Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mentenanta Acoperis

Cheder deteriorat , zgariat, cum ...

Laptop HP 15-AF001NQ, AMD E1-6015...

Blat de bucatarie lungime 4,60 m
 Termostat incalzire si racire

Configurare retea cu modem Vodafo...

Curtea Penala Internationala soli...

Sunt obligate bancile sa opteze p...
 Pensie anticipata partiala cu cer...

Subscriptii

Cat ar costa acest poster, se poa...

Cum sa scapam de sobolani?
 Alser Forest SA a dat teapa de 1,...

COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )

Implanturi dentare clinici Consta...

Viata cu butelie versus retea de ...
 

Anvelope de iarna

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
74 răspunsuri în acest subiect

#19
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 28.558
  • Înscris: 06.02.2006
Si ala la tine e marcaj de vechime? vaaaiii  :lol: esti frate cu Dominator?

#20
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.723
  • Înscris: 23.11.2007
Alti idioti: http://www.money.ro/...da_1116841.html

"Anvelopele sunt definite din punct de vedere tehnic de regulamentele Comisiei Europene.

Cumpărătorii anvelopelor all-season trebuie să fie atenți și să caute semnele prevăzute de lege: inițialele M și S, care vin de la "mud" și "snow", un fulg de nea, sau o crestă de munte. Și adâncimea canalului este o condiție obligatorie: el trebuie să fie neapărat de 5 mm."

Ei au citit oare directiva europeana la care fac referire? De fapt astia din presa.

#21
muteki

muteki

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.679
  • Înscris: 14.12.2010

View PostRealThing, on 7th October 2011, 14:02, said:

Si ala la tine e marcaj de vechime? vaaaiii  :lol: esti frate cu Dominator?


Nooooo, tine de prospetime, nu de vechime.

E un marcaj cu care se determina vechimea anvelopei? Da sau nu?

#22
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 28.558
  • Înscris: 06.02.2006
In contextul in care ai folosit tu cuvantul marcaj, se deduce asa: exista acel marcaj de uzura (cand s-a ajuns la el neaparat schimbi anvelopa) si acest "marcaj" de vechime care...ce anume? Se toceste cand anvelopa face...cati ani?

#23
muteki

muteki

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.679
  • Înscris: 14.12.2010
Numai in mintea ta ciudata un marcaj trebuie intotdeauna in mod obligatoriu sa se toceasca sau sa se ajunga la el prin tocire.

Marcajul de vechime este destinat oamenilor care stiu sa faca calcule matematice elementare ;)

Editat de muteki, 07 octombrie 2011 - 13:17.


#24
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 28.558
  • Înscris: 06.02.2006
Perfect, si acum revenim la nelamurirea initiatorului: presupunand ca anvelopa nu ajunge la marcajul de uzura, la cati ani trebuie s-o schimbi? Mai exact dupa cati ani o anvelopa isi pierde din proprietati?

#25
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.291
  • Înscris: 05.06.2006
Pffff.....iar ati invadat informatiile cu teorii ale chibritului ?

#26
radudruncea

radudruncea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 194
  • Înscris: 28.02.2007
@ Muteki - te rugam frumos nu mai polua topicul . Sunt si alte topicuri despre anvelope- la modul general pe care sa le poluezi cat vrei tu .
Aici ne referim strict la titlul topicului SI ALTII S-AU CHINUIT SA CAUTE MATERIALE cu care sa AJUTE .

Am inteles cu totii ca stapanesti notiunile si termenii foarte bine , DOT-ul intr-adevar arata cand a fost fabricata anvelopa , tu ai pus niste poze cu anvelope de vara sa ne arati care e faza cu indicatorul de uzura desi in primul post am spus clar ca nu despre indicatorul de uzura e vorba .

Multumim pentru contributie insa te rugam , OPRESTE-TE daca ai doar flame-uri de aprins !

Rog un moderator sa stearga post-urile inutile de pe acest topic.

Editat de radudruncea, 07 octombrie 2011 - 13:21.


#27
muteki

muteki

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.679
  • Înscris: 14.12.2010

View PostRealThing, on 7th October 2011, 14:19, said:

Perfect, si acum revenim la nelamurirea initiatorului: presupunand ca anvelopa nu ajunge la marcajul de uzura, la cati ani trebuie s-o schimbi? Mai exact dupa cati ani o anvelopa isi pierde din proprietati?


Inca una si dupa aia trebuie sa imi promiti ca incepi sa iti cauti singur informatia.

Deoarece in tari diferite legislatia este diferita, producatorii anvelopelor nu pun niciodata o data de expirare. Pun numai data de fabricatie. Adica un marcaj.

Marcaj cu care, tu ca utilizator al masinii intr-o anumita tara, trebuie sa iti faci calculul in conformitate cu legislatia din tara respectiva in privinta vechimii maxime permisa pentru echiparea masinii.

De exemplu in emiratele arabe unite o anvelopa nu va avea acceasi durata de viata ca in germania. Adica o anvelopa rulata timp de 3 ani in clima desertica va suferi mai mult decat una rulata in clima temperat continantala.

D-aia exista legislatie in materie de vechimea anvelopelor in tarile civilizate, pentru ca daca lasi la aprecierea soferului somer, ala o sa zica ca anvelopele bunicului de 20 de ani gasite in fundul beciului sunt bune.

Editat de muteki, 07 octombrie 2011 - 13:32.


#28
radudruncea

radudruncea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 194
  • Înscris: 28.02.2007
Ca o derivata a acestor discutii cred ca ar fi  un mare bine adus Romaniei daca oamenii ar fi educati de catre cineva sa nu mai cumpere chiar orice gunoi de anvelopa la mana a doua .
     Asa cum multi romani intr-un final au ajuns sa constientizeze  ca o anvelopa de vara trebuie sa aiba un anume profil minim pentru ca viata sa nu le fie pusa in pericol  la fel de important este ca romanii sa stie ca desi o anvelopa de iarna care arata la adancimea  profilului  ca una de vara aproape noua poate sa nu le confere atat de multa siguranta pe cat se asteapta ei datorita vechimii si a uzurii ce se apropie de limita minima legala.

Trebuie sa intelegem ca nu minimul impus de lege face diferenta intre a ne duce in prapastie sau a ajunge acasa la cei dragi .

Zilele trecute am vazut la un magazin de vanzae 2 anvelope de iarna ce aveau zic eu cativa microni  peste indicatorul de uzura si un potential client primea referinte de la vanzator :
" sunt de iarna , au carne , mai mergeti cel putin o iarna cu ele " .
Omul acela poate ca avea sa cumpere niste rebuturi care il puteau duce la pieire .

Editat de radudruncea, 07 octombrie 2011 - 13:48.


#29
vladut_v

vladut_v

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.717
  • Înscris: 11.01.2005
Asadar, dupa 1 Noiembrie pana la 1 Martie, sunt sanctionat daca sunt incaltat de vara insa nu calc deloc pe geata/zapada/polei, circul doar in zilele uscate ca vara ?

#30
badsica

badsica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.616
  • Înscris: 23.03.2010
Nu esti sanctionat.

#31
alin g

alin g

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 549
  • Înscris: 08.10.2006
Va tot agitati pe 2 pagini fara rost.ce atata chestie cu adancimea profilului?
E clar.Peste avertizorul de uzura nu trebuie sa folosesti anvelopa.
Insa o anvelopa cu santul de 3-4mm poate fii foarte buna ,utilizata de un sofer care stie conducere.Chiar si cu anvelope de vara te poti descurca pe zapada.

#32
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 30.000
  • Înscris: 27.09.2008

View Postalin g, on 1st November 2011, 20:18, said:

Insa o anvelopa cu santul de 3-4mm poate fii foarte buna ,utilizata de un sofer care stie conducere.Chiar si cu anvelope de vara te poti descurca pe zapada.
Da, o stim pe aia cu soferii meseriasi sint mai tari ca legile fizicii.

#33
alin g

alin g

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 549
  • Înscris: 08.10.2006

View Postf300, on 1st November 2011, 19:24, said:

Da, o stim pe aia cu soferii meseriasi sint mai tari ca legile fizicii.
NU am spus ca unii sunt experti in pilotaj.Si nici ca te urci pe munte cu o anvelopa cu 3-4 mm.Dar acum ceva ani lumea nu schimba anvelopele iarna-vara,nici nu aveau nspe sisteme pe masini,aveau dacii.Si nu era o problema,chiar pe zapada.Te rog sa incerci.

#34
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.314
  • Înscris: 27.03.2007

View Postmuteki, on 7th October 2011, 12:53, said:

Ok, tu crezi ca fac pe desteptul, eu cred ca faci pe prostul (adica sper ca numai te prefaci).

Marcajele de uzura indica adancimea minima a profilului la care anvelopa are performante maxime. Cand ajungi la marcajul de uzura sau sub el, incep sa se intample lucruri nasoale. Unul dintre ele este acvaplanarea.

Evident, marcajul de uzura sau marcajul de vechime nu se exclud unul pe altul. Deci care a ajuns primul la limita, anvelopa e gata.

In majoritatea tarilor europene esti respins la revizia tehnica cu anvelope mai vechi de 5 ani.

Acum depinde de fiecare cat de sarman este si cati milimetri peste marcajul de uzura isi permite. Eu sunt convins ca exista papagali care cumpara anvelope ajunse la marcajul de uzura doar pentru ca masoara santurile si vad ca sunt adanci de 2-3 mm. Astia merita sa ajunga in Dambovita. Unii chiar ajung.
E relativ ce zici tu acolo cu performantele si indicatorul de uzura, eficienta anvelopei scade simtitor cu mult inainte de atingerea marcajului respectiv. Nici macar rotile de vara nu se comporta cum trebuie in toate conditiile cand deja te apropii de adancimea minima - pe asfalt uscat se descurca foarte bine, nu simti mare lucru, insa acvaplaneaza ca naiba chiar si la rulaj normal la viteze rezonabile cand profilul e in jur de 2-3 mm, in special rotile cu latime mai mare.

De anvelope de iarna cu adancimea profilului apropiata de cea a marcajului nici nu prea are sens sa discutam.

View Postradudruncea, on 7th October 2011, 13:01, said:

Are dreptate F300 - se pare ca desi conform codului  rutier valoarea  de uzura minima  este la 1.6mm recomandarea ADAC este ca cele de iarna sa fie inlocuite daca ajung la 4 mm .

" Auch wenn die StVO lediglich eine Restprofiltiefe von 1,6 mm vorschreibt, sollten Winterreifen eine Profiltiefe von 4 mm nicht unterschreiten.
" - e luat din textul ADAC - l-am pus si eu in google translate si mi-a spus ca

Although the Highway Code prescribes only a residual tread depth of 1.6 mm, winter tires should not fall below a tread depth of 4 mm. Nur so haben die wichtigen Lamellen noch den entscheidenden Grip. Only then will the major fins have a decisive grip.
Cu alte cuvinte e o recomandare, esti obligat sa ai minim 1,6 mm adancimea profilului insa pentru o eficienta mai mare e recomandat sa ai adancimea respectiva.



...si daca tot suntem la capitolul recomandari uite una buna: incercati sa alegeti anvelope de iarna cu latimea minima posibila acceptata pentru masina voastra (daca n-aveti chef sa experimentati cu unele mai subtiri de-atat) ele vor fi mai eficiente pe zloata si zapada afanata, "sapa" mai usor pana la suprafetele aderente de dedesubt (asfalt/zapada mai batatorita) rezistenta la inaintare fiind si ea redusa in astfel de cazuri. Atentie mare si la indicii de greutate, daca nu ii respectati anvelopele se distrug mult mai repede.

Editat de fastcarjunkie, 03 noiembrie 2011 - 05:04.


#35
kr0k0dilu

kr0k0dilu

    tăran ofuscat

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.513
  • Înscris: 12.06.2007

View Postfastcarjunkie, on 3rd November 2011, 04:55, said:

...si daca tot suntem la capitolul recomandari uite una buna: incercati sa alegeti anvelope de iarna cu latimea minima posibila acceptata pentru masina voastra (daca n-aveti chef sa experimentati cu unele mai subtiri de-atat) ele vor fi mai eficiente pe zloata si zapada afanata, "sapa" mai usor pana la suprafetele aderente de dedesubt (asfalt/zapada mai batatorita) rezistenta la inaintare fiind si ea redusa in astfel de cazuri. Atentie mare si la indicii de greutate, daca nu ii respectati anvelopele se distrug mult mai repede.

Teoretic ai dreptate, dar ce te faci cu practica, in cazul in care prinzi doar vreo cateva zile de zapada afanata din octombrie pana in martie? Nu-i pacat sa mergi peste 95% din timp cu latimea minima pe asfalt?
Eu am preferat sa-mi iau aceeasi latime vara-iarna, respectiv 225. Si sincer, n-am simtit vreo problema nici pe cele cateva zile de zapada.

#36
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.314
  • Înscris: 27.03.2007
^^ N-am vrut sa creez confuzii cu discutii de principiu despre roti dar afirmatia ta m-a facut sa zambesc. :) Nu ma-ntelege gresit, e doar o discutie de fapt divers pentru o intelegere un pic mai buna a anvelopelor si eventual pentru cei care vor sa faca experimente in sensul unui rulaj cat mai eficient, daca vrem doar sa rulam si nu ne intereseaza prea tare aspectul sunt suficiente indicatiile din manualul masinii.

Pe scurt, la alegerea unei anvelope e important sa respectam indicii de greutate si viteza recomandati pentru masina respectiva, acestia fiind niste indicatori asupra rezistentei la uzura si structurale a anvelopei. Pentru a se incadra la o anumita valoare a acestor indici anvelopa trebuie sa aiba printre altele si o anumita latime minima. Multumita progresului tehnologic, pentru un indice dat valoarea latimii minime a scazut de-a lungul timpului asadar in ziua de azi se pot gasi anvelope destul de performante cu latimi destul de mici (nu vorbim acum de tipurile run-flat sau pentru vehicule comerciale).

De ce toata introducerea asta? Pai pentru ca nu intotdeauna o roata mai lata e mai buna, aderenta nedepinzand in nici un fel de dimensiunea suprafetei de contact ci de greutatea suportata de roata respectiva si compozitia anvelopei.

De fapt rotile cat mai late sunt avantajoase in principal pe asfalt uscat si curat si in conditii de utilizare mai severa unde e important sa disipe mai usor caldura, sa distribuie mai bine greutatea multumita suprafetei de contact mai mari deci ofera teoretic stabilitate mai buna (sunt mult mai sensibile la geometria suspensiei, daca e realizata incorect efectul resimtit va fi mult mai mare) si rezistenta la uzura mai mare. Latimea benzii de rulare fiind mai mare ea permite un profil mai diversificat pe diverse zone, in felul asta se pot optimiza performantele anvelopei si se pot compensa dezavantajele acesteia in conditii de rulare mai putin ideale.

In schimb anvelopele inguste (ce respecta indicii de greutate si viteza recomandati) sunt mai avantajoase pe orice tip de suprafata, rezistenta la rulare e mai mica, sunt mai usoare, acvaplaneaza mai greu, ofera mai mult confort (tinuta si zgomot de rulare), nu se "agata" atat de usor de denivelari si sleauri deci directia nu va fi atat de sensibila si, in ultima instanta, sunt mai aerodinamice.

Asadar pentru un rulaj normal si eficient sunt indicate rotile cat mai inguste, rotile mai late fiind indicate doar in conditiile rulajului frecvent la viteze si solicitari mari si pentru posibilitatea optimizarii tinutei de drum cu cu ajutorul profilului anvelopei si a geometriei suspensiei. Daca ne uitam pe strada, in parcare sau oriunde in alta parte vom constata ca regula asta se respecta in mare masura si tot asa vom constata ca de exemplu un X5, 3.5d de regula, cu pachet M sau cum s-o numi echipat cu roti cu latimea de 355mm e un nonsens. :P

Editat de fastcarjunkie, 04 noiembrie 2011 - 04:54.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate