Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Soba ce foloseste 80% mai putin lemn si nu scoate fum
#109
Posted 07 November 2017 - 19:03
ovidiu6616, on 27 octombrie 2013 - 16:06, said:
http://ovidiubolfan.blogspot.ro/ Am facut si eu o soba racheta. Cine vrea sa o vada poate sa acceseze acest link. |
#110
Posted 24 December 2017 - 14:12
addysoftware, on 03 noiembrie 2017 - 03:12, said:
@pandelea: Principiile descrise de dvs se potrivesc "ca o manusa" cu sobita pe care vreau eu s-o construiesc la casuta, cu putin noroc anul viitor. As avea o problema (majora): nu stiu din ce sa fac "riserul" (tubul de urcare sau tubul de flacara) pentru a functiona timp indelungat. Unele persoane mi-au recomandat inoxul; eu nu cred ca ar rezista in timp la 1000-1200 grd. Dvs spuneti argila; ok, poate nitel mai multe detalii despre constructia acestui tub din argila ar fi binevenite (pentru mine, cel putin ). As vrea sa-l izolez cu vata ceramica, la fel si focarul, pentru a avea pierderi mici de caldura; (cedarea caldurii trebuie sa se faca pe tuburile de coborare). Eu am făcut cu argilă galbenă pe care am lăsat-o la decantat. Într-un butoi de 60 de litri de plastic am pus argila săpată din pământ o parte la cinci părți de apă. Decantarea a durat 24 de ore. În paralel poți pune și într-un borcan de 1litru pentru a vedea efectiv cu ochii când se decantează stratul de argilă, ar trebui să fie cel de deasupra. Scoți apa, apoi argila, restul ce e decantat sub argilă arunci. Depinde de puritatea argilei pe care o găsești direct în pământ când o sapi (amestecul ce îl are: nisip, pietriș, mâl etc) pentru a ști de cate ori umpli butoiul pentru a obține cantitatea necesară. În starea aceea umedă am amestecat argila cu granule de perlit, argila nu trebuie să fie în cantitate mare doar ca element de legătură între granulele de perlit, se simte la mână. Torni în cofrag din țevi, cea din interior eu am lăsat-o acolo fiind groasă de 3 mm, uscarea a durat vreo săptămână, după care am început cu câte un foc mic și scurt pentru o uscare sigură, apoi un foc foarte intens pentru coacere. Î Înălțimea tubului ascendent care a dat cel mai bun randament este de 160 centimetri, în construcția mea. |
#111
Posted 28 December 2017 - 00:25
Aceasta este construită la mama soacră acasă, are tubul ascendent de 104 centimetri înălțime.
https://m.youtube.co...h?v=_ZqbtCemIaw Am făcut zilele acestea o probă a ei într-un mod aparte, am luat salteaua de la pat și am așezat-o direct pe pardoseala încălzită, partea din filmare care este cu gresie. Am dormit pe saltea. A fost extraordinar. Ea a vrut rolă mare să poată coace 4 cozonaci deodată Edited by pandelea, 28 December 2017 - 00:32. |
#112
Posted 30 December 2017 - 12:26
pandelea, on 28 decembrie 2017 - 00:25, said:
Aceasta este construită la mama soacră acasă, are tubul ascendent de 104 centimetri înălțime. https://m.youtube.co...h?v=_ZqbtCemIaw Am făcut zilele acestea o probă a ei într-un mod aparte, am luat salteaua de la pat și am așezat-o direct pe pardoseala încălzită, partea din filmare care este cu gresie. Am dormit pe saltea. A fost extraordinar. Ea a vrut rolă mare să poată coace 4 cozonaci deodată Desi ai lucrat ingrijit, iti recomand sa te orientezi catre solutii sigure nu improvizatii.. |
#113
Posted 30 December 2017 - 13:40
andreilesan, on 30 decembrie 2017 - 12:26, said:
Virgile nu stiu ce ti-a facut biata femeie, dar eu nu as recomanda sa dormiti in acea incapere cu focul aprins in focar. Nu este de glumit cu asa ceva. Desi ai lucrat ingrijit, iti recomand sa te orientezi catre solutii sigure nu improvizatii.. Soba este construită perfect ermetică, nu există nici un pericol privind scăpări de noxe, de fapt, imediat după aprinderea focului camera se ventilează fără deschiderea geamurilor sau a ușilor deoarece ea absoarbe din cameră o cantitate mare de aer care este înlocuit pe la închiderea ușilor și a ferestrelor. Este practic cea mai aerisită cameră din toată casa. În plus, nu este necesar să dormi cu focul aprins deoarece după 2 sau 3 ore de mers o las să se oprească fiindcă este suficientă căldură pentru peste 36 de ore. |
#114
Posted 30 December 2017 - 14:39
Ca detalii suplimentare, deși la prima vedere pare o sobă din cărămidă, ea nu este o sobă din cărămidă. S-a folosit cărămidă la exterior, de design, așa a vrut-o soacră-mea. Interiorul este din alt material, nu-i bai nici dacă va fi cutremur, spre exemplu, nu va fisura, nici nu se va prăbuși.
Eu aș recomanda chiar folosirea ei în timpul unui cutremur, cu focul aprins în ea; totuși în casă nu aș sta atunci, nu din cauza sobei ci din cauză că nu am atâta încredere în casă să rămân în ea la 7, 8 grade Richter. |
#115
Posted 30 December 2017 - 14:42
pandelea, on 30 decembrie 2017 - 13:40, said:
Faptul de a dormi cu focul aprins nu reprezintă nici un pericol. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 13:40, said:
În video nu se aude bine, focarul merge supratirat (cu tiraj forțat), fapt care nu permite nici urcarea flăcării în sus pe lemne, nici urcarea gazelor înapoi în cameră. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 13:40, said:
Soba este construită perfect ermetică, nu există nici un pericol privind scăpări de noxe, .. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 13:40, said:
de fapt imediat după aprinderea focului camera se ventilează fără deschiderea geamurilor sau a ușilor deoarece ea absoarbe din cameră o cantitate mare de aer care este înlocuit pe la închiderea ușilor și a ferestrelor. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 13:40, said:
Este practic cea mai aerisită cameră din toată casa. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 13:40, said:
În plus, nu este necesar să dormi cu focul aprins deoarece după 2 sau 3 ore de mers o las să se oprească fiindcă este suficientă căldură pentru peste 36 de ore. Sa stii ca sustin colegii din curentul construirii caselor din materiale la indemana, dar pana la un anume punct. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 14:39, said:
Ca detalii suplimentare, deși la prima vedere pare o sobă din cărămidă, ea nu este o sobă din cărămidă. S-a folosit cărămidă la exterior, de design, așa a vrut-o soacră-mea. Interiorul este din alt material, nu-i bai nici dacă va fi cutremur, spre exemplu, nu va fisura, nici nu se va prăbuși. Eu aș recomanda chiar folosirea ei în timpul unui cutremur, cu focul aprins în ea; totuși în casă nu aș sta atunci, nu din cauza sobei ci din cauză că nu am atâta încredere în casă să rămân în ea la 7, 8 grade Richter. |
#116
Posted 30 December 2017 - 15:17
andreilesan, on 30 decembrie 2017 - 14:42, said:
Eu te-am prevenit. D-ta faci cum consideri de cuviinta, tin doar sa-ti spun ca am ceva vechime in domeniu. Tiraj fortat este acel tiraj care se creaza cu dispozitive in miscare (ventilatoare) in cazul de fata. D-ta vorbesti despre un tiraj natural care are o valoare ceva mai mare.. Monoxidul de carbon este un gaz inflamabil incolor si inodor. Pentru siguranta cumpara un senzor de monoxid si lasal sa functioneze... Degeaba poate fi soba cu dublu invelis asa cum prevad normele pe continentul nord-american, daca buncarul focarului ei este mereu deschis. Asta nu este o performanta. Ce debit de aer necesar combustiei este vehiculat prin acea incapere poti sa-mi spui? Sobele performante etanse folosesc aerul din exterior fara a avea vre-o interferenta cu aerul din casa.. Cladirile performante pentru a nu contribui la crearea pierderilor de caldura inutile trebuie sa aiba o ventilatie organizata.. Pornirea unei hote, schimbarea conditiilor de presiune care pot avea o multime de factori - poate transforma acea camera in una de gazare.. Masa de acumulare sporita poate fi o solutie salvatoare in acest caz, dar nu incerca sa ma convingi ca se poate dormi in aceeasi incapere cu buncarul sobei racheta in timp ce arde focul, caci s-ar putea (Doamne Fereste) sa nu se lase convinse nici organele de ancheta care vor investiga cazul cu final letal.. Sa stii ca sustin colegii din curentul construirii caselor din materiale la indemana, dar pana la un anume punct. Eu cred ca nu-ti dai seama ce recomanzi. Aici eu ma opresc in a comenta... Problema hotei e simplă. Casa nu are hotă și nici nu are nevoie de așa ceva, dealtfel nu va pune nimeni niciodată o hotă. Din punctul meu de vedere hota poate fi utilă doar la bloc, sau la o casă cu cel puțin două niveluri. O casă doar cu parter poate folosi foarte eficient alt sistem de evacuare a aburilor, nu voi discuta pe acest forum acest aspect. Nu este necesar să ne transformăm casele în superconsumatori de energie electrică, o casă bine construită (fără să intru în detalii) poate realiza acestea. Alimentatorul (focarul, cum îi spuneți dumneavoastră) nu stă mereu deschis, așa a stat în timpul filmării. Ea are un capac ce stă deasupra cu un orificiu de admisie. Nu am dorit să-i aduc aer din afară direct, ea fiind construită după ce la mine acasă am construit alta cu alimentatorul într-o debara. Cunosc toate aspectele la care vă referiți, aveți dreptatea dumneavoastră, și eu pe a mea. În urma comparării dintre altele două am ales intenționat și în cunoștință de cauză această variantă. Despre ventilarea organizată cum îi spuneți dumneavoastră, pentru a nu pierde căldura o dată cu aerul viciat evacuat, prin cedarea căldurii la cel care intră, acesta este un sistem bun. Totuși aici nu este necesar acest lucru, dacă ați experimentat vreodată și alte materiale de construcție decât cele "reci", unde este necesară izolarea pentru păstrarea căldurii, care mai apoi aduce după sine și necesitatea unei ventilații corespunzătoare. Edited by pandelea, 30 December 2017 - 15:19. |
#117
Posted 30 December 2017 - 15:52
pandelea, on 30 decembrie 2017 - 15:17, said:
Eu n-am de ce să mă contrazic cu nimeni. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 15:17, said:
Problema hotei e simplă. Casa nu are hotă și nici nu are nevoie de așa ceva, dealtfel nu va pune nimeni niciodată o hotă. Din punctul meu de vedere hota poate fi utilă doar la bloc, sau la o casă cu cel puțin două niveluri. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 15:17, said:
O casă doar cu parter poate folosi foarte eficient alt sistem de evacuare a aburilor, nu voi discuta pe acest forum acest aspect. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 15:17, said:
Nu este necesar să ne transformăm casele în superconsumatori de energie electrică, o casă bine construită (fără să intru în detalii) poate realiza acestea. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 15:17, said:
Alimentatorul (focarul, cum îi spuneți dumneavoastră) nu stă mereu deschis, așa a stat în timpul filmării. Ea are un capac ce stă deasupra cu un orificiu de admisie. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 15:17, said:
Nu am dorit să-i aduc aer din afară direct, ea fiind construită după ce la mine acasă am construit alta cu alimentatorul într-o debara. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 15:17, said:
Cunosc toate aspectele la care vă referiți, aveți dreptatea dumneavoastră, și eu pe a mea. În urma comparării dintre altele două am ales intenționat și în cunoștință de cauză această variantă. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 15:17, said:
Despre ventilarea organizată cum îi spuneți dumneavoastră, pentru a nu pierde căldura o dată cu aerul viciat evacuat, prin cedarea căldurii la cel care intră, acesta este un sistem bun. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 15:17, said:
Totuși aici nu este necesar acest lucru, dacă ați experimentat vreodată și alte materiale de construcție decât cele "reci", unde este necesară izolarea pentru păstrarea căldurii, care mai apoi aduce după sine și necesitatea unei ventilații corespunzătoare. |
#118
Posted 30 December 2017 - 18:17
Soba din filmarea postată la adresa
http://m.youtube.com...h?v=_ZqbtCemIaw deși aparent pare o simplă sobă rachetă nu este nici pe departe o simplă sobă rachetă. Sobele rachetă au sistemul de ardere sub forma literei j. Acesta este principiul de funcționare. Aceasta este îmbunătățită prin asigurarea aerului secundar adus în tubul ascendent de tirajul forțat al ei și din aerul primar care în momentul în care se așează capacul este direcționat doar pe zona cu cărbuni printr-un tub sudat direct pe capac. Capacul, pe gaura de admisie este prevăzut cu o dublă clapetă exact ca cea de la un carburator auto. Clapeta este acționată de cantitatea de aer secundar din interiorul tubului ascendent, care, cantitate de aer este dată ca efect al intensității focului din interiorul arzătorului. Astfel clapeta se închide și se deschide singură funcție de situație. Aceasta este inovația mea, nu am mai văzut-o la nimeni, dar face ca soba să fie o instalație de căldură nu o simplă sobă. Nimic acționat electric, totul bazat pe ascendența căldurii. |
|
#119
Posted 30 December 2017 - 21:39
andreilesan, on 30 decembrie 2017 - 15:52, said:
Eu zic ca daca vrei sa practici aceasta meserie frumoasa sa analizezi solutia cu alimentarea cu aer din exterior, printr-un tub plimbat prin pamant si astfel s-ar preincalzi... Nu mă adresez celor ce cred că viața actuală poate fi o risipă (chiar dacă ei nu știu că se comportă așa), inclusiv a propriilor resurse (financiare etc), îmi place să discut cu oamenii responsabili din acest punct de vedere, oameni care înțeleg că viața este mai frumoasă fără facturi. Am construit cu alimentare de aer din afară, pentru cineva care și-a pus peste tot termopane, de fapt el și-a construit soba, eu doar i-am arătat câte ceva pe ici, pe colo. Am învățat ceva din asta, să nu fac niciodată greșeala să pun și la mine termopane, chiar low-e. Calitatea aerului este superioară la mine, cu tâmplăria din lemn. Edited by pandelea, 30 December 2017 - 21:45. |
#120
Posted 31 December 2017 - 04:01
O carte care merita cumparata,pentru ca,cuprinde pe 288 de pagini un rezumat a cam tot ce se stie despre aceasta soba.
https://www.amazon.d...keywords=rocket |
#121
Posted 31 December 2017 - 09:12
pandelea, on 30 decembrie 2017 - 18:17, said:
Aceasta este îmbunãtãțitã prin asigurarea aerului secundar adus în tubul ascendent de tirajul Clapeta este acționatã de cantitatea de aer secundar din interiorul tubului ascendent, care, cantitate de aer este datã ca efect al intensitãții focului din interiorul arzãtorului. Astfel clapeta se închide și se deschide singurã funcție de situație. Aceasta este inovația mea, nu am mai vãzut-o la nimeni, dar face ca soba sã fie o instalație de cãldurã nu o simplã sobã. Nimic acționat electric, totul bazat pe ascendența cãldurii. Cat priveste inovatia d-tale, daca o descrieai cum se prezinta in formularea inventiilor poate era un pic mai clar.. Dar asta alegi d-ta. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 21:39, said:
Nu practic aceastã meserie, și nu o voi practica niciodatã. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 21:39, said:
Doar pentru mine am realizat multe lucruri cu scopul de a avea o locuințã cu costuri cât mai aproape de zero la întreținere. Pentru alții i-am mai asistat și le-am mai dat câte o mânã de ajutor pe ici pe colo și câteva idei unde a fost cazul. Nu mã adresez celor ce cred cã viața actualã poate fi o risipã (chiar dacã ei nu știu cã se comportã așa), inclusiv a propriilor resurse (financiare etc), îmi place sã discut cu oamenii responsabili din acest punct de vedere, oameni care înțeleg cã viața este mai frumoasã fãrã facturi. Am construit cu alimentare de aer din afarã, pentru cineva care și-a pus peste tot termopane, de fapt el și-a construit soba, eu doar i-am arãtat câte ceva pe ici, pe colo. pandelea, on 30 decembrie 2017 - 21:39, said:
Am învãțat ceva din asta, sã nu fac niciodatã greșeala sã pun și la mine termopane, chiar low-e. Calitatea aerului este superioarã la mine, cu tâmplãria din lemn. Skyspy, on 31 decembrie 2017 - 04:01, said:
O carte care merita cumparata,pentru ca,cuprinde pe 288 de pagini un rezumat a cam tot ce se stie despre aceasta soba. https://www.amazon.d...keywords=rocket Decat sa dau 30 Euro si sa cumpar o carte scrisa de persoane cu nu stiu cate competente in Sobarit (poate gresesc, nu cunosc continutul cartii) as alege sa mai pun 20 Euro si sa cumpar standardul SR EN 15 544 din 2009 care face referire la dimensionarea sobelor cu acumulare. In baza acestui standard ar trebui sa se faca toate sobele executate in situ in Romania. Daca, insa, doar vreau sa-mi fac o idee despre sobele Racheta atunci exista o editie gratuita pe net Editura TEI si se numeste '"Incalzitoare cu masa termica'".. Cand compar cartea celor doi autori americani (unul stiind ca este arhitect, adica persoana cu studii superioare in domeniul constructiilor) publicata prima data in 2004 cu cartea unui autor rus publicata in 1986 : http://remont.townev...0/s00/z0000002/ mi se creaza impresia ca facem un obicei sa preluam doar lucruri expirate de la partenerii de peste balta mare.. Poate nu este asa, dar incercati sa comparati continutul celor doua carti si sa-mi spuneti carui public i se adreseaza autorii americani.. Succes la studiat ! Attached FilesEdited by andreilesan, 31 December 2017 - 09:30. |
#122
Posted 04 January 2018 - 15:27
andreilesan, on 31 decembrie 2017 - 09:12, said:
Aceasta este îmbunătățită prin asigurarea aerului secundar adus în tubul ascendent de tirajul forțat (mărit, afirmație greșită) al ei și din aerul primar care în momentul în care se așează capacul este direcționat doar pe zona cu cărbuni printr-un tub sudat direct pe capac. Capacul, pe gaura de admisie este prevăzut cu o dublă clapetă exact ca cea de la un carburator auto. Clapeta este acționată de cantitatea de aer secundar din interiorul tubului ascendent, care, cantitate de aer este dată ca efect al intensității focului din interiorul arzătorului. Astfel clapeta se închide și se deschide singură funcție de situație. .............. Nimic acționat electric, totul bazat pe ascendența căldurii. (o parte a comentariului meu) Bravo ! Sper sa nu te superi ca am facut corectia, tirajul fortat era daca foloseai ventilator, dar d-ta eviti acestea - cum evit si eu.. Vreau doar să vă aduc câteva argumente asupra cărora oricine poate trage ușor o concluzie corectă. Tirajul forțat conform cu normativele existente presupune într-adevăr un ventilator pentru asigurarea acestuia. Dar care este diferența între cantitatea de amestec de gaze combustibile și oxigen (aer) introdusă de un ventilator și cantitatea de amestec de gaze combustibile și aer introduse prin absorbție (lucru realizat de, atenție, doar sistemul de ardere a unei sobe care funcționează pe principiul sobei rachetă, evident aici mă refer la un arzător care funcționează doar pe cale naturală) ??? Când pun această întrebare exclud din start să răspund la întrebări de genul: Sau executat măsurători?, sau : Care este debitul de aer? etc. etc. . În schimb, voi da un răspuns bazat pe o construcție existentă și funcțională. Nu vreau să mă repet, chiar dacă asta duce la faptul că, cei ce citesc superficial postările mele anterioare, sau nu au avut contact niciodată cu astfel de construcții, nu vor înțelege mai nimic, sau vor înțelege doar la nivel de ideie, și atât. Atunci vorbim despre mecanismul de ardere al unei sobe rachetă construită la cei mai înalți parametri privind izolarea coșului intern ascendent și înălțimea lui corespunzătoare. Adăugăm în exteriorul locuinței o instalație de gazeificare care funcționează pe principiul din următorul material video https://m.youtube.co...h?v=BChNeRIKu2U Există, evident diferențe constructive: vorbim de exemplu de o bună izolare a tancului de gazeificare, a filtrului, și, evident, lipsa ventilatorului. Evident recalibrarea admisiei. Mai vorbim și de o diferență însemnată privind capacitatea. Dar și de o conductă, la fel de bine izolată de alimentare cu amestecul combustibil de la echipamentul de gazeificare de afară la arzătorul sobei dinăuntru. Acesta va avea un diametru intre 100 milimetri și 150 mm, un diametru mai mare având legătură cu o lungime mai mare când nu vrem să fim dependenți nici măcar de curentul electric, implicit de ventilator. Alimentarea gazeificatorului se poate face cu orice material combustibil ce poate gazeifica (mărimea lui fiind importantă in acest caz): malduri de coceni de porumb, floarea soarelui, frunze, crengi de la un gard viu ornamental, pomii din jurul casei, paie, carpe vechi, lemn etc) Se pornește mai intai gazeificatorul pentru a atinge mai intai capacitatea de lucru. Intre timp se pornește arzătorului sobei rachetă direct cu lemn, cu o cantitate mică, suficientă pentru incălzirea aerului din tubul ascendent care asigură absorbția amestecului combustibil (și care in acest caz inlocuiește ventilatoarele, inclusiv cel de pe gazeificator. Dacă este necesar se completează cateva așchii de lemn până este aspirat amestecul combustibil din gazeificator, după care este sigilat complet, cu un capac ce permite inspecția vizuală. Toată această combinație este perfect funcțională fără ventilatoare. Tirajul mărit nu ar fi putut susține funcționarea la parametri optimi. Edited by pandelea, 04 January 2018 - 15:36. |
#123
Posted 05 January 2018 - 06:56
pandelea, on 04 ianuarie 2018 - 15:27, said:
Nu mă supăr. pandelea, on 04 ianuarie 2018 - 15:27, said:
Vreau doar să vă aduc câteva argumente asupra cărora oricine poate trage ușor o concluzie corectă. Tirajul forțat conform cu normativele existente presupune într-adevăr un ventilator pentru asigurarea acestuia. pandelea, on 04 ianuarie 2018 - 15:27, said:
Dar care este diferența între cantitatea de amestec de gaze combustibile și oxigen (aer) introdusă de un ventilator și cantitatea de amestec de gaze combustibile și aer introduse prin absorbție (lucru realizat de, atenție, doar sistemul de ardere a unei sobe care funcționează pe principiul sobei rachetă, evident aici mă refer la un arzător care funcționează doar pe cale naturală) ??? pandelea, on 04 ianuarie 2018 - 15:27, said:
Când pun această întrebare exclud din start să răspund la întrebări de genul: Sau executat măsurători?, sau : Care este debitul de aer? etc. etc. . pandelea, on 04 ianuarie 2018 - 15:27, said:
În schimb, voi da un răspuns bazat pe o construcție existentă și funcțională. Nu vreau să mă repet, chiar dacă asta duce la faptul că, cei ce citesc superficial postările mele anterioare, sau nu au avut contact niciodată cu astfel de construcții, nu vor înțelege mai nimic, sau vor înțelege doar la nivel de ideie, și atât. Atunci vorbim despre mecanismul de ardere al unei sobe rachetă construită la cei mai înalți parametri privind izolarea coșului intern ascendent și înălțimea lui corespunzătoare. pandelea, on 04 ianuarie 2018 - 15:27, said:
Adăugăm în exteriorul locuinței o instalație de gazeificare care funcționează pe principiul din următorul material video https://m.youtube.co...h?v=BChNeRIKu2U Există, evident diferențe constructive: vorbim de exemplu de o bună izolare a tancului de gazeificare, a filtrului, și, evident, lipsa ventilatorului. Evident recalibrarea admisiei. Mai vorbim și de o diferență însemnată privind capacitatea. Dar și de o conductă, la fel de bine izolată de alimentare cu amestecul combustibil de la echipamentul de gazeificare de afară la arzătorul sobei dinăuntru. Acesta va avea un diametru intre 100 milimetri și 150 mm, un diametru mai mare având legătură cu o lungime mai mare când nu vrem să fim dependenți nici măcar de curentul electric, implicit de ventilator. Alimentarea gazeificatorului se poate face cu orice material combustibil ce poate gazeifica (mărimea lui fiind importantă in acest caz): malduri de coceni de porumb, floarea soarelui, frunze, crengi de la un gard viu ornamental, pomii din jurul casei, paie, carpe vechi, lemn etc) Se pornește mai intai gazeificatorul pentru a atinge mai intai capacitatea de lucru. Daca ai un generator de gaze de lemn, nu ar fi mai rational sa folosesti gazele acestea direct intr-o centrala pe gaz adaptata decat sa le arzi intr-o soba racheta? pandelea, on 04 ianuarie 2018 - 15:27, said:
Intre timp se pornește arzătorului sobei rachetă direct cu lemn, cu o cantitate mică, suficientă pentru incălzirea aerului din tubul ascendent care asigură absorbția amestecului combustibil (și care in acest caz inlocuiește ventilatoarele, inclusiv cel de pe gazeificator. Dacă este necesar se completează cateva așchii de lemn până este aspirat amestecul combustibil din gazeificator, după care este sigilat complet, cu un capac ce permite inspecția vizuală. Toată această combinație este perfect funcțională fără ventilatoare. Daca ar fi dupa mine, eu as folosi gazele de lemn produse de generatorul de gaze mai repede pentru o instalatie de cogenerare, decat doar pentru incalzire. Pentru incalzire sunt bazate pe arderea lemnelor sisteme puse la punct mult mai simple. pandelea, on 04 ianuarie 2018 - 15:27, said:
Tirajul mărit nu ar fi putut susține funcționarea la parametri optimi. |
|
#124
Posted 05 January 2018 - 14:48
andreilesan, on 05 ianuarie 2018 - 06:56, said:
Virgile, am zis eu undeva/candva ca fara ventilator nu poate functiona o ardere de inalta eficienta? Atata timp cat aceasta ardere este asigurata in mod natural - este excelent ! Ventilatoarele se folosesc de regula acolo unde nu a fost prevazut sa functioneze natural, implicandu-se alte aspecte.. Chiar daca eu nu voi ridica aici aceste intrebari - ar fi pacat daca nu ai fi cel putin curios d-ta sa gasesti raspunsurile.. Fii sigur ca eu nu voi face sobe racheta atata timp cat folosesc sisteme existente certificate cu Declaratii de Performanta Virgil, nu exista notiune de '"cos intern'" montat in agregatul termic. Virgile socrul meu a lucrat in tinerete pe o camioneta care avea motor ce functiona pe gaze de lemn. ""Tancul de gazificare'" nu se numeste cumva retorta? Daca ai un generator de gaze de lemn, nu ar fi mai rational sa folosesti gazele acestea direct intr-o centrala pe gaz adaptata decat sa le arzi intr-o soba racheta? Daca ar fi dupa mine, eu as folosi gazele de lemn produse de generatorul de gaze mai repede pentru o instalatie de cogenerare, decat doar pentru incalzire. Pentru incalzire sunt bazate pe arderea lemnelor sisteme puse la punct mult mai simple. Faptul de a nu avea în vedere factorii naturali atunci când este posibil este o mare greșeală, doar și pentru faptul că alți factori precum consumul de curent nejustificat, fie el și mic e pe banii consumătorului final. Mic aici cu mic dincolo, se ajunge la o factură mare care trebuie să o plătească. Evident, gazele se pot folosi în multe aplicații. Avem gândiri diferite, aceasta nu este rău, fiecare ne alegem libertatea în măsura pe care o dorim (sau mai putem). Motivul pentru care eu am ales soba rachetă pentru arderea lor a fost avantajele pe care soba rachetă le-a oferit, aș enumera câteva. 1. Durata de viață. Deși foarte multe construcții realizate prost pot avea o durată scurtă de viață, soba rachetă construită de mine are o durată de viață chiar mai mare ca viața mea. Nu am dorit să folosesc spre exemplu o centrală modificată, care ar fi avut avantajele ei precum faptul că poți pune câte un calorifer pe unde vrei, sau apa menajeră etc, ea prezentând în cazul meu unele dezavantaje printre care durata de viață mică (chiar dacă ne referim la 20 de ani) a unor componente. Aici precizez că soba mea îmi asigură căldura la o suprafață de 160 metri pătrați, apa menajeră iarna (vara o am pe o instalație solară), alte avantaje sunt confortul diferit perceput de corpul uman la temperaturi de 19 grade Celsius în timp ce mergi sau dormi pe suprafața încălzită spre deosebire de calorifere unde 22 de grade ar fi minimum pentru un confort termic (acestea traducându-se în consumuri mai mici)). Apropo, a-ți dormit vreodată pe un pat încălzit pentru a înțelege care este diferența? Aici nu mă refer la acele banchete încălzite ale sobelor rachetă cu saltele pe ele care în opinia mea sunt cam inestetice ( nu intru în detalii). 2. Independența față de sistemul electric în timpul funcționării. Aspect foarte important pentru mine, care într-adevăr o instalație de cogenerare l-ar fi rezolvat, producându-ți propriul curent, cu costurile de rigoare evident, iar aici preferând să nu discut decât despre creșterea pe măsură a cantității de masă vegetală arsă pentru astfel de instalație. Spre deosebire de acestea o sobă rachetă, chiar dacă mie nu îmi produce și curent, ci numai confortul termic necesar și apa menajeră iarna; acestea le realizează în timp ce soția pregătește ciorba, eu friptura de iepure, sau pui, și între timp se coace și pâinea la cuptor. (iar asta se traduce tot în consum mai mic). Nu facem mâncare în fiecare zi, motiv pentru care uneori aprindem focul doar pentru căldură. 3. Autonomia din punct de vedere a masei vegetale. Aici am avut în vedere ca doar curtea mea, fără să tai pomi, sau să aduc tăiați din afară să-mi asigure necesarul pentru toate acestea. Este adevărat, cu modalitatea pe care dumneavoastră o agreați, care nu este greșită deloc, se putea, conform altui mod de gândire, obține și curent electric. Pentru mine costul pe care-l genera, acela de a suplimenta cu materie vegetală din afara curții era nejustificat și mare atât timp cât soarele mai arde, vântul mai bate și apa încă curge. Este într-adevăr o condiție, eu sunt conștient că lucrurile despre care vorbesc, nu se potrivesc oricărui om. Îți trebuie o curte mai întâi, suficient de mare care să le producă pe toate acestea, o casă, construită într-un anumit mod, nu oricum dacă vrei să te bucuri de 160 metri pătrați doar cu o sobă care să mai și facă ce-am discutat, acestea la un consum mic. Pentru o perioadă de timp mai achit factura de curent electric, care oricum este foarte mică consumatori ajungând să mai fie iluminatul care este trecut pe led în totalitate, un computer, 2 LCD-ri economice și încărcătoarele la tablete și telefoane, atât. Până termin propria mea instalație de curent. Apropo, n-am renunțat la frigider, doar că nu-mi m-ai consumă curent pentru a funcționa. Nu voi renunța nici la contractul cu furnizorul de energie electrică, chiar dacă nu voi mai folosi de la el decât pentru un motor trifazic ce în vara asta mi-a tocat toate resturile vegetale pentru gazeificator cu 21 Ron ( aceasta fiind singura mea cheltuială pentru preparat hrana termic, încălzi și apă caldă). Acum din cate am spus probabil că e limpede, în spate stă și o gândire cu privire la un mod de viață ce duce la independență din punct de vedere energetic. Pentru asta a fost vorba și de o analiză comparativă cu alte variante, fiecare cu avantajele și dezavantajele sale. În urma acestora concluzia mea e simplă. Umanitatea, chiar oamenii simpli de pe la noi și fără prea mulți bani ar putea să fie liberi din punct de vedere energetic. Acesta este și motivul real pentru care am făcut postările, nu pentru a-mi face reclamă, cine vrea acest mod de viață n-are decât, dacă l-a înțeles să și-l construiască. Problema mare este că cei care trăiesc din astfel de sisteme producătoare de confort (termic, de energie electrică etc), dacă ai căzut pradă marketingului lor, vei avea tot confortul, și o factură pe măsură. Nimeni dintre aceștia cu care m-am consultat nu mi-au putut oferi alternativa pentru un cost de doar 21 de lei pe an întreținere și funcționare plus 3 lei chibrituri( nu mă refer și la costuri de construire sau achiziționare echipamente). Edited by pandelea, 05 January 2018 - 14:58. |
#125
Posted 05 January 2018 - 17:42
pandelea, on 05 ianuarie 2018 - 14:48, said:
Faptul de a nu avea în vedere factorii naturali atunci când este posibil este o mare greșeală, doar și pentru faptul că alți factori precum consumul de curent nejustificat, fie el și mic e pe banii consumătorului final. Mic aici cu mic dincolo, se ajunge la o factură mare care trebuie să o plătească. pandelea, on 05 ianuarie 2018 - 14:48, said:
Evident, gazele se pot folosi în multe aplicații. Avem gândiri diferite, aceasta nu este rău, fiecare ne alegem libertatea în măsura pe care o dorim (sau mai putem). pandelea, on 05 ianuarie 2018 - 14:48, said:
Motivul pentru care eu am ales soba rachetă pentru arderea lor a fost avantajele pe care soba rachetă le-a oferit, aș enumera câteva. 1. Durata de viață. Deși foarte multe construcții realizate prost pot avea o durată scurtă de viață, soba rachetă construită de mine are o durată de viață chiar mai mare ca viața mea. Nu am dorit să folosesc spre exemplu o centrală modificată, care ar fi avut avantajele ei precum faptul că poți pune câte un calorifer pe unde vrei, sau apa menajeră etc, ea prezentând în cazul meu unele dezavantaje printre care durata de viață mică (chiar dacă ne referim la 20 de ani) a unor componente. Aici precizez că soba mea îmi asigură căldura la o suprafață de 160 metri pătrați, apa menajeră iarna (vara o am pe o instalație solară), alte avantaje sunt confortul diferit perceput de corpul uman la temperaturi de 19 grade Celsius în timp ce mergi sau dormi pe suprafața încălzită spre deosebire de calorifere unde 22 de grade ar fi minimum pentru un confort termic (acestea traducându-se în consumuri mai mici)). Apropo, a-ți dormit vreodată pe un pat încălzit pentru a înțelege care este diferența? Aici nu mă refer la acele banchete încălzite ale sobelor rachetă cu saltele pe ele care în opinia mea sunt cam inestetice ( nu intru în detalii). pandelea, on 05 ianuarie 2018 - 14:48, said:
2. Independența față de sistemul electric în timpul funcționării. Aspect foarte important pentru mine, care într-adevăr o instalație de cogenerare l-ar fi rezolvat, producându-ți propriul curent, cu costurile de rigoare evident, iar aici preferând să nu discut decât despre creșterea pe măsură a cantității de masă vegetală arsă pentru astfel de instalație. Spre deosebire de acestea o sobă rachetă, chiar dacă mie nu îmi produce și curent, ci numai confortul termic necesar și apa menajeră iarna; acestea le realizează în timp ce soția pregătește ciorba, eu friptura de iepure, sau pui, și între timp se coace și pâinea la cuptor. (iar asta se traduce tot în consum mai mic). Nu facem mâncare în fiecare zi, motiv pentru care uneori aprindem focul doar pentru căldură. pandelea, on 05 ianuarie 2018 - 14:48, said:
3. Autonomia din punct de vedere a masei vegetale. Aici am avut în vedere ca doar curtea mea, fără să tai pomi, sau să aduc tăiați din afară să-mi asigure necesarul pentru toate acestea. Este adevărat, cu modalitatea pe care dumneavoastră o agreați, care nu este greșită deloc, se putea, conform altui mod de gândire, obține și curent electric. Pentru mine costul pe care-l genera, acela de a suplimenta cu materie vegetală din afara curții era nejustificat și mare atât timp cât soarele mai arde, vântul mai bate și apa încă curge. https://forum.softpe...0#entry19090985 pandelea, on 05 ianuarie 2018 - 14:48, said:
Este într-adevăr o condiție, eu sunt conștient că lucrurile despre care vorbesc, nu se potrivesc oricărui om. Îți trebuie o curte mai întâi, suficient de mare care să le producă pe toate acestea, o casă, construită într-un anumit mod, nu oricum dacă vrei să te bucuri de 160 metri pătrați doar cu o sobă care să mai și facă ce-am discutat, acestea la un consum mic. pandelea, on 05 ianuarie 2018 - 14:48, said:
Pentru o perioadă de timp mai achit factura de curent electric, care oricum este foarte mică consumatori ajungând să mai fie iluminatul care este trecut pe led în totalitate, un computer, 2 LCD-ri economice și încărcătoarele la tablete și telefoane, atât. Până termin propria mea instalație de curent. Apropo, n-am renunțat la frigider, doar că nu-mi m-ai consumă curent pentru a funcționa. pandelea, on 05 ianuarie 2018 - 14:48, said:
Nu voi renunța nici la contractul cu furnizorul de energie electrică, chiar dacă nu voi mai folosi de la el decât pentru un motor trifazic ce în vara asta mi-a tocat toate resturile vegetale pentru gazeificator cu 21 Ron ( aceasta fiind singura mea cheltuială pentru preparat hrana termic, încălzi și apă caldă). Acum din cate am spus probabil că e limpede, în spate stă și o gândire cu privire la un mod de viață ce duce la independență din punct de vedere energetic. Pentru asta a fost vorba și de o analiză comparativă cu alte variante, fiecare cu avantajele și dezavantajele sale. În urma acestora concluzia mea e simplă. Umanitatea, chiar oamenii simpli de pe la noi și fără prea mulți bani ar putea să fie liberi din punct de vedere energetic. Acesta este și motivul real pentru care am făcut postările, nu pentru a-mi face reclamă, cine vrea acest mod de viață n-are decât, dacă l-a înțeles să și-l construiască. Problema mare este că cei care trăiesc din astfel de sisteme producătoare de confort (termic, de energie electrică etc), dacă ai căzut pradă marketingului lor, vei avea tot confortul, și o factură pe măsură. Nimeni dintre aceștia cu care m-am consultat nu mi-au putut oferi alternativa pentru un cost de doar 21 de lei pe an întreținere și funcționare plus 3 lei chibrituri( nu mă refer și la costuri de construire sau achiziționare echipamente). Abea dupa ce discuti mai multe - poti sa intelegi mai bine interlocutorul. |
#126
Posted 06 January 2018 - 00:56
andreilesan, on 05 ianuarie 2018 - 17:42, said: Deacord, daca energia se produce local este cel putin irational sa o aducem din alta parte.. Insa, se pare ca am ajuns sa '"dam laptele pe degeaba, ca apoi sa ne inghesuim sa cumparam zer'".. https://forum.softpe...0#entry19090985 Abea dupa ce discuti mai multe - poti sa intelegi mai bine interlocutorul. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users