Viitorul programului spatial american
Last Updated: Aug 06 2012 15:08, Started by
lucifer76
, Apr 23 2012 10:56
·
0
#19
Posted 30 April 2012 - 13:09
Rosebud09, on 24th April 2012, 17:20, said: De fapt nu s-a abandonat programul Constellation ca era prost sau nu ar fi dat rezultate, s-a penalizat NASA care se pare ca nu mai e in stare sa-si indepolineasca obiectivele asa cum a facut-o inainte. asterix1, on 25th April 2012, 01:35, said: Falcon X Heavy aflata la stadiul concept ar putea concura serios cu SLS la preturi mult mai mici Asa ca am mari indoieli in legatura cu materializarea acelui concept SLS. NASTYPRIMUL, on 30th April 2012, 04:26, said: Orice stat sau firme care pot conlucra la un program spatial complex de iesire in spatiu, sint de luat in calcul. |
#20
Posted 30 April 2012 - 19:50
lucifer76, on 30th April 2012, 14:09, said: Intre timp, chinezii fac lucruri practice. Deocamdata e si un impas tehnologic, nu avem motoare noi pentru lucruri de amploare. Tehnologia folosita astazi a cam stagnat de prin anii '70, doar electronica a evoluat. Edited by neagu_laurentiu, 30 April 2012 - 19:51. |
#21
Posted 30 April 2012 - 20:51
lucifer76, on 30th April 2012, 14:09, said: Cand inainte? Ca nici pana acum nu a excelat. Statia Spatiala a suferit atatea reproiectari si modificari, incat estimarea initiala de const a devenit o gluma buna. Depasirea costurilor este un lucru foarte obisnuit, mai ales in cazul programelor complexe in care-si baga coada birocratia de stat. In cazul NASA, media este de cca 218% adica in final costul a fost de 3.18 ri mai mare decat cel estimat initial. Nu este insa corect sa se arunce toata vina asupra organizatiei, intrucat ca integrator a avut de a face cu depasirile de costuri si intarzierile subcontractorilor principali. In mare parte e vorba de metodele de analiza si estimare care nu s-au bazat pe date probabilistice reale, de exemplu pentru ca acele date nu existau. Nu e ca al productia de serie sau cu folosirea unor lucruri sau tehnologii cunoscute bine dinainte. Lucrurile s-au mai schimbat, se da mult mai multa mana libera subcontractorilor Concepte si iar concepte, nimic palpabil. Intre timp, chinezii fac lucruri practice. Fac ce faceau altii acum 40-50 ani, dar folosind in mare parte tehnologia dezvoltata de ceilalti, de fapt aproape tot este copiat sau cumparat din afara. Pana cand nu au facut asa, adica atata vreme cat au incercat singuri sa faca tot, au avut parte de multe probleme. Trezirea a venit odata cu racheta aia a lor care imediat dupa decolare a luat-o orizontal si a cazut intr-un orasel; a urmat decimarea specialistilor chinezi care au lucrat la proiect si inceputul unei campanii sustinute de spionaj si achizitionare de licente. Firmele nu au suficienta putere financiara pentru un program spatial. Nu ies bani din trimiterea unei expeditii pe Marte. Desi ar fi o publicitate imensa. Se estimeaza ca n-o sa iasa bani nici din trimiterea de nave la ISS (Dragon, Cygnus). Si companiile particulare au depasiri de costuri insemnate, 50-100% fata de estimarile unitiale, iar banii dati de NASA sunt limitati de buget. Vor scoate banii din turism spatial pana la urma, mai ieftin si cu mai putine probleme de rezolvat. Or sa faca americanii un SLS la pastele cailor daca lasa NASA la carma. Deja au inceput sa o dea la intors, revitalizare capsula Orion si reproiectare DeltaIV (= Boeing) sa o care impreuna cu marfa. |
#22
Posted 01 May 2012 - 00:22
lucifer76, on 30th April 2012, 14:09, said: .................. Concepte si iar concepte, nimic palpabil. Intre timp, chinezii fac lucruri practice. Cea mai mare racheta din seria Long March este versiunea Long March 5 aflata in stadiu de dezvoltare: http://en.wikipedia....(rocket_family) http://en.wikipedia....ki/Long_March_5 Ea este comparabila cu rachetele deja existente:Delta IV Heavy,Atlas V Heavy,Ariane 5,Angara A5,Proton,Falcon 9 Heavy. In afara de seria ruseasca de rachete:Angara(care in treacat fie spus are o versiune ce poate pune o sarcina utila dubla) si Falcon 9 Heavy(ce va pune pe orbita o sarcina utila tot dubla) toate rachetele mai sus mentionate sunt operationale de multi ani. Iar pentru cei care viseaza la faptul ca,China va trimite un om pe Luna in urmatorii (10...15)ani am o intrebare? Care este acea racheta cu care se vor duce? Cu Long March 5 se pot pune pe orbita joasa doar 25 tone. O calatorie cu echipaj uman pe Luna presupune o racheta ce poate pune cel putin 100 tone pe orbita joasa. O astfel de racheta are nevoie de multi ani pentru a fi dezvoltata si in primul rand motoare puternice pe care China nu le are.Cel mai puternic motor dezvoltat de China astazi este YF-100 ce dezvolta doar 135 tone forta, mai putin decat dezvolta motorul revolutionar NK33 produs in fosta URSS la sfarsitul anilor 60. |
#23
Posted 01 May 2012 - 04:56
In `87, Statia Spatiala costa 14.5 miliarde. In 2010 deja ajunsese la 100 de miliarde. De unde 200%? E aproape 1000%.
Quote Washigton Post: NASA planuieste sa retraga Statia Spatiala Internationala de pe orbita in 2016 Dupa mai bine de un 10 ani de constructie costisitoare, Statia Spatiala Internationala (ISS) se apropie de finalizarea procesului de asamblare, in 2010. Dar se pare ca NASA nu planuieste sa o utilizeze prea mult timp. Conform unui articol publicat in The Washigton Post, directorul programului ISS de la NASA, Michael T. Suffredini a declarat : "In primul trimestru din 2016 vom pregati statia spatiala si o vom da jos de pe orbita". Cu alte cuvinte, Statia Spatiala Intenrationala, un proiect ce a costat aproximativ 100 de miliarde de dolari, va reintra in atmosfera si se va dezintegra partial, resturile urmand sa cada in oceanul Pacific. Restrangerile de buget si lipsa navetelor spatiale, ce urmeaza sa fie retrase din serviciu in 2010, ar fi determinat NASA sa inchida programul ISS, mentioneaza sursa citata. Deocamdata nu exista niciun lobby oficial in sprijinul continuarii programului, dar planurile NASA au starnit mai multe reactii de dezaprobare din partea unor politicieni. "Am cheltuit peste 100 de miliarde de dolari. Nu cred ca ne dorim s-o dam jos in 2015", a declarat senatorul Bill Nelson, intr-un discurs adresat unei comisii din cadrul administratiei Obama ce revizuieste intregul program spatial american. "In opinia mea ar fi o mare greseala sa dam statia jos... Daca vom scapa de ea in 2015, atunci vom ceda locul fruntas pe care il ocupam in explorarea spatiului", a continuat senatorul Nelson. |
#24
Posted 01 May 2012 - 15:44
lucifer76, on 1st May 2012, 05:56, said: In `87, Statia Spatiala costa 14.5 miliarde. In 2010 deja ajunsese la 100 de miliarde. De unde 200%? E aproape 1000%. Extragerea de citate vechi, mai ales la mana a doua (din ziare romanesti) nu e cel mai profesional mod de abordare a unei probleme pe aria de stiinta. In realitate este vorba de faptul ca statia va activa atata vreme cat vor fi fonduri pentru ea. De fapt daca va fi folosita pana in 2020 va fi deja peste durata de exploatare stabilita initial. Acolo nu e vorba sa faci "casa de piatra" cum e conceptia romanilor in materie de durabilitatea lucrurilor in care au bagat bani (de exemplu sa tina masina o viata si casa 3 generatii...). La vremea cand s-a facut articolul erau fonduri doar pana in 2015. Tot asa si in cazul navetelor, au fost folosite timp mai indelungat pentru ca au mai fost bani pentru asa ceva, si daca nu era criza mare in State, doua navete mai puteau face fiecare inca 3-4 zboruri. Deci acel 2020 nu e data inmormantarii ci un moment pana la care se vor asigura fonduri. Pretul a crescut odata cu dezvoltarea unor module mai complexe decat s-a estimat initial, datorita inflatiei si intarzierilor in realizarea unor programe ceea ce a dus la urgentarea lor cu costuri marite (un exemplu de cost overrun: daca un anumit termen trebuie respectat, se angajeaza oameni mai multi sau se fac ore suplimentare care sunt platite cu 50-100% in plus. E doar un exemplu.) |
#25
Posted 02 May 2012 - 14:03
Rosebud09, on 1st May 2012, 16:44, said: Extragerea de citate vechi, mai ales la mana a doua (din ziare romanesti) nu e cel mai profesional mod de abordare a unei probleme pe aria de stiinta. Quote Launched in 1998 as joint effort involving numerous space agencies from around the world and tens of billions of dollars worth in investment, the International Space Station was slated for decommissioning in 2015, however the European Space Agency extended its life to 2020. Now, it’s been announced that the ISS will follow in the footsteps of its pioneering predecesor, the MIR, and head for its watery grave in the Pacific. In a statement released recently, Deputy head of the Roskosmos Space Agency Vitaly Davydov said: “After it completes its existence, we will be forced to sink the ISS. It cannot be left in orbit, it’s too complex, too heavy an object, it can leave behind lots of rubbish.” Asked whether a new space station will be built, Davydov said “there are several possibilities. The news comes fresh after the heart breaking retirement of the NASA shuttle program; Russia’s current rocket capable of sending manned flights into orbit, the Soyuz, is also slated for retirement in 2015. Nu NASA sau americanii au platit pentru sponsorizarea dupa 2016 a Statiei Spatiale, ci europenii. Si din ce zic rusii, si Soyuz e pe duca. |
#26
Posted 02 May 2012 - 14:49
lucifer76, on 2nd May 2012, 15:03, said: Washinton Post o fi un ziar romanesc si nu stiu eu? Quote Soyuz e pe duca. Poate nu in 2015 ci in 2020. Nu-i o problema in a prelungi viata unui lansator. Vezi naveta spatiala americana. |
#27
Posted 02 May 2012 - 20:56
Ixtl, on 2nd May 2012, 15:49, said: Putea fi si mai rau, i.e. Fox News si comentatorii lor de mare valoare hartistica. E pe duca si va face loc familiei Angara. Poate nu in 2015 ci in 2020. Nu-i o problema in a prelungi viata unui lansator. Vezi naveta spatiala americana. .4 Further DevelopmentsNASA funding of the ISS was expected to cease by 2015, with plans to take the station out of orbit by 2016. However, the Obama administration recently requested an increase to NASA’s budget of $6 billion over the next five years and proposed significant changes in US space policy, including increasing the utilization of the ISS to 2020 or beyond. Other changes include increasing investments in exploration research and development and relying more on private commercial spaceflight technologies to ensure transportation of crews and cargo into space. One consequence of this new direction is the cancellation of the Constellation program for the return to the Moon and an extra $600 million in funding allocation for fiscal year 2011 to ensure the safe retirement of the Space Shuttle fleet after the completion of its current flight manifest.28 At an international conference held in Tokyo in March 2010, the heads of space agencies from Canada, Europe, Japan, Russia, and the United States met to discuss ISS cooperation within the context of the recent changes to US space policy. At the end of the conference, the agency heads issued a joint statement declaring that there were no technical constraints to continuing ISS operations beyond the current planning horizon of 2015 to at least 2020 and beyond, and that all had a strong interest in continuing ISS operations and utilization as long as the ISS exploitation continues to demonstrate benefits. All of the agency heads pledged that they would undertake the necessary steps with their respective governments to reach a consensus on the continuation of the ISS into the next decade.29(Parliament of Canada - J.Dupuis, Industry, Infrastructure and Resources Division 7 May 2010) "However, according to United States National Geographic Magazine Online Edition recently published an article saying, the Russian space agency to check their conclusions have not been endorsed by the parties. United States National Aeronautics Space Administration (NASA) show the many supporting argument, intended to support the international space station’s life is likely to exceed 2020 because Russia 2020 fall judgment does not comply with the so-called reality." |
#28
Posted 04 May 2012 - 04:55
Daca americanii nu conlucreaza cu toate entitatile care doresc participarea la programele spatiale, nu vor mai reusi ca in deceniile trecute.
De fapt miza ptr urmatoarele decenii este colonizarea planetei Marte. Iar ei continua sa gindeasca exclusivist. sau nu? Poate nu stiu eu exact. |
|
#29
Posted 06 August 2012 - 15:08
Quote Trei grupuri aeronautice au semnat contracte în valoare totală de 1,1 miliarde de dolari cu agenția spațială americană /NASA/ în cadrul unei licitații pentru construirea viitoarei navete ce va transporta astronauți pe Stația Spațială Internațională /ISS/, transmite AFP. Cei trei câștigători sunt SpaceX, Boeing și Sierra Nevada Corporation, a anunțat vineri, într-un comunicat, agenția care speră să vadă din nou astronauți pornind în spațiu la bordul unor aparate americane în următorii cinci ani. De la sfârșitul programului spațial al NASA anul trecut, Rusia a rămas singura țară care poate trimite astronauți pe ISS, la bordul capsulelor sale Soiuz. Cele trei contracte fac parte din programul de parteneriat comercial cu grupări private al NASA, 'prevăzut pentru a permite dezvoltarea de servicii comerciale care să asigure zborurile unor nave locuite în spațiu pentru guvern și clienți privați', a precizat agenția. Boeing a obținut un contract de 460 de milioane de dolari, SpaceX de 440 de milioane și Sierra Nevada, un grup cu sediul în Colorado, de 212,5 milioane. SpaceX este liderul în materie la ora actuală. Această companie californiană a lansat prima misiune privată de aprovizionare a ISS, cu nava sa Dragon, la sfârșitul lui mai. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users