Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Benzină scumpă vs benzină ieftină

- - - - -
  • Please log in to reply
58 replies to this topic

Poll: Benzina (130 member(s) have cast votes)

De unde pui, și de care?

  1. Rompetrol - Efix (24 votes [18.32%])

    Percentage of vote: 18.32%

  2. Rompetrol - Alto (3 votes [2.29%])

    Percentage of vote: 2.29%

  3. Petrom - 95 (45 votes [34.35%])

    Percentage of vote: 34.35%

  4. Petrom - 98 (12 votes [9.16%])

    Percentage of vote: 9.16%

  5. Lukoil - 95 (20 votes [15.27%])

    Percentage of vote: 15.27%

  6. Lukoil - 98 (6 votes [4.58%])

    Percentage of vote: 4.58%

  7. Alta (21 votes [16.03%])

    Percentage of vote: 16.03%

Vote Guests cannot vote

#37
vitamin

vitamin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 23.11.2011
"98" e generic pt cele care nu-s 95. nu-mi vine sa cred ce grea e comunicarea pe forum.  :console:

o intrebare buna ar fi care din cele de 98("98" :) ) de la noi e mai buna.

#38
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003
Of of... v-am sugerat sa intelegeti ca cifra octanica nu are NIMIC cu puterea, este doar amestecul antidetonant (cunoscut ca aditivi) care face ca arderea sa se produca mai lent si mai controlat, o benzina fara antidetonant si fara plumb ( plumb care avea guess what acelasi rol) aproape explodeaza la aprindere sau autodetoneaza la anumite presiuni, nu face preaprinderea si arderea normala necesara in cilindru. Motoarele 98 sunt calculate pentru o ardere mai controlata, pui benzina naspa si o cauti cu lumanarea, motoarele 95 sunt proiectate pentru 95 si daca pui 98 nu rezolvi absolut nimic, e acelasi lucru dar la bani e in plus.

http://www.carbibles..._bible_pg3.html
"It's a common misconception amongst car enthusiasts that higher octane = more power. This is simply not true. The myth arose because of sportier vehicles requiring higher octane fuels. Without understanding why, a certain section of the car subculture decided that this was because higher octane petrol meant higher power.
The reality of the situation is a little different. Power is limited by the maximum amount of fuel-air mixture that can be jammed into the combustion chamber."

Singurele diferente de putere exceptand pe cele din impresii si placebo sunt realizate din cauza calitatii benzinei in sine adica a densitatii energetice care evident nu e aceeasi la nici o benzina si poate varia pana si cu cisterna/sarja de rafinarie la acelasi producator. Unele benzine pot avea o densitate mai mare.

Edited by andreic, 10 January 2012 - 00:32.


#39
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006

View Postcrz, on 10th January 2012, 00:01, said:

La cat de dese sunt benzinariile mari, nu vad cum ar putea ajunge un om normal sa fie nevoit sa puna benzina de la benzinarii obscure...
Prefer sa merg la risc pana gasesc o benzinarie "de firma" decat sa alimentez de la petroN, petroL, petroAS, parteneri and so on.

#40
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View Postandreic, on 9th January 2012, 23:32, said:

Of of... v-am sugerat sa intelegeti ca cifra octanica nu are NIMIC cu puterea, este doar amestecul antidetonant (cunoscut ca aditivi) care face ca arderea sa se produca mai lent si mai controlat, o benzina fara antidetonant si fara plumb ( plumb care avea guess what acelasi rol) aproape explodeaza la aprindere sau autodetoneaza la anumite presiuni, nu face preaprinderea si arderea normala necesara in cilindru. Motoarele 98 sunt calculate pentru o ardere mai controlata, pui benzina naspa si o cauti cu lumanarea, motoarele 95 sunt proiectate pentru 95 si daca pui 98 nu rezolvi absolut nimic, e acelasi lucru dar la bani e in plus.

http://www.carbibles..._bible_pg3.html
"It's a common misconception amongst car enthusiasts that higher octane = more power. This is simply not true. The myth arose because of sportier vehicles requiring higher octane fuels. Without understanding why, a certain section of the car subculture decided that this was because higher octane petrol meant higher power.
The reality of the situation is a little different. Power is limited by the maximum amount of fuel-air mixture that can be jammed into the combustion chamber."

Singurele diferente de putere exceptand pe cele din impresii si placebo sunt realizate din cauza calitatii benzinei in sine adica a densitatii energetice care evident nu e aceeasi la nici o benzina si poate varia pana si cu cisterna/sarja de rafinarie la acelasi producator. Unele benzine pot avea o densitate mai mare.

Ce zici tu e valabil la masinile vechi cu avans ("timing") fix.
La astea mai noi, exista senzori de detonatie (un fel de microfoane pe fiecare banc de cilindri). Atata timp cat nu exista detonatii ECU-ul se joaca cu avansul pana la o limita "safe" (care e variabila si bazata pe feedback-ul din senzorii de detonatii => depinde de cifra octanica). Nu-mi spune ca daca avansul se modifica cu cateva grade nu creste/scade puterea. ( joaca-te cu delcoul la o dacie 1310 si iti raspunzi singur la intrebare  :D )
La masinile aspirate pe benzina (unde evident nu poti sa maresti presiunea in turbina si sa-i dai mai multa benzina) , o harta de tuning se bazeaza foarte mult pe avansul asta. De aceea se si recomanda aproape obligatoriu benzina de +98 la motoarele astea resoftate.

#41
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

View Postandreic, on 10th January 2012, 00:32, said:

Of of... v-am sugerat sa intelegeti

Cine isi cunoaste masina simte imediat avansul iar asta chiar e influentat de CO.

Eu stau cu 8 bujii in masina si 4 in motor, alea din fabrica, ca nu-mi place cum merge cu bujii noi desi cu Denso consuma cu pana la 1 litru mai putin iar cu originale de schimb (facute de Bosch) cu juma de litru si tu imi zici ca nu simt daca e benzina de 95 sau 98, Petrom, Rompetrol sau Luk?
Cel putin Rompetrol o recunosc de la prima cheie. Daca e Petrom sau Luk doar de la 2500 de ture in sus.
Compresia e 11.

#42
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View Postundercoverbrother, on 10th January 2012, 01:26, said:

Cel putin Rompetrol o recunosc de la prima cheie. Daca e Petrom sau Luk doar de la 2500 de ture in sus.
Compresia e 11.
Deci daca cantitatea de aer si benzina e fix una care trebuie sa fie acolo (cat incape vorba aia)... de unde scoti tu compresie 11 ? :) Pui 10km de dinamita... cum devin ele 11 ? :)

View PostN62B44, on 10th January 2012, 01:22, said:

Ce zici tu e valabil la masinile vechi cu avans ("timing") fix.
La astea mai noi, exista senzori de detonatie (un fel de microfoane pe fiecare banc de cilindri).
Exista multe chestii de genul se mentioneaza in articol dar nu rezolva puterea neam si nu veni cu delcouri pentru ca aici vorbim de sisteme electronice si ei acolo tot la astea se refera. La delco simti diferenta pentru ca ori e prost facut (ardere incompleta) ori e bine si atunci cand e bine ai impresia ca ai facut cine stie ce de fapt asa trebuia sa mearga tot timpul :) In conditiile unei arderi normale (complete, ca asta e ideea, cand e incompleta automat pierzi putere) indiferent de avans exista o cantitate de combustibil si una de aer, alea dau puterea maxima nu altceva, repet o ardere corecta ca o masina noua te taxeaza imediat daca arderea e incompleta ca simte pe evacuare si-ti saraceste amestecul plus beculete aprinse...

Treaba asta cu mici ajustari de avans sunt pentru a rectivica micile difernete intre motoare si pentru a compensa altitudinea, atunci cand urci la 2000m din cauza oxigenului mai putin dens amestecul echivaleaza cu o octanica mai slaba si implicit te apropii de marginea detonmarii, electronica compenseaza asta dar nu obtine putere mai mare in lispa oxigenului, char ii scade putin puterea dar merge safe...

Edited by andreic, 10 January 2012 - 04:20.


#43
vitamin

vitamin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 23.11.2011
si daca la benzina de 98 trebuie sa fii mai atent cu ambreiajul la plecarea de pe loc ca sa nu pleci cu scart sustinut cum se traduce?
piciorul stang sufera de placebo si actioneaza diferit ambreiajul cand stie ca e de 98 in rezervor? sau cum explici altfel?

Edited by vitamin, 10 January 2012 - 09:59.


#44
andreidnc

andreidnc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 941
  • Înscris: 21.01.2009

Quote

Recomandări privind cifra octanică

O benzină cu CO mai mare permite realizarea unor rapoarte de comprimare mai mari, deci motoare cu randament indicat mai mare și, la aceeași cilindree, cu puteri mai mari.
La un motor cu raport de comprimare dat, folosirea unei benzine cu CO mai mică decât cea prevăzută prin proiect deformează diagrama indicată, micșorând randamentul indicat, și determină apariția detonației, distrugând motorul. Folosirea unei benzine cu CO mai mare decât cea prevăzută prin proiect deformează și ea diagrama indicată, micșorând de asemenea randamentul indicat, ducând la o risipă inutilă.

Cifra octanică nu este legată de cantitatea de căldură degajată prin ardere, adică de puterea calorifică a combustibilului, deci o benzină cu o CO mai mare nu e „mai bună” în acest sens.

http://ro.wikipedia....ifră_octanică

Ce recomanda producatorul, benzina aia se pune!

Edited by andreidnc, 10 January 2012 - 10:25.


#45
Pengoon

Pengoon

    Ударник

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,939
  • Înscris: 11.06.2003
momentul optim al aprinderii garanteaza o folosire mai eficienta e energiei disipate prin ardere si de aici vine o putere mai mare, pe langa un randament mai bun al motorului.
asta face si un chiptuner la un motor pe benzina fara turbo: micsoreaza tolerantele producatorului in ce priveste momentul aprinderii si de aici intervine ca avantaj calitatea carburantului folosit. din chestia asta iti scoate (dincolo de aprinderea electronica si reglajul uzinei) pana la vreo 10% in plus. vorbesc de aia care au un stand pentru masurarea puterii si iti fac un protocol inainte-dupa.

#46
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View Postvitamin, on 10th January 2012, 09:58, said:

si daca la benzina de 98 trebuie sa fii mai atent cu ambreiajul la plecarea de pe loc ca sa nu pleci cu scart sustinut cum se traduce?
Problema nu e cum se traduce ci... asa o fi ? O benzina mai buna poate avea densitate energetica mai buna dar ca sa simti tu la picior trebuie sa fie o diferenta mult mai mare decat cele uzuale 30-35MJ/litru... ma indoiesc ca e posibila asa o difereta exceptand cazul clasic in care pleci de la rece si socul automat iti baga putere suplimentara pana e motorul cald fapt bine stiut de oricine, poti face srcartz usor daca motorul e rece si mai ales daca ai roti cu aderenta mica :P

View Postandreidnc, on 10th January 2012, 10:24, said:

http://ro.wikipedia....ifră_octanică
Ce recomanda producatorul, benzina aia se pune!
Corect.

Edited by andreic, 10 January 2012 - 12:08.


#47
vitamin

vitamin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 23.11.2011
nu doar la rece, ci si pe urma, la orice intersectie. si se simte cuplul bun si pe urma, in turatii, mai ales intre 2000-3000 are un cuplu care nu ar trebui sa-l aiba. trage la 2000 cum trage la 3500 cu cea de 95, cam asa simt diferenta.
in fine, eu ma duc la psihiatru daca la masina mea e placebo, sunt prea sigur ca nu mi se pare.  :notangel:

#48
zmeulcelrau

zmeulcelrau

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 22.05.2004
Ti se pare. E placebo. In masinile ordinare, adica care nu se cheama Ferrarri, Porsche, Lambo si asa mai departe benzina de 98 inseamna bani aruncati pe apa simbetei. DA' traiti voi in continuare cu placebo al vostru....daca credeti ca in masinile cu motoare obisnuite, adica care nu au motoare de performanta chiar se simte vreo diferenta intre 98 si 95. Eu am bagat o singura data de 98 si aia din greseala...nu mai stiu de ce....am incercat primul pistol verde (cel de 95) si n-a curs nimic si apoi am pus mina si pe al doilea fara sa imi dau seama ca e de 98. M-am dezmeticit la casa cind am vazut pretul. In afara de faptul ca parca motorul a mers intr-adevar mai  linistit. Mai putin zgomot si mai putine trepidatii, in rest nici o diferenta. Putere in plus? De unde naiba le scoateti? Aceeasi masina nu tragea nici mai tare nici mai slab. Hotarit lucru este placebo!

#49
Pengoon

Pengoon

    Ударник

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,939
  • Înscris: 11.06.2003
nice necro Posted Image

#50
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,969
  • Înscris: 06.04.2007
Daca vreti o benzina buna mergeti la unguri (la noi nu cred sa mai fie) si bagati Shell V Power Nitro +

Doar sa fii baiat simtit si nu nesimtit si simti diferenta de la un Petrom/OMV chiar si la o trotineta (la mine Logan 1.4).
In turatii mici raspunde clar mai bine la acc.
Plecare de pe loc masurat cu gps-ul pe un traseu unde indiferent de vreme prindeam 148-150/h, cu V Power + am avut 152-154/h.

Normal ca nu se aplica regula idioata " nu simt in scaun" ca n-ai ce sa simti (poate daca tragi o basina simti o vibratie) dar pe masurate e iesit sila un motor slab ca poate da mai mult decat cu benzina normala (care la noi nu trece de co90).

La motoare puternice diferenta e mai mare, logic.

Edited by Octavian___, 01 June 2015 - 15:56.


#51
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 09.09.2006

View Postzmeulcelrau, on 27 mai 2015 - 20:34, said:

Ti se pare. [...]....daca credeti ca in masinile cu motoare obisnuite, adica care nu au motoare de performanta chiar se simte vreo diferenta intre 98 si 95. [...]

In afara de faptul ca parca motorul a mers intr-adevar mai  linistit. Mai putin zgomot si mai putine trepidatii[...]
Deci cum e, e diferență sau nu?

#52
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
E si asta o arta, sa te contrazici in 2 fraze consecutive :)

MOL all the way. 98/evo

#53
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostOctavian___, on 01 iunie 2015 - 15:55, said:

Daca vreti o benzina buna mergeti la unguri (la noi nu cred sa mai fie) si bagati Shell V Power Nitro +
E de ajuns un drum până la Ruse, pe şoseaua de centură, adică Bd. Bălgaria. După ce treceţi peste Bd. Hristo Botev (drumul spre Varna), la vreo 500 m există un Shell. Acolo găsiţi V-Power Racing Nitro 100.
La maşina mea (Nissan Primera 1.6 l 109 CP) se simte diferenţa ca de la cer la pământ atunci când trec de la Petrom Extra 99 la V-Power Racing Nitro. Este o benzină mai bună chiar şi decât MaxxMotion 100 de la OMV, care la rândul ei este puţin mai bună decât Extra 99 de la Petrom, însă dă un consum puţin mai mare.

Am ţinut evidenţa strictă a tuturor traseelor făcute cu V-Power Racing Nitro şi de fiecare dată mi-a ieşit consum mediu mai mic - cu AC pornit! - decât cu Extra 99 - fără AC pornit.

Prima dată am alimentat cu V-Power Racing Nitro la greci şi am avut surpriza să constat că am un cu totul alt demaraj la maşină. Eu eram obişnuit să conduc cu Extra 99, dar cu V-Power Racing Nitro a trebuit să-mi uşurez talpa, căci la o plecare de la semafor era să-l lovesc pe grecul din faţa mea. Mai de basm nici că mă puteam face.
V-Power Racing Nitro mi-a salvat viaţa, literalmente vorbind, la câteva depăşiri pe drumurile bulgăreşti, atunci când a trebuit să mă "lupt" cu melteni de-ai noştri sau de-ai bulgarilor care accelerau. O lăsam în viteza a patra şi urcam motorul până undeva între 3500-4000 rot/min. Nu numai că motorul nu urla aşa de tare ca şi cu Extra 99 de la Petrom, dar simţeam cum maşina mă duce pe mine şi nu eu pe ea.
Pe autostrada spre Sofia, pe o porţiune dreaptă, unde poliţia ar fi fost vizibilă şi de la 1 km, l-am lăsat mască pe unul cu Skoda Superb. N-a putut ţine pasul cu mine la 160 km/h timp de 5 minute. Aveam maşina încărcată cu bagaje şi psihicul solicitat de nevastă: lasă-l să se ducă!!!
Anul ăsta am alimentat numai cu 10 l de V-Power Racing Nitro, tot la Shell-ul de la Ruse de care am pomenit, peste alţi 35 l de benzină de la Lukoil de 98 (cea mai proastă pe care am băgat-o vreodată, la Obzor). Deci, numai 10 l au fost de ajuns pentru ca sunetul motorului la ralanti să se schimbe total şi, cel mai important, să fie constant.
Pe lângă asta, Shell V-Power Racing Nitro e mai ieftină la bulgari decât MaxxMotion 100 de la OMV de la noi.

De atunci conduc mai relaxat, mai ales că şi maşina s-a mai învechit, însă cu ocazia asta mi-am cunoscut limitele maşinii. Este foarte important să ştii exact cum se comportă maşina la bine şi la rău, ca să ştii cum să te comporţi şi tu.

#54
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
Eu in ultima vreme (de cand e cald) nu reusesc sa fac diferenta intre benzina de la Rompetrol si aia de la MOL, doar ca aia de la MOL se duce mai repede.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate