Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 

Gramatica limbii române

- - - - -
  • Please log in to reply
1334 replies to this topic

#1225
Puferiu

Puferiu

    Fun du Gaulle

  • Grup: Banned
  • Posts: 8,624
  • Înscris: 06.07.2011
Eu am dat primul exemplu care mi-a venit in cap. Iar exemplul acela ma reprezinta. Multumesc, oricum !

#1226
bmx_coool

bmx_coool

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 21
  • Înscris: 12.01.2008
Buna ziua tuturor, de mult timp ma macină o problema cu niște acorduri : "nu sunt elevi absenți NEMOTIVAȚI" sau "nu sunt elevi absenți NEMOTIVAT" care dintre cele 2 este corecta si de ce?Eu am presupus, in ignoranta mea, ca prima forma este corecta ,deoarece "nemotivați" este adjectiv al subs "elevi"  deci se acorda in gen ,nr si caz cu acesta, alții spun ca nemotivat ar fi un complement al vb "a fi " ... destul de confuz ,se poate totusi ca ambele sa fie corecte? va multumesc anticipat!

#1227
Rabbit

Rabbit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,085
  • Înscris: 28.11.2001
Cred că e vorba de element predicativ suplimentar. Ambele variante sunt corecte, în funcţie de nuanţa pe care vrei să o transmiţi, dar dacă nu faci acordul „nemotivat” devine complement circumstanţial de mod.

EPS determină simultan un verb şi un substantiv:
- În ce mod sunt absenţii (mai logic - în ce mod absentează elevii)? În mod nemotivat - determină verbul „sunt”.
- Ce fel de absenţi sunt? Nemotivaţi - determină adjectivul (cu valoare de substantiv) „absent”.