Biciclete de aluminiu vs. Biciclete de otel ?
Last Updated: Nov 27 2017 23:53, Started by
Krisler12
, Feb 27 2012 16:42
·
0
#1
Posted 27 February 2012 - 16:42
Care e mai buna: o bicicleta de aluminiu (cadru + jante) sau una clasica de fier/otel(cadru + jante) ?
Cu una de aluminuu daca sari peste un damb sau daca te izbesti de ceva sau daca mergi cu ea prin padure/teren accidentat etc. nu se rupe/indoaie ? Care este mai sensibila la socuri: cea de otel sau cea de aluminu ? Daca e cea de otel atunci de ce naiba se fac biciclete de aluminiu si comparativ cu cele din otel sunt asa de scumpe ? Care e ideea cu ele ? Multumesc ! |
#3
Posted 27 February 2012 - 16:58
aluminiul este folosit la fuzelajul avioanelor, deci cred ca nu e destul de rezistent pentru o bicicleta.
|
#4
Posted 27 February 2012 - 17:06
doctorwho, on 27th February 2012, 16:58, said: aluminiul este folosit la fuzelajul avioanelor, deci cred ca nu e destul de rezistent pentru o bicicleta. Si da, se foloseste la fuselajul aviaonelor dar pentru ca e usor, nu pentru ca e rezistent. Ia o lingura de aluminu de-a bunicii si vezi cat de uor se indoaie. Edited by Krisler12, 27 February 2012 - 17:07. |
#5
Posted 27 February 2012 - 17:09
exista aluminiu si duraluminiu.
lingura e aluminiu simplu. oricum duraluminiul e mai slab decat otelul. bicicletele de aluminiu sunt ori pentru fente ca sunt usoare ori pentru plimbari simple, nimic hard. |
#6
Posted 27 February 2012 - 17:10
Lasa mai bula ca nu e aluminiu de ala.
La avioane se foloseste dur aluminiu si e alta poveste. Cadrul de aluminiu pe bicicleta e rezistent pentru ca are ranforsari gandite si are sudura dubla la imbinari. |
#7
Posted 27 February 2012 - 17:11
La avioane nu se foloseste aluminiu ca atare ci in aliaj. Se foloseste duraluminiu si va asigur ca e destul de dur.
|
#8
Posted 27 February 2012 - 17:17
Pentru cadrele de bicicleta, nu se foloseste doar aluminiu. Un cadru e facut din mai multe aliaje sub diferite forme de prelucrare, de exemplu: hidroformarea tuburile de aluminiu.
Aluminiu 6000 este un aliaj cu magneziu si siliciu, cel 7000 contine si zinc, toate au rezistenta mare si nu se rup atat de usor cum crezi. Eu am luat un crater pe o cursiera de mi s-au taiat camera si cauciucul. Formidabil, cadrul si janta nu sunt deformate. Avantajul aluminiului fata de cel al otelului este greutatea redusa si mai stim ca in timp el nu oxideaza. Ambele sunt rezistente si in plus,la cadrele din ziua de azi, pe langa geometria lui, conteaza in procentaj ridicat preluarea socurile si distribuirea lor uniform in cadru astfel incat sa nu cedeze, pe scurt, anihilarea lor. |
#9
Posted 27 February 2012 - 17:19
Deci care e mai buna: bicicleta de aluminu sau de otel ?
|
#10
Posted 27 February 2012 - 17:23
Clar bicicleta de aliaj de aluminiu. Poate la fel de rezistenta si mult mai usoara fata de una de otel.
|
|
#11
Posted 27 February 2012 - 17:47
ce repede au sarit unii sa spuna ca la avione se foloseste duraluminu. bine ca ati spus, eu ma gandeam ca e aluminiu din ala de gasesti in supermarket la folie.
ON: evident ca bicicleta din aluminiu e "mai buna". daca nu rezista nu se mai fabricau. Edited by doctorwho, 27 February 2012 - 17:48. |
#12
Posted 27 February 2012 - 18:14
Vreau doar sa spun ca pentru userii "normali" care isi cumpara o bicicleta echipata si nu dau n mii de euro pe ea in general nu prea poti sa alegi asa mult. In functie de tipul pe care il preferi, dimensiuni, echipare, pret, greutate, etc o sa ai un short-list de numai citeva biciclete rezonabile pentru ce vrei si ce vrei sa platesti. Si in final te decizi pe "intreg" si concret, poate aia de aliaj nu e nici macar mult mai usoara, etc.
|
#13
Posted 27 February 2012 - 22:51
http://www.spokesman...s-1-the-basics/
http://www.spokesman...-steel-is-real/ http://www.spokesman...sts-3-aluminum/ http://www.spokesman...sts-4-titanium/ http://www.spokesman...5-carbon-fiber/ http://www.spokesman...otic-materials/ http://www.spokesman...-final-chapter/ Edited by wirespot, 27 February 2012 - 22:52. |
#14
Posted 28 February 2012 - 00:01
Am uitat să menționez că seria de articole de mai sus e veche de aproape 20 de ani deci pe alocuri e depășită, dar nu s-a petrecut nicio răsturnare spectaculoasă în toți anii ăștia. Ca mic curs introductiv cred că rămîne excelentă.
|
#15
Posted 28 February 2012 - 07:42
Densitate aluminiu: 2500Kg/m3
Densitate otel: 7800kg/m3 |
|
#16
Posted 28 February 2012 - 09:41
Aluminiul nu este "de fenta" si face cu succes fata la orice vreti voi "hard" in domeniul bicicletelor. Uitati-va putin la materialul din care sunt facute bicicletele de downhill, freeride, all-mountain si alte discipline cat se poate de HARD. Bicicletele (alea adevarate, nu alea cu 500 lei care au 25-30 kg) sunt facute in ziua de azi din aliaje de aluminiu sau din carbon. Sunt si unele rare facute din titan, dar e alta discutie asta.
Aluminiul este usor si suficient de rezistent pentru a putea face un cadru de bicicleta performant, care sa reziste cativa ani buni la utilizare in conditii de mers pe munte, sarit bolovani, coborat scari si ce mai vreti voi. Otelul are doua probleme: este mult mai greu decat aluminiul si rugineste. Doar bicicletele foarte ieftine mai sunt facute din otel (zic de astea in masa). Exista inca si raritati facute din otel CrMo (crom-molibden) care sunt alta mancare de peste. Pe scurt, majoritatea bicicletelor de tip mountain-bike sunt facute din aluminiu in ziua de azi. Exista (mai scumpe) facute din fibra de carbon sau din titan. Cele de sosea sunt facute din aluminiu (alea mai ieftine) sau din fibra de carbon (alea mai scumpe). Concluzia: ia o bicicleta cu cadru de aluminiu si e totul ok. |
#17
Posted 28 February 2012 - 22:47
Să nu crezi că se descentrează așa de ușor roțile de aluminiu sau că se fisurează cadrul la primul dâmb sau prima săritură.
Cadrele din aluminiu au 2 avantaje mari: sunt solide, sunt ușoare și un al 3-lea avantaj: nu ruginesc. Edited by Nk11, 28 February 2012 - 22:49. |
#18
Posted 29 February 2012 - 00:21
adipelcz, on 28th February 2012, 09:41, said: Otelul are doua probleme: este mult mai greu decat aluminiul si rugineste. Diferența de greutate între un cadru de oțel și unul de aluminiu nu e atît de mare precum te lasă să crezi densitatea, în niciun caz 1:3. Există multe criterii care trebuie îndeplinite și un cadru de aluminiu are pereți mai groși decît unul de oțel, ceea ce apropie greutățile. Există și oțel inoxidabil. Alierea cu crom face asta. Este adevărat că și oțelul inoxidabil ruginește, dar numai la suprafață, lucru care poate fi corectat relativ ușor. Pe de altă parte, oțelul este mai elastic. Pentru anumite tipuri de ciclism care prețuiesc confortul (XC pe trasee lungi, touring) e preferabil să faci rost de ceva din oțel. Și o altă caracteristică foarte utilă: cînd un cadru din oțel cedează o face treptat, își anunță din timp intenția cu fisuri și poate fi reparat relativ simplu de un sudor. Cadrele de aluminiu afli că au de gînd să cedeze după ce s-au rupt complet și sudura în aluminiu nu mai e la fel de simplă. În rest, de acord cu ce-ai spus. Producătorii au ales aluminiul ca noul material "ideal" și devine destul de greu să găsești cadre din CrMo. Dar le oferă în continuare producătorii care se respectă, în special în domeniile de mai sus. N-aș zice că sînt chiar rarități, cam orice producător serios are și modele din oțel în ofertă. Și sînt producători precum Surly care lucrează exclusiv cu CrMo. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users