Probleme Logan 1.4
#1
Posted 31 August 2012 - 11:48
Salut, am si eu un autoturism marca Dacia Logan 1.4 benzina, si dupa 6 ani de rulat mai mult pe drum de tara, pietruit, cu gropi si toate cele, a inceput sa arate unele semne de oboseala. Masina a fost a mamei, si acum a decis sa mi-o lase mie la 26789 km parcursi. Stiu ca sunt putini in acest timp dar ea a tinut-o mai mult in garaj, si in rest ce se ducea la moara, la targ si prin jurul casei. Acum 3 saptamani am luat-o si eu sa ma duc la mare, primul drum lung al ei, 1040 de km intr-o saptamana, este ceva pentru ea, dar pe autostrada am descoperit niste probleme. Cum treceam cu masina de 100 de km/h trepida toata masina de simteau toti pasagerii, si la volan se simtea foarte rau. Ajungea maxim la viteza de 140 km/h acolo parca se bloca acul si la acea viteza masina se zgaltaia de ai fi avut impresia ca zbori de pe drum cu ea, iar daca ai fi lasat putin volanul liber tragea si un pic spre dreapta. In sfarsit am ajuns in Constanta, am trecut pe la o vulcanizare, mi-au echilibrat rotile din fata, am crezut ca am rezolvat-o. Am plecat si ajung la un semafor, mai erau vreo 5 secunde si am tinut piciorul pe ambreiaj si in treapta intai de viteza, cand mi-a murit motorul asa dintr-o data. Am pornit-o repede a plecat la prima cheie, nu am mai avut probleme. Ajung in locul unde eram cazati, ii gasesc un loc de parcare mai la umbra si o las acolo. Peste o saptamana cand sa plec, i-am dat cheie sa o pornesc, dadea la automat si nu pornea i-am dat in jur de cinci chei ca sa porneasca. Asta am pus-o pe seama bateriei deoarece era veche de 6 ani si m-am gandit ca trebuie schimbata. La intoarcere pe A2 am prin o portiune unde se mergea in regim de drum national si era foarte aglomerat, si acolo am facut 10 km in 40 de minute, iar sa mai oprit motorul cu ambreiajul calcat. Sa nu mai spun nu am scapat de problema cu directia, parca mai rau se simtea acum, incepuse usor, sa se zgalatie si la 90 de k,/h. In fine ajung acasa, si incep sa o intreb pe mama despre trecutul masinii si ce am auzit nu a fost tocmai placut. Masina nu avea uleiul schimbat cu filtrul de la 10000 de km, filtrul de aer nu la avut schimbat niciodata, iar la directie a dat cu roata dreapta fata intr-un cap de pod cu inaltimea de aproximativ 10 cm, desi a avut viteza mica 20 de km/h intradevar ar fi zguduit un pic masina. Sper sa nu radeti de mine, in domeniul auto sunt planta, dar nimeni nu s-a nascut invatat nu? Am uitat sa mai adaug, bateria am schimbat-o ulterior, pana la urma cea veche a picat de tot nu mai avea putere nici sa aprinda bordul, cea veche avea 40 de amperi, si am cumparat una de 62 de amperi, am inteles ca ar fi mai buna la pornire iarna. Acum alta problema daca pornesc masina de 2, 3 ori pe zi pleaca la prima cheie, daca o pornesc azi si o mai pornesc maine dimineata iar imi da la automat si nu porneste. Acum de la ce ar mai putea fi?
Multumesc anticipat! |
#2
Posted 31 August 2012 - 11:59
verifica-i temeinic echilibrarea pe toate rotile si o dezechilibrare mare sau o ovalizare pe rotile din spate poate da trepidatii in masina. directia trebuie verificata ca nu se stie ce s-a intamplat la respectivul cap de pod. schimba-i uleiul si filtrele. dupa caietul de intretinere ar fi timpul sa schimbi si bujiile, cu toate ca ma indoiesc ca ele sunt problema. cu pornirea ar fi bine s-o vada cei din Dacia service.de unde pui benzina?
|
#3
Posted 31 August 2012 - 12:02
In privinta vibratiilor la viteza sunt 2 posibilitati:
1.Echilibrarea rotilor-nu este facuta corespunzator 2.Starea cauciucurilor, daca zici ca le ai de 6 ani, probabil au fost fabricate acum 7-8 ani si sunt plastificate deja, trebuie sa le schimbi ca esti un pericol public circuland cu ele asa, indiferent de numarul de kilometri parcursi. Schimba filtrele si uleiul ca e pacat. Sfatul meu: Mergi la un service si vezi tot ce trebuie sa schimbi.. Ar fi asa: revizie, adica filtre(aer, benzina,ulei), ulei, placute de frana, trebuie verificati tamburii pe spate(6 ani e mult fara a fi curatati macar), articulatia rotilor(capetele de bara, brate, etc), trebuie sa schimbi bujiile, si cel mai important ..distributia se schimba la 60.000 km sau 4 ani pentru ca, cauciucul acela se plastifica in timp si risti s-o mierlesti nasol. Fuga la service ! (Pregateste vreo 3000 de lei) Edited by v3lsatis, 31 August 2012 - 12:05. |
#4
Posted 31 August 2012 - 12:03
Geometrie + echilibrare roti.
Posibil sa trebuiasca si buji noi. Iar daca a mers mult prin drum pitruit cu denivelari si gropi, verifica si amortizoarele (telescoape). |
#5
Posted 31 August 2012 - 12:11
Bun sa o duc la service, asta stiu ca este cel mai bine sa fac, dar le-as repara si eu in timp ca sunt costisitoare, si inca sunt student si nu sunt pe banii mei. Pe mine m-ar interesa sa repar deocamdata directia, si schimbul ulei filtre aer etc. Si daca are cineva idee de la ce mi se poate opri motorul, ca am inteles ca uleiul si cu aerul nu prea ar avea treaba, In telescoape si alte balarii inca nu m-as baga deocamdata.
|
#6
Posted 31 August 2012 - 12:15
#7
Posted 31 August 2012 - 12:20
andreic, on 31 august 2012 - 12:15, said:
La banii astia mai bine alegi un service normal si platesti jumate |
#8
Posted 31 August 2012 - 12:28
Daca schimbi rar filtrul de aer si folosesti filtre de calitate inferioara, se imbacseste corpul clapeta si motorasul de reglare a relantiului. Recomand o curatare temeinica a celor doua repere mentionate, o data cu inlocuirea filtrului de aer.
Edited by robbie_ro, 31 August 2012 - 12:29. |
#9
Posted 31 August 2012 - 12:35
robbie_ro, on 31 august 2012 - 12:28, said:
Daca schimbi rar filtrul de aer si folosesti filtre de calitate inferioara, se imbacseste corpul clapeta si motorasul de reglare a relantiului. Recomand o curatare temeinica a celor doua repere mentionate, o data cu inlocuirea filtrului de aer. |
#10
Posted 31 August 2012 - 12:35
vibratiile 90-120km/h sunt din cauza neechilibrarii corecte a rotilor,vibratia la viteza mica este din cauza unei anvelope ovalizata mergi intr-un service de roti cu oameni seriosi sa sa iti verifice bine anvelopele si jantele!
|
|
#11
Posted 31 August 2012 - 12:38
Shahrukhkhan, on 31 august 2012 - 12:35, said:
Pai si e posibil ca motorul din cauza asta sa se opreasca? Din cauza motorasului de reglare a relantiului? Si, apropos de trepidatii in volan, am patit-o si eu si era de la capetele de bara uzate. Peste 60 Km/ora incepea sa trepideze usor volanul, intensitatea crescand o data cu cresterea vitezei de deplasare. Edited by robbie_ro, 31 August 2012 - 12:42. |
#12
Posted 31 August 2012 - 12:48
robbie_ro, on 31 august 2012 - 12:38, said:
Daca zici ca se oprea la relanti, da e o cauza. De asemenea, mai cauzeaza si fluctuatii ale turatiei de relanti dupa pornirea motorului. alinbejenar, on 31 august 2012 - 12:35, said:
vibratiile 90-120km/h sunt din cauza neechilibrarii corecte a rotilor,vibratia la viteza mica este din cauza unei anvelope ovalizata mergi intr-un service de roti cu oameni seriosi sa sa iti verifice bine anvelopele si jantele! Aia de la vulcanizare le-au facut in fata mea si am vazut cum le-au pus pe un tester din ala de al lor de le-au facut, aveau deviatie de 005 sau 5 nu mai stiu exact si mi leau facut la 0 0 pe amandoua din fata. Acum nu stiu spatele alea nu au fost echilibrate niciodata dar ma indoiesc sa simti asa tare in volan de la spate, si totusi pana sa dea maicamea cu ea in capul de pod i-am mai dat eu 120 si nu facea asa. Tind sa cred ca ar fi de la directie bielete sau alte dracii ce mai sunt pe acolo voi ce ziceti? Edited by Shahrukhkhan, 31 August 2012 - 12:49. |
#13
Posted 31 August 2012 - 12:53
Daca esti convins ca rotile au fost corect echilibrate, mai raman de inspectat jocurile din articulatiile directiei (pivoti, capete de bara ...) Insa ar fi bine sa verifici cat de bine sunt echilibrate rotile si la un alt centru.
|
#14
Posted 31 August 2012 - 12:57
robbie_ro, on 31 august 2012 - 12:53, said:
Daca esti convins ca rotile au fost corect echilibrate, mai raman de inspectat jocurile din articulatiile directiei (pivoti, capete de bara ...) Insa ar fi bine sa verifici cat de bine sunt echilibrate rotile si la un alt centru. |
#15
Posted 31 August 2012 - 13:58
Pornirea greoaie e din cauza mizeriei de pe senzorul de volanta - se curata si va merge ca nou
trepidatii la motor si demaraj greoi e de la mpp - se curata usor dar trebuie resetat cb-ul , mai multe detalii pe forum logan trepidatii directie - s-a explicat mai sus , geometrie , echilibrare , schimbat ce e defect. Ca sfat : masina trebuie verificata de la " bara la bara" avind in vedere ca a fost manevrata de o femeie, ele by default suprasolicita ambreiajul , ciriie cutia , forjeaza frinele , lovesc toate bordurile , frineaza in gropi , cupleaza marsarier-ul la 90 km/h , merg cu usile inchise pe jumatate , merg cu aceeasi treapta ( a4a) si la 20 si la 120 km/h . Edited by hemTT, 31 August 2012 - 14:01. |
|
#16
Posted 31 August 2012 - 14:50
hemTT, on 31 august 2012 - 13:58, said:
Pornirea greoaie e din cauza mizeriei de pe senzorul de volanta - se curata si va merge ca nou trepidatii la motor si demaraj greoi e de la mpp - se curata usor dar trebuie resetat cb-ul , mai multe detalii pe forum logan trepidatii directie - s-a explicat mai sus , geometrie , echilibrare , schimbat ce e defect. Ca sfat : masina trebuie verificata de la " bara la bara" avind in vedere ca a fost manevrata de o femeie, ele by default suprasolicita ambreiajul , ciriie cutia , forjeaza frinele , lovesc toate bordurile , frineaza in gropi , cupleaza marsarier-ul la 90 km/h , merg cu usile inchise pe jumatate , merg cu aceeasi treapta ( a4a) si la 20 si la 120 km/h . Edited by Shahrukhkhan, 31 August 2012 - 14:52. |
#17
Posted 31 August 2012 - 14:54
Se pricepe lumea la Logan nu gluma: 15 raspunsuri in 2 ore. Cred ca s-a spus tot ce a fost de spus. Incepi cu ce ti-a spus HemTT si vezi cu senzorul si motorasul pas cu pas. Mai departe vezi o echilibrare. Nu face geometria pana nu schimbi vre-un cap de bara, ca probabil de la ala simti bataile in volan. Capul de bara il poti verifica si tu ridicand masina de o roata si daca are joc cand tragi de roata pune un milion de-o parte.
L.E. Ridici masina pe cric, ca sa nu incerce cineva s-o ridice de roata. Edited by filipxxx, 31 August 2012 - 14:59. |
#18
Posted 31 August 2012 - 15:01
filipxxx, on 31 august 2012 - 14:54, said:
Se pricepe lumea la Logan nu gluma: 15 raspunsuri in 2 ore. Cred ca s-a spus tot ce a fost de spus. Incepi cu ce ti-a spus HemTT si vezi cu senzorul si motorasul pas cu pas. Mai departe vezi o echilibrare. Nu face geometria pana nu schimbi vre-un cap de bara, ca probabil de la ala simti bataile in volan. Capul de bara il poti verifica si tu ridicand masina de o roata si daca are joc cand tragi de roata pune un milion de-o parte. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users