Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...
 Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964
 

Biciclete de aluminiu vs. Biciclete de otel ?

- - - - -
  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#19
Arkouda

Arkouda

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,388
  • Înscris: 10.12.2011
Bicicleta de aluminiu cu frane pe disc si pedale cu clipsuri (atat franele cat si pedalele mai grele decat cele clasice in V, respectiv pedale de plastic) - 13,5 Kg

Bicicleta de otel, comparabila ca marime, cu pedale de plastic si frane V - 19,5 Kg.

In ciclism este o greutate serioasa. Mai bine cari doua sticle cu apa in rucsac decat greutatea cadrului.

#20
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Pai n-am zis ca ar fi de 3 ori mai greu un cadru de otel. Eu am un MTB mai vechi cu cadru CrMo si unul nou (ambele hard-tail). Asta nou avea pretul de peste 5000 lei deci ceva mid-level. Greutatea la bicicleta noua cu cadru de aluminiu si piese destul de bune zic eu este de aproximativ 12 kg. Cea veche cu cadru CrMo se invarte pe la 13-13.5. Diferenta este ca cea veche are furca fixa (pe care o estimez la un 1200g) iar cea noua are furca cu suspensie care are cam 1800g. Pe cea noua am frane pe disc iar pe cea veche frane V mai usoare, deci cumva se mai compenseaza din greutate. Asadar, nu e o regula ca o bicicleta de otel sa fie neaparat grea.

Acum depinde si ce oteluri comparam. Ca daca e sa comparam otelul ala ordinar de pe bicicletele de 500-600 lei cu un CrMo facut in zilele noastre e clar ca vorbim de doua lucruri diferite. La o bicicleta de 19-20 kg nu doar cadrul contribuie la greutate ci si restul componentelor care daca-s f ieftine sunt grele, neperformante, facute din materiale ieftine cum ar fi otelul.

#21
Carrman

Carrman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,107
  • Înscris: 06.08.2010

View Postwirespot, on 29th February 2012, 00:21, said:

Există și oțel inoxidabil. Alierea cu crom face asta. Este adevărat că și oțelul inoxidabil ruginește, dar numai la suprafață, lucru care poate fi corectat relativ ușor.

rugineste:
- inoxul martensitic?
- inoxul feritic?
- inoxul austenitic?
- inoxul austenitic cu molibden?
- inoxul inoxidabil?

#22
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

View PostArkouda, on 29th February 2012, 07:35, said:

Bicicleta de otel, comparabila ca marime, cu pedale de plastic si frane V - 19,5 Kg.

Mi se pare o greutate foarte mare pentru o bicicletă fără accesorii. Ambele mele biciclete de oraș sînt din oțel, cu furcă fixă. Una dintre ele (roți de 28") are 12,3kg fără niciun fel de accesorii. Cealaltă este un MTB ieftin convertit pentru oraș și are 17,5kg complet echipată, dar cel puțin 3,5kg sînt numai accesoriile (aripi, portbagaj de 750g, anvelope de 2.15" de 900g bucata, șa de 500g, pedale de 400g etc.)

Arkouda said:

In ciclism este o greutate serioasa. Mai bine cari doua sticle cu apa in rucsac decat greutatea cadrului.

Sugestia clasică pentru cei care se plîng de greutatea bicicletei este să scadă din propriul corp. Am observat că în multe cazuri au de unde.

@Carrman, nu există oțel 100% inoxidabil, deși li se spune așa.

Edited by wirespot, 29 February 2012 - 22:14.


#23
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011
@wirespot,greutatea ciclistului nu are absolut nici o legatura cu cea a bicicletei.Crezi ca un ciclist de 50 kg cu o bicicleta ordinara de 16 kg va merge mult mai repede si ai va fi superior unuia de 85 kg cu o bicla de 11 kg?S-o crezi tu.....
Referitor la cadrele de aluminiu,nu a pomenit nimeni de cine fabrica cadrul respectiv,producatorul.
Un cadru de Al al unui producator consacrat va fi mai rezistent decat al unuia mai.....Cele mai bune si solide cadre le face Trek,asta din cate am auzit.

#24
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Nu ştiu cu cine te cerţi şi de ce... ultimul post e mai vechi de un an şi oricum n-are legătură cu ce spui tu. :) Ziceam că mi se pare mult 20kg pentru o bicicletă, fie chiar şi din oţel şi complet echipată.

#25
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011
Nu ma cert cu nimeni,stiu...am vazut data ultimei postari,putea sa fie si mai veche.Dar mi-a sarit in ochi ce ai afirmat.
Bun,si daca e vorba de o bicla de 20 kg,crezi ca daca,citez:"vor scade din propriul corp" va merge mau usor bicicleta?

#26
Arkouda

Arkouda

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,388
  • Înscris: 10.12.2011

View Postmissionnad, on 20 aprilie 2013 - 20:12, said:

Cele mai bune si solide cadre le face Trek,asta din cate am auzit.

Dintre Trek si DHS, da.

Edited by Arkouda, 21 April 2013 - 07:13.


#27
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

View Postmissionnad, on 21 aprilie 2013 - 06:56, said:

Bun,si daca e vorba de o bicla de 20 kg,crezi ca daca,citez:"vor scade din propriul corp" va merge mau usor bicicleta?
Nu stiu, si nu despre asta era vorba, ci despre faptul ca uneori ne concentram pe bicicleta pentru reduceri de zeci de grame si uitam ca e posibil sa obtinem reduceri mai mari din propriul corp. Doi, sa nu pierdem din vedere subiectul topicului.

#28
Arkouda

Arkouda

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,388
  • Înscris: 10.12.2011
Bine, te rog redu din propriul corp in urmatoarele 30 de minute 4 kilograme. Ti-aduc un cutit?

Alte metode la fel de tampite de a avea o greutate redusa impreuna cu atelajul iti mai trec prin cap? Ar fi interesant sa le auzim. Poti sa iti tai o mana si sa iti pui o proteza de aluminiu de exemplu. Tot reducere din propriul corp este.

Edited by Arkouda, 21 April 2013 - 10:13.


#29
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011
Scuze de offtopic,dar ca sa mearga mai bine,mai usor bicicleta,aceasta trebuie sa fie cat mai usoara[de aia conteaza cateva sute de grame],NU corpul nostru,aici am vrut sa punctez.
Chiar daca obtinem reduceri mai mari din propriul corp este benefic pentru sanatatea noastra,ATAT,nicidecum pentru o mai buna eficienta a pedalatului.Nu are nici o legatura una cu alta.
PS:ies din discutie persoanele supraponderale,obezii...

#30
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Daca insistati pe subiectul asta faceti alt topic. Asta e despre otel si aluminiu.

#31
Arkouda

Arkouda

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,388
  • Înscris: 10.12.2011
Deci la tine e in regula sa lansezi idei proaste (nu le mai zic tampite sa nu se interpreteze ca atac la persoana) dar la noi nu e in regula sa le comentam, sau cum? Brusc ai devenit lup moralist care activeaza in litera regulamentului forumului.

#32
pg-soare

pg-soare

    Ciclist de mahala

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,533
  • Înscris: 14.09.2008
Eu cu o semicursiera de 13kg la 60kg intrecand lejer un baiat cu o cursiera de xxxx lei cu o greutate de vreo 8.5kg, cat mi-a zis el, acum vreun an.
Depinde si din ce dai jos de pe tine. Ca eu la 60 de kile daca mai dau din muschi (grasime nema) n-o sa mai pot merge la fel de eficient la aceeasi greutate a biclei. Daca unu cu 20% grasime da jos din ea, cred ca va merge mai usor.

Eu pana acum n-am intrat in febra gramelor jos. Nu cred ca renteaza pentru un amator ca mine.

#33
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
N-am lansat eu discutia asta despre "bicicleta usoara merge mai repede" ci voi. Putem s-o discutam, dar nu pe acest topic. Daca nu vreti sa faceti altul ok, dar eu nu vreau sa mai discut offtopic aici, si nici n-o sa va fac eu topic.

#34
Arkouda

Arkouda

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,388
  • Înscris: 10.12.2011
Acelasi ciclist pe o bicicleta cu un kilogram mai usoara, pe acelasi traseu, cu acelasi nivel de antrenament, scoate un timp mai bun.

Deci da, bicicleta mai usoara imbunatateste direct proportional performantele.

Bicicletele cu cadru de carbon si pantofii de ciclism cu talpa de carbon s-au inventat pentru acest motiv. Fiecare suta de grame conteaza in ciclismul de performanta.

Acum in ciclismul amator poate nu conteaza fiecare suta de grame, dar fiecare kilogram in plus conteaza.

#35
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Si in ciclismul amator conteaza greutatea bicicletei, mai ales cand greutatea ciclistului este sub dublul greutatii bicicletei (situatie intalnita preponderent la copii si adolescenti). In atare situatie, alegerea unui cadru de otel sau aluminiu este destul de dificila pentru ca un mtb de aluminiu este mult mai greu decat o cursiera de otel dar mai usor ca una de oras din orice este ea. Dupa ce ai ales categoria, intervine modul de utilizare si necesitatea de absortie de catre cadru a vibratiilor, stiut fiind faptul ca la acest capitol, otelul este campion.
Decizia e grea mai ales datorita faptului ca cele ieftine sunt din otel ordinar (teava de calorifer cum se mai spune pe unele forumuri dedicate) sau din aluminiu dar tot tot de slaba calitate.

Edited by MembruAnonim, 22 April 2013 - 08:31.


#36
zeneseu

zeneseu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 24.07.2008

View Postmissionnad, on 21 aprilie 2013 - 06:56, said:

Bun,si daca e vorba de o bicla de 20 kg,crezi ca daca,citez:"vor scade din propriul corp" va merge mau usor bicicleta?
Bicicleta nu va merge mai usor; vei avea tu o conditie fizica mai buna.


View Postwirespot, on 21 aprilie 2013 - 10:09, said:

...uneori ne concentram pe bicicleta pentru reduceri de zeci de grame si uitam ca e posibil sa obtinem reduceri mai mari din propriul corp.
De parca ar merge bicicleta singura daca e mai usoara....

View PostArkouda, on 21 aprilie 2013 - 10:10, said:

Bine, te rog redu din propriul corp in urmatoarele 30 de minute 4 kilograme. Ti-aduc un cutit?
Nu-ti iese gluma...

View PostArkouda, on 22 aprilie 2013 - 08:03, said:

Acelasi ciclist pe o bicicleta cu un kilogram mai usoara, pe acelasi traseu, cu acelasi nivel de antrenament, scoate un timp mai bun.
Testul asta il poti face doar in conditiii perfect identice, lucru greu de realizat.

View PostMembruAnonim, on 22 aprilie 2013 - 08:29, said:

In atare situatie, alegerea unui cadru de otel sau aluminiu este destul de dificila pentru ca un mtb de aluminiu este mult mai greu decat o cursiera de otel dar mai usor ca una de oras din orice este ea. Dupa ce ai ales categoria, intervine modul de utilizare si necesitatea de absortie de catre cadru a vibratiilor, stiut fiind faptul ca la acest capitol, otelul este campion.
Decizia e grea mai ales datorita faptului ca cele ieftine sunt din otel ordinar (teava de calorifer cum se mai spune pe unele forumuri dedicate) sau din aluminiu dar tot tot de slaba calitate.
Ai inceput oarecum sa pui punctul pe "i"
La alegerea unei biciclete, trebuiesc avuti in vedere mai multi factori: pretul e unul din ei; fiecare din noi avem un anumit buget alocat pentru achizitionarea unei biciclete. Apar si factorii enumerati de tine.
Un lucru e clar, o bicicleta ieftina are componente pe masura. Nu doar cadrul este hotarator. Conteaza mult calitatea componentelor. Degeaba ai cadru de aluminiu daca blocul pedalier este unul inferior, butucii rotilor sunt de asemenea de proasta calitate si asa mai departe.
O bicicleta de aluminiu de 500 euro merge mai bine si mai usor datorita componentelor de calitate in rimul rand si nu exclusiv datorita cadrului de aluminiu. Aceeasi bicicleta neintretinuta va ajunge sa mearga mai prost decat una de 500 lei intretinuta ca la carte.
Eu personal am o bicicleta din "teava de calorifer" cum le place unora sa spuna, si va asigur ca ar fi in stare sa traga umar la umar cu una de aluminiu. Pe mine m-a dus in 2 ani cu succes peste 4.000 km.
Din punctul meu de vedere, cel mai mare dezavantaj al cadrului clasic de otel Hi-Ten nu este greutatea ci limitarea posibilitatilor de upgrade.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate