Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Problema motor electric monofazat
Last Updated: Feb 03 2021 18:19, Started by
Master1ro
, Apr 30 2012 20:49
·
0
#1
Posted 30 April 2012 - 20:49
Buna seara,
Am urmatoarea problema: Am un motor electric monofazat de 1.8KW care nu functioneaza bine dupa parerea mea. Deci am avut o problema cu condesatorii motorului(2 la numar de 15microfarazi) si mi s-au ars, am chemat un electrician si mi-a pus unul singur de 45uF. Problema e ca motorul "nu duce" la fel de bine ca inainte, iar la pornire deabia porneste. Condensatorul ar putea fi problema? Exista vreo formula de calcul al condensatorului? Daca gasesc cei doi condensatori sa ii cumpar cum ii leg, in paralel? Si in ultimul rand pe ce infasurare se leaga condensatorul si cum se leaga paralel sau serie cu infasurarea. |
#2
Posted 30 April 2012 - 21:15
motoarele peste 1kw se rotesc in monofazat dar nu ajung la randament si pornirea este mai greoaie.
unii folosesc bobine,altii capacitati dar rezultatele sunt slabe.motorul se roteste dar fara vlaga. vezi eticheta de pe el ce spune.ce fel de conexiune se foloseste la tensiune mai mica.stea sau triunghi. apoi te apuci de calcule. condensatorul,daca e sa fie calculat tot 380v da :rolleyes: |
#3
Posted 30 April 2012 - 21:22
condensatorul ala de 45 poate sa nu mai aiba capacitate nici ca unul de 15 daca este prea vechi.
daca motorul nu a suferit alta modificare si nu sa prajit vreo bobina cind s-au ars condensatorii , daca sau ars , ar trebui sa mearga cu un condensator mai mare aproape la fel. daca este prea mare desigur poate sa si frineze , dar se incalzeste motorul. acum este foarte usor de gasit la cineva un capacimetru si se poate masura si ce a fost si ce este folosit in momentul de fata. in felul asta poti avea date mai concrete despre cum urmeaza sa rezolvi problema. |
#4
Posted 30 April 2012 - 21:22
Pe condensatorii vechi scrie 15uF 450V.
Edited by Master1ro, 30 April 2012 - 21:23. |
#5
Posted 30 April 2012 - 21:30
Master1ro, on 30th April 2012, 21:49, said: Buna seara, Am urmatoarea problema: Am un motor electric monofazat de 1.8KW care nu functioneaza bine dupa parerea mea. Deci am avut o problema cu condesatorii motorului(2 la numar de 15microfarazi) si mi s-au ars, am chemat un electrician si mi-a pus unul singur de 45uF. Problema e ca motorul "nu duce" la fel de bine ca inainte, iar la pornire deabia porneste. Condensatorul ar putea fi problema? Exista vreo formula de calcul al condensatorului? Daca gasesc cei doi condensatori sa ii cumpar cum ii leg, in paralel? Si in ultimul rand pe ce infasurare se leaga condensatorul si cum se leaga paralel sau serie cu infasurarea. Ai un motor pentru trifazat dar vrei sa-l faci sa functioneze la 220V! Spune la ce vrei sa-l folosesti!!! Conteaza daca il ajuti la pornire cu mana? Nu ai ales conexiunea buna! Stea, triunghi, Z. Edited by marepreot, 30 April 2012 - 21:31. |
#6
Posted 30 April 2012 - 21:49
Am un motor monofazat
F+N=230VA Vorbesc despre infasura deoarece motorul monofazat are 2 infasurari, una principala si una de pornire. Deci in total iese din motor 4 fire. Motoarele trifazate au 3 infasurari, deci iese din motor 6 fire. Eu nu am treaba cu legarea in stea sau triungi pentru ca nu am motor trifazat! Am motor monofazat alimentat la 230V, nu la 400V! |
#7
Posted 01 May 2012 - 10:21
Master1ro, on 30th April 2012, 22:49, said: Am un motor monofazat F+N=230VA Vorbesc despre infasura deoarece motorul monofazat are 2 infasurari, una principala si una de pornire. Deci in total iese din motor 4 fire. Motoarele trifazate au 3 infasurari, deci iese din motor 6 fire. Eu nu am treaba cu legarea in stea sau triungi pentru ca nu am motor trifazat! Am motor monofazat alimentat la 230V, nu la 400V! |
#9
Posted 01 May 2012 - 20:01
Cristi(an), on 1st May 2012, 12:49, said: Citeste aicicum se calculeaza valoarea condensatorului O sa incerc sa pun 2 condensatorare de 15uF sau unul singur de 3-uF. Pentru cei care nu stiu despre ce infasurari este vorba, o sa intelegeti din poza urmatoare: [ http://www.emil.matei.ro/img/mms0.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mai am 3 ultime intrebari, rog sa raspunda cine are cunostinte in domeniu. 1. Daca pun 2 condensatoare de 15 uF cum le leg, in serie sau paralel. 2. Condensatorul il pun pe infasurarea de pornire in serie ca in schema sau il pun in paralel? 3. Ce anume da sensul motorului fiind vorba de c.a motorul putea sa invarta in ambele sensuri. |
#10
Posted 01 May 2012 - 22:21
Master1ro, on 1st May 2012, 21:01, said: O sa incerc sa pun 2 condensatorare de 15uF sau unul singur de 3-uF. Mai am 3 ultime intrebari, rog sa raspunda cine are cunostinte in domeniu. 1. Daca pun 2 condensatoare de 15 uF cum le leg, in serie sau paralel. 2. Condensatorul il pun pe infasurarea de pornire in serie ca in schema sau il pun in paralel? 3. Ce anume da sensul motorului fiind vorba de c.a motorul putea sa invarta in ambele sensuri. pentru restul punctelor incearca http://forum.softped...howtopic=589704 |
|
#11
Posted 02 May 2012 - 19:52
Am montat condensatorul ca in schema de mai sus, dar am o alta problema.
Motorul isi ia sensul corect, porneste mult mai repede ca inainte, dar cand isi ia turatia maxima incepe sa scoata un zgomot neplacut. Din ce ar putea fi problema? Condensatorul e prea mare? Eu acum am incercat cu un condensator de 60uF, el original avea 2 condensatori, unul de 15uF si unul nu stiu deoarece s-a sters scrisul de pe el. |
#13
Posted 02 May 2012 - 22:20
da cred ca e condensatorul prea mare.parca 45 sau 40 se folosea la 1.8 Kw. cu sensul se pare ca ai aflat ca schimbi doar firele bobinei de pornire intre ele.
|
#14
Posted 05 January 2021 - 18:25
Buna Seara!
Am o problema cu un motor monofazat ce angrenează un zdobitor de struguri. La pornire nu o ,ia, decât dacă misc angrenajul cu mana, iar dacă sarcina e mai pronunțată se opreste. Conform etichetei e monofazat, are 4 poli, condensator permanent, o.75 kw, cos 0.89 și 1350 rotatii. Întrebarea este dacă defect ar fi condensatorul sau altceva? Multumesc Edited by marisis1975, 05 January 2021 - 18:30. |
#15
Posted 05 January 2021 - 18:41
Apropo! Fisa zice ca are centrifugal switch și cs/cn 1.4nm (poate ajuta)
|
|
#16
Posted 05 January 2021 - 20:07
Motorul este cu contact centrifugal pentru pornire. Rolul acestuia este de a conecta un condensator suplimentar la pornire. Când se atinge o anumită turație, acest condensator este decuplat. În mod normal ar trebui să ai doi condensatori: unul permanent și unul pentru pornire.
Postează o poză cu motorul dar, cu capacul de la cutia de borne scos. |
#17
Posted 05 January 2021 - 20:51
Mulțumesc pentru răspunsul prompt! Din păcate nu ajung decât în week-end la tara unde e motorul sa ii fac fotografii cu capacul desfăcut, dar sunt sigur ca are un singur condensator! Revin cu foto!
|
#18
Posted 05 January 2021 - 21:30
Tot ce am acum e anexat
20201101_160458_resized.jpg 293.43K 41 downloads Screenshot_20210103-223208_Chrome.jpg 688.23K 39 downloads |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users