Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 

Ecumenismul - unitate in diversitate

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
159 replies to this topic

#145
Fumatorul

Fumatorul

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,945
  • Înscris: 18.01.2009

 poarta-cunoasterii, on 14 noiembrie 2012 - 00:45, said:

Nu, respectivul, Hossein Nasr, a folosit un termen DEJA aflat in uz, i-a explicat semnificatiile, a contestat unele, si-a exprimat acordul fata de altele si tot asa. Extrapolarea termenului intr-adevar de origine crestina, ecumenism, la relatiile cu alte religii nu ii apartine lui Nasr, nici mie, ci altor autori nemusulmani, evident, preluat fiind ulterior si de catre musulmani precum Nasr. Acum, indiferent de termen, cui nu ii place, sa nu il foloseasca si gata Posted Image, mai bine sa discutam posibilele realitati aflate in spatele acestuia.

Şi despre ce ar trebui să discute şiiţii în special şi musulmanii, în general, cu ortodocşii? Care-s realităţile despre care vorbeşti?

Edited by Fumatorul, 14 November 2012 - 21:53.


#146
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

 Fumatorul, on 14 noiembrie 2012 - 00:07, said:

Da' dacă episcopu' Romei, primus inter pares,Posted Image ne roagă, acu' ce să facem? Să fim nepoliticoşi?
De fapt este o intreaga poveste in spatele rugamintii Papei.
In ziua de 12 septembrie 2006 la Universitatea Regensburg – Germania – Papa Benedict a tinut o prelegere in care a facut referire la islam afirmand ca Allah este irational, condamnand sever jihadul si folosirea Quranului ca argument pentru violenta, in numele lui Allah.
Dupa alocutiunea papei,  musulmanii au reactionat violent.
In tarile musulmane, bisericile au fost atacate si crestinii omorati.
Papa insusi a primit amenintari cu moartea.
Presat din toate partile si dorind sa stopeze valul de proteste din multe state musulmane, Papa si-a cerut scuze in mod public.
De atunci Papa si-a exprimat mereu regretul cu privire la conferinta din Regensburg.
Noua agenda a Vaticanului urmareste „sa atinga un numitor comun cu statele islamice cu prevenirea condamnarii publice a ideologiei islamiste şi jihadiste”.
Cardinalul Jean-Louis Tauran, cunoscut pentru pozitia lui pro-islamist, a fost desemnat de Papa ca sef al Consiliului Pontifical pentru Dialog Interreligios.

 mario_bril, on 14 noiembrie 2012 - 14:10, said:

Asemanarile sunt evident de natura spirituala insa identice: Cetatea Domnului si portile care sunt religiile sau intrarile catre Dumnezeu.
Este preconditionat de Apocalipsa 7:9
După acestea, m-am uitat şi iată mulţime multă, pe care nimeni nu putea s-o numere, din tot neamul şi seminţiile şi popoarele şi limbile, stând înaintea tronului şi înaintea Mielului, îmbrăcaţi în veşminte albe şi având în mână ramuri de finic.
Adica oameni spalati in  in sangele Mielului si nu religii spalate de sangele lui.

Edited by ThinkAbout, 14 November 2012 - 23:48.


#147
Fumatorul

Fumatorul

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,945
  • Înscris: 18.01.2009

 ThinkAbout, on 14 noiembrie 2012 - 23:39, said:

De fapt este o intreaga poveste in spatele rugamintii Papei.
In ziua de 12 septembrie 2006 la Universitatea Regensburg – Germania – Papa Benedict a tinut o prelegere in care a facut referire la islam afirmand ca Allah este irational, condamnand sever jihadul si folosirea Quranului ca argument pentru violenta, in numele lui Allah.
Dupa alocutiunea papei,  musulmanii au reactionat violent.
In tarile musulmane, bisericile au fost atacate si crestinii omorati.
Papa insusi a primit amenintari cu moartea.
Presat din toate partile si dorind sa stopeze valul de proteste din multe state musulmane, Papa si-a cerut scuze in mod public.
De atunci Papa si-a exprimat mereu regretul cu privire la conferinta din Regensburg.
Noua agenda a Vaticanului urmareste „sa atinga un numitor comun cu statele islamice cu prevenirea condamnarii publice a ideologiei islamiste şi jihadiste”.
Cardinalul Jean-Louis Tauran, cunoscut pentru pozitia lui pro-islamist, a fost desemnat de Papa ca sef al Consiliului Pontifical pentru Dialog Interreligios.

Mda, auzisem eu câte ceva...

Totuşi nu văd ce ar fi de discutat cu musulmanii dpdv religios. Ca să descoperim, mai exact, ce?

#148
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

 Fumatorul, on 14 noiembrie 2012 - 23:47, said:

Totuşi nu văd ce ar fi de discutat cu musulmanii dpdv religios. Ca să descoperim, mai exact, ce?
Ar fi multe lucruri de clarificat, in primul rand cele cu substanta politica si anume afirmarea principiului ca ne-musulmanii nu sunt necredinciosi si prin urmare nu trebuie omorati iar pentru asta ai nevoie de ajutorul a unui numar cat mai mare de clerici musulmani.

#149
Fumatorul

Fumatorul

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,945
  • Înscris: 18.01.2009

 ThinkAbout, on 14 noiembrie 2012 - 23:54, said:

Ar fi multe lucruri de clarificat, in primul rand cele cu substanta politica si anume afirmarea principiului ca ne-musulmanii nu sunt necredinciosi si prin urmare nu trebuie omorati iar pentru asta ai nevoie de ajutorul a unui numar cat mai mare de clerici musulmani.

Astfel de chestiuni îmi par a fi de domeniul statului, mai degrabă, nu al bisericii.

#150
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

 Fumatorul, on 15 noiembrie 2012 - 00:06, said:

Astfel de chestiuni îmi par a fi de domeniul statului, mai degrabă, nu al bisericii.
Pai tocmai statele musulmane persecuta minoritatile crestine asa ca Papa a incercat sa depuna niste eforturi in acest sens.

#151
Fumatorul

Fumatorul

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,945
  • Înscris: 18.01.2009

 ThinkAbout, on 15 noiembrie 2012 - 00:16, said:

Pai tocmai statele musulmane persecuta minoritatile crestine asa ca Papa a incercat sa depuna niste eforturi in acest sens.

Mă tem că lipsite de succes. Eu nu-l văd pe papă reuşind într-o astfel de întreprindere.

#152
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

 Fumatorul, on 15 noiembrie 2012 - 00:18, said:

Mă tem că lipsite de succes. Eu nu-l văd pe papă reuşind într-o astfel de întreprindere.
Alta cale nu este.
Trebuie educatie si apropo de asta, uite la ce ar fi bun un dialoginterreligios.
Musulmanii tot afirma unii ca Torah si Noul Testament ar fi fost corupte.
Am gasit un material interesant in acest sens, prin care un crestin le demonstreaza musulmanilor, analizand si formuland argumentele numai pe baza Quranului ca se insala.
Iti citez parti din el:
Articol de Sam Shamoun
Atunci când un musulman încearcă să dovedească faptul că Coranul neagă autenticitatea textului Biblic, va apela adesea la următorul pasaj:
Oare năzuiti ca ei sa creada cu voi, când o parte din ei au auzit cuvântul lui Allah, apoi l-au rastalmacit, dupã ce l-au priceput, cu bună-stiinta lor?. Şi dacã se întâlnesc cu aceia care cred, ei zic: “Noi credem!”.
Dar când rămân numai între ei, zic: “Voiţi voi să le vorbiţi despre ceea ce Allah v-a dezvăluit pentru ca ei să facă din aceasta un temei împotriva voastră dinaintea Domnului vostru? Oare voi nu pricepeţi?”
Oare ei nu pricep că Allah ştie atât ceea ce ei tăinuiesc, cât si ceea ce ei rostesc cu glas tare?Si printre ei sunt neînvăţaţi care nu cunosc Scriptura, ci au doar năluciri si ei doar bănuiesc. Dar vai acelora care plăsmuiesc Scriptura cu mâinile lor şi spun “Aceasta este de la Allah“, pentru a dobândi prin aceasta o mică simbrie! Vai pentru ceea ce mâinile lor au scris si vai lor pentru ceea ce agonisesc! Sura 2:75-79
Conform acestor musulmani referinţă stabileşte că Sfânta Scriptură nu este in totalitate autentică (corecta) şi că nu tot ceea ce conţine este de la Dumnezeu, deoarece unele (dacă nu chiar majoritatea) din cărţi au fost scrise prin intermediul oamenilor supuşi greşelilor, pe care apoi au încercat să le prezinte ca Cuvântul lui Dumnezeu.


De dragul argumentului, să presupunem că afirmaţia este reală. Oare musulmanii nu îşi dau seama că prin aceasta. Coranul se contrazice şi că Allah fie a minţit, fie este incompetent, dar şi neputincios?!
Există cel puţin două pasaje care atestă autenticitatea cuvintelor lui Allah menţionate în mod expres în cărţile pe care acesta le-a revelat:
[Voiti voi] să caut eu un alt judecător în afara lui Allah, când El este Cel care v-a trimis vouă Cartea lămurită? Aceia cărora le-am dat Noi Cartea ştiu că ea este pogorâtă de la Domnul tău cu Adevărul. Nu fi, aşadar, dintre aceia care se îndoiesc!
Cuvântul Domnului tău a fost plin de adevăr si dreptate. Nu este nimeni care să schimbe cuvintele Sale, iar El este Cel care
Aude Totul [si] Atoateştiutor [As-Sami', Al-Alim]! S. 6:114-115
Şi recită ceea ce ţi-a fost revelat din Cartea Domnului tău! Nimeni nu poate schimba cuvintele Sale şi tu nu vei afla în afară de El adăpost! S. 18:27
Este evident că, în context, “cuvintele Lui” includ cărţile pe care Allah le-a trimis pe pământ, ceea ce înseamnă că acestea sunt identificate ca fiind cuvintele lui. Astfel ca nici una, din cărţile sale relevate nu pot fi vreodată schimbate, deoarece aceste texte evidenţiază faptul că nimeni nu este capabil să schimbe cuvintele lui Allah.
Interesant este că unii dintre comentatorii musulmani au înţeles şi explicat aceste versete, cuvintele lui Allah se referă la cărţile lui, cum ar fi Coranul, care nu poate fi niciodată alterat:
(Fara greseala este Cuvântul Domnului) Coranul, detaliind poruncile şi interdicţiile (în adevăr), în discursul său (şi justiţie) de la El. (Nu este nimic care poate schimba cuvintele Lui), Coranul, de asemenea, se mai spune că aceasta înseamnă: Cuvântul Domnului tău a stabilit mai dinainte că prietenii lui vor triumfa. El este sincer în discursul său, şi corect în ceea ce va veni. Nimic nu poate schimba cuvintele Sale cu privire la ajutorul pe care îl acordă prietenului Său. Se spune de asemenea că aceasta înseamnă: religia Domnului tău se manifestă acum şi oamenii cred sincer că aceasta este religia lui Allah. Porunca lui Allah este dreaptă şi nimic nu va schimba vreodată religia Lui. (El este ascultătorul) a discursurilor lor, (Cunoscătorul) lor şi a lucrărilor lor. (Tanwîr Abbas al-Miqbâs min Tafsir Ibn “, Q. 6:115;)
Şi:
Cuvântul lui Dumnezeu a însemnat în acest verset Coranul. Acest cuvânt este complet în dreptate şi adevar. Nimic nu poate schimba cuvântul lui Allah, revelat în CARTILE sale. Mincinoşii nu poat adăuga sau şterge din CĂRŢILE lui Allah. Aceasta se refera fără îndoială, la evrei şi creştini, deoarece ei sunt oamenii cărţilor care au fost descoperite profeţilor. Allah dezvaluie faptul că cuvintele pe care ei (oamenii cărţii) le schimbă nu au fost revelate de Allah, dar cuvântul lui Allah nu poate fi schimbat sau înlocuit. (Tafsir al-Tabari, Q. 6:115; îngroşarea şi mjusculele ne aparţin)
De fapt, un grup de cercetatori musulmani au folosit chiar şi sura 6:115 pentru a dovedi că sunt cărţi, precum Tora care puteau fi schimbate, deoarece acestea sunt cuvintele revelate ale lui Allah:
Pe de altă parte, o alta parte din hadith şi cercetatori fiqh (vezi dicţionar) au spus: aceste schimbări au avut loc în timpul traducerii acesteia şi nu în timpul procesului revelaţiei. Acesta este punctul de vedere al lui Abi Abdullah bin Muhammad Al-Bukhari Ismael, care a spus în colecţia sa de hadis:
“Nimeni nu poate corupe textul prin eliminarea oricarui din cuvintele lui Allah din cărţile sale, dar ei le-au corupt prin răstălmacirea lui.”
Al-Razi, de asemenea, este de acord cu această opinie. În comentariul său el a spus:
Există o diferenţă de opinii cu privire la această problemă printre unii dintre cercetatori acceptaşi de majoritate. Unii dintre ei au declarat: copiile manuscrisurilor Torei au fost distribuite peste tot şi nimeni nu ştie numărul exact al acestora, cu excepţia lui Allah. Este imposibil să încerci să schimbi sau sa modifici cuvântul lui Dumnezeu în toate aceste copii, fără a nu omite vre-o copie. O astfel de conspiraţie nu va fi logică sau posibila. Atunci când Allah a spus mesagerului său (Mohamed) să solicite evreilor să aducă Tora lor şi să citească porunca cu privire la împroşcarea cu pietre, ei nu au fost în măsură să schimbe această porunca din copiile lor, de aceea ei au acoperit versetul împroşcării cu pietre în timp ce acestea au fost citite profetului. Atunci Abdullah Ibn Salam le-a cerut acestora să dea la o parte mâna care acoperea, astfel încât versetul a devenit vizibil. În cazul în care au schimbat sau modificat Tora, atunci acest verset, ar fi fost unul dintre versetele importante care urmau să fie modificate de către evrei.
De asemenea, ori de câte ori profetul i-a intrebat (pe evreii) cu privire la profeţiile despre el în Tora ei nu au fost în stare să le elimine nici pe acestea, răspunzând prin afirmatia că acestea nu sunt despre el şi că ei sunt încă în aşteptarea profetului lor din Tora.
Abu Dawood mentioneaza în colecţia sa ca Ibn Umar a spus:
Un grup de evrei l-a invitat pe mesagerul lui Allah intr-o casă. Când a venit, ei l-au întrebat: O Abu Qassim, unul din oamenii noştri a comis adulter cu o femeie, care este judecata ta pentru fapta lui? Ei au adus o perna şi l-au rugat pe mesagerul lui Allah sa se aseze pe ea. Apoi, mesagerul lui Allah a spus urmatoarele: Aduceţi-mi Tora. Când au adus Tora, el a luat perna pe care stătea, a pus Tora pe ea şi a zis: CRED ÎN TINE ŞI ÎN CEL CARE TE-A REVELAT, apoi a spus: adiceţi-mi pe unul dintre voi care are cele mai multe cunoştinţe. Ei i-au adus un tânăr care i-a povestit despre ucidera cu pietre.
Teologii au spus: în cazul în care Tora a fost schimbată (coruptă) el nu ar fi pus-o pe pernă şi nu ar fi spus: Eu cred în tine şi în cel care te-a revelat.
Acest grup de teologi au mai spus: Allah a spus:
“Cuvântul Domnului tău a fost plin de adevăr şi dreptate. Nu este nimeni care să schimbe cuvintele Sale, iar El este Cel care
Aude Totul [şi] Atoateştiutor [As-Sami', Al-Alim]!.” (sura 6:115)
Şi Tora este cuvântul lui Allah. (Ibn al-Qayyim Jawziyyah, Ighathat Al Lahfan, volumul 2, p. 351)
Raţionamentul cu care acesti musulmani gândesc este solid deoarece atat premisele cât şi concluzia sunt logice.
1. Nimeni nu poate schimba sau corupe cuvintele lui Allah.
2. Cărţi precum Tora si Evanghelia sunt cuvintele lui Allah.
3. Prin urmare, nimeni nu poate schimba sau corupe textul din cărţile lui Allah, precum Tora şi Evanghelia.
Aici apare o problemă pentru musulmanii care insistă că sura 2:75-79 stabileşte că textul Sfintei Scripturi (Biblia) a fost schimbat. Această interpretare spune despre Coran că este greşit, deoarece cuvintele lui Allah pot fi falsificate şi schimbate. Aceasta mai înseamnă că Allah a minţit sau este incompetent, deoarece el a afirmat că nimeni nu ar putea schimba vreodată cuvintele sale. Cu toate acestea, cuvintele sale au fost modificate. Prin urmare, Allah fie i-a înşelat pe musulmani, neavând nicio intenţie de conservarea cuvintelor lui, fie este neputincios, deoarece a fost împiedicat să-şi protejeze revelaţa de imperfecţionişti, de creaturi umane supuse greşelilor!
Vom lăsa acum musulmanilor să rezolve încurcătura pe care au creat-o pentru ei înşişi, insistând asupra faptului că pasaje, precum sura 2:75 si 79 susţin că evreii şi creştinii au schimbat cărţile pe care Dumnezeu le-a revelat profeţilor şi mesagerilor lui.

Edited by ThinkAbout, 15 November 2012 - 00:29.


#153
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

 Fumatorul, on 14 noiembrie 2012 - 21:52, said:

Şi despre ce ar trebui să discute şiiţii în special şi musulmanii, în general, cu ortodocşii? Care-s realităţile despre care vorbeşti?
Par exemple, despre conceptul inimii - constiinta in toate religiile majore, precum in videoul pe care l-am pus cu Hossein Nasr. Un subiect in care putem gasi similaritati si identitati profunde, fara pierderea diferentelor sau unificare artificiala.

#154
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

 poarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 18:21, said:

Par exemple, despre conceptul inimii - constiinta in toate religiile majore, precum in videoul pe care l-am pus cu Hossein Nasr. Un subiect in care putem gasi similaritati si identitati profunde, fara pierderea diferentelor sau unificare artificiala.
Am si eu o curiozitate mai mare daca se poate.
Cum este descris Allah in Islam?

Edited by ThinkAbout, 15 November 2012 - 18:23.


#155
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

 ThinkAbout, on 14 noiembrie 2012 - 23:54, said:

Ar fi multe lucruri de clarificat, in primul rand cele cu substanta politica si anume afirmarea principiului ca ne-musulmanii nu sunt necredinciosi si prin urmare nu trebuie omorati iar pentru asta ai nevoie de ajutorul a unui numar cat mai mare de clerici musulmani.

De cand e asta o problema? Rabelais tocmai a sustinut ca doar cei din Biserica adevarata se mantuiesc iar asupra celorlalti (musulmani sau crestini de alte confesiuni) planeaza incertitudinea si acesta nu e punctul sau de vedere personal, ci cel al Bisericii ortodoxe. Nu ma simt ofensat, nu am nevoie de recunoasterea autoritatilor din alt sistem religios, de ce ai nevoie tu de recunoasterea musulmanilor? Iar daca musulmanii aA face astfel de afirmatii absurde, atunci ar trebui sa faca si crestinii acelasi lucru. Asta nu se va intampla. Spun absurde pentru ca in Coran se vorbeste clar despre acest subiect si se accentueaza urmatoarea idee: aceasta discutie depaseste autoritatea omului si omul nu are nimic de spus despre aceasta, tine strict de jurisdictia divina, nu noi hotaram si nu noi stim cine unde va merge. Sa ne vedem fiecare de calea noastra si mantuirea noastra, Asta e ceva ce putem controla, nu mantuirea sau refuzarea manturii celorlalti.

 Fumatorul, on 15 noiembrie 2012 - 00:18, said:


Mă tem că lipsite de succes. Eu nu-l văd pe papă reuşind într-o astfel de întreprindere.

Eu ma indoiesc de sinceritatea sa cat timp au fost posibile discursuri populiste si nedocumentate, in care sa apeleze la generalizari si sa vorbeasca despre islam in termeni foarte vagi dar extrem de negativi. Islamul e o religie a sabiei si lipsita de ratiune, parca asta a spus, nu? Nu stiu de ce nu amintiti ca, cu exceptia unor reactii violente venite doar din anumite parti ale lumii islamice, un intreg sir de clerici musulmani importanti din toate gruparile islamice au semnat o declaratie in care condamnau fara echivoc acele manifestari violente si ca in alte parti s-a demonstrat pasnic. De exemplu shiitii au iesit tot cu flori pe strada si atat.

#156
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

 poarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 18:32, said:

De cand e asta o problema? Rabelais tocmai a sustinut ca doar cei din Biserica adevarata se mantuiesc iar asupra celorlalti (musulmani sau crestini de alte confesiuni) planeaza incertitudinea si acesta nu e punctul sau de vedere personal, ci cel al Bisericii ortodoxe. Nu ma simt ofensat, nu am nevoie de recunoasterea autoritatilor din alt sistem religios, de ce ai nevoie tu de recunoasterea musulmanilor? Iar daca musulmanii aA face astfel de afirmatii absurde, atunci ar trebui sa faca si crestinii acelasi lucru. Asta nu se va intampla. Spun absurde pentru ca in Coran se vorbeste clar despre acest subiect si se accentueaza urmatoarea idee: aceasta discutie depaseste autoritatea omului si omul nu are nimic de spus despre aceasta, tine strict de jurisdictia divina, nu noi hotaram si nu noi stim cine unde va merge. Sa ne vedem fiecare de calea noastra si mantuirea noastra, Asta e ceva ce putem controla, nu mantuirea sau refuzarea manturii celorlalti.
Pentru cei persecutati pe motiv ca nu-s musulmani, este o problema
Si rabelais daca a spus de Biserica adevarata eventual sa o indice care este.
Biserica lui Hristos este cea adevarata conform Bibliei.

 poarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 18:32, said:

Eu ma indoiesc de sinceritatea sa cat timp au fost posibile discursuri populiste si nedocumentate, in care sa apeleze la generalizari si sa vorbeasca despre islam in termeni foarte vagi dar extrem de negativi. Islamul e o religie a sabiei si lipsita de ratiune, parca asta a spus, nu? Nu stiu de ce nu amintiti ca, cu exceptia unor reactii violente venite doar din anumite parti ale lumii islamice, un intreg sir de clerici musulmani importanti din toate gruparile islamice au semnat o declaratie in care condamnau fara echivoc acele manifestari violente si ca in alte parti s-a demonstrat pasnic. De exemplu shiitii au iesit tot cu flori pe strada si atat.
Stii iti spun sincer m-am cam saturat sa spui minciuni despre mine, indica-mi toate postarile in care pretinzi ca eu am spus asa ceva.
Daca nu le gasesti astept scuze.
Incepand cu religia sabiei si lipsa ratiunii.
Eu am spus mereu ca religia a fost pervertita intrucat nu are mijloacele necesare de a corecta excesele.
Si daca se poate clarifica si intrebarea referitoare la Allah.
Ca sa inteleg din statutul meu de habarnist or whatso...alte epitete lipite de tine mie...un raspuns la intrebare.

Edited by ThinkAbout, 15 November 2012 - 18:39.


#157
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

 ThinkAbout, on 15 noiembrie 2012 - 18:22, said:

Am si eu o curiozitate mai mare daca se poate.
Cum este descris Allah in Islam?

Pot sa iti spun cum e descris in islamul nostru, islamul shiit. Intr-un cuvant, prin calea apofatica. Mai direct, uite un citat din sursele noastre:

Imamul Rida (Pacea fie asupra sa!) explică înţelesul numelui divin Al Latif în felul următor:
„Dumnezeu este Latif, nu pentru că ar fi de dimensiuni reduse, firav sau mărunt, ci pentru că El pătrunde lucrurile şi nu poate fi înţeles ... Dumnezeu este prea subtil pentru a fi prins într-o definiţie sau limitat de o descriere, în timp ce pentru noi, «subtilitatea» (caracterul de a fi insesizabil) înseamnă micimea dimensiunilor şi a cantităţii.” (Al Tawhid, p. 189).

S-a relatat că Abu Abdallah (Pacea fie asupra sa!) a spus:
Cu siguranţă, Îl cunoaşte pe Dumnezeu numai Cel Care Îl cunoaşte prin intermediul lui Dumnezeu (billah). De aceea oricine Îl cunoaşte prin intermediul a altceva în afară de El, nu-L cunoaşte. Dimpotrivă, el cunoaşte doar ceea ce este diferit de El. Nu există nimic între Creator şi ceea ce a fost creat.

Abu Basir a relatat că l-a întrebat pe Abu Abdallah (Pacea fie asupra sa!): „Vorbeşte-mi despre Dumnezeu, Cel Puternic şi Măreţ. Credincioşii Îl vor vedea în Ziua Judecăţii?”
Acesta a răspuns: „Da, şi L-au văzut chiar înainte de Ziua Judecăţii.”
Abu Basir l-a întrebat: „Când?”
Imamul a răspuns: „Când El le-a spus: «Nu sunt eu Domnul vostru? Ei spuseră: Da, aşa mărturisim!»” (Coran 7: 172).
El a rămas tăcut pentru un timp. Apoi a spus:
„Cu adevărat, credincioşii Îl văd în această lume înainte de Ziua Învierii. Nu Îl vezi acum?”
Abu Basir l-a întrebat apoi: „Să mai spun şi altora asta (în afară de tine)?
El a răspuns: „Nu, pentru că dacă spui acest lucru, cel care nu cunoaşte sensul celor spuse de tine, va tăgădui acest lucru. Apoi el va presupune că este vorba despre o comparaţie şi despre necredinţă (kufr). Dar a vedea cu inima (al-ru'yah b-il-qalb) nu este la fel cum ai vedea cu ochii (al-ru'yah bi-l-ayn). Preaînalt este Dumnezeu şi dincolo de ceea ce descriu cei care-L compară (muşabbihun) şi ereticii (mulhidun)!”

Abu Abdallah a relatat următoarele: „Căpetenia credincioşilor, imamul Ali, vorbea în moscheea din Kufa când un om pe nume Dhilib s-a ridicat în faţa sa. El avea o limbă ascuțită, o vorbire aleasă şi era curajos. El a spus:
«O, Căpetenie a credincioşilor! L-ai văzut pe Domnul tău?»
Acesta a răspuns: «Vai de tine, o, Dhilib! Nu m-aş închina unui Domn pe Care să nu-L fi văzut.»
El a spus: «O, Căpetenie a credincioşilor! Cum L-ai văzut? »
El a răspuns: «O, Dhilib! Ochii nu-L văd prin puterea de observaţie a privirii, dar inimile Îl văd prin adevărurile credinţei (haqaiq al-iman). Vai ţie, o, Dhilib! Cu adevărat, Domnul meu este subtil în subtilitate (latif al-latafah), dar nu poate fi descris de subtilitate (lutf); imens în imensitate (azim al-azamah), dar nu poate fi caracterizat de imensitate (izam); grandios în grandoare (kabir al-kibriya'), dar nu poate fi descris de grandoare (kibr); măreţ în măreţie (jalil al-jalalah), dar nu poate fi caracterizat de măreţie (ghilaz). Înainte de toate lucrurile, El exista; nu se poate spune că nimicul exista înaintea Sa. După toate lucrurile El va continua să existe; nu se poate spune că El are un „după”. El a voit toate lucrurile, dar nu printr-o hotărâre (himmah). El percepe toate (darrak), dar nu prin vreun mijloc (khadiah). El este în toate lucrurile, dar nu amestecat (muta-mazij) cu ele, nici separat (ba'in) de ele. El este evident (zahir), dar nu potrivit explicaţiei că ar fi imediat (perceptibil prin simțuri: mubaşarah); este manifest (mutajallin), dar nu înfățișându-Se (istihlal ru'yah); este detaşat, dar nu prin distanţă (masafah); apropiat (qarib), dar nu prin apropiere (fizică) (mudanah); subtil, dar nu în ceea ce priveşte corporalitatea (tajassum); existent (mawfud), dar nu după nonexistenţă (adam); activ (fa'il), dar fără să fie silit (idtirar); El hotărăşte (muqaddir), dar nu prin mişcare (harakah); El doreşte (murid), dar nu în urma unei decizii (hamamah); El aude (sami), dar nu prin intermediul a ceva (alah) şi vede (basir), dar nu cu ajutorul organelor (adah).
Locurile (amakin) nu-L cuprind, timpul (awqat) nu-L petrece, atributele (sifat) nu-L pot delimita, iar aţipirea (sinat) nu-L cuprinde[3].

Prin faptul că El a dat simţuri (taşir) organelor de simţ (maşair) se poate cunoaşte că El nu posedă organe de simţ. Prin faptul că a dat substanţă (tajhir) substanţelor (jawahir) se poate cunoaşte că El nu are substanţă.”



Mai multe despre aceasta poti citi in cartea Obarsia Luminii publicata recent la editura Herald. Oricine doreste aceasta carte cadou si este interesat sa o citeasca imi poate da un mesaj pe privat si i-o pot expedia gratuit.

 ThinkAbout, on 15 noiembrie 2012 - 18:37, said:




Stii iti spun sincer m-am cam saturat sa spui minciuni despre mine, indica-mi toate postarile in care pretinzi ca eu am spus asa ceva.
Daca nu le gasesti astept scuze.
Incepand cu religia sabiei si lipsa ratiunii.


Discutam despre discursul Papei care a starnit atunci conflicte. Era foarte clar daca citeai mesajul in intregime si replica la care am dat reply.

 ThinkAbout, on 15 noiembrie 2012 - 18:37, said:

Pentru cei persecutati pe motiv ca nu-s musulmani, este o problema


In primul rand nu toti musulmanii sunt musulmani salafiti extremisti ca sa aiba o problema cu nemusulmanii. Deci nu generaliza. In al doilea rand, shiitii sunt mai persecutati decat crestinii si evreii de aceste secte extremiste la care te referi, asadar problema nu e credinta ci altceva, legat de obiective politice. Totul a explodat cand casa Saud a inceput sa sustina doctrina wahhabita si religia si puterea asociate au inceput sa dea dictate in zona. Una dintre primele consecite: exterminarea shiitilor, femei, copii, batrani la Karbala, la cativa ani dupa alianta. In al treilea rand, daca iar vii cu povestea cu Iranul si situatia crestinilor si a evreilor de acolo, dincolo de specificarea ca e mai buna decat in unele tari arabe, iti amintesc ca si shiitii care sunt impotriva guvernului nu o duc mai bine, deci o chestiune pur politica si nu religioasa.

#158
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

 poarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 18:41, said:

Pot sa iti spun cum e descris in islamul nostru, islamul shiit. Intr-un cuvant, prin calea apofatica. Mai direct, uite un citat din sursele noastre:

Imamul Rida (Pacea fie asupra sa!) explică înţelesul numelui divin Al Latif în felul următor:
„Dumnezeu este Latif, nu pentru că ar fi de dimensiuni reduse, firav sau mărunt, ci pentru că El pătrunde lucrurile şi nu poate fi înţeles ... Dumnezeu este prea subtil pentru a fi prins într-o definiţie sau limitat de o descriere, în timp ce pentru noi, «subtilitatea» (caracterul de a fi insesizabil) înseamnă micimea dimensiunilor şi a cantităţii.” (Al Tawhid, p. 189).

S-a relatat că Abu Abdallah (Pacea fie asupra sa!) a spus:
Cu siguranţă, Îl cunoaşte pe Dumnezeu numai Cel Care Îl cunoaşte prin intermediul lui Dumnezeu (billah). De aceea oricine Îl cunoaşte prin intermediul a altceva în afară de El, nu-L cunoaşte. Dimpotrivă, el cunoaşte doar ceea ce este diferit de El. Nu există nimic între Creator şi ceea ce a fost creat.
Exista mai multe sinonime pentru Latif
adica cel subtil
Ce inseamna Allah este subtil?
adica  cel care cunoaste totul, presupun ca este atotcunoscator (ca in crestinism)
cel care nu poate fi perceput de oameni presupun
Adica cum Allah nu poate fi perceput de oameni/ori cuprins...cum poti crede in ceva ce nu poti percepe cu simturile?

 poarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 18:41, said:

Abu Basir a relatat că l-a întrebat pe Abu Abdallah (Pacea fie asupra sa!): „Vorbeşte-mi despre Dumnezeu, Cel Puternic şi Măreţ. Credincioşii Îl vor vedea în Ziua Judecăţii?”
Acesta a răspuns: „Da, şi L-au văzut chiar înainte de Ziua Judecăţii.”
Abu Basir l-a întrebat: „Când?”
Imamul a răspuns: „Când El le-a spus: «Nu sunt eu Domnul vostru? Ei spuseră: Da, aşa mărturisim!»” (Coran 7: 172).
Imamul care relateaza asta a avut o revelatie?
Cum l-au vazut daca Ziua Judecatii nu a venit inca?

 poarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 18:41, said:

El a rămas tăcut pentru un timp. Apoi a spus:
„Cu adevărat, credincioşii Îl văd în această lume înainte de Ziua Învierii. Nu Îl vezi acum?”
Abu Basir l-a întrebat apoi: „Să mai spun şi altora asta (în afară de tine)?
El a răspuns: „Nu, pentru că dacă spui acest lucru, cel care nu cunoaşte sensul celor spuse de tine, va tăgădui acest lucru. Apoi el va presupune că este vorba despre o comparaţie şi despre necredinţă (kufr). Dar a vedea cu inima (al-ru'yah b-il-qalb) nu este la fel cum ai vedea cu ochii (al-ru'yah bi-l-ayn). Preaînalt este Dumnezeu şi dincolo de ceea ce descriu cei care-L compară (muşabbihun) şi ereticii (mulhidun)!”
Uite acest aspect nu l-am inteles niciodata in Islam.
Daca Allah se descrie pe el ca fiind peste puterea sufleteasca de perceptie a omului,atunci este sau nu vazut cu inima?
Ce inseamna sa-l percepi pe Allah cu inima?
Din ce ai prezentat mai jos:

 poarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 18:41, said:

Abu Abdallah a relatat următoarele: „Căpetenia credincioşilor, imamul Ali, vorbea în moscheea din Kufa când un om pe nume Dhilib s-a ridicat în faţa sa. El avea o limbă ascuțită, o vorbire aleasă şi era curajos. El a spus:
«O, Căpetenie a credincioşilor! L-ai văzut pe Domnul tău?»
Acesta a răspuns: «Vai de tine, o, Dhilib! Nu m-aş închina unui Domn pe Care să nu-L fi văzut.»
El a spus: «O, Căpetenie a credincioşilor! Cum L-ai văzut? »
El a răspuns: «O, Dhilib! Ochii nu-L văd prin puterea de observaţie a privirii, dar inimile Îl văd prin adevărurile credinţei (haqaiq al-iman). Vai ţie, o, Dhilib! Cu adevărat, Domnul meu este subtil în subtilitate (latif al-latafah), dar nu poate fi descris de subtilitate (lutf); imens în imensitate (azim al-azamah), dar nu poate fi caracterizat de imensitate (izam); grandios în grandoare (kabir al-kibriya'), dar nu poate fi descris de grandoare (kibr); măreţ în măreţie (jalil al-jalalah), dar nu poate fi caracterizat de măreţie (ghilaz). Înainte de toate lucrurile, El exista; nu se poate spune că nimicul exista înaintea Sa. După toate lucrurile El va continua să existe; nu se poate spune că El are un „după”. El a voit toate lucrurile, dar nu printr-o hotărâre (himmah). El percepe toate (darrak), dar nu prin vreun mijloc (khadiah). El este în toate lucrurile, dar nu amestecat (muta-mazij) cu ele, nici separat (ba'in) de ele. El este evident (zahir), dar nu potrivit explicaţiei că ar fi imediat (perceptibil prin simțuri: mubaşarah); este manifest (mutajallin), dar nu înfățișându-Se (istihlal ru'yah); este detaşat, dar nu prin distanţă (masafah); apropiat (qarib), dar nu prin apropiere (fizică) (mudanah); subtil, dar nu în ceea ce priveşte corporalitatea (tajassum); existent (mawfud), dar nu după nonexistenţă (adam); activ (fa'il), dar fără să fie silit (idtirar); El hotărăşte (muqaddir), dar nu prin mişcare (harakah); El doreşte (murid), dar nu în urma unei decizii (hamamah); El aude (sami), dar nu prin intermediul a ceva (alah) şi vede (basir), dar nu cu ajutorul organelor (adah).
Locurile (amakin) nu-L cuprind, timpul (awqat) nu-L petrece, atributele (sifat) nu-L pot delimita, iar aţipirea (sinat) nu-L cuprinde[3].

Prin faptul că El a dat simţuri (taşir) organelor de simţ (maşair) se poate cunoaşte că El nu posedă organe de simţ. Prin faptul că a dat substanţă (tajhir) substanţelor (jawahir) se poate cunoaşte că El nu are substanţă.”

Se desprind urmatoarele:
1.Allah este despartit de creatie  dar si nedespartit(neamestecat-nici separat-ce inseamna)?
2.Allah este maret, inaccesibil, si atat de impersonal incat nu actioneaza niciodata cu referire la persoana.
3.Allah este de neexplicat.

Acum cum poate creatia sa interactioneze cu Allah?
Care sunt formele prin care omul interactioneaza cu Allah in islam, daca exista bineinteles o asemenea interactiune?

Edited by ThinkAbout, 15 November 2012 - 19:04.


#159
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
Creatia este patrunsa si sustinuta de constiinta lui Allah, totul e in puterea Sa si depinde de El fara a fi El. Interactiunea presupune ca cei doi se afla la acelasi nivel, ori asta e imposibil in cazul divinitatii, asadar evident relatia e una asimetrica si nu e deplina decat prin anularea eului uman in sens mistic si foarte evident in duaurile imamului Zain AL Abidin as. Legatura se creeaza prin rugaciune, meditatie, cunoastere, prin viata traita avand ca centru de greutate aceasta constiinta a existentei si relevantei Sale - iman. Citeste cartea, iti va explica foarte bine.

#160
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

 poarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 19:31, said:

Creatia este patrunsa si sustinuta de constiinta lui Allah, totul e in puterea Sa si depinde de El fara a fi El. Interactiunea presupune ca cei doi se afla la acelasi nivel, ori asta e imposibil in cazul divinitatii, asadar evident relatia e una asimetrica si nu e deplina decat prin anularea eului uman in sens mistic si foarte evident in duaurile imamului Zain AL Abidin as. Legatura se creeaza prin rugaciune, meditatie, cunoastere, prin viata traita avand ca centru de greutate aceasta constiinta a existentei si relevantei Sale - iman. Citeste cartea, iti va explica foarte bine.
Ce inseamna anularea eului uman in sens mistic in doowa (plural)?
Inca o intrebare
Eul uman si ruh sunt acelasi lucru in islam?

Edited by ThinkAbout, 15 November 2012 - 19:49.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate