Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Ecumenismul - unitate in diversitate
#127
Posted 13 November 2012 - 23:53
Megs, on 13 noiembrie 2012 - 23:50, said:
Pentru crestini este important iar unii musulmani vor sa-l confiste, probabil din dorinta de a-si atribui sau clama anumite calitati. |
#128
Posted 13 November 2012 - 23:58
mario_bril, on 13 noiembrie 2012 - 23:53, said:
Sa faca, ce? Ce calitati sau ce avantaje ar putea avea de pe urma unui termen care este clar de sorginte crestina? Nu ti se pare paranoica aceasta idee? http://www.radiofila...numar-mare.html Edited by Megs, 14 November 2012 - 00:00. |
#129
Posted 14 November 2012 - 00:04
Megs, on 13 noiembrie 2012 - 23:58, said:
Deloc. Daca privesti lumea musulmana si cum dispar comunitatile crestine (masacrati sau alungati) atunci ai intelege. http://www.radiofila...numar-mare.html |
#130
Posted 14 November 2012 - 00:05
Megs, on 13 noiembrie 2012 - 23:42, said:
Nu, ThinkAbout e ThinkAbout. Eu sunt Megara. lupul isi schimba parul, dar naravul ba Quote Fumatorul:Nu doresc să mă bag în dispute care se poartă în jurul gradului de cultură al combatanţilor, dar ecumenism în raporturile dintre creştini şi musulmani mi se pare cam mult. Edited by rabelais, 14 November 2012 - 00:07. |
#131
Posted 14 November 2012 - 00:07
rabelais, on 14 noiembrie 2012 - 00:05, said:
Ce se sugereaza in articol e ca adevarul transcedental are o valabilitatea ecumenica (pentru toate religiile), in strafundul lor ezoteric exista o unitate in adevar. |
#132
Posted 14 November 2012 - 00:07
mario_bril, on 13 noiembrie 2012 - 23:46, said:
Este atat de important termenul asta in aceasta directie? Eu ºtiu? Depinde de gradul de rigurozitate al dialogului. Wittgenstein parcã, spune cã dacã nu definim termenii, vorbim degeaba. Mã rog... Acum, la subiect...Mã bucur cã diverºi episcopi ai Romei doresc sã menþinã un dialog interreligios. La fel de tare mã bucur cã episcopii ortodocºi participã la astfel de dialoguri. E bine cã o fac, ne cunoaºtem, aflãm diverse lucruri unii despre ceilalþi, nu? De exemplu, ceea ce ar trebui sã afle interlocutorii musulmani despre ortodocºi este cã aceºtia nu sunt prea interesaþi de ceea ce ar vrea sã le comunice ei. Din politeþe însã, ortodocºii se prefac cã ar fi. De asemenea, considerãm cã-i cunoaºtem destul de bine pe musulmani ºi nu simþim nevoia sã ne lãrgim cunoºtinþele cãtre aceastã zonã. Da' dacã episcopu' Romei, primus inter pares, ne roagã, acu' ce sã facem? Sã fim nepoliticoºi? |
#133
Posted 14 November 2012 - 00:10
Fumatorul, on 14 noiembrie 2012 - 00:07, said:
Eu ştiu? Depinde de gradul de rigurozitate al dialogului. Wittgenstein parcă, spune că dacă nu definim termenii, vorbim degeaba. Mă rog... |
#134
Posted 14 November 2012 - 00:23
mario_bril, on 14 noiembrie 2012 - 00:10, said:
Pai articolul furnizat explica ce semnificatie doreste respectivul (Nasr parca) acestui termen. Cel de uniune la nivel spiritual si nu la nivel organizational sau eclezeiastic. Este interesanta o asemenea aprofundare? Am înţeles că respectivul doreşte să îmbogăţească termenul. Îi dorim sănătate şi nu suntem de acord. |
#135
Posted 14 November 2012 - 00:45
Fumatorul, on 14 noiembrie 2012 - 00:23, said: Am înţeles că respectivul doreşte să îmbogăţească termenul. Îi dorim sănătate şi nu suntem de acord. Nu, respectivul, Hossein Nasr, a folosit un termen DEJA aflat in uz, i-a explicat semnificatiile, a contestat unele, si-a exprimat acordul fata de altele si tot asa. Extrapolarea termenului intr-adevar de origine crestina, ecumenism, la relatiile cu alte religii nu ii apartine lui Nasr, nici mie, ci altor autori nemusulmani, evident, preluat fiind ulterior si de catre musulmani precum Nasr. Acum, indiferent de termen, cui nu ii place, sa nu il foloseasca si gata , mai bine sa discutam posibilele realitati aflate in spatele acestuia. |
#136
Posted 14 November 2012 - 07:48
poarta-cunoasterii, on 14 noiembrie 2012 - 00:45, said: Nu, respectivul, Hossein Nasr, a folosit un termen DEJA aflat in uz, i-a explicat semnificatiile, a contestat unele, si-a exprimat acordul fata de altele si tot asa. Extrapolarea termenului intr-adevar de origine crestina, ecumenism, la relatiile cu alte religii nu ii apartine lui Nasr, nici mie, ci altor autori nemusulmani, evident, preluat fiind ulterior si de catre musulmani precum Nasr. Acum, indiferent de termen, cui nu ii place, sa nu il foloseasca si gata , mai bine sa discutam posibilele realitati aflate in spatele acestuia. Mataluta, iar o iei de la capat cu aceeasi imbecilitate. Nasr nu ii explica semnificatiile ci ii adauga altele noi. Daca nu le-a scos din burta si le-a preluat de la altii, cu atat mai rau ca ingurgiteaza orice imbecilitate fara sa-si puna mintea la contributie. Ideea e ca ecumenismul se refera STRICT la bisericile crestine. mario_bril, on 14 noiembrie 2012 - 00:10, said:
Pai articolul furnizat explica ce semnificatie doreste respectivul (Nasr parca) acestui termen. Cel de uniune la nivel spiritual si nu la nivel organizational sau eclezeiastic. Este interesanta o asemenea aprofundare? Iarasi scoti idiotenii. Bati din palme si aprobi fara sa cunosti semnificatiile. Ecumenismul nu s-a impiedicat de nivelul organizational sau ecleziastic. Discutiile ecumenice toate sunt la nivel spiritual, dogmatic. Ca sa pricepi si mata mai bine, desi mari sperante nu imi fac, principalele puncte de discutie dintre orotodocsi si catolici sunt cele patru puncte florentine. poarta-cunoasterii, on 14 noiembrie 2012 - 00:45, said:
Acum, indiferent de termen, cui nu ii place, sa nu il foloseasca si gata , mai bine sa discutam posibilele realitati aflate in spatele acestuia. rabelais, on 14 noiembrie 2012 - 00:05, said:
lupul isi schimba parul, dar naravul ba |
|
#137
Posted 14 November 2012 - 11:19
Megs, on 14 noiembrie 2012 - 07:48, said:
Iarasi scoti idiotenii. Bati din palme si aprobi fara sa cunosti semnificatiile. Ecumenismul nu s-a impiedicat de nivelul organizational sau ecleziastic. Discutiile ecumenice toate sunt la nivel spiritual, dogmatic. Ca sa pricepi si mata mai bine, desi mari sperante nu imi fac, principalele puncte de discutie dintre orotodocsi si catolici sunt cele patru puncte florentine. Gandacelul_mafiot, on 14 noiembrie 2012 - 09:26, said:
Da, a dat Mario raport, dupa ce a insultat. Asta s-a intamplat. O roade strambarea adevarului de catre tine. Este voie? Se mai intampa, nu toti avem aceeasi delasare cat priveste valoare adevarului. |
#138
Posted 14 November 2012 - 11:29
Gandacelul_mafiot, on 14 noiembrie 2012 - 11:23, said:
Poate pe viitor inveti si tu ca nu poti considera pe respectivul ca fiind mincinos si ca nu-i frumos sa negi religia cuiva. Apropo, ca esti atat de sigur pe tine, m-ai facut curioasa. Cine-i draga Think About, aka Solstice. Ca tot spui ca tu stii. Sa vedem, poate te ajut. |
#139
Posted 14 November 2012 - 12:07
#140
Posted 14 November 2012 - 13:24
Cred ca s-a facut curat pe topic, asa ca am sters si eu postarea in care ii raspundeam Gandacelului Think About.
Bine, Megs, sa lasam termenul deoparte pentru ca oricum nu noi avem putere de decizie in a influenta modul in care este deja folosit acest termen in cartile de specialitate si nici nu rezida esenta problemei aici. Ce te deranjeaza daca unii crestini, musulmani, budisti, evrei, taoisti etc cred ca la un nivel metafizic, spiritual, exista un dialog profund si autentic intre religii, un fundament comun imuabil pe care se sprijina valorile acestora? Nu toti cred, e adevarat, altfel ar fi fost o lume mai pasnica si mai prospera, dar unii cred si aceasta le aduce pace, intelegere si putere de a se dedica evolutiei spirituale proprii. Bineinteles, aceasta fara a incerca sa creeze o singura religie globala formata din ceea ce li se pare ca e mai bun din toate religiile, ci pastrand si recunoscand diferentele in cele mai mici detalii, cum spunea Tabatabai care, ca veni vorba, tinea cursuri despre Bhagavat-Gita, Kabala, Biblie si Coran, comparand idei si subliind perspectivele mistice comune. Edited by poarta-cunoasterii, 14 November 2012 - 13:27. |
#141
Posted 14 November 2012 - 13:35
poarta-cunoasterii, on 13 noiembrie 2012 - 22:57, said:
Cand am vazut ca ai postat despre Dalai Lama, mi-am amintit de aceasta discutie despre fericire dintre Dalai Lama, Hossein Nasr si Rabbi Jonathan Sacks, purtata in spiritul acestui ecumenism. E o incantare sa urmaresti un astfel de dialog intre persoane din religii diferite, mai ales dupa expozitia de idei care a avut loc pe aici [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-xfEcC2RXro?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] P.S. Am meditat la semnatura ta si imi aduce aminte de Psalmul 121 din Biblia ortodoxa. |
|
#142
Posted 14 November 2012 - 13:55
mario_bril, on 14 noiembrie 2012 - 13:35, said:
Extrem de interesant summit-ul. Si cred ca cel mai interesant a fost ultimul mesaj dat de Dalai Lama care a afirmat ca islamul sau orice alta religie nu ar trebui judecat dupa faptele catorva indivizi. P.S. Am meditat la semnatura ta si imi aduce aminte de Psalmul 121 din Biblia ortodoxa. Da, parerea mea e ca nu religiile sunt problema, ci reprezentantii lor care ajung sa interactioneze intre ei. Cu cat membrii unei religii sunt mai evoluati spiritual, mai dedicati practic invataturilor lor, cu atat sunt mai capabili sa se inteleaga si sa comunice constructiv cu cei din alte religii, impartasind cunoastere si iubire fata de acelasi Dumnezeu. Intotdeauna cei care intr-adevar traiesc religia pe care si-o asuma ajung sa se bucure de trairea comuna a celor din alte religii. Hadithul acesta se refera la necesitatea urmarii interpretarii Coranului asa cum a fost el inteles de catre imamul Ali as, in urma invataturilor directe, exoterice si ezoterice, transmise de catre Profet sawas direct lui. Altfel cadem in subiectivismul exegezei, cu toate pericolele pe care le implica. Acesta este psalmul? PSALMUL 121 [ -- BIBLIA ROMANA.COM -- ] 1 (O cîntare a treptelor.) Îmi ridic ochii spre munţi... De unde-mi va veni ajutorul? 2 Ajutorul îmi vine dela Domnul, care a făcut cerurile şi pămîntul. 3 Da, El nu va îngădui să ţi se clatine piciorul; Cel ce te păzeşte, nu va dormita. 4 Iată că nu dormitează, nici nu doarme Cel ce păzeşte pe Israel. 5 Domnul este Păzitorul tău, Domnul este umbra ta pe mîna ta cea dreaptă. 6 De aceea nu te va bate soarele ziua, nici luna noaptea. 7 Domnul te va păzi de orice rău, îţi va păzi sufletul. 8 Domnul te va păzi la plecare şi la venire, de acum şi pînă în veac. Foarte frumos. Noi spunem ca duaurile imamului Zain Al Abibidin se aseamana cu psalmii. Edited by poarta-cunoasterii, 14 November 2012 - 13:58. |
#143
Posted 14 November 2012 - 13:58
poarta-cunoasterii, on 14 noiembrie 2012 - 13:24, said:
Bine, Megs, sa lasam termenul deoparte pentru ca oricum nu noi avem putere de decizie in a influenta modul in care este deja folosit acest termen in cartile de specialitate si nici nu rezida esenta problemei aici. Ce te deranjeaza daca unii crestini, musulmani, budisti, evrei, taoisti etc cred ca la un nivel metafizic, spiritual, exista un dialog profund si autentic intre religii, un fundament comun imuabil pe care se sprijina valorile acestora? Nu toti cred, e adevarat, altfel ar fi fost o lume mai pasnica si mai prospera, dar unii cred si aceasta le aduce pace, intelegere si putere de a se dedica evolutiei spirituale proprii. Bineinteles, aceasta fara a incerca sa creeze o singura religie globala formata din ceea ce li se pare ca e mai bun din toate religiile, ci pastrand si recunoscand diferentele in cele mai mici detalii, cum spunea Tabatabai care, ca veni vorba, tinea cursuri despre Bhagavat-Gita, Kabala, Biblie si Coran, comparand idei si subliind perspectivele mistice comune. Ecumenismul intre doua religii cu dogme diferite este IMPOSIBIL. Tre sa fii cazut in cap sa sustii ca ar fi posibil asa ceva. |
#144
Posted 14 November 2012 - 14:10
poarta-cunoasterii, on 14 noiembrie 2012 - 13:55, said:
Acesta este psalmul? PSALMUL 121 [ -- BIBLIA ROMANA.COM -- ] 1 (O cîntare a treptelor.) Îmi ridic ochii spre munţi... De unde-mi va veni ajutorul? 2 Ajutorul îmi vine dela Domnul, care a făcut cerurile şi pămîntul. 3 Da, El nu va îngădui să ţi se clatine piciorul; Cel ce te păzeşte, nu va dormita. 4 Iată că nu dormitează, nici nu doarme Cel ce păzeşte pe Israel. 5 Domnul este Păzitorul tău, Domnul este umbra ta pe mîna ta cea dreaptă. 6 De aceea nu te va bate soarele ziua, nici luna noaptea. 7 Domnul te va păzi de orice rău, îţi va păzi sufletul. 8 Domnul te va păzi la plecare şi la venire, de acum şi pînă în veac. Foarte frumos. Noi spunem ca duaurile imamului Zain Al Abibidin se aseamana cu psalmii. 1. Veselitu-m-am de cei ce mi-au zis mie: "In casa Domnului vom merge"! 2. Stăteau picioarele noastre in curţile tale, Ierusalime! 3. Ierusalimul, cel ce este zidit ca o cetate, ale cărei porţi sunt strans unite. 4. Că acolo s-au suit seminţiile, seminţiile Domnului, după legea lui Israel, ca să laude numele Domnului. 5. Că acolo s-au aşezat scaunele la judecată, scaunele pentru casa lui David. 6. Rugaţi-vă pentru pacea Ierusalimului şi pentru indestularea celor ce te iubesc pe tine. 7. Să fie pace in intăriturile tale şi indestulare in turnurile tale. 8. Pentru fraţii mei şi pentru vecinii mei grăiam despre tine pace. 9. Pentru casa Domnului Dumnezeului nostru am dorit cele bune ţie. Asemanarile sunt evident de natura spirituala insa identice: Cetatea Domnului si portile care sunt religiile sau intrarile catre Dumnezeu. Edited by mario_bril, 14 November 2012 - 14:11. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users