Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
sfaturi derailleur spate
Last Updated: Dec 09 2011 22:34, Started by
pratel
, Dec 08 2011 02:16
·
0
#1
Posted 08 December 2011 - 02:16
Între un derailleur spate SORA si un SLX ce să aleg? În altă ordine de idei , cum este cotat SORA pe o scara a calitații care ar arăta cam așa : Tourney, Altus, Acera Alivio, Deore, LX, SLX, XT, XTR.....? Îl voi folosi la o biclă pentru touring, deci primează fiabilitatea și lipsa problemelor la drum lung.....
|
#2
Posted 08 December 2011 - 14:52
Nu prea merge o comparație directă pentru că Sora este deraior de road iar cele menționate de tine, inclusiv SLX, sînt de MTB.
Orientativ, clasamentul Shimano arată cam așa: * MTB: XTR (9), Saint (8), XT (7), SLX (6), Deore (5), Alivio (4), Acera (3), Altus (3), Tourney (0). * Road: Dura-ace (7), Ultegra (6), 105 (5), Tiagra (4), Sora (3), Shimano no-brand (2). După cum vezi, Sora este low-end, cam la nivelul Acera, deci SLX este clar mai bun, dar SLX este orientat spre offroad și e cam dublu la preț. În general se recomandă să iei cel puțin nivelul 4 dacă vrei cît de cît fiabilitate. Cum diferența de preț între Tiagra și 105 nu e mare (~20 de lei) aș zice să iei 105. Pe de altă parte, Tiagra e de 9 pinioane iar 105 de 10, deci depinde și de ce set de pinioane ai. Poți pune și deraior de MTB, care se găsesc și pentru 8 sau 9 pinioane. Dacă pui de MTB nu cred că are rost să urci peste Deore, ba cred că și Alivio ar fi ok pentru trekking. Vezi că poți găsi reduceri la Deore în perioada asta. Prețuri grupuri road, prețuri grupuri MTB. Atenție, deraiorul trebuie să se potrivească cu toate piesele din transmisie (butuc, pinioane, lanț, angrenaj, deraior față, schimbătoare). Trebuie să vezi ce ai deja (ai bicicletă de road, hibridă, MTB?) și ce ești dispus să schimbi dacă e nevoie. |
#3
Posted 08 December 2011 - 22:28
Bicicleta e un cadru DHS sau Rich, grupul pedalier e Acera Hiperdrive (48-38-28) pe pătrat, lanțul e Shimano HG 40, pinioane Shimano hiperdrive cu 7 viteze pe filet, derailleur față Acera ( am înțeles că trebuie să facă parte din aceiași grupa cu foile ca să facă schimbarea mai ușoară și uzura să fie mai mică, altfel, datorită distanței diferite dintre foile altor angrenaje pedaliere Altus sau Alivio, pot apare probleme de compatibilitate și nu numai). Pentru ceea ce doresc eu (touring ) ce fel de derailleur spate pun : de șosea sau MTB? Am găsit SLX la 195 lei iar pe SORA cu 90...... Repet, pentru mine contează sa nu mă lase la drum, în mijlocul drumului.... prețul pînă în 250 lei nu pune probleme.... Cele off-road sînt mai fiabile decît cele de șosea? Ce le deosebește ca și funcționalitate de touring (adică amîndouă schimbă vitezele mai mult sau mai puțin rapid sau fluent, este de înțeles, dar altceva.....mai esențial ca să zic așa...?) Touring, înseamnă pentru mine călătorii lungi cu bagaj mult și poate o remorcă în viitor.... După părerea mea MTB se mulează mai bine pe touring dar poate mă înșel....
Merci wirespot pentru lămuriri.... |
#4
Posted 09 December 2011 - 13:33
Bicicleta existentă are componente care îți limitează drastic alegerile.
Ai 7 pinioane, deci nu vei putea folosi SLX decît dacă intenționezi să schimbi cu un set de 8 sau 9. Cele de road au și ele de obicei 8+ viteze. Asta implică schimbarea manetei de schimbător, una la mînă (dezavantajul schimbătoarelor indexate). Și devine relativ obligatorie schimbarea lanțului, pentru că pinioanele și lanțul se deformează reciproc și se "mulează" unul pe altul prin folosire și dacă folosești unul sau altul cu pinioane/lanț noi îți va face lanțul salturi. Apoi, cele de 8+ sînt pe casetă, nu pe filet, deci ar trebui să schimbi butucul roții spate. În funcție de caracteristicile lui e foarte probabil să schimbi și toate spițele, pentru că trebuie să li se potrivească lungimea între flanșele butucului și jantă la fracțiuni de milimetru. Înlocuind toate aceste componente cu altele noi ajungi la niște sume de care e mai simplu să cumperi un set roată spate complet la SH. Ceea ce însă nu-ți prea recomand decît dacă te pricepi foarte bine, ori dacă iei de la un mecanic de încredere. Dacă vrei neapărat o schimbare doar de deraior, ai Alivio RD-M410. Dar dacă ai deja deraior Acera (pe spate?) nu e un upgrade extraordinar. Înțeleg că vrei o conversie completă spre touring. Ar trebui să porți o discuție mai largă în care să explorezi toate opțiunile. Nu știu dacă ai luat în considerare portbagajele și gențile specifice. Îți recomand să mergi pe ciclism.ro și să deschizi un topic în care să descrii cît mai complet bicicleta existentă și ce vrei să faci cu ea. Sînt oameni acolo cu mult mai vaste cunoștințe decît mine. |
#5
Posted 09 December 2011 - 22:34
Așa voi face. Toate piesele sînt noi numai cadrul e vechi, SH, de DHS sau Rich... iar portbagajele sint luate în considerație pentru coburi..
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users