Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Bicicleta cu motor termic

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
Va salut.
Va propun sa discutam aici despre motorizarea bicicletei, folosind varianta cu combustie interna.
Aceasta varianta este foarte raspandita pe mapamond.
Pe bicicleta se pot atasa motoare in 2 timpi sau in 4 timpi, de cilindree mica (20-80cmc).
Exista variante de firma, cu motoare dedicate, dar se poate realiza motorizarea bicicletei si artizanal. Pentru acest scop se poate folosi aproape orice motor care indeplineste conditiile necesare: sa fie mic, usor, destul de puternic si ieftin, sa aiba consum mic si sa fie destul de putin poluant (ex: motorase de drujba, trimmer gazon, pompe de apa, generatoare electrice, etc). Eventual se pot folosi motoare recuperate de la mopede, scutere, etc.
Transmisia la roata se poate face in diverse moduri, fie prin frictiune directa (axul motorului in contact cu anvelopa), fie prin curea sau lant, uneori avand un reductor intercalat. Datorita faptului ca turatia de ralanti la un astfel de motor este destul de ridicata pentru regimul de turatie al unei roti de bicicleta, este bine sa se foloseasca un raport de transmisie cat mai mare. Valoarea lui se calculeaza in functie de turatia de ralanti si cea maxima a motorului, diametrul rotii si viteza dorita a bicicletei.
Va trebui sa tinem cont si de legislatie in ce priveste marimea unui motor ce poate fi montat, pentru a putea conduce apoi pe drumurile publice fara obligativitatea de a avea permis.
Atasez mai jos cateva poze si niste link-uri pe Youtube cu sisteme functionale: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/OAsKmfWJ9ME?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kzha4roSCYA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Cei care au realizat astfel de proiecte sunt invitati sa posteze.
Toate cele bune.

Attached Files


Edited by Kinetix, 06 September 2011 - 11:55.


#2
catalliin

catalliin

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 255
  • Înscris: 19.04.2009
Dar ce ai zice de un motor artizanal in doi timpi facut de manuta proprie fara nici o componenta speciala cumparata de la magazin??????????

#3
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
Exclus, din punctul meu de vedere. Necesita prea multa munca, materiale, masini-unelte, scule si dispozitive. Pe scurt, un atelier bine dotat. Iar carburatorul este un ansamblu delicat si nu cred ca o realizare artizanala cu mijloace modeste ar putea egala performantele unuia industrial.

Ieri am facut o vizita prin magazine de scule si unelte. Am analizat cateva motoferastraie si trimmere de gazon. Sunt doua din optiunile cele mai potrivite. Motoferastraiele sunt mai compacte, insa si mai grele (5-7kg, la 40-50cmc). Trimmer-ele sunt mai mici (20-30cmc), mai usoare (de pe la 3.5kg), dar au axul indreptat spre inainte si necesita o pozitionare laterala pentru montare pe bicicleta.
Insa problemele cele mai mari, la care trebuie sa se gaseasca solutii tehnice corespunzatoare sunt: turatia ridicata de lucru (necesita reductor cu raport mare) si sensul de rotatie.
De pilda, daca pui un motoferastrau ("drujba") in cadrul unei biciclete cu "lama" spre roata din spate, sensul de rotatie este invers fata de cum ar trebui. Asa ca aceasta pozitie iese din calcul.
Daca pui drujba deasupra rotii din spate cu lama spre inainte, sensul de rotatie este bun. Dar te obliga sa montezi drujba lateral de bicicleta, pentru a actiona un pinion pe care il montezi pe partea stanga a butucului. Dezavantaj: centrul de greutate al bicicletei se muta lateral stanga. Daca faci drujba sa angreneze pinionul cel mare din setul de 6 (sa zicem) al rotii, atunci ai rezolvat problema dezechilibrului, dar pierzi doua pinioane din set. Asta pentru ca nu vei putea pedala cu lantul pe pinionul 5, intrucat se agata cu lantul de pe 6. Asa ca ramai cu 4 viteze la pedale (din 6).

Studiul continua.

#4
catalliin

catalliin

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 255
  • Înscris: 19.04.2009
Pai tocmai aici vroiam sa ajung si sa mentionez faptul ca ingeniozitatea si capacitatea de a creea ceva care sa functioneze (in situatii de criza) adica din ceea ce ai la indemana, este mai important si mai de apreciat decat daca este sa cumperi totul de-a gata..
Evident si eu pot sa cumpar de la magazin orice dracie care sa aiba un motor in 2 sau 4 timpi sau chiar unul electric si pe care sa-l utilizez in alte scopuri transformandu-l intr-o barca sau bicicleta cu motor sau chiar un avion ultrausor proprietate personala..
Si da binenteles ca acea realizare artizanala facuta de la zero nu va avea aceleasi performante ca una cumparata ,insa pe mine ma interesa insasi ideea de a face  din nimic ceva(daca exista pricepere)..si inca o mentiune dracia respectiva in doi timpi de care spuneam chiar am facut-o candva cand inca nu exista in magazine drujbe si alte asemenea de vanzare si ghici ?..desi cu performante ff slabe totusi a functioinat

#5
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
Bravo tie!
Insa pe mine nu ma intereseaza ceva cu performante foarte slabe. Si nici nu am timp si bani de aruncat pe proiecte de distractie.
Un motor mic, realizat industrial (de exemplu de trimmer) are un consum foarte mic, iar setul motor te tine probabil peste 10 000 de Km. Trebuie rezolvata doar problema amplasarii si a transmisiei.

Nu am deschis topicul asta pentru a-l umple cu discutii neproductive si ineficiente.
Ai facut un proiect de bicicleta motorizata cu rezultate bune? Posteaza aici.
Ai inceput un proiect din asta si te-ai impotmolit din lipsa de solutii tehnice? Posteaza aici.
Sper sa nu se supere nimeni, dar vreau sa discutam la obiect si practic.

Toate cele bune.

Edited by Kinetix, 12 September 2011 - 12:42.


#6
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 08.02.2007
O intrebare: un astfel de motor (de drujba, trimer, etc) nu e f zgomotos?
Nu cred ca e prea comod pentru urechile tale si pentru cei din jur sa rulezi cu drujba pornita dupa tine.
Un mic esapament de reducere a zgomotului se poate face? E vorba de o simpla teava?

#7
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
Da, problema pusa e relevanta.
De fapt, zgomotul si mirosul sunt doua dintre inconvenientele acestui sistem de propulsie.

Pai reducerea zgomotului se face adaugand un amortizor de zgomot (toba de esapament). Dupa cum se vede din poze, exista niste tobe mici, facute special pentru motorase de bicicleta. Acestea se pot adapta usor la un motor de trimmer, de exemplu. Cred ca e nvoie doar de o flansa de adaptare. Desigur ca se pot face si amortizoare artizanale, dar trebuie sa te pricepi la prelucrarea prin aschiere si la sudura.

Pe de alta parte, o aprindere electronica mai puternica, poate aduce si ea o reducere a zgomotului. Daca amestecul din camera de ardere se aprinde mai repede, iar flacara se propaga mai repede in toata masa lui, atunci gazele de ardere vor fi suprinse deja destinse la iesirea lor pe evacuare. Zgomotul este dat in principal de faptul ca atunci cand pistonul coboara si ajunge in dreptul ferestrei d evacuare, gazele se afla inca in expansiune, inca se destind. Astfel ca vor tasni afara cu mare viteza, generand zgomotul specific. Daca le facem sa-si accelereze expansiunea/destinderea, la iesirea lor prin evacuare vor izbi mai putin in aerul exterior.
Cred ca o astfel de imbunatatire o poate aduce o descarcare de tip plasma amplificata. Scanteia este mult mai "voluminoasa" si aprinde mai multe puncte din amestecul carburant deodata, comparativ cu o scanteie obisnuita. Iata cum arata aceasta scanteie: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/1nz9KnyVSZk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Toate cele bune.

Edited by Kinetix, 14 September 2011 - 17:49.


#8
Bobby_ro

Bobby_ro

    Celebru Anonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,629
  • Înscris: 30.04.2005

 Kinetix, on 14th September 2011, 18:45, said:

Pe de alta parte, o aprindere electronica mai puternica, poate aduce si ea o reducere a zgomotului. Daca amestecul din camera de ardere se aprinde mai repede, iar flacara se propaga mai repede in toata masa lui, atunci gazele de ardere vor fi suprinse deja destinse la iesirea lor pe evacuare.
O aprindere electronica nu fa face nimic altceva decat va produce scanteia in momentul de maxima compresie cu o marja de eroarea minima fata de sistemul clasic (asta cand vorbim de trimere si drujbe, scutere, etc nu de motoare sofisticate) Daca amestecul se aprinde mai repede, faci pic, pac, poc si dupa cateva detonatii sanatoase o sa folosesti motorul pe post de mobilier :naughty: . Aprinderea amestecului carburant fara ca pistonul sa fie in pozitia de maxima compresie are efecte devastatoare asupra motorului  :rolleyes: .


Quote

Zgomotul este dat in principal de faptul ca atunci cand pistonul coboara si ajunge in dreptul ferestrei d evacuare, gazele se afla inca in expansiune, inca se destind.
Pai nu e logic sa se destinda? tu bagi acolo o cantitate x de aer si o cantitate y de combustibil care combustibil prin combustie isi mareste volumul de z ori, indiferent ce le faci (gazelor) tot vor iesi mai multe de cat bagi :D

Zau ca nu e complicata functionarea unui motor cu ardere interna (ca principiu) si mai e si intesant procesul, e pacat sa nu pui mana sa citesti.

Edited by Bobby_ro, 14 September 2011 - 17:58.


#9
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
Bobby_ro, este bine ca avem printre noi si atotcunoscatori. Daca ar fi si atotputernici, ar fi ceva...
Am spus eu ca nu e logic sa se destinda? Macar comenteaza la obiect. Diferenta este in viteza cu care se destind la momentul iesirii pe evacuare. Exact acea viteza face ca sunetul sa fie diferit.
Desigur ca o aprindere mai performanta, care ar face ca amestecul sa se inflameze putin mai repede, presupune si un alt reglaj al avansului la aprindere. Mai exact, o scadere a lui. In acest fel, dispare efectul de detonatie si motorul scapa de promovarea pe post de mobilier...

Eu nu trimit pe nimeni "sa mai citeasca", insa as avea rugamintea sa postam pe subiect. Din intamplare, subiectul nu este "Cum functioneaza M.A.S in doi timpi" ci cum se monteaza asta pe o bicicleta.

Toate cele bune.

#10
catalliin

catalliin

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 255
  • Înscris: 19.04.2009
Apropo de scanteie mi-aduc aminte ca atunci cand facusem motorul acela in 2 timpi made home nu aveam delcou si scanteia o realizasem printr-un dispozitiv cu quartz de la niste brichete cu acest dispozitiv care abea aparusera pe piata si era actionata de o cama de pe ax si desi scanteia era foarte slaba totusi motorul asa rudimentar cum era a functionat vre-o cateva minute facand o galagie imfernala dupa care quartzul s-a tocit si motorul a ajuns la fier vechi.
Referitor la motorul pe care vrei sa-l achizitionezi cam ce capacitate te-ar interesa sa aiba?

Edited by catalliin, 19 September 2011 - 19:51.


#11
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
Consider ideal un motor de 20-25cmc si un reductor cu raport de 20:1. Asta ar insemna o putere de 700-800W la o greutate de vreo 3,5-4 Kg. Adica aproximativ un cal-putere, adica absolut suficient.
Datele de mai sus sunt valabile pentru o bicicleta cu roata de 26 de toli. Pentru cele cu roti mai mici, raportul de transmisie poate sa fie mai mic.
Scanteia de tip plasma amplificata este inversul unei scantei obisnuite. Este o descarcare de inalta intensitate si tensiune scazuta (fata de scanteia normala care are inalta tensiune si intensitate scazuta). Plasma amplificata trebuie amorsata cu o scanteie obisnuita. Daca montajul electronic este bine realizat, aduce o oarecare crestere de putere la un motor dat. De exemplu, la un Jeep cu vreo 6 cilindri, a adus o crestere de putere de vreo 17cp. Nu e mult, dar e ceva.

Toate cele bune.

#12
Pengoon

Pengoon

    Ударник

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,939
  • Înscris: 11.06.2003
pe vremea lu' ceasca se vedeau relativ des biciclete cu motor.

#13
Geo880

Geo880

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 10.02.2015
Eu am avut un motor 2T din asta pentru bicicleta...Am renuntat la el dupa 2 luni, am zis ca mai bine dau la pedale..Face un zgomot infernal, nici nu auzi masinile, plus foarte mult fum..Si mai e problema cand porneste cand nu mai porneste..Asta din cauza ca mereu de la trepidatii se slabeste cate ceva si prinde aer fals..Asta inseamna sa stai mereu sa ii strangi suruburile pe traseu ca sa nu mai prinda aer fals...Si mai scrie in cartea lui ca nu e indicat sa mergi cu el pe ploaie sau prin balti..Adica daca e vara si te prinde o ploaie pe drum ce faci?..E adevarat ca e mai obositor si mai greu sa parcurgi kilometri prin oras la pedale, dar va spun eu ca e mult mai bine asa...Adevarul e ca si motorul e made in China..Dar la fel de bine poti lua un scuter chinezesc si tot nu face atata zgomot si atata fum..Iar cu un scuter macar poti merge si prin ploaie...Mie imi pare rau ca am luat motorul asta, am dat 600 de ron pe el si daca mai puneam 400 la 1000 de ron imi luam un scuter SH...Asa ca orice motor ca e 2T special de bicicleta, ca e de drujba, toate fac zgomot...

#14
tzaq93

tzaq93

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,281
  • Înscris: 13.08.2010
Salut! Ceva noutati?

#15
wykwyk

wykwyk

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 30.07.2010
De ce am benzina pe filtrul de aer, (buretele ala) dupa ce a fost curatat si am mers circa 10Km? NU am urcato in lift verical. Este normal? NU este benzina multa , este umezit asa....!! Va multumesc!!

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate