Problema motor electric monofazat
Last Updated: Feb 03 2021 18:19, Started by
Master1ro
, Apr 30 2012 20:49
·
0
#19
Posted 06 January 2021 - 12:29
http://www.emgelettr...=en&idpagina=10
Descarci catalogul și cauți la paginile 30, 31. Edited by barbu78, 06 January 2021 - 12:29. |
#20
Posted 06 January 2021 - 18:25
Am descarcat catalogul și m am uitat la paginile specificate. Problema este ca nu știu capacitatea condensatorilor (condensatorului) ca nu scrie nimic pe el (ei). Mulțumesc! Poate ma ajutați cu un calcul. Știu ca nu am făcut poze cu cutia bornele desfăcute, dar sper la ajutor.
|
#21
Posted 06 January 2021 - 19:02
In atasament se poate observa un tabel cuprinzind valorile condensatorilor pentru pornire
si pentru mersul normal , valori alese de un producator de motoare monofazice Pentru motorul mentionat in postare , 0.75 kw / 4 poli / 1500 ture , tabelul arata ca ar trebui folosit un condensator pentru pornire ( C.a ) cu valoarea de 80 microfarazi plus un condensator pentru mersul normal ( C.b ) cu valoare de 25 microfarazi . Prin montarea in paralel a mai multor condensatori ( comercializati in mod obisnuit in magazine in acest scop ) se pot obtine valorile necesare . De exemplu , se pot cupla in paralel un numar de 4 condensatoare de 20 micro pentru obtinere valorii de 80 micro. Attached FilesEdited by bowpack14, 06 January 2021 - 19:03. |
#23
Posted 06 January 2021 - 19:58
Dar...motorul denumindu-se motor cu condensator permanent și decuplare automata, bănuiesc ca îmi trebuie doar condensatorul de lucru, nu și cel de pornire. Bănuiesc ca pornirea o face bobina auxiliara, care se decupleaza la o anumita turație. Dacă vorbesc prostii, îmi asum înjurăturile.
|
#24
Posted 06 January 2021 - 21:38
In postarile precedente se arata ca motorul este prevazut cu un contact centrifuigal .
La pornire , motorul are nevoie de amindoi condensatorii , insa condensatorul de pornire ( de 80 micro in acest caz ) este decuplat automat din circuitul de alimentare al motorului de catre contactul centrifugal , imediat dupa ce motorul ajunge la turatia sa de lucru .... Astfel , motorul ramine mai departe in functiune numai cu ajutorul condensatorului pentru mersul normal , dar asa cum am mentionat , la pornire motorul are nevoie de amindoi condensatorii In atasament se poate observa schema pentru legarea condensatorilor in circuitul motorului. Bobina care are rezistenta electrica masurata mai mica , este bobina pentru pornire ( bobina auxiliara ) Attached FilesEdited by bowpack14, 06 January 2021 - 21:48. |
#25
Posted 06 January 2021 - 22:06
marisis1975, on 06 ianuarie 2021 - 19:58, said:
Dar...motorul denumindu-se motor cu condensator permanent și decuplare automata, bănuiesc ca îmi trebuie doar condensatorul de lucru, nu și cel de pornire. Bănuiesc ca pornirea o face bobina auxiliara... Bobina auxiliară și condensatorul de lucru (înseriate) rămân cuplate permanent, conform shemei atașate de colegul. Condensatorul de pornire este decuplat după pornire dar, la suprasarcina cuplează automat. Condensatori de valorile specificate se găsesc ușor. Trebuie făcută revizie la motor sau cel puțin verificat și curățat contractul centrifugal de pornire. Contactul este atașat de stator dar, este acționat de un mecanism centrifugal montat pe rotor. Edited by barbu78, 06 January 2021 - 22:02. |
#26
Posted 07 January 2021 - 06:30
Multumesc încă o data! Sunt complet lămurit. Ati explicat foarte bine. Știu ca vorbesc din presupuneri, pana desfac capacul la borne,dar exista condensator "2 în 1" (adică 2 intr-o carcasa comuna din care ies 4 picioare)? Ca asa îmi aduc aminte, ca am văzut un singur condensator.
|
#27
Posted 07 January 2021 - 10:42
Există condensatori doi într-o capsulă cu trei terminale sau patru terminale.
Atenție, există condensatori cu posibilitatea de a conecta doi conductori pe un terminal! Rotorul se scoate din stator pe partea cu ventilatorul. Verifică dacă contactul centrifugal lucrează. Super să nu greșesc, ultimul motor de acest fel l-am desfăcut în urmă cu peste șase luni. Dacă contactul centrifugal este defect, se poate monta în exterior un intrerupator actionat manual la pornire. Dacă contractul centrifugal lucrează (verifică prin masurare) nu este necesară desfacerea motorului, dacă a funcționat puține ore. Edited by barbu78, 07 January 2021 - 10:27. |
#28
Posted 10 January 2021 - 16:13
Buna ziua!
Cu ajutorul D-voastra se pare ca am rezolvat problema! Am inlocuit condensatorul (de 30 micro, singurul de altfel) cu unul de 25 micro (urmand sa mai inseriez unul de 5 sau sa-l schimb cu unul de 30) si motorul porneste in forta si se pare ca o si mentine! Testul l-am facut empiric, bagand niste lemne de diametru mai mare decat distanta dintre tamburii destinati pentru struguri ai utilajului, iar motorul aprooape nu le-a simtit prezenta. Anexes si niste si niste foto. Multumesc. As mai vrea sa protejez motorul cu un disjuntor magnetotermic (cred ca asa se numeste) ca cel din imaginea anexata. Din ce am eu pe acasa sunt doar pentru trifazic. Daca trec faza (de la monofazic) prin L1 (L2si L3 raman libere) dijunctorul mai protejeaza si daca da, la aceeasi valoare setata (adica daca pentru trifazic e de 4a la monofazic va proteja tot la 4)? Multumesc1 Attached Files |
|
#29
Posted 10 January 2021 - 22:45
Condensatorii se vor monta în paralel!
Văd că ai ceva protecții din fabrică. Nu cred că ai nevoie de ceva în plus. Dacă motorul se încălzește exagerat, mai faci o pauză de un pahar de must. O siguranță trifazată poate fi folosită pe un circuit monofazat, trecând faza prin toate circuitele de protecție. Intri în 1 și ieși în 2, din 2 mergi în 3 și ieși în 4, din 4 mergi în 5 și ieși pe 6. Asta a fost doar ca informare, nu ai nevoie de așa ceva. Motorul diferă față de ce am văzut, dar și față de ce dau în catalog. |
#32
Posted 01 February 2021 - 22:40
Buna seara!
Cu riscul de a deveni agasant, mai am câteva întrebări. Alimentarea motorului se face de o priza fără împământare. La atingerea creionului de tensiune de carcasa, acesta se aprinde, indiferent dacă e pornit sau nu, sau de poziția stecherului în priza (faza la faza sau faza la nul). Tabloul electric are diferential de 30 mA. La legarea carcasei la pământ cu un conductor, "luminita" testerului de tensiune dispare iar diferențialul "nu sare". Din experienta celor avizati, ce au postat pe net, se pare ca tensiunea pe carcasa apare prin inducția datorata alaturarii conductorului de lucru cu cel de împământare. Mai trebuie sa testez ceva la motor sau e de ajuns sa îl folosesc doar legat la "pamant"? Mulțumesc! |
#33
Posted 01 February 2021 - 23:01
P.S. Bineînțeles ca nu m-a dus capul sa deconectez conductorul de împământare temporar ce vine din stecher de carcasa pe timpul testului cu creionul de tensiune. Ajung la sfârșitul săptămânii și încerc (cu respectarea normelor de siguranta)
|
|
#34
Posted 03 February 2021 - 17:02
Poate umezeala este de vină.
Legi motorul la pământ și dacă siguranța nu sare este în regulă. |
#35
Posted 03 February 2021 - 18:19
Am legat motorul la pământ și diferențialul nu sare. Diferențialul e ok, e testat și s-a și autosesizat pe o ceata mai densa, când ,pana nu am găsit defectul nu s-a lăsat "ridicat". Multumesc încă o data!
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users