Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
E oficial: Taxa pe poluare va fi plătită și pentru mașinile înmatriculate înainte de 2007
#1
Posted 31 August 2011 - 16:33
Guvernul a aprobat astăzi proiectul noii taxe pe poluare care prevede atât reducerea sumelor plătite cu circa 25% cât și obligativitatea cumpărătorilor de mașini înmatriculate în România înainte de 2007 să achite contravaloarea taxei.
Proiectul de lege privind modificarea taxei auto prevede introducerea unei metode de calcul care să permită taxarea „corectă și reală” a poluatorilor, bazată pe cantitatea de emisii cu impact asupra mediului produsă de aceștia, ajungându-se astfel la reducerea taxei cu circa 25% - 30% față de situația actuală. Totodată, posesorii de autovehicule echipate cu motor diesel prevăzute cu filtru de particule vor plăti o taxă auto cu 25% mai mică. Pe de altă parte, pentru mașinile înscrise în România înainte de anul 2007 va trebui plătită o taxă auto cu ocazia primei tranzacții, singurele autovehicule scutite de la plată fiind cele încadrate în categoria mașinilor istorice sau cele acordate instituțiilor publice de către guverne străine sau organizații internaționale și organisme nonprofit sau de caritate, se precizează în Proiectul de lege. Potrivit documentului, atunci când persoana care solicită înmatricularea sau transcrierea dreptului de proprietate asupra autovehiculului nu poate face dovada datei primei înmatriculări a autovehiculului, taxa se calculează în funcție de anul fabricației. Să luăm ca exemplu doar taxa care intră acum în vigoare, pentru al cărei cuantum sunt luate în calcul atât emisiile de CO2, cât și norma de depoluare, vechimea vehiculului sau cilindreea. Pornind de la principiul „poluatorul plătește“, ar trebui luate în calcul, simplu, doar emisiile poluante. Atât. Numai că ministrul Borbely, deși admite că există mașini mai vechi care poluează mai puțin decât niște bolizi noi cu propulsoare mari Euro5, este de părere că „un vehicul vechi va circula mai puțin decât unul nou și va polua mai puțin timp“. „Eu nu pot să admit, și statul român nu-și poate permite să stea indiferent văzând cum anul trecut în România s-au cumpărat 110.000 de mașini noi și s-au adus 230.000 de mașini second-hand dintre care 41% au fost mai vechi de zece ani“, declara recent ministrul Borbely, justificând astfel existența taxei pe poluare. Totuși, el recunoaște și că actuala modificare a acestui bir nu are ca scop decât să oprească avalanșa de procese intentate de cetățenii români. „Nu există un termen anume pentru modificarea sistemului de taxare, dar vrem să clarificăm situația rapid, pentru că sunt mii și mii de procese. E în interesul nostru ca aceste procese să dispară, pentru că ele consumă bani, nervi și energie“, spune ministrul mediului, care îi îndeamnă pe români „să nu mai cheltuie bani cu avocații dacă nu e necesar, pentru că noua lege va clarifica situația“. Dacă punem însă cap la cap opiniile oficialului român, această clarificare este doar una temporară pentru că, după cum chiar Laszlo Borbely declară, „e foarte dificil să faci un calcul care să mulțumească pe toată lumea. Probabil că vom ajunge, și în România, să avem o taxă aplicată pentru toți, care să țină cont numai de emisiile poluante“. Prin urmare, noua taxă va fi, mai devreme sau mai târziu, înlocuită de o alta, anuală, și, să sperăm, mai aproape de principiul „poluatorul plătește“ decât de acumularea de sume importante la buget. sursa capital sursa ministerul mediului Edited by polizei, 31 August 2011 - 16:38. |
#3
Posted 31 August 2011 - 16:41
polizei, on 31st August 2011, 17:33, said: Pe de altă parte, pentru mașinile înscrise în România înainte de anul 2007 va trebui plătită o taxă auto cu ocazia primei tranzacții, singurele autovehicule scutite de la plată fiind cele încadrate în categoria mașinilor istorice sau cele acordate instituțiilor publice de către guverne străine sau organizații internaționale și organisme nonprofit sau de caritate, se precizează în Proiectul de lege... |
#4
Posted 31 August 2011 - 16:41
Este vorbe de toate masinile inmatriculate pana in 2007, indiferent. Exceptie vor face masinile care si acum sunt scutite, hibridele si electricele.
December, on 31st August 2011, 17:38, said: Pam-pam! Vreo cateva zeci de mii de romani au belit-o! Adevarul e ca mai este nevoie de rable pentru programul REMAT, ca s-au terminat! Edited by Highlander91, 31 August 2011 - 16:45. |
#5
Posted 31 August 2011 - 16:45
Nu mai vinde nimeni nicio masina care e inmatriculata inainte de 2007. O intrebare: eu azi am depus cererea la fisc pentru calcularea taxei (mi-am luat masina noua). Luni au zis ca imi dau raspunsul (cat ma costa). Pe mine imi vor calcula taxa conform hotararii de guvern de azi, sau cu 25% mai mult? Ca daca e asa, luni eu o sa le cer sa imi calculeze taxa din nou.
|
#6
Posted 31 August 2011 - 16:47
iti vor calcula taxa in vigoare la data de pe cerere, iar daca se va publica in MOF si sunt draguti, te vor informa de amandoua! Dar nu sunt obligati!
|
#7
Posted 31 August 2011 - 16:48
dupa cum ziceam: daca nu-i legal sa-i taxeze numai pe unii atunci ii taxeaza pe toti.
Meditatie personala... De ce cred idiotii de la minister ca masina mea Euro 4 din 2002, in perfecta stare, merita sa fie aruncata la Remat? Si ca polueaza din greu? Bah, da' aia ce taie padurile n-ar trebui sa plateasca taxa de poluare? Ca nu se mai absoarbe mult CO2 ..... Edited by shiva, 31 August 2011 - 16:52. |
#8
Posted 31 August 2011 - 16:50
Corect. In ziua in care vad legea exact in MOF plec cu camionul sa aduc 3 masini adevarate la 2-3 mii euro, sa inlocuiasca junghiurile de nevandut!
Edited by Highlander91, 31 August 2011 - 16:51. |
#9
Posted 31 August 2011 - 16:55
O intrebare de bun simt pe care pana acum nu a pus-o nimeni:
Ce se intampla cu masinile inscrise pana in 2007 care nu se vor revinde? Conform hotararii, ele vor plati taxa la prima reinmatriculare. Si daca proprietarul o pastreaza pana la adinci batraneti ??? Nu mai plateste taxa??? Unde este egalitatea?? De ce nu se plateste taxa la prima plata a impozitului, pentru toate masinile ce nu au platit-o??? Halal egalitate, marca guvernarii prezente dar si a celor trecute!!! |
#10
Posted 31 August 2011 - 16:57
shmecherul, on 31st August 2011, 17:55, said: O intrebare de bun simt pe care pana acum nu a pus-o nimeni: Ce se intampla cu masinile inscrise pana in 2007 care nu se vor revinde? Conform hotararii, ele vor plati taxa la prima reinmatriculare. Si daca proprietarul o pastreaza pana la adinci batraneti ??? Nu mai plateste taxa??? Unde este egalitatea?? De ce nu se plateste taxa la prima plata a impozitului, pentru toate masinile ce nu au platit-o??? Halal egalitate, marca guvernarii prezente dar si a celor trecute!!! Masinile respective vor fi vandute in familie la cunoscuti, vor fi vandute pt piese, sau jertfite pe altarul REMATului! Unii le pot exporta: vinde sh in Bulgaria sau altundeva! Edited by Highlander91, 31 August 2011 - 16:58. |
|
#11
Posted 31 August 2011 - 16:59
shmecherul, on 31st August 2011, 17:55, said: O intrebare de bun simt pe care pana acum nu a pus-o nimeni: Ce se intampla cu masinile inscrise pana in 2007 care nu se vor revinde? Conform hotararii, ele vor plati taxa la prima reinmatriculare. Si daca proprietarul o pastreaza pana la adinci batraneti ??? Nu mai plateste taxa??? Unde este egalitatea?? De ce nu se plateste taxa la prima plata a impozitului, pentru toate masinile ce nu au platit-o??? Halal egalitate, marca guvernarii prezente dar si a celor trecute!!! |
#12
Posted 31 August 2011 - 17:00
Am din oct 2005 masina. Platesc acea taxa sau se percepe doar daca o vind? In acest caz cine plateste taxa:vinzatorul sau cumparatorul?
|
#13
Posted 31 August 2011 - 17:01
Daca guvernul a aprobat proiectul, in cat timp intra in MOf ca lege? Nu de alta, dar piata auto va fi blocata pana la o decizie definitiva.
danghetau, on 31st August 2011, 18:00, said: Am din oct 2005 masina. Platesc acea taxa sau se percepe doar daca o vind? In acest caz cine plateste taxa:vinzatorul sau cumparatorul? Edited by Highlander91, 31 August 2011 - 17:08. |
#14
Posted 31 August 2011 - 17:08
Highlander91, on 31st August 2011, 17:57, said: Nu ai inteles: Taxa va fi platita de toti cumparatorii de masini sh, indiferent ca sunt de afara sau din tara. Pana acum, taxa era platita de toti cumparatorii de masini noi, si de cei de masini sh importate. Pricepi egalitatea? Masinile respective vor fi vandute in familie la cunoscuti, vor fi vandute pt piese, sau jertfite pe altarul REMATului! Unii le pot exporta: vinde sh in Bulgaria sau altundeva! Conform ordonantei, poate masinile care nu au platit taxa de poluare sau cum i-or mai zice, cu exceptia celor scutite conform legii, o vor plati la prima revanzare. Punct. DAR DACA NU SE VOR MAI REVINDE???? Daca vor circula mult si bine pe soselele Uniunii Europene din care patria noastra face parte 20 de ani de aci inainte fara sa plateasca pe motiv ca nu s-a revandut??? Cum ma pot eu considera egal cu el cand eu am platit taxa de poluare in 2007 si ca mine multi altii??? Sau cu cei ce vor revinde masina si cumparatorul va platii taxa?? Edited by shmecherul, 31 August 2011 - 17:10. |
#15
Posted 31 August 2011 - 17:10
shmecherul, on 31st August 2011, 18:08, said: Eu am inteles foarte bine despre ce este vorba, tocmai de aceea am adresat acea intrebare "retorica"!! Conform ordonantei, poate masinile care nu au platit taxa de poluare sau cum i-or mai zice, cu exceptia celor scutite conform legii, o vor plati la prima revanzare. Punct. DAR DACA NU SE VOR MAI REVINDE???? Daca vor circula mult si bine pe soselele Uniunii Europene din care patria noastra face parte 20 de ani de aci inainte fara sa plateasca pe motiv ca nu s-a revandut??? Cum ma pot eu considera egal cu el can eu am platit taxa de poluare in 2007 si ca mine multi altii??? Bine ca nu au venit minerii si am scapat Sarea si Posta din mainile mafiei USL! |
|
#16
Posted 31 August 2011 - 17:11
Discriminarea e fata de piete. unu care nu vinde, nu intra pe piata. Legea nu te rezolva pe tine, ci nu mai pune piata internationala de SH in umbra celor deja inmatriculate!
Cred ca suntem toti de acord ca atunci cand cumperi o masina, te uiti daca e din tara sau adusa de afara. Deja daca numerele sunt straine sau rosii, deja strambi din nas. Ei bine, acest lucru se va intampla acum la toate masinile care au deja 2006 sau mai putin pe talon. Edited by Highlander91, 31 August 2011 - 17:13. |
#17
Posted 31 August 2011 - 17:14
Highlander91, on 31st August 2011, 18:11, said: Discriminarea e fata de piete. unu care nu vinde, nu intra pe piata. Legea nu te rezolva pe tine, ci nu mai pune piata internationala de SH in umbra celor deja inmatriculate! |
#18
Posted 31 August 2011 - 17:15
shmecherul, on 31st August 2011, 18:08, said: ...Cum ma pot eu considera egal cu el cand eu am platit taxa de poluare in 2007 si ca mine multi altii??? Sau cu cei ce vor revinde masina si cumparatorul va platii taxa?? Nu te impacienta, uite, Laszlo s-a gândit și la aspectul ăsta: Quote Dacă punem însă cap la cap opiniile oficialului român, această clarificare este doar una temporară pentru că, după cum chiar Laszlo Borbely declară, „e foarte dificil să faci un calcul care să mulțumească pe toată lumea. Probabil că vom ajunge, și în România, să avem o taxă aplicată pentru toți, care să țină cont numai de emisiile poluante“. Prin urmare, noua taxă va fi, mai devreme sau mai târziu, înlocuită de o alta, anuală, și, să sperăm, mai aproape de principiul „poluatorul plătește“ decât de acumularea de sume importante la buget. Ca să ne intre bine în cap: POLUATORUL PLĂTEȘTE |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users