Doman Met, Policolor, P.M. Racing, Tehnogaz Casa Verde, Victoria Global.

Pentru mai multe informatii despre echipa BlueStreamline si pentru a vizualiza filmări si poze din competiții puteti accesa: www.bluestreamline.ro

autor: Horatiu Voicu
sursa: www.motorsportnews.ro

#30
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,060
  • Înscris: 20.06.2009
S-a încheiat și cea de-a doua sesiune de teste pe circuitul de la Sepang (Malaezia), din pre-sezonul MotoGP.
Rezultate 27.02.2013

1. Dani Pedrosa (Spa) Repsol Honda 2:01.580
2. Jorge Lorenzo (Spa) Yamaha 2:01.815
3. Marc Marquez (Spa) Repsol Honda 2:01.942
4. Stefan Bradl (Ger) LCR Honda 2:01.959
5. Valentino Rossi (Ita) Yamaha 2:02.028
6. Cal Crutchlow (GB) Tech 3 Yamaha 2:02.272
7. Alvaro Bautista (Spa) Gresini Honda 2:02.362
8. Andrea Dovizioso (Ita) Ducati 2:02.801
9. Nicky Hayden (USA) Ducati 2:03.143
10. Bradley Smith (GB) Tech 3 Yamaha 2:03.632
(http://www.bbc.co.uk...motogp/21592450)

Rezultate 27.02.2013

1. Jorge Lorenzo (Spa) Yamaha 2:00.282
2. Dani Pedrosa (Spa) Repsol Honda 2:00.651
3. Cal Crutchlow (GB) Tech 3 Yamaha 2:00.907
4. Marc Marquez (Spa) Repsol Honda 2:00.992
5. Valentino Rossi (Ita) Yamaha 2:01.065
6. Alvaro Bautista (Spa) Gresini Honda 2:01.208
7. Stefan Bradl (Ger) LCR Honda 2:01.485
8. Nicky Hayden (USA) Ducati 2:01.778
9. Andrea Dovizioso (Ita) Ducati 2:01.803
10. Bradley Smith (GB) Tech 3 Yamaha 2:02.023
(http://www.bbc.co.uk...motogp/21606517)

Rezultate 28.01.2013

1. Dani Pedrosa (Spa) Honda 2:00.562
2. Marc Marquez (Spa) Honda 2:00.643
3. Jorge Lorenzo (Spa) Yamaha 2:00.992
4. Valentino Rossi (Ita) Yamaha 2:01.062
5. Alvaro Bautista (Spa) Gresini Honda 2:01.078s
6. Cal Crutchlow (GB)Tech Yamaha 2:01.094
7. Stefan Bradl (Ger) LCR Honda 2:01.309
8. Andrea Dovizioso (Ita) Ducati 2:01.650
9. Nicky Hayden (USA) Ducati 2:02.070
10. Bradley Smith (GB) Tech Yamaha 2:02.314
(http://www.bbc.co.uk...motogp/21616097)


Așteptăm ultima sesiune de teste, care va avea loc pe circuitul spaniol Jerez de la Frontera între 23 și 25 martie și apoi, bineînțeles, startul competițional de pe 7 aprilie, în Qatar.

#31
master-of-puppets

master-of-puppets

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 486
  • Înscris: 13.02.2010
Daca tot veni vorba de capitolul moto... sa amintesc ca deja a inceput campionatul in superbike!
Primele rezultate dupa Phillip Island le gasiti aici: http://www.worldsbk..../standings.html
De altfel, tin sa amintesc ca italianul de la Aprilia, Max Biaggi, s-a retras...

#32
JohnTM

JohnTM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,219
  • Înscris: 02.08.2011
                                    Kubica va concura pentru Citroen in WRC2


Prin intermediul unui comunicat de presa publicat in aceasta dimineata, Citroen Racing a anuntat faptul ca a ajuns la o intelegere cu fostul pilot de Formula 1, Robert Kubica. Astfel, pilotul polonez, care a pilotat deja un Citroen C4 WRC la doua etape anul trecut, isi va incepe programul oficial din 2013 in ERC cu Rally Islas Canarias, iar mai apoi in WRC 2 la Raliul Portugaliei

“Am cantarit cu atentie optiunile pe care le-am avut, apoi m-am decis asupra acestui program” a declarat pilotul nascut la Krakow. “Am ramas in legatura cu cei de la Citroen Racing si cu totii ne doream sa continuam. Sunt foarte multumit ca ma intorc in competitii la cel mai inalt nivel. ” a mai spus polonezul care va pilota un Citroen Ds3 RRC. “Inca nu mi-am stabilit un obiectiv pentru ca mai am destule de invatat si de imbunatatit. Mai intai trebui sa parcurg cat mai multi kilometri de proba speciala“.

                    [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2011/02/robert-kubica.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Programul lui Robert Kubica pentru 2013 este unul foarte bogat. Astfel, pilotul Citroen Racing va participa in cel putin sapte etape in WRC2 si este posibil ca programul pentru ERC sa fie extins dupa Rally Islas Canarias. Robert Kubica va pilota un Citroen Ds3 RRC, model cu o putere putin mai mica decat cea a DS3 WRC, si care va avea o cutie de viteze cu padele adaptata nevoilor sale, urmand sa fie montata in partea stanga a volanului. Kubica s-a retras din Formula 1 din cauza unui grav accident suferit in raliuri, accident in urma caruia a ramas cu unele limitari la mana dreapta.

autor: Mihai Popescu
sursa: www.motorsportnews.ro

#33
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,060
  • Înscris: 20.06.2009
Frumos din partea lui că are ambiţie, dar mi-e frică să nu-şi împingă limitele prea departe...

#34
JohnTM

JohnTM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,219
  • Înscris: 02.08.2011
                                           Hyundai i20 WRC in haine noi la Geneva


Cei de la Hyundai nu stau degeaba si odata cu Salonul Auto de la Geneva acestia au prezentat upgrade-ul modelului i20 WRC precum si o noua grafica a acestuia. Noi elemente de  caroserie si suspensie au fost dezvoltate de catre cei de la Hyundai Motorsport GmbH, publicul urmand sa vada la Geneva ultima versiune a modelului, dupa debutul acestuia anul trecut in septembrie la Slanul Auto de la Paris.

                           [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/03/Hyundai-i20-WRC.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  


Directorul departamentului de motorsport al celor de la hyundai, Michel Nandan, s-a concentrat in cele doua luni de la numire, in a pune la punct centrul de lucru de la Hazenau precum si inchegarea echipei de specialisti. In urmatoarea perioada programul se va intensifica, urmand ca testele sa demareze pentru a pune la punct masina pentru sezonul 2014.

“Sa construiesti de la zero o noua echipa de motorsport este o provocare ambitioasa si care iti ofera multe satisfactii. Am inceput deja procesul de recrutare al personalului, dar deja avem un numar mare de specialisti cu experienta in raliuri si motorsport. Echipa si infrastructura se construieste rapid si sunt multumit sa va spun ca totul se desfasoara conform programului. Pentru aceasta noua versiune ne-am concentrat pe partea de aerodinamica cu obiectivul de a imbunatati sistemul de racire. Un nou eleron si spoiler fata sunt elementele de la exterior, iar sub caroserie am umblat la cinematica suspensiei si am intarit sasiul.” declara Michel Nandan.

autor: Eduard Baban
sursa: www.motorsportnews.ro

                                                Petre Pop, romanul de la Isle of Man TT  


Petre Pop are 24 de ani și este primul pilot din istoria motociclismului românesc care va participa la cea mai veche și cea mai periculoasă cursă moto din lume – Isle of Man TT.

Încă de la prima ediție din 28 mai 1907, Isle of Man TT a fost și este cea mai prestigioasă cursă moto din lume. Cursa se desfășoară pe străzile celebrei insule Isle of Man, închise circulației publice pe toată perioada evenimentului, între 25 mai și 7 iunie 2013. Piloții vor parcurge 4 ture de 60 de kilometri iar viteza medie depășeste 200 de km/oră.

                         [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/03/Petre-Pop.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

‘’De ce Isle of Man TT? Pentru că este cea mai prestigioasă cursă din lume și totodată și cursa supremă pentru orice pilot. Isle of Man TT este o dorința de a mea, un vis devenit realitate. TT-ul este ceva special, este o competiție unică cu o tradiție de peste 100 de ani. Isle of Man TT nu e doar o cursă, este un fenomen unde fiecare pilot aleargă pentru cel mai rapid tur. Asta face TT-ul atât de pur. Este o onoare pentru mine faptul că am fost acceptat la această cursă. Țelul meu este să fiu cel mai bun dintre cei mai buni.’’ – Petre Pop, Pilot PMC Racing Team.

Petre Pop și-a început cariera de sportiv în 2005, la vârsta de 17 ani. În 2012 a devenit Campion RoSBK – Romanian Superbike Championship. În palmaresul său se regăsesc: locul 1 – Dunlop Romanian Superbike Championship 2012; locul 3 – Dunlop Romanian Superbike Championship 2011; locul 7 – Dunlop Romanian Superbike Championship 2010; locul 16 – Alpe Adria European Championship 2010; locul 4 – Campionatul Național de Viteză pe Circuit 2010 ; locul 4 – Campionatul Național de Enduro-Cross 2008; locul 4 – Campionatul Național de Motocross 2008.

‘’Cu pasiunea pentru motociclete m-am născut. Mi-am dat seama de asta când am luat primul contact cu o motocicletă. Era o motocicletă de motocross cu care m-am împrietenit foarte repede. Dorința de competiție și dorința de a face asta într-un mediu bine organizat m-au împins spre participarea în prima etapă compețională din viața mea. După 3 ani de competiții în Campionatul Național de Motocross visul meu a devenit realitate când am avut ocazia să iau contact pentru prima dată cu un circuit de viteză și o motocicletă pe masură. După primele tururi mi-am dat seama că asta mă face cu adevărat fericit’’ – Petre Pop, Pilot PMC Racing Team.

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/03/Petre-Pop1-230x344.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  


autor: MotorSportnewsTeam
sursa foto: Sabin Malisevschi
sursa: www.motorsportnews.ro

                                           Noul parteneriat Michelin si BMW Motorsport  


MICHELIN şi BMW Motorsport îşi vor uni forţele în 2013 pentru a concura în competiţia American Le Mans Series (ALMS) şi în cursa de 24 de ore de la Nürburgring. Maşinile BMW Z4 GTE şi BMW Z4 GT3 ale constructorului german vor fi echipate cu anvelope MICHELIN din gama „Ultimate”.

                        [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/02/2013_Z4_GTE_small_800x533-4-640x426.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  

„Suntem încântaţi să colaborăm cu MICHELIN şi credem că echipele noastre, care concureazăcu BMW Z4 GTEşi BMW Z4 GT3, vor avea un avantaj graţie experienţei competiţionale şi calităţii renumite a anvelopelor acestei companii de marcă,” a declarat Jens MARQUARDT, BMW Motorsport Director. „Rezistenţa şi performanţele anvelopelor joacă un rol crucial în sporturile cu motor. Cu MICHELIN ca partener, aceste două aspecte reprezintă un atu.”

BMW Z4s, introdus în competiţie de BMW Motorsport, va fi echipat cu anvelope 30/68-18 (faţă) şi 31/71-18 (spate). Anvelopele slick din gama „Ultimate” a companiei franceze vor fi disponibile în trei versiuni, cu compuşi de cauciuc „soft”, „medium” şi „hard” deşi, conform regulamentului ALMS, va fi permis un singur tip de anvelopă pentru vreme umedă.

„BMW Z4s va rula cu anvelope pentru faţă mai înalte (30/68-18, înloc de 30/65-18) pentru a permite noului nostru partener să profite pe deplin de longevitatea anvelopelor MICHELIN,” a afirmatSerge GRISIN, director al activităţilor competiţionale din cadrul MICHELIN. „În ianuarie 2013, amînceput o serie de teste care au presupus colaborarea cu BMW Motorsport în vederea identificăriiintervalelor de temperatură şi a presiunilor optime pentru anvelopele noastre slick, dar şi a configurăriinoului BMW Z4. În acest fel vom putea fi siguri că anvelopele şi maşina vor fi într-o armonieperfectă, astfel încât echipa să poată profita la maximum de întregul potenţial al maşinii. Suntem onoraţi de încrederea pe care ne-a acordat-o BMW Motorsport. Obiectivul nostru de a ne ridica la nivelul aşteptărilor BMW Motorsport reprezintă o motivaţie în plus pentru mine şi echipa mea.”

Prima probă inclusă în calendarul competiţional din 2013 va fi cursa de 12 ore de la Sebring, din Florida, SUA, din 16 martie.


autor: Eduard Baban
sursa: www.motorsportnews.ro

#35
JohnTM

JohnTM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,219
  • Înscris: 02.08.2011
                 Intoarcerea legendelor BMW si renasterea celor de la Audi  



Sezonul 2013 din DTM se anunta unul plin de surprize si fanii, printre care recunosc ca ma numar si eu, abia asteapta sa vada din nou duelurile celor trei constructori implicati in campionat. BMW a fost revelatia anului trecut si in acest an ei vor face lucrurile si mai interesante pentru ca vor mai alinia la start inca doua masini pe langa cele sase de anul trecut. Cei trei constructori si organizatorul DTM nu s-au multumit doar cu o simpla prezenta in campionat ci au cautat sa interactioneze cat mai mult cu fanii, lucru pe care cred ca trebuie sa il urmeze si alte campionate si sporturi cu motor daca vor sa mai existe in viitor, pentru ca fanii dicteaza succesul si existenta unei competitii. Incepand cu acest an revin pe circuitele DTM doua legende ale firmei bavareze M3 (E30) si M1 Procar. Cele doua modele legendare vor fi folosite pe post de Taxi-uri de curse, orice fan avand posibilitatea de a se simti la fel ca Eric van de Poele in 1987 cand la volanul BMW M3 reusea sa castige titlul de campion DTM sau precum Nelson Piquet la volanul celor 470 cp ai impresionantului M1 din Procar Series in 1980.

                      [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/03/BMW-M1-Procar.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  


Meritele renasterii DTM-ului nu trebuie acordate doar celor de la BMW, acestia avand intradevar un rol foarte mare pentru acest lucru, insa si ceilalti doi actori ai acestei scene Audi si Mercedes-Benz au contribuit in egala masura la acest lucru. Cei doi amintiti mai tarziu au tinut in viata aceasta competitie aproape sase ani de zile si au construit modele noi noute pentru 2012 colaborand indeaproape cu nou revenitul BMW. Rezultatul a fost pe masura asteptarilor si poate un pic peste pentru toata lumea implicata in DTM, insa cel care a avut norocul sa culeaga cele mai bune roade si sa iasa in prim plan a fost contructorul BMW. Dar a fost oare noroc?

                      [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/03/piloti-BMW-.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  


Sigur ca nu. BMW s-a pregatit “nemteste” si toti cei implicati in acest program au dat 110% din ce au putut pentru a isi asigura rezultatul din 2012, adica victorie pe linie la piloti, constructori si echipe. De ce au putut da 110% pentru ca BMW nu era implicat si nici acum nu este implicat intr-o alta competitie majora asa cum o fac cei de la Audi si Mercedes-Benz. Desigur ca fanii BMW vor sari in aparare aducand in discutie ALMS (American Le Mans Series) lucru adevarat insa la Audi vorbim despre Le Mans unde au reusit 11 victorii (ultima anul trecut, 2012) si au revolutionat de la an la an prin modele si tehnologiile aliniate la start. Pe langa acest program impresionant cei de la Audi au grija si de clientii lor care concureaza in cursele de anduranta GRAND-AM si Le Mans Series, precum  si alte campionate. Intorcandu-ne pe circuitele noastre din DTM, Audi a aliniat inca din 2012 opt masini A5 DTM pe grila de start si la fel o va face si in 2013, chiar daca anul trecut rezultatele au fost mult sub nivelul asteptarilor directorului Audi Motorsport, Dr. Wolfgang Ulrich. Da vorbim despre acelasi director care este direct responsabil si de programul din Le Mans 24H. Eu cred ca acest an va fi anul Audi in DTM. Vor avea tot opt masini, au reusit sa il aduca in tabara lor pe Jamie Green care anul trecut s-a batut pentru titlul pilotilor si au un nou model, R5 DTM. Peste 4000 de componente au fost imbunatatite si in mana unor piloti precum Mattias Ekström, James Green sau Timo Scheider, modelul R5 DTM poate fi cel care aduce titlul in tabara Audi.

                    [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/03/Audi-R5-DTM.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  

Sa vorbim si despre Mercedes-Benz. Din pacate situatia din aceasta tabara nu este una roz. Ei si-au redus numarul de masini fata de anul trecut de la opt la sase si asta nu este cea mai proasta veste in opinia mea. Plecarea lui Norbert Haug dupa 22 de ani din fruntea departamenului de motorsport este cea mai mare pierdere pentru Mercedes-Benz si coroborata cu plecarea lui Jamie Green insemna ca echipa Mercedes-Benz va avea zile grele in DTM in acest sezon. La fel ca si cei de la Audi, cei de la Mercedes-Benz au pe langa DTM si alte programe, cum ar fi cel din Formula 1. Dar despre ce vorbim Formula 1 cel mai important si puternic campionat de motorsport din intreaga lume? Responsabil pana la plecarea sa acelasi Norbert Haug.

De ce am vorbit despre aceste lucururi? Pentru ca nu totul este alb si negru cum a fost fabuloasa masina BMW M3 DTM din 2012 a lui Bruno Spengler care a facut din revenirea BMW in DTM un succes rasunator. Lucrurile sunt un pic mai complicate insa victoriile sunt victorii si nimeni nu poate contesta asta, dar trebuie sa vedem si zonele de gri. Mai este succesul BMW in DTM unul atat de rasunator sau surprinzator?

autor: Eduard Baban
sursa: www.motorsportnews.ro

                                    Yvan Muller si Tom Chilton, pilotii RML  


Dupa retragerea sprijinului de uzina a celor de la Chevrolet la sfarsitului lui 2012, RML anunta ca va ramane in WTCC cu aceleasi masini Chevrolet Cruze WTCC. Triplul campion WTCC, Yvan Muller, a fost pastrat in cadrul echipei, iar acestuia i s-a alaturat in acest sezon Tom Chilton venit de la Arena Motorsport care a aliniat in 2012 cele doua Ford Focus WTCC

“Sunt pregatit pentru noul sezon si foarte motivat sa ma bat din nou pentru titlu. Sunt alaturi de RML de patru ani si sunt foarte fericit sa continui alaturi de ei. Am incredere in echipa si in abilitatile ei de a pune la punct o masina castigatoare.” declara Muller.

                           [ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/03/Tom-Chilton-RML.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  


Dupa noua sezoane in BTCC, Tom Chilton a debutat in 2012 in WTCC pe Ford Focus, iar acesta va reprezenta pentru el cel de-al doilea sezon insa de aceasta data avand la dispozitie o masina mult mai performanta. “2013 este foarte stimulant pentru mine. Anul trecut a fost un proces de invatare pentru mine, fiind o competitie noua precum si noi circuite. Acum am experienta si obiectivul meu este sa fiu competitiv inca de la inceputul sezonului si sa urc pe podium constant. RML este o echipa de top si abia astept sa urc la volanul Cruze-ului. Stiu ca trebuie sa mai invat multe intr-o scurta perioada de timp, dar cred ca sunt alaturi de cea mai buna echipa care poate face acest lucru.” declara Tom Chilton.

Rob Huff campionul en-titre WTCC a anuntat deja ca in acest sezon va alerga pe un Seat Leon WTCC pentru echipa All Inkl.com Münnich Motorsport, insa Alain Menu cel de-al treilea fost pilot al RML din 2012, isi va anunta maine la Salonul Auto de la Geneva programul sau competitional.  

autor: Eduard Baban
sursa: www.motorsportnews.ro

#36
JohnTM

JohnTM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,219
  • Înscris: 02.08.2011
DTM, la Digi Sport in 2013 si 2014  



Vesti bune pentru fanii DTM din Romania. Incepand cu acest an Campionatul German de Turisme va putea fi urmarit, in direct si in exclusivitate pentru Romania, la Digi Sport. Contractul a fost semnat
pentru perioada 2013 si 2014.

[ http://www.motorsportnews.ro/wp-content/uploads/2013/03/DTM-2012.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  

Week-endul DTM va incepe sambata, cu sesiunea de calificari si se va incheia duminica dupa amiaza, cu intrecerea propriu zisa. Noul sezon va debuta pe 5 mai, cu etapa clasica de pe HockenheimRing. Digi Sport devine astfel cel mai important promotor al motorsportului de pe piata romanesca. DTM-ul se alatura week-endurilor complete din campionatul mondial de Formula 1 si din motomondialul de viteza. Alaturi de aceste programe premium stau si emisiunile Ro Motorsport si Grila de Start - acestea sunt dedicate in principal activitatilor sportivilor romani.

Anul trecut titlul in Campionatul German de Turisme a fost castigat de canadianul Bruno Spengler alaturi de constructorul BMW. Bavarezii au luat titlul la debut cu noul model M3 DTM, dupa 20 de ani de absenta din competitie. Tot in 2012 regulamentul tehnic s-a schimbat – s-a revenit la modelele cu doua usi, la un sasiu standard pentru cei trei constructori - BMW, Mercedes-Benz si Audi. Deasemenea s-au folosit pneuri Hanckook mai late, iar aripa spate a fost redesenata. In felul acesta important devenind pilotul si mai putin masina, spectacolul crescand simtitor.

Tot in acest scop, presedintele Hans Werner Aufrecht a dat o lovitura importanta concurentei, cand a anuntat ca DTM-ul si SuperGT-ul japonez isi vor unifica regulamentul tehnic in 2014. Practic, din anul viitor, oricare dintre masinile Super GT-ului, Lexus, Nissan sau Honda va putea fi inscrisa in DTM si invers. Mai mult, acelasi Hans Werner Aufrecht e decis sa creeze si o serie americana DTM, dar posibila fuziune cu Grand AM-ul a cazut in momentul in care s-a anuntat inglobarea ALMS in Grand AM din 2014.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/n5q6nY9wmzQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

autor: MotorSportNews Team
sursa: www.motorsportnews.ro
sursa video: youtube/MotorSportActionHD

Edited by JohnTM, 12 March 2013 - 14:39.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate