Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Spoturi halogen 12V vs 230V
#1
Posted 16 October 2012 - 14:45
Vreau sa montez niste spoturi cu halogen in tavan (gips-carton). Am vazut ca exista variante de 12V si de 230V. In afara de faptul ca cele de 12V necesita transformator, la aceeasi putere, cam care ar fi diferentele intre ele?
|
#3
Posted 16 October 2012 - 15:56
Dar focul dat de un amperaj de 20 de ori mai mare poate sa fie.
|
#4
Posted 16 October 2012 - 15:58
Eu ti-as spune sa te feresti de alea de 12V, caci unele transformatoare sunt destul de "ciudate". Spun din experienta proprie, am transformatorul montat intr-o doza speciala, si am pus intrerupatorul dupa transformator, ca sa-mi pot aprinde separat 2 sau 4 becuri. Problema este ca in momentul in care vreau sa aprind becurile, dureaza undeva intre cateva minute pana la o jumatate de ora (perfect aleator acesat timp) pana se aprind becurile. Am intrebat si un "specialist", dar nici el nu a mai intalnit problema. Pana la urma, am mai pus inca un intrerupator inainte de transformator, astfel incat acesta sa nu mai stea alimentat tot timpul. Acum, aprinderea este instanta! Doar ca trebuie sa ma joc cu 2 intrerupatoare ca sa aprind becurile...
Sfat: Cauta spoturi LED, daca gasesti... decat alea halogen care se incing de-ti lipeste pielea cand le atingi... Edited by galex, 16 October 2012 - 16:00. |
#5
Posted 16 October 2012 - 16:22
Cu ledurile e mai complicat, majoritatea celor care zic ca nu dau caldura zic pentru ca din cauza pretului au led-uri de putere muuuult mai mica decit ce halogene ar avea in mod normal.
Diferenta e ca la becuri caldura rezultata "pleaca din bec" (impreuna cu lumina, doar ca e pe o lungime de unda pe care nu o vedem) iar la LED trebuie disipata de LED pur si simplu cu radiator ca la un tranzistor de putere (de exemplu). Chiar si la un LED de 1-3W iti trebuie radiator, pe cind la un bec si de 4W de lanterna si de 250W "normal" nu iti trebuie nimic, decit sa nu ai mari chestii de ars pe linga el. |
#6
Posted 16 October 2012 - 16:22
#7
Posted 16 October 2012 - 16:42
andrei_0, on 16 octombrie 2012 - 14:45, said:
Vreau sa montez niste spoturi cu halogen in tavan (gips-carton). Am vazut ca exista variante de 12V si de 230V. In afara de faptul ca cele de 12V necesita transformator, la aceeasi putere, cam care ar fi diferentele intre ele? Cu asemenea problema m-am confruntat eu. Am avut o lucrare pt un bar de noapte, iar arhitectul mi-a pus la dispozitie aceste spoturi pacatoase de 12V. Am luat legatura cu furnizorul ca sa-l intreb ce anume l-a determinat sa oferteze asa ceva si mi-a spus ca cele de 230V sunt foarte sensibile la fluctuatii de tensiune. Am cazut de comun acord cu arhitectul si s-a revenit asupra celor de 230V. Spor la treaba ! RCmake, on 16 octombrie 2012 - 16:22, said:
Daca sunt dimensionate bine cablurile nu inteleg la care foc te referi ... Chiar daca ele ar fi bine dimensionate nu-ti permite regleta spoturilor sa dimensionezi cablul oricat de mult. |
#8
Posted 17 October 2012 - 03:22
GeorgeTrisina, on 16 octombrie 2012 - 16:42, said:
mi-a spus ca cele de 230V sunt foarte sensibile la fluctuatii de tensiune. necesare erau furnizate tot de el. conductoare mai groase, deci mai scumpe, sursa (trafo sau SMPS) iarasi niste bani in plus, etc... Edited by dygey, 17 October 2012 - 03:23. |
#10
Posted 17 October 2012 - 14:04
RCmake, on 16 octombrie 2012 - 15:48, said: Tensiunea de 12V nu este periculoasa pentru om . galex, on 16 octombrie 2012 - 15:58, said:
Sfat: Cauta spoturi LED, daca gasesti... decat alea halogen care se incing de-ti lipeste pielea cand le atingi... GeorgeTrisina, on 16 octombrie 2012 - 16:42, said:
Cu asemenea problema m-am confruntat eu. Am avut o lucrare pt un bar de noapte, iar arhitectul mi-a pus la dispozitie aceste spoturi pacatoase de 12V. GeorgeTrisina, on 16 octombrie 2012 - 16:42, said:
S-a referit ca functionand la 12V, implicit curentul absorbit va fi mai mare, deci si cantitatea de caldura degajata va fi mai mare. Astfel poate sa incinga izolatia cablurilor din caldura degajata de ele nu din cauza dimensionarii alimentarii. |
|
#11
Posted 17 October 2012 - 14:37
dygey, on 17 octombrie 2012 - 03:22, said:
probabil era dobitoc. |
#12
Posted 17 October 2012 - 14:46
andrei_0, on 17 octombrie 2012 - 14:04, said:
Iar daca te referi la caldura dispata de cabluri, nu e nici un stres, cablurile nu exista inca si vor fi dimensionate pentru curentul care va trece prin ele. E un compromis de o simetrie perfecta, pui izolatie pentru tensiune de n ori mai mare sau conductor pentru curenti de n ori mai mari. andrei_0, on 17 octombrie 2012 - 14:37, said:
Cand aprinzi becul si acesta e rece, rezistenta lui e de vreo 15 ori mai mica decat cand acesta e cald si functioneaza in "parametri". |
#13
Posted 17 October 2012 - 15:14
f300, on 17 octombrie 2012 - 14:46, said:
E adevarat ce spui tu dar numeric exagerezi la greu. 3 becuri de 100W consuma la aprindere 19++ A? Sa fim seriosi. Stai putin sa gasesc primul bec clasic care-mi iese in cale sa-i masor rezistenta. Quote The actual resistance of the filament is temperature-dependent. The cold resistance of tungsten-filament lamps is about 1/15 the hot-filament resistance when the lamp is operating. For example, a 100-watt, 120-volt lamp has a resistance of 144 ohms when lit, but the cold resistance is much lower (about 9.5 ohms).[34][71] |
#14
Posted 17 October 2012 - 17:22
Mai baieti, teoretic aveti dreptate. Sunteti foarte bine documentati si nu pot contesta asa ceva, dar cu parere de rau va lipseste practica.
Va rog sa nu va suparati ca spun asta, dar eu sunt acrit de asemenea becuri de 12V. Nu cablurile se incing, ci becurile. Am avut nefericita ocazie sa vad in fata ochilor cand izolatia cablurilor se topea din cauza temperaturii degajate de bec, asta numai in jurul spoturilor pana au ramas conductoarele goale, cu toate ca cablurile erau ignifuge (NYY-E). Asta e parerea mea. |
#16
Posted 18 October 2012 - 01:43
GeorgeTrisina, on 17 octombrie 2012 - 17:22, said:
Nu cablurile se incing, ci becurile. GeorgeTrisina, on 17 octombrie 2012 - 17:22, said:
Am avut nefericita ocazie sa vad in fata ochilor cand izolatia cablurilor se topea din cauza temperaturii degajate de bec, asta numai in jurul spoturilor pana au ramas conductoarele goale, cu toate ca cablurile erau ignifuge (NYY-E). anaki, on 17 octombrie 2012 - 19:29, said:
Din toate motivele la 230 v. Edited by andrei_0, 18 October 2012 - 01:44. |
#17
Posted 18 October 2012 - 06:13
1.E adevarat ca toate becurile cu incandescenta se incing, dar nu asa ca la 12V. Deja aici iti trebuie cabluri cu izolatie siliconica.
2."meseriasul" despre care vorbesti tu, ia albit parul saracul de atatea lucrari facute (mai bine de 40 de ani) chiar si pe medie tensiune, iar tu ii strici firma. Ok sa zicem ca ai dreptate. De ce cand au fost inlocuite becurile de 12V cu cele de 230V, nu s-a mai topit? Becurile astea de 12V au si ele destinatia lor. Sunt cazuri in care esti obligat sa pui becuri de 12V, cand spoturile pot fi atinse de oameni. (ex: spoturi de pardoseala, iluminat trepte scari, etc) Se folosesc cabluri cu izolatie siliconica. Pt tavan acestea nu-si justifica banii. Eu zic sa te mai gandesti si probabil intr-o buna zi ai sa-mi dai dreptate. |
#18
Posted 18 October 2012 - 14:52
GeorgeTrisina, on 18 octombrie 2012 - 06:13, said:
2."meseriasul" despre care vorbesti tu, ia albit parul saracul de atatea lucrari facute (mai bine de 40 de ani) chiar si pe medie tensiune, iar tu ii strici firma. GeorgeTrisina, on 18 octombrie 2012 - 06:13, said:
De ce cand au fost inlocuite becurile de 12V cu cele de 230V, nu s-a mai topit? GeorgeTrisina, on 18 octombrie 2012 - 06:13, said:
Becurile astea de 12V au si ele destinatia lor. Sunt cazuri in care esti obligat sa pui becuri de 12V, cand spoturile pot fi atinse de oameni. (ex: spoturi de pardoseala, iluminat trepte scari, etc) GeorgeTrisina, on 18 octombrie 2012 - 06:13, said:
Pt tavan acestea nu-si justifica banii. P.S. am cautat pe site la Osram datasheet-urile la halogenele lor, si rezultatul e interesant. Cele de 12V au si la ei durata de viata dubla fata de cele de 230V, si ce e si mai interesant, e ca cele de 12V par sa dea o lumina mult mai puternica (2850cd) fata de celelalte (900cd) la aceeasi putere. Sa vedem si daca in practica se intampla acelasi lucru. http://www.osram.com...ALL_eCat&lid=EN http://www.osram.com...ALL_eCat&lid=EN Edited by andrei_0, 18 October 2012 - 22:31. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users