Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Benzină scumpă vs benzină ieftină
#37
Posted 10 January 2012 - 00:14
"98" e generic pt cele care nu-s 95. nu-mi vine sa cred ce grea e comunicarea pe forum.
o intrebare buna ar fi care din cele de 98("98" ) de la noi e mai buna. |
#38
Posted 10 January 2012 - 00:32
Of of... v-am sugerat sa intelegeti ca cifra octanica nu are NIMIC cu puterea, este doar amestecul antidetonant (cunoscut ca aditivi) care face ca arderea sa se produca mai lent si mai controlat, o benzina fara antidetonant si fara plumb ( plumb care avea guess what acelasi rol) aproape explodeaza la aprindere sau autodetoneaza la anumite presiuni, nu face preaprinderea si arderea normala necesara in cilindru. Motoarele 98 sunt calculate pentru o ardere mai controlata, pui benzina naspa si o cauti cu lumanarea, motoarele 95 sunt proiectate pentru 95 si daca pui 98 nu rezolvi absolut nimic, e acelasi lucru dar la bani e in plus.
http://www.carbibles..._bible_pg3.html "It's a common misconception amongst car enthusiasts that higher octane = more power. This is simply not true. The myth arose because of sportier vehicles requiring higher octane fuels. Without understanding why, a certain section of the car subculture decided that this was because higher octane petrol meant higher power. The reality of the situation is a little different. Power is limited by the maximum amount of fuel-air mixture that can be jammed into the combustion chamber." Singurele diferente de putere exceptand pe cele din impresii si placebo sunt realizate din cauza calitatii benzinei in sine adica a densitatii energetice care evident nu e aceeasi la nici o benzina si poate varia pana si cu cisterna/sarja de rafinarie la acelasi producator. Unele benzine pot avea o densitate mai mare. Edited by andreic, 10 January 2012 - 00:32. |
#39
Posted 10 January 2012 - 00:43
crz, on 10th January 2012, 00:01, said: La cat de dese sunt benzinariile mari, nu vad cum ar putea ajunge un om normal sa fie nevoit sa puna benzina de la benzinarii obscure... |
#40
Posted 10 January 2012 - 01:22
andreic, on 9th January 2012, 23:32, said: Of of... v-am sugerat sa intelegeti ca cifra octanica nu are NIMIC cu puterea, este doar amestecul antidetonant (cunoscut ca aditivi) care face ca arderea sa se produca mai lent si mai controlat, o benzina fara antidetonant si fara plumb ( plumb care avea guess what acelasi rol) aproape explodeaza la aprindere sau autodetoneaza la anumite presiuni, nu face preaprinderea si arderea normala necesara in cilindru. Motoarele 98 sunt calculate pentru o ardere mai controlata, pui benzina naspa si o cauti cu lumanarea, motoarele 95 sunt proiectate pentru 95 si daca pui 98 nu rezolvi absolut nimic, e acelasi lucru dar la bani e in plus. http://www.carbibles..._bible_pg3.html "It's a common misconception amongst car enthusiasts that higher octane = more power. This is simply not true. The myth arose because of sportier vehicles requiring higher octane fuels. Without understanding why, a certain section of the car subculture decided that this was because higher octane petrol meant higher power. The reality of the situation is a little different. Power is limited by the maximum amount of fuel-air mixture that can be jammed into the combustion chamber." Singurele diferente de putere exceptand pe cele din impresii si placebo sunt realizate din cauza calitatii benzinei in sine adica a densitatii energetice care evident nu e aceeasi la nici o benzina si poate varia pana si cu cisterna/sarja de rafinarie la acelasi producator. Unele benzine pot avea o densitate mai mare. Ce zici tu e valabil la masinile vechi cu avans ("timing") fix. La astea mai noi, exista senzori de detonatie (un fel de microfoane pe fiecare banc de cilindri). Atata timp cat nu exista detonatii ECU-ul se joaca cu avansul pana la o limita "safe" (care e variabila si bazata pe feedback-ul din senzorii de detonatii => depinde de cifra octanica). Nu-mi spune ca daca avansul se modifica cu cateva grade nu creste/scade puterea. ( joaca-te cu delcoul la o dacie 1310 si iti raspunzi singur la intrebare ) La masinile aspirate pe benzina (unde evident nu poti sa maresti presiunea in turbina si sa-i dai mai multa benzina) , o harta de tuning se bazeaza foarte mult pe avansul asta. De aceea se si recomanda aproape obligatoriu benzina de +98 la motoarele astea resoftate. |
#41
Posted 10 January 2012 - 01:26
andreic, on 10th January 2012, 00:32, said: Of of... v-am sugerat sa intelegeti Cine isi cunoaste masina simte imediat avansul iar asta chiar e influentat de CO. Eu stau cu 8 bujii in masina si 4 in motor, alea din fabrica, ca nu-mi place cum merge cu bujii noi desi cu Denso consuma cu pana la 1 litru mai putin iar cu originale de schimb (facute de Bosch) cu juma de litru si tu imi zici ca nu simt daca e benzina de 95 sau 98, Petrom, Rompetrol sau Luk? Cel putin Rompetrol o recunosc de la prima cheie. Daca e Petrom sau Luk doar de la 2500 de ture in sus. Compresia e 11. |
#42
Posted 10 January 2012 - 04:05
undercoverbrother, on 10th January 2012, 01:26, said: Cel putin Rompetrol o recunosc de la prima cheie. Daca e Petrom sau Luk doar de la 2500 de ture in sus. Compresia e 11. N62B44, on 10th January 2012, 01:22, said: Ce zici tu e valabil la masinile vechi cu avans ("timing") fix. La astea mai noi, exista senzori de detonatie (un fel de microfoane pe fiecare banc de cilindri). Treaba asta cu mici ajustari de avans sunt pentru a rectivica micile difernete intre motoare si pentru a compensa altitudinea, atunci cand urci la 2000m din cauza oxigenului mai putin dens amestecul echivaleaza cu o octanica mai slaba si implicit te apropii de marginea detonmarii, electronica compenseaza asta dar nu obtine putere mai mare in lispa oxigenului, char ii scade putin puterea dar merge safe... Edited by andreic, 10 January 2012 - 04:20. |
#43
Posted 10 January 2012 - 09:58
si daca la benzina de 98 trebuie sa fii mai atent cu ambreiajul la plecarea de pe loc ca sa nu pleci cu scart sustinut cum se traduce?
piciorul stang sufera de placebo si actioneaza diferit ambreiajul cand stie ca e de 98 in rezervor? sau cum explici altfel? Edited by vitamin, 10 January 2012 - 09:59. |
#44
Posted 10 January 2012 - 10:24
Quote Recomandări privind cifra octanică O benzină cu CO mai mare permite realizarea unor rapoarte de comprimare mai mari, deci motoare cu randament indicat mai mare și, la aceeași cilindree, cu puteri mai mari. La un motor cu raport de comprimare dat, folosirea unei benzine cu CO mai mică decât cea prevăzută prin proiect deformează diagrama indicată, micșorând randamentul indicat, și determină apariția detonației, distrugând motorul. Folosirea unei benzine cu CO mai mare decât cea prevăzută prin proiect deformează și ea diagrama indicată, micșorând de asemenea randamentul indicat, ducând la o risipă inutilă. Cifra octanică nu este legată de cantitatea de căldură degajată prin ardere, adică de puterea calorifică a combustibilului, deci o benzină cu o CO mai mare nu e „mai bună” în acest sens. http://ro.wikipedia....ifrÄ_octanicÄ Ce recomanda producatorul, benzina aia se pune! Edited by andreidnc, 10 January 2012 - 10:25. |
#45
Posted 10 January 2012 - 11:14
momentul optim al aprinderii garanteaza o folosire mai eficienta e energiei disipate prin ardere si de aici vine o putere mai mare, pe langa un randament mai bun al motorului.
asta face si un chiptuner la un motor pe benzina fara turbo: micsoreaza tolerantele producatorului in ce priveste momentul aprinderii si de aici intervine ca avantaj calitatea carburantului folosit. din chestia asta iti scoate (dincolo de aprinderea electronica si reglajul uzinei) pana la vreo 10% in plus. vorbesc de aia care au un stand pentru masurarea puterii si iti fac un protocol inainte-dupa. |
#46
Posted 10 January 2012 - 12:07
vitamin, on 10th January 2012, 09:58, said: si daca la benzina de 98 trebuie sa fii mai atent cu ambreiajul la plecarea de pe loc ca sa nu pleci cu scart sustinut cum se traduce? andreidnc, on 10th January 2012, 10:24, said: http://ro.wikipedia....ifrÄ_octanicÄ Ce recomanda producatorul, benzina aia se pune! Edited by andreic, 10 January 2012 - 12:08. |
|
#47
Posted 10 January 2012 - 19:21
nu doar la rece, ci si pe urma, la orice intersectie. si se simte cuplul bun si pe urma, in turatii, mai ales intre 2000-3000 are un cuplu care nu ar trebui sa-l aiba. trage la 2000 cum trage la 3500 cu cea de 95, cam asa simt diferenta.
in fine, eu ma duc la psihiatru daca la masina mea e placebo, sunt prea sigur ca nu mi se pare. |
#48
Posted 27 May 2015 - 20:34
Ti se pare. E placebo. In masinile ordinare, adica care nu se cheama Ferrarri, Porsche, Lambo si asa mai departe benzina de 98 inseamna bani aruncati pe apa simbetei. DA' traiti voi in continuare cu placebo al vostru....daca credeti ca in masinile cu motoare obisnuite, adica care nu au motoare de performanta chiar se simte vreo diferenta intre 98 si 95. Eu am bagat o singura data de 98 si aia din greseala...nu mai stiu de ce....am incercat primul pistol verde (cel de 95) si n-a curs nimic si apoi am pus mina si pe al doilea fara sa imi dau seama ca e de 98. M-am dezmeticit la casa cind am vazut pretul. In afara de faptul ca parca motorul a mers intr-adevar mai linistit. Mai putin zgomot si mai putine trepidatii, in rest nici o diferenta. Putere in plus? De unde naiba le scoateti? Aceeasi masina nu tragea nici mai tare nici mai slab. Hotarit lucru este placebo!
|
#50
Posted 01 June 2015 - 15:55
Daca vreti o benzina buna mergeti la unguri (la noi nu cred sa mai fie) si bagati Shell V Power Nitro +
Doar sa fii baiat simtit si nu nesimtit si simti diferenta de la un Petrom/OMV chiar si la o trotineta (la mine Logan 1.4). In turatii mici raspunde clar mai bine la acc. Plecare de pe loc masurat cu gps-ul pe un traseu unde indiferent de vreme prindeam 148-150/h, cu V Power + am avut 152-154/h. Normal ca nu se aplica regula idioata " nu simt in scaun" ca n-ai ce sa simti (poate daca tragi o basina simti o vibratie) dar pe masurate e iesit sila un motor slab ca poate da mai mult decat cu benzina normala (care la noi nu trece de co90). La motoare puternice diferenta e mai mare, logic. Edited by Octavian___, 01 June 2015 - 15:56. |
#51
Posted 01 June 2015 - 18:50
zmeulcelrau, on 27 mai 2015 - 20:34, said:
Ti se pare. [...]....daca credeti ca in masinile cu motoare obisnuite, adica care nu au motoare de performanta chiar se simte vreo diferenta intre 98 si 95. [...] In afara de faptul ca parca motorul a mers intr-adevar mai linistit. Mai putin zgomot si mai putine trepidatii[...] |
|
#52
Posted 12 June 2015 - 14:42
E si asta o arta, sa te contrazici in 2 fraze consecutive
MOL all the way. 98/evo |
#53
Posted 07 July 2015 - 10:05
Octavian___, on 01 iunie 2015 - 15:55, said: Daca vreti o benzina buna mergeti la unguri (la noi nu cred sa mai fie) si bagati Shell V Power Nitro + La maşina mea (Nissan Primera 1.6 l 109 CP) se simte diferenţa ca de la cer la pământ atunci când trec de la Petrom Extra 99 la V-Power Racing Nitro. Este o benzină mai bună chiar şi decât MaxxMotion 100 de la OMV, care la rândul ei este puţin mai bună decât Extra 99 de la Petrom, însă dă un consum puţin mai mare. Am ţinut evidenţa strictă a tuturor traseelor făcute cu V-Power Racing Nitro şi de fiecare dată mi-a ieşit consum mediu mai mic - cu AC pornit! - decât cu Extra 99 - fără AC pornit. Prima dată am alimentat cu V-Power Racing Nitro la greci şi am avut surpriza să constat că am un cu totul alt demaraj la maşină. Eu eram obişnuit să conduc cu Extra 99, dar cu V-Power Racing Nitro a trebuit să-mi uşurez talpa, căci la o plecare de la semafor era să-l lovesc pe grecul din faţa mea. Mai de basm nici că mă puteam face. V-Power Racing Nitro mi-a salvat viaţa, literalmente vorbind, la câteva depăşiri pe drumurile bulgăreşti, atunci când a trebuit să mă "lupt" cu melteni de-ai noştri sau de-ai bulgarilor care accelerau. O lăsam în viteza a patra şi urcam motorul până undeva între 3500-4000 rot/min. Nu numai că motorul nu urla aşa de tare ca şi cu Extra 99 de la Petrom, dar simţeam cum maşina mă duce pe mine şi nu eu pe ea. Pe autostrada spre Sofia, pe o porţiune dreaptă, unde poliţia ar fi fost vizibilă şi de la 1 km, l-am lăsat mască pe unul cu Skoda Superb. N-a putut ţine pasul cu mine la 160 km/h timp de 5 minute. Aveam maşina încărcată cu bagaje şi psihicul solicitat de nevastă: lasă-l să se ducă!!! Anul ăsta am alimentat numai cu 10 l de V-Power Racing Nitro, tot la Shell-ul de la Ruse de care am pomenit, peste alţi 35 l de benzină de la Lukoil de 98 (cea mai proastă pe care am băgat-o vreodată, la Obzor). Deci, numai 10 l au fost de ajuns pentru ca sunetul motorului la ralanti să se schimbe total şi, cel mai important, să fie constant. Pe lângă asta, Shell V-Power Racing Nitro e mai ieftină la bulgari decât MaxxMotion 100 de la OMV de la noi. De atunci conduc mai relaxat, mai ales că şi maşina s-a mai învechit, însă cu ocazia asta mi-am cunoscut limitele maşinii. Este foarte important să ştii exact cum se comportă maşina la bine şi la rău, ca să ştii cum să te comporţi şi tu. |
#54
Posted 07 July 2015 - 18:39
Eu in ultima vreme (de cand e cald) nu reusesc sa fac diferenta intre benzina de la Rompetrol si aia de la MOL, doar ca aia de la MOL se duce mai repede.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users