Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Generator de curent
Last Updated: Mar 10 2018 23:00, Started by
vergil_br
, Dec 20 2011 20:01
·
0
#1
Posted 20 December 2011 - 20:01
Detin un generator de curent , ENERGY 4500M 4,2Kw/230v/400v , 3000rpm , facut de INTERPRIMA Tg FRUMOS , care nu vrea sa mai produca curent .
Am rugamintea daca ma puteti ajuta , cu un servis manual , sau altceva , care sa-mi fie de folos pentru depanarea generatorului propriu zis ( nu a motorului ). De exemplu , cum produce curent , are excitatie separata , cum e controlata tensiunea la iesire . Am cautat pe net ceva relatii in legatura cu generatorul , dar nu am gasit nimic decat numai preturi . Multumesc anticipat . |
#3
Posted 21 December 2011 - 23:17
pai ma gandesc ca in primul rand motorul pe carburant sau ce o fi produce curent alternativ invartind rotorul unui fel de dinam care iti va produce in prima faza un curent alternativ care apoi cu ajutorul unui bloc de diode de putere este transformat in curent continuu( daca stii cum arata diodele asculta sfatul de mai sus si verifica inainte de ele daca ai tensiune si dupa elel) apoi acest curent trebuie stabilizat la o anumita valoare prin acea excitatie se controleaza turatia motorului parca ...partea de stabilizare face ca tensiunea sa ramana constanta in functie de consumator. trebuie sa mergi pe traseu sa verfici zic eu unde e problema. sper ca nu te-am incurcat mai rau.
|
#4
Posted 21 December 2011 - 23:49
... din prezentarea lui online nu prea am inteles ce e ala "bloc electronic de control" (o fi elementul de control de la termodendronul de la paparasca... de pe partea stanga obligatoriu) asa ca banuiesc ca o fi un AVR... in caz ca ai AVR trebuie sa verifici musai regimul de turatie al motorului pentru ca daca nu este cel corespunzator "blocul electronic de control" intra in regim de avarie si nu da nici o tensiune pe iesire, chestie patita de mine pe vreo trei generatoare unul Kipor, unul Honda si unul Clarke... regimul de turatie il verifici cu un stroboscop daca ai posibilitate sau cu dispozitive de reglat avansul pentru motoarele mai vechi (au un clestisor pe care il pui pe fisa de la bujie)... asteptam noutati
|
#5
Posted 22 December 2011 - 06:33
Multumesc ptr indicatii , sant de folos .
Nu exista nici o schema , ceva care sa ma ajute ? Chiar ceva asemanator . |
#6
Posted 22 December 2011 - 09:58
eu unul nu am..poate este si pe google, depinde si de modelul tau pt ca o schema generala de functionare oricum nu te ajuta prea mult ar trebui sa cauti modelul tau daca nu si fara schema se poate repara cred. de multe ori degeaba ai si schema ..tre sa stii cateceva. succes :thumbup:
|
#7
Posted 22 December 2011 - 10:08
adisoru, on 21st December 2011, 23:17, said: pai ma gandesc ca in primul rand motorul pe carburant sau ce o fi produce curent alternativ invartind rotorul unui fel de dinam care iti va produce in prima faza un curent alternativ care apoi cu ajutorul unui bloc de diode de putere este transformat in curent continuu( daca stii cum arata diodele asculta sfatul de mai sus si verifica inainte de ele daca ai tensiune si dupa elel) apoi acest curent trebuie stabilizat la o anumita valoare prin acea excitatie se controleaza turatia motorului parca ...partea de stabilizare face ca tensiunea sa ramana constanta in functie de consumator. trebuie sa mergi pe traseu sa verfici zic eu unde e problema. sper ca nu te-am incurcat mai rau. Oameni buni ala nu e alternator de dacie.Egenerator de curent alternativ trifazat si nu au ce cauta diode in el. |
#8
Posted 22 December 2011 - 11:30
Acest generator produce curent continuu si foloseste alternatorul electronic pentru a-l transforma in curent alternativ.
Producand direct curent continuu nu foloseste diode. Nu isi au rostul Probabil alternatorul nu mai functioneaza sau s-a ars siguranta fuzibila de protectie la supracurent. Edited by Cristi(an), 22 December 2011 - 11:32. |
#9
Posted 22 December 2011 - 12:17
unele generatoare de ex. de la Honda au cicloconvertoare care oferă tensiune și frecvență constantă la turații diferite ale motorului, scopul este adaptarea cuplului la sarcină și economia de combustibil, circuitul este îngropat în epoxy, dar mă îndoiesc că un generator produs de Tg. Frumos are asemenea electronică. Probabil e întreruptă excitația, dacă e serie, sau bimetalul de protecție.
oricum până nu postezi ceva poze cu "blocul electronic" nu putem decât să ne dăm cu părerea. |
#10
Posted 24 December 2011 - 19:05
Am studiat mai bine schema (montajul electric , dupa demontare) si am avut surpriza sa descopar urmatoarele .
Nu are nimic electronic in el . Legaturile sant cele din schema atasata facuta de mine , dupa demontare . Dioda nu se vede ce tip e , dar banuiesc ca trb sa fie o dioda zener(poate gresesc ). Are dimensiunile de fi8mm , L12mm . Am masurato cu multimetru pe diode , si se comporta la masuratoare , exat ca o dioda . Nu am masurat conzii , care sant paralel cu dioda . Ma gandesc sa fie uscat condensatorul de 31,5mf/450v , sa nu mai fie la valoarea care trb . Nu i-mi dau seama cum produce curent acest generator . Poate a mai intalnit cineva un asemenea agregat , si doreste sa ma ajute sa-l inteleg . Attached Files |
|
#11
Posted 24 December 2011 - 20:02
In postul de mai sus am uitat sa pun si o poza de pe generator . Iata ce scrie pe eticheta generatorului . Dupa cate se pare nu e romanesc .
Attached Files |
#12
Posted 25 December 2011 - 19:51
Bănuiesc că rotorul este pe rând, când indus, când inductor, atunci când este scurtcircuitat de diodă. Rotorul este fie magnetizat, fie are lipiți magneți permanenți pe el, prin rotire induce un curent în circuitul primar, din acesta este alimentat prin intermediul condensatorului circuitul auxiliar, care induce un curent în rotor.
|
#13
Posted 25 December 2011 - 20:48
Este pe dracu. E un rotor in scurtcircuit, usor modificat, circuitul fiind inchis de dioda, in asa fel incat sa fie un rotor cu autoinductie in curent continuu. Daca are perii, trebuie verificate. Daca nu, atunci bobinajul este compromis...
|
#14
Posted 26 December 2011 - 08:15
'cspot'
Este pe dracu. E un rotor in scurtcircuit, usor modificat, circuitul fiind inchis de dioda, in asa fel incat sa fie un rotor cu autoinductie in curent continuu. Daca are perii, trebuie verificate. Daca nu, atunci bobinajul este compromis... [/quote] Inclin sa cred ce spuneti dv . Am mai avut asemenea caz la un generator , dar cu rotor bobinat si cu colector (nu cu inele , cu lamele ) . Acesta nu are nici magneti nici colector . Totusi , intreb , (rotorul arata impecabil) , e posibil oare sa aibe ceva spire in scurt ? Stiu ca daca are asa ceva nu mai produce nimic . La masuratorile bobinatorului (cu electromagnetul si lamela ) ,nu reiese ca ar fi ceva spire in scurt . Ce rol are condensatorul de pe stator . Sa nu-mi cereti configuratia bobinajului . Pina la urma o sa-l duc la rebobinat . Rotorul . Orcum , va multumesc pentru sugestii . O sa revin . Edited by vergil_br, 26 December 2011 - 08:20. |
#15
Posted 26 December 2011 - 08:51
Acest document o sa va fie de folos,vezi capitolul 5:
Attached Files |
|
#17
Posted 26 December 2011 - 14:02
vergil_br, on 26th December 2011, 08:15, said: Inclin sa cred ce spuneti dv . Am mai avut asemenea caz la un generator , dar cu rotor bobinat si cu colector (nu cu inele , cu lamele ) . Acesta nu are nici magneti nici colector . Totusi , intreb , (rotorul arata impecabil) , e posibil oare sa aibe ceva spire in scurt ? Stiu ca daca are asa ceva nu mai produce nimic . La masuratorile bobinatorului (cu electromagnetul si lamela ) ,nu reiese ca ar fi ceva spire in scurt . Ce rol are condensatorul de pe stator . Sa nu-mi cereti configuratia bobinajului . Pina la urma o sa-l duc la rebobinat . Rotorul . |
#18
Posted 28 December 2011 - 12:02
Problema rezolvata .
Au fost de folos PDF-urile trimise de ahmadi . Condensatorul a fost problema . Am pus in locul lui o baterie de 4,5v cum scrie in prospect , si nu a mers . Nu se magnetiza rotorul ,(acea remanenta magnetica ) Am legat in locul condensatorului , o baterie auto , 12v , si am lasato 5 minute fara sa pornesc motorul . Am pus la loc condensatorul si am pornit motoru . Totul e ok . Multumesc frumos ptr ajutor . La multi ani ptr toti forumistii . |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users