Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
In ce situatii cereti o a doua op...

DigiMobil - IP public?

Glet de finisaj peste chit acrili...

La multi ani @Passenger001!
 La multi ani @barbosa1bis!

La multi ani @MikeSpike!

Cum curat gletul de pe perete

Soluție incalzire apartament...
 Culori fire la boxele de jogger

Autorizatie Birou Acte Auto

Parbriz defect

Ajutor cercetare lucrare de diser...
 M-am culcat cu un tip și apo...

Facultate din Bucuresti posibil o...

Eroare steering

Recomandare service pentru repara...
 

sfat ingrijire bicicleta

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
StaVAraSH

StaVAraSH

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 654
  • Înscris: 01.05.2005
salut, asi dori sa.mi da.ti urmatoarele sfaturi la o bicicleta dhs de 26'' segment low pt o intretinere cat mai buna.
1. Cu ce sa ung lantul, pinioanele , angrenajul? La cat timp? Le.am uns cu ulei de motor, pana acuma ungeam cu wd40, dar nu mi se pare prea bun.
2.In timp, de la vreme, gropi, greutate, incepe sa mai scartaie, trebuie sa ung in zonele respective? Wd40 e bun?
3. Nu e bine sa merg prin ploaie cu ea? Daca o las afara in frig sau caldura, la fel ii dauneaza nu?
4. Cand iau o groapa e bine sa ma ridic ca sa nu apas pe janta si sa se indoaie? In cazul asta nu pun presiune pe monobloc si se strica?
In general ce sfaturi imi dati pt a prelungi viata unei biciclete?

#2
Campers

Campers

    Just ..tired of this shit ..

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,409
  • Înscris: 24.04.2006
cati bani dai pe intretinere , mai bine schimbi bicicleta la 3-4 ani

#3
Edwin6000

Edwin6000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,686
  • Înscris: 26.02.2011
Nu ar avea ce sa afecteze daca stai pe ea cand dai in gropi ... Daca ar afecta,atunci se s-ar face cei care au bmx-uri ?
Acum depinde si de calitatea bicicletei ... la ce pret ai cumparat-o si cand?

#4
eug3n92

eug3n92

    Mechanical Engineer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,376
  • Înscris: 28.09.2009
@StaVAraSH
1. Eu ung lantul cu vaselina. Tine mai mult decat uleiul.
2. Scartaie tocmai ca nu au ungere. Normal ca trebuie unse.
3. Daca mergi prin ploaie singurul lucru care nu face bine este apa de la care mai rugineste una alta.
4. Eu de obicei ma ridic putin la gropi ca sa mai atenuez din greutatea de pe spate.

Sfaturi: Daca bicicleta nu ii facuta pentru sarituri, atunci sa nu sari cu ea.
Mergi cat mai omeneste posibil. :)

Edited by eug3n92, 22 January 2012 - 20:16.


#5
StaVAraSH

StaVAraSH

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 654
  • Înscris: 01.05.2005
am cumparato in iunie am dat 300 ron pe ea, de atunci merg zilnic cu ea, am mers peste 1000km. In timp am mai bagat bani in ea: schimbat scimbatoarele de viteza plus cel de foi cu shimano, manete shimano, monobloc shimano.

#6
gozmyn

gozmyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,642
  • Înscris: 17.03.2009

 eug3n92, on 22nd January 2012, 20:15, said:

@StaVAraSH
1. Eu ung lantul cu vaselina. Tine mai mult decat uleiul.


Si dupa ce aduna tone de praf si se intareste o mai dai jos cu scobitoarea. Recomandat e uleiul.

#7
medelin992

medelin992

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,487
  • Înscris: 16.06.2010
Ce faceam eu bicicletei :una bucata seringa cu ac,o umpleam cu ulei ars si incepeam sa bag peste tot,in general pe la axul spate,axul ghidonului ,axul fata si cel de la pedale,sa numai zic de lant.Pe ea nu aveam rulmenti ci bile,la un moment dat am observat ca nu prea ii pria uleiul asa ca am inceput sa ii bag vaselina,operatia asta nu o faceam foarte des.Banuies ca tu ai rulmenti capsati asa ca nu vad cum i-ai unge pt ca au vaselina lor.Bicicleta mea era un pegas, un fel de semicursiera,fara suspensii si alte chestii .Ca si protectie impotriva apei poti trata bicicleta cu o ceara ieftina auto,nu se va mai lipi apa de ea atunci .Bafta!

#8
buha

buha

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 898
  • Înscris: 02.06.2006
Pentru a lubrefia lantul eu am folosit acest ulei care costa circa 20 de lei. Eu merg cu bicicleta pe vreme "uscata" si off road iar lantul nu aduna prea mult praf.

Nu mai folosi WD40.

#9
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

StaVAraSH said:

1. Cu ce sa ung lantul, pinioanele , angrenajul? La cat timp? Le.am uns cu ulei de motor, pana acuma ungeam cu wd40, dar nu mi se pare prea bun.

WD40 este diluant și degresant, nu lubrifiant.

Și nu se ung pinioanele și angrenajul, doar lanțul.

Întreabă la magazin de un lanț potrivit pentru bicicleta ta (ca lungime) și care are za "Quick Link", ar trebui să fie ~30 de lei. Acea za se poate desface cu șurubelnița și conecta la loc cu patentul, spre deosebire de zalele normale care au nevoie de o unealtă specială. Așa vei putea scoate și pune la loc lanțul foarte simplu.

Lanțul se curăță cel mai simplu în felul următor. Îl scoți. Îl bagi într-o sticlă de plastic (preferabil una cu gura mai largă, ca alea de Lipton sau Nestea) cu niște benzină sau alt diluant. Îl agiți bine și-l lași acolo un pic. Îl scoți, îl ștergi cît mai bine ca să se ducă toate murdăriile și nisipul, repeți spălarea dacă trebuie. Cînd e curat îl lași să se usuce. Atenție mare la sursele de foc, țigări etc. în timp ce lucrezi cu benzină! Îl montezi la loc pe bicicletă. Iei un lubrifiant special de lanț (Finish Line se găsesc peste tot) și aplici pe interiorul lanțului (jos) în timp ce dai la pedală (evident, trebuie să țină cineva roata ridicată. 1-2 ture complete de lanț sînt suficiente. Asta-i tot.

StaVAraSH said:

2.In timp, de la vreme, gropi, greutate, incepe sa mai scartaie, trebuie sa ung in zonele respective? Wd40 e bun?

Nu trebuie uns nimic și în special nu cu WD40. Cu WD40 se ung doar șuruburile cînd sînt înțepenite de la rugină.

O bicicletă în stare normală nu trebuie să scîrțîie și în general nu face niciun zgomot decît ticăitul casetei pinioanelor cînd te miști fără să pedalezi, sau zgomotul anvelopelor pe asfalt. Cel mai des începe să "ciripească" lanțul cînd e murdar și neuns, care se rezolvă ca mai sus. Dacă scîrțîie altceva înseamnă că ai o problemă, trebuie identificată și corectată. Deseori e vorba de butucii roților, care trebuie desfăcuți, curățați, realiniați de un mecanic (dacă nu s-au ros iremediabil). Dar pot fi și alte probleme. Mergi cu ea la un magazin serios, întreabă pe ciclism.ro ce mecanici buni sînt în Iași.

StaVAraSH said:

3. Nu e bine sa merg prin ploaie cu ea? Daca o las afara in frig sau caldura, la fel ii dauneaza nu?

Poți să mergi prin ploaie, doar șterge apa cu o cîrpă după aceea și asta-i tot. Poți s-o și lași în ploaie cîteva ore, nu-i un capăt de țară. Rugina apare doar după ce o lași mult timp în umezeală.

Dacă o ții afară, 90% dintre probleme se rezolvă cu o prelată. Există huse de biciclete/motorete de 20 de lei la orice hipermarket sau magazin de biciclete.

Singura problemă cu ținutul afară cînd e frig e că se formează condens pe cadru din cauza diferenței de temperatură dintre interiorul și exteriorul tuburilor. Condens care se scurge și acumulează. De asta se recomandă să lași deschis în partea de jos a prelatei ca să se scurgă, și să legi niște cîrpe în anumite locuri ca să absoarbă umezeala. Cele mai vulnerabile sînt tija șa, și tija de ghidon la locul unde intră în cadru. Dacă lanțul e bine întreținut și uns periodic nu ar trebui să fie suceptibil la rugină, nici el nici angrenajul și pinioanele, dar poți pune cîrpe și pe ele și pe butucii roților dacă vrei.

Asta dacă ții bicicleta mult timp fără s-o folosești. Dacă o folosești zilnic e suficientă prelata și s-o ștergi cu o cîrpă o dată pe zi.

StaVAraSH said:

4. Cand iau o groapa e bine sa ma ridic ca sa nu apas pe janta si sa se indoaie? In cazul asta nu pun presiune pe monobloc si se strica?

Monoblocul n-are nimic, e una dintre cele mai rezistente piese ale bicicletei.

Janta n-ar trebui să se îndoaie decît dacă intri cu viteză foarte mare direct într-o bordură înaltă sau într-un șanț adînc. Dacă se îndoaie la dat într-o groapă mică atunci nu e o jantă normală.

Cea mai des întîlnită problemă la impactul roților nu e janta ci camera, care e prinsă între sol și jantă cînd se pliază anvelopa și e ciupită în două puncte care apoi arată ca o mușcătură de șarpe, de unde și numele "snakebite". Asta se previne cu anvelope cît mai late (și camere potrivite pentru ele). Depinde de cadru/furcă ce anvelope încap pe ele, vezi aici.

Dacă nu ai suspensie la șa (șa cu arcuri sau arc pe tija de la șa) atunci ajută să te ridici în pedale, practic îți folosești picioarele ca amortizor. La fel, ajută să te ridici cînd urci sau cobori o bordură, acolo se și practică trecerea greutății de pe o roată pe alta: la urcare, după ce ridici roata te sprijini pe față ca să scadă impactul pe roata spate cînd trece de bordură; la coborîre ții greutatea un pic pe spate cînd cobori roata față și un pic pe față cînd coboară roata spate.

StaVAraSH said:

In general ce sfaturi imi dati pt a prelungi viata unei biciclete?

Trebuie întreținută. Chestii simple, precum ștersul zilnic cu cîrpa și curățatul periodic al lanțului (măcar o dată pe lună), ajută foarte mult. Și mers la mecanic cînd auzi zgomote suspecte sau ceva nu e în regulă. Sînt probleme care lăsate să se manifeste deteriorează piesele și le afectează și pe altele. O bicicletă întreținută poate funcționa ok zeci de ani cu cheltuieli mici ocazionale.

Bine, ajută și ca piesele să nu fie chiar cel mai low-end posibil, probabil te-ai convins și singur dacă zici că ai schimbat cîte ceva.

Edited by wirespot, 23 January 2012 - 12:57.


#10
StaVAraSH

StaVAraSH

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 654
  • Înscris: 01.05.2005

 buha, on 23rd January 2012, 05:18, said:

Pentru a lubrefia lantul eu am folosit acest ulei care costa circa 20 de lei. Eu merg cu bicicleta pe vreme "uscata" si off road iar lantul nu aduna prea mult praf.

Nu mai folosi WD40.
unde gasesc de cumparat acest ulei?

#11
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Găsești la orice magazin de biciclete, cere ulei de lanț de ~20 de lei și ți se va da. Nu trebuie să fie neapărat marca Finish Line.

Edited by wirespot, 29 January 2012 - 21:33.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate