Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
schimbarea treptelor de viteza
Last Updated: Jul 05 2018 23:54, Started by
anthar
, Feb 09 2012 10:22
·
0
#19
Posted 09 February 2012 - 16:57
Hm...la inceput am citit cu atentie, apoi m-a bufnit rasul, apoi plansul si la final am ramas confuz.
Stati mah, ce il zoriti asa? sa radem si noi un peu... Deci, omul vrea sa mearga numai cu a 2 a la 90 ca sa fie, vorba lui, turatie mare, si voi nu il lasati? lasa' bre ca ii taie benzina daca se aventureaza prea tare spre liniuta rosie. In functie de masina, model, ulei folost, greutatea transportata, daca iti propui sa mergi cum vrei tu, poti sa "dai pe ulei" un motor in ... poate 20 000 km poti, si e recomandat, ca din cand in cand sa ii dai cate o forja. Da' ce stim noi, suntem bosorogi...traieste omu' dupa deviza "live fast, die young"... ce va tot bagati voi? Edited by xtremdriving, 09 February 2012 - 16:57. |
#20
Posted 09 February 2012 - 17:19
cum ai ajuns la concluzia ca 6000 rpm= frecventa de 100 Hz?
|
#21
Posted 09 February 2012 - 19:11
Folosind algebra si fizica din scoala generala (cred).
rpm = rotatii pe minut 6000 rpm = 6000 rotatii pe minut = 6000 / 60 rotatii pe secunda = 100 rotatii pe secunda = 100 Hz Ce ti se pare neobisnuit, ca am spus Hz sau valoarea aia de 100 parea exagerata? Edited by valitudor, 09 February 2012 - 19:14. |
#22
Posted 09 February 2012 - 20:10
6000 rpm înseamnă că fiecare piston execută 12000 de curse pe minut. 200 pe secundă.
Numai componentele care execută mișcări alternative sunt solicitate direct de creșterea vitezei. Pistoanele, bielele, supapele, arcurile de revenire, tacheții sau culbutorii. Cele mai solicitate sunt pistoanele și bielele pentru că ating vitezele cele mai mari. Cu o cursă de 85 mm pistoanele ating o viteză 61.2 Km/h la 6000 rpm. |
#23
Posted 09 February 2012 - 21:03
anthar, on 9th February 2012, 10:22, said: cand acceleram si motorul depaseste o anume turatie este cazul sa intru intr-o treapta superioara de viteza altfel motorul va suferii deteriorari.Adica nu pot accelera la maxim si sa merg cu a 2- a . Viteza de 90 km la ora nu e o lege , depinde de motor , cel mai important e regula mijlocului de cadran al ceasurilor , daca o respecti cit de cit motorul nu va avea de suferit - numai vezi ca regula asta e pentru condus mai de pensionari , dar na , nu forjezi motorul. Nu uita : sufletul motorului e uleiul bun schimbat la timp ! red line placut |
#24
Posted 13 February 2012 - 15:57
anthar, on 9th February 2012, 15:45, said: OK , va multumesc ptr raspunsuri ! Pe instructor nu pot sa-l intreb prea multe ca se streseaza , e oricum sictirit de meserie si deabia asteapta sa scape de corvoada . In manualele de specialitate am gasit rolul cutiei de viteze : - modificarea momentului dintre axul motorului si rotile motrice adica la plecarea de pe loc inertia mare a masinii se va opune motorului care va avea nevoie de un cuplu mare de pornire - ptr ca motorul este acelasi se face un raport de transformare cu ajutorul pinioanelor si in defavoarea vitezei se obtine putere. Mai incolo nu spune nimic de turarea motorului asa ca am ajuns sa cred ca turarea motorului e un fel de sperietoare fara rost.Dar daca 3 oameni iti spun ca esti obosit atunci te duci si te culci ! Poate ca unele intrebari de pe forum sunt stupide dar cum altfel poti sa inveti.Plus ca nici unul dintre voi nu e atotstiutor - cati dintre cei de aici pot face conversia intre Joule si CP fara sa caute pe google sau stiu diferenta dintre masa si greutate. Nu te mai stresa cu manuale si teorii complexe, ai să vezi că in timp vitezele le schimbi "după ureche" și după ce mai capeți ceva experiență le schimbi instinctiv, chit că urlă muzica la maxim și n-auzi motorul... |
#25
Posted 13 February 2012 - 21:20
toti recomanda ca viteza sa fie schimbata undeva la 2.500-3.000 ture la motoarele pe benzina... insa este important de stiu ca de ex iarna acuma nu te urci in masina pleci de pe loc si schimbi vitezele la peste 2.500 rpm cu motorul rece sau sa ramai impotmolit si sa-l turezi in draci ca sa iesi ca atunci il faci flenduri
|
#26
Posted 15 February 2012 - 00:56
SonyAD, on 9th February 2012, 20:10, said: Cu o cursă de 85 mm pistoanele ating o viteză 61.2 Km/h la 6000 rpm. Datorita chestiei asteia un motor mic, cu cursa mica a pistoanelor, rezista mai bine la turatii mari. Pe langa inertia mai mica, si viteza atinsa de piston e mai mica. |
#27
Posted 15 February 2012 - 03:25
Da. Și toate accelerările și decelerările alea de florile mărului se fac cu consum de energie, care crește la pătrat cu dublarea turației. Pierderi inerțiale.
|
#28
Posted 16 February 2012 - 13:11
|
#29
Posted 18 February 2012 - 00:07
Cunosc femei care habar nu au ce inseamna cuplu si putere maxima, regim optim de functionare, rapoarte cutie de viteza si orice altceva legat de masina dar conduc excelent, schimba treptele corect si dau clasa la multi barbati cu capul plin de teorii. Cred ca totul tine de ,,simtirea'' masinii.
Edited by TLGTLC, 18 February 2012 - 00:07. |
#30
Posted 18 February 2012 - 18:50
Motor DW10TD.
Cursă piston: 88 mm. Lungime bielă: 145 mm. La turația de 4500 rpm. [ http://i1234.photobucket.com/albums/ff405/maersklandro/dw10.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Accelerație/decelerație maximă în urcare spre/coborâre dinspre PMS: 12,7359 Km/s/s (1298,7 g). Accelerație/decelerație maximă în coborâre spre/urcare dinspre PMI: 6,9124 Km/s/s (704,8 g). Viteză maximă în cilindru: 78,0292 Km/h la ~74,38° respectiv ~285,61° rotație vilbrochen. Edited by SonyAD, 18 February 2012 - 18:52. |
#31
Posted 19 February 2012 - 14:06
Lasati-l ma in pace, ce stiti voi, ce stie instructoru ala plictisit care vrea doar sa-i ia banii, el stie mai bine cum se conduce masina.
@anthar, uite asa ce conduce o masina [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/a4lEXhx9mL0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] dar nu e nevoie sa schimbi vitezele, poti sa mergi cu viteza 1 pana o ia dracu. Lasand gluma, Puterea nu e mai mica sau mai mare, la aceiasi turatie ai ACEIASI putere cu aceiasi cantitare de aer, combustibil, avans, etc. Puterea de fapt este un produs intre momentul fortei si turatia (Bine, de fapt este raportul intre lucrul mecanic efectuat si timp, iar timpul se poate deduce din turatie). Ce se modifica in functie de viteza in care te aflii la aceiasi turatie este CUPLUL LA ROATA (asta datorita angrenajelor din cutie care modifica turatia arborelui secundar fata de cel primar). Nu are nici o legatura inertia cu schimbatul vitezelor |
#32
Posted 19 February 2012 - 14:22
SonyAD, on 9th February 2012, 19:10, said: 6000 rpm înseamnă că fiecare piston execută 12000 de curse pe minut. 200 pe secundă. Numai componentele care execută mi?cări alternative sunt solicitate direct de cre?terea vitezei. Pistoanele, bielele, supapele, arcurile de revenire, tache?ii sau culbutorii. Cele mai solicitate sunt pistoanele ?i bielele pentru că ating vitezele cele mai mari. Cu o cursă de 85 mm pistoanele ating o viteză 61.2 Km/h la 6000 rpm. Motoarele turbo 1.4 cu cuplu de maxim 200Nm cuprins intre turatiile 1500 - 4000rpm Motoarele 1.4 aspirate cu cuplu maxim 125 Nm la turatie maxima 6000 rpm ? Pe un traseu de 200 de kilometrii sunt obligat sa depasesc de vreo 10 ori niste masini cu rpm-ul la 6000, dar in rest merg cu pilot automat...turata la 2300 rpm. Edited by CorneliuRos, 19 February 2012 - 14:25. |
#33
Posted 20 February 2012 - 10:38
|
#34
Posted 20 February 2012 - 11:35
#35
Posted 20 February 2012 - 13:21
#36
Posted 20 February 2012 - 13:27
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users