Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Apometru defect?

Nelamurire legalitate TVA casa noua

Huawei P20 Lite, ecran negru la a...

Bibelorui, macrameuri si altele
 Inventia secolului din Afganistan?

G84 - pro și contra

Masina de familie,buget 11000-120...

In ce situatii cereti o a doua op...
 DigiMobil - IP public?

Glet de finisaj peste chit acrili...

La multi ani @Passenger001!

La multi ani @barbosa1bis!
 La multi ani @MikeSpike!

Cum curat gletul de pe perete

Soluție incalzire apartament...

Culori fire la boxele de jogger
 

Achizitie 4x4

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
spctin

spctin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 115
  • Înscris: 26.09.2004
Am vazut de curand pe cateva situri de vanzari second-hand dar si pe unele de leasing cateva oferte de 4x4 care m-au pus pe ganduri. Adica acum ma bate gandul sa-mi iau si eu un SUV 4x4 de generatie mai veche dar care cred eu ca merita banii, adica in jur de7-8000 Euro...
Concret este vorba despre:
1. Mitsubishi Outlander generatia 1;
2. Subaru Forester;
3. SSangYong Rexton (sau Actyon).
MAsinile sunt din 2006-2007 cu cca 130000 km la bord.
Am cautat si altele (RAV4, Nissan...) dar preturile sunt mai sus si nu-mi permit. Nu am luat in calcul cele cu motoare mari (peste 3000 cmc).

Ce credeti? Care varianta ar fi castigatoare?

Un sfat mi-ar fi de mare ajutor...

#2
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Masinile 4x4, chiar si SUVurile, necesita o intretinere ceva mai scumpa decat un turism (ma refer la consumabilele mecanice ca sa le zic asa nu la ulei si filtre) iar defectiunile la transmisie care nu sunt chiar atat de rare ca la un turism sunt si astea destul de scumpe.
Parea mea este ca daca vrei 4x4 sa-ti iei vara nu iarna. Pe langa faptul ca poate fi mai ieftin, eviti si situatiile in care il cumperi sub influenta unui impuls de moment.
NU cumpara 4x4 care nu poate rula cu 4x4 cuplat pe asfalt. E mult mai potrivit folosirii onroad si te ajunta cand e cel mai periculos adica atunci cand drumul are atat portiuni alunecoase cat si portiuni curate si nici nu stai cu frica ca ala dinainte a mers cu 4x4 cuplat pe asfalt chiar daca nu se recomanda si te trezesti ca trebuie sa schimbi planetare sau mai rau cutie de transfer sau diferentialul central.

Oricat de bune ar fi, nu lua Subaru daca un ai si bani disponibili in caz de ceva...
O planetara spate de ex parca e vreo 20 de milioane. Un amortizor cu autoleveling parca mai mult. Un ambreiaj...
Preturile astea le-am retinut fara sa le caut in mod special deci e posibil sa confund. Daca ma insel rog sa corecteze cineva.
SSangYong, desi e masina rezistenta pot fi situatii in care sa nu stie nimeni ce sa-i faca.

#3
spctin

spctin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 115
  • Înscris: 26.09.2004
Intre timp am mai gasit cate ceva (Kia Sportage, Hover)....
Unele din modele au 4x4 permanent; sa inteleg ca este mai bine sa aleg asa? cam ce altceva ar mai inclina balanta?

Faptul ca sunt scumpe piesele, nu stiu ce sa zic, am Megane si am dat pe o simpla fulie de alternator 350RON si nu are clicket sau alte chestii. De ce costa un simplu cilindru canelat longitudinal atat, Dumnezeu stie!

Una peste alta nu pretul ma sperie ci mai ales posibilitatea si usurinta de a gasi piese de schimb in caz de necaz. Daca pentru orice bucsa sa zicem, trebuie sa astept o luna de zile, mai bine ma lipsesc.

#4
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

 spctin, on 3rd December 2011, 21:22, said:

Intre timp am mai gasit cate ceva (Kia Sportage, Hover)....
Unele din modele au 4x4 permanent; sa inteleg ca este mai bine sa aleg asa? cam ce altceva ar mai inclina balanta?
Permanent sau nepermant e alta discutie.
Important pentru mine cel putin ar fi sa aiba posibilitatea sa mearga si pe asfalt uscat cu 4x4 cuplat.
Altfel, cand e drumul "pestrit" adica sa alterneze portiunile uscate cu portiunile alunecoase e cam aiurea. Daca mergi cu 4x4 cuplat uzezi transmisia, daca nu, te duci in balarii ca astea de care zic au in mod normal tractiune spate si cand cuplezi 4x4 intra si fata.
Poate sa nu fie permanent daca puntea principala e fata si intra spatele singur cand e nevoie.
Cele mai bune dpdv al sigurantei sunt cele cu 4x4 permanent. Din pacate consuma mai mult.

Sportage are o transmisie destul destul de "basic". Cand patineaza fata intra si spatele sa ajute. Dupa o anumita viteza (nu stiu care) se dezactiveaza spatele. Te ajuta sa iesi din parcare si cam atat. Nu te ajuta in curbe, nu te ajunta daca vrei sa mergi mai repede decat masinile cu tractiune fata, nu cred ca face frana de motor cu toate 4 rotile.

Hover e marca chinezeasca cu bune si cu rele.

Forester si cred ca si Outlander 1 au 4wd permanent.

Edited by undercoverbrother, 03 December 2011 - 22:54.


#5
spctin

spctin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 115
  • Înscris: 26.09.2004

 undercoverbrother, on 3rd December 2011, 22:53, said:

Sportage are o transmisie destul destul de "basic". Cand patineaza fata intra si spatele sa ajute. Dupa o anumita viteza (nu stiu care) se dezactiveaza spatele. Te ajuta sa iesi din parcare si cam atat. Nu te ajuta in curbe, nu te ajunta daca vrei sa mergi mai repede decat masinile cu tractiune fata, nu cred ca face frana de motor cu toate 4 rotile.

Sa stii ca la Sportage m-am uitat in ultima perioada... Nu stiu de ce dar masina asta ma atrage cel mai mult...
Nu am un stil de condus agresiv, stau la campie si nu nevoie de 4x4 decat in iernile grele sau cand ma duc la munte (in anumite zone am ajuns si cu meganul dar imi ziceam 'daca aveam 4x4!') deci numai in anumite situatii. Poate multi vor zice: si pt asta iti trebuie 4x4??? Da, am visat mereu la o masina ca asta si cred ca ar fi cazul sa imi fac o surpriza!

#6
mardraaxi

mardraaxi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,898
  • Înscris: 22.11.2009
forester ar fi castigatorul dintre masinile enimerate de tine,daca nu te sperie pretul pieselor pe care le gasesti cu usurinta si consumul restul este pozitiv.
ssang yong are motor Mercedes si ca intretinere este ieftin,nu stiu cat de repede gasesti piese pestoc si stiu ca au probleme cu electronica in rest sunt foarte bune mai ales in raport calitate-pret.
outlander nu prea are treaba cu experienta Mitsubishi in 4x4,platesti mult si ai la jumatate.
despre Sportage nu stiu ce sa zic dar din cate am vazut pe la cunostinte sunt rezistente si nu prea fac figuri dar mai mult nu pot sa iti spun.
daca tot esti obisnuit sa mergi 2x4 si pe zapada atunci nu iti trebuie neaaparat 4wd,eu sunt in cazul asta am avut doar masini cu 4x2 fata sau spate si acum am un 4x4 care nu poate rula pe asfalt dar nu am nici o problema ba din contra mi se pare mult mai agresiv acest sistem de 4x4 decat cele 4wd gestionate electronic,in consecinta pe sosea chiar si cu gheata merg ca si cu orice masina 4x2 iar cand am nevoie de 4x4 il cuplez dar intradevar nu imi sta nimic in cale,este un 4x4 din primele generati fara nici pic de electronica,fara mrl-uri,invart toate rotile la fel indiferent de situatie,cand cuplezi pur si simplu isi scoate ghearele si se agata cu oricare roata are grip.

#7
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

 mardraaxi, on 4th December 2011, 09:21, said:

outlander nu prea are treaba cu experienta Mitsubishi in 4x4,platesti mult si ai la jumatate.

Vorbesti de Outlander 1 sau 2?
Ca noi vorbeam de 1 care are un vascocuplaj asemanator cu Foresterul.

Edited by undercoverbrother, 04 December 2011 - 13:03.


#8
mardraaxi

mardraaxi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,898
  • Înscris: 22.11.2009

 undercoverbrother, on 4th December 2011, 12:58, said:

Vorbesti de Outlander 1 sau 2?
Ca noi vorbeam de 1 care are un vascocuplaj asemanator cu Foresterul.
ma refer la ambele,nu numai sistemul 4x4 ci masina in sine ca fiabilitate lasa mult de dorit,poate avea un sistem la fel ca o alta  masina mai calitativa dar secretul sta si in materiale de calitate ceea ce Mitsubishi de ani buni este in cadere libera(aparte varfurile de lance cum e evo,L200,pajero)si ajungand la finisaje interne alà Logan.

#9
Rene1984

Rene1984

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 01.11.2011
Strict intre cele 3, eu as sugera Forester. Cu mentiunea ca piesele de schimb sunt destul de costisitoare (dar se gasesc relativ usor), consumul este marisor, iar motorul pe benzina de 2 litri poate da uneori senzatia de submotorizare (cuplul maxim este sub 200Nm, si se atinge destul de sus). Mult mai placut in exploatare este motorul turbo de 2.5, dar si mananca mult combustibil.

#10
spctin

spctin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 115
  • Înscris: 26.09.2004
Pana la m-am hotarat la Kia Sportage... alegerea este strict subiectiva...

#11
mardraaxi

mardraaxi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,898
  • Înscris: 22.11.2009

 spctin, on 5th December 2011, 21:17, said:

Pana la m-am hotarat la Kia Sportage... alegerea este strict subiectiva...
sa o stapanesti sanatos,sa te bucuri de ea si sa te duca-aduca cu bine de peste tot unde vrei sau trebuie sa ajungi

#12
spctin

spctin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 115
  • Înscris: 26.09.2004

 mardraaxi, on 6th December 2011, 18:52, said:

sa o stapanesti sanatos,sa te bucuri de ea si sa te duca-aduca cu bine de peste tot unde vrei sau trebuie sa ajungi

Multumesc mult dar inca nu am cumparat-o, urmeaza in perioada urmatoare...

#13
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,922
  • Înscris: 25.04.2006
Nu stiu cat o fi Sportage-ul dar uita-te si la Sorento. Este mult mai masina la vre-o 1500 deE in plus, si nu te faci de ras in offroad cu ea.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate