Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Obiecte vechi și inutile car...

Mentenanta Acoperis

Cheder deteriorat , zgariat, cum ...

Laptop HP 15-AF001NQ, AMD E1-6015...
 Blat de bucatarie lungime 4,60 m

Termostat incalzire si racire

Configurare retea cu modem Vodafo...

Curtea Penala Internationala soli...
 Sunt obligate bancile sa opteze p...

Pensie anticipata partiala cu cer...

Subscriptii

Cat ar costa acest poster, se poa...
 Cum sa scapam de sobolani?

Alser Forest SA a dat teapa de 1,...

COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )

Implanturi dentare clinici Consta...
 

motorul diesel nu este, întotdeauna, mai bun decât cel pe benzină

- - - - -
  • Please log in to reply
441 replies to this topic

#1
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,328
  • Înscris: 05.06.2002

Quote

Încă un mit se prăbușește: motorul diesel nu este, întotdeauna, mai bun decât cel pe benzină

Cei care au mașini cu motoare pe motorină pot fi considerați "fuel fools" dacă au senzația că este mai ieftin cu motor diesel decât unul pe benzină, spune presa britanică.

Cei de la Auto Express au arătat că multe modele cunoscute de mașini au fost rulate mai mult de 50.000 de km pe an până ca ele să ajungă la un prag în care sunt mai economice decât cele pe benzină.

Astfel, o Skoda Octavia cu un motor diesel de 2 litri, ar trebui să fie rulată cel puțin 50.000 de km pe an, timp de 3 ani, ca să fie mai eficientă decât una cu un motor pe benzină. Prețul de achiziționare este cu 3.000 de lire mai mare.

De asemenea, un Fiat 500 ar trebui să fie rulat aproape 52.000 de km pe an.

Mulți șoferi aleg motoarele diesel pentru că producătorii auto le promovează că sunt mai eficiente din punct de vedere al consumului, însă nivelul costurilor este la fel de ridicat.

Astfel, spun cei de la Auto Express, dacă un britanic parcurge doar maximum 14.000 de km pe an, este lipsit de sens să-și cumpere o mașină cu motor diesel pentru că nu face nicio reducere a costurilor.

"Câți șoferi conduc o mașină de oraș mai mult de 50.000 de km pe an ca să aibă sens să dea bani pe un motor diesel", se întreabă cei de la Auto Express.

În Marea Britanie, un litru din cel mai iefin sortiment de benzină costă 1,6 euro.

sursa

#2
HLG

HLG

    Like a baws!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,100
  • Înscris: 08.07.2007

Quote

dacă un om parcurge doar maximum 14.000 de km pe an, este lipsit de sens să-și cumpere o mașină cu motor diesel pentru că nu face nicio reducere a costurilor
Asta se stia deja, nu faci multi km pe an, atunci nu ai de ce sa iei dizal.

#3
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,328
  • Înscris: 05.06.2002
in general se discuta de pragul de rentabilitate la vreo 30k/an, aici vad ca se discuta de 50k/an. asta m-a mirat.

pe langa ce scrie in articol as adauga de la mine si faptul ca sunt motoare mult mai complexe si asta duce la o fiabilitate mai scazuta. am prieten cu Peugeot nou diesel caruia i se aprinde becul check engine in timpul mersului si nu mai trage motorul. l-a dus la cateva reprezentante si n-au reusit sa remedieze problema. odata a dus-o direct in reprezentanta cu martorul aprins si tot n-au reusit o diagnosticare ok. si am mai auzit de probleme din astea pe la motoarele diesel actuale, asa ceva e o raritate la benzinare.

#4
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
motorina este pentru tractoare si utilaje mari.

#5
zmeul_rosu

zmeul_rosu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 405
  • Înscris: 13.08.2011

View Postrasistu, on 15th August 2011, 12:40, said:

motorina este pentru tractoare si utilaje mari.
:confuzzled: Serios ?

#6
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,942
  • Înscris: 31.03.2003
E evident ca daca VREI sa iesi pe plus in acest versus, trebuie sa rulezi multi km pe an. Dar se uita caetva lucruri importante.
1.unora le place mai mult dizalu si nu ii intereseaza atat de mult sa iasa cu 10 euro pe plus.
2.pretul de achizitie e mai mare, intr-adevar. dar la randu-i, pretul de revanzare il depaseste pe cel al benzinarei echivalente
3.diferenta de consum "la blana" e mult mai mare decat diferenta oficiala.

#7
69MAR

69MAR

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 132
  • Înscris: 19.10.2010
nu toti aleg motorizarile diesel doar pentru consum.
oare sunt nebun rău daca zic ca:
mi-as cumpăra o masina cu motor diesel doar pt. că petrolul e pe duca iar pt. motoarele diesel se pot gasi mai repede combustibili alternativi.
e grav?

#8
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
N-au dreptate nici în ciorapi englezii aia care scriu numai bazaconii :ciocan: ,păi câtă benzină consumi cu un motor 1,6 litri în regim de oraș,să zicem prin București la 100 km parcurși și câtă motorină consumi cu un diesel de 1,5 DCI,să zicem ambele variante Dacia Logan,sau poftim Peugeot 1,6 diesel ca să fie cât de cât echivalente ca și capacitate cilindrică!!! .Eu zic că diferența se duce spre 2-3 litri în plus consumați de benzinar față de diesel!!!.Trebuia scris acolo și faptul că un motor diesel este mai eficient la roți față de un motor Otto pe benzină,cu circa 10-15%,la același litru de carburant consumat.Poate ultimele motorizări cu turbo TSI de la Volkswagen,sau Tco sau cum se mai cheamă de la Renault,să se apropie de consumul echivalent pentru aceeași km parcurși de un diesel,dar gândiți-vă și la cuplul mai mare caracteristic unui diesel față de un benzinar,care te-ajută enorm când urci  la o pantă de munte spre exemplu :peacefingers: .

#9
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,942
  • Înscris: 31.03.2003
Noile motorizari turbo-benzina se apropie foarte mult de eficienta dizelurilor, dar nu numai atat. Se apropie sau chiar despasesc dizalurile la pret.

#10
daniel21

daniel21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,092
  • Înscris: 03.04.2006
Eu unul prefer sa dau o singura data ceva in plus (la achizitie) si sa-mi ramana mai multi bani la fiecare plin de motorina. In plus nu am gasit o masina gen Opel Astra G 1.7 CDTI care sa aiba un consum de 4/100 cat are a mea.

#11
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

View Postoaspetele, on 15th August 2011, 12:46, said:

E evident ca daca VREI sa iesi pe plus in acest versus, trebuie sa rulezi multi km pe an. Dar se uita caetva lucruri importante.
1.unora le place mai mult dizalu si nu ii intereseaza atat de mult sa iasa cu 10 euro pe plus.
2.pretul de achizitie e mai mare, intr-adevar. dar la randu-i, pretul de revanzare il depaseste pe cel al benzinarei echivalente
3.diferenta de consum "la blana" e mult mai mare decat diferenta oficiala.
1. De fapt le e frica de motoarele pe benzina de aceeasi capacitate cilindrica si fac comparatie intre motoare de diesel de 2000 cu cele pe benzina de 1.4 sau 1.6. Oare cati vad cu ochi buni o compacta cu motor de 2000 pe benzina? Desi de cele mai multe ori consuma la fel ca una de 1.6 pe benzina.
2. Pretul de achizitie e mai mare dar si cel de vanzare e mai mare. Corect doar ca, cu cateva exceptii, nu-ti mai recuperezi diferenta la vanzare ci maxim jumatate. Asta acum pentru ca la masinile normale dieselurile au inceput sa fie ocolite.
3. Corect si te ajuta daca mergi doar "la blana". Daca te mai racoresti din cand in cand nu se vede la consum.

Oricum, astea sunt nuante si poti trece peste ele. In schimb diesel cu filtru de particule si fara incalzire auxiliara se cheama masochism.

Pe de alta parte, cu cateva exceptii de masini relativ usoare, dieselul este necesar la masini 4x4 si nu datorita cuplului ci datorita diferentei prea mari de consum. La astea chiar se vede pe cand la masinile normale e ce discutam noi mai sus.

Edited by undercoverbrother, 15 August 2011 - 12:33.


#12
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006

View PostFane, on 15th August 2011, 12:35, said:

in general se discuta de pragul de rentabilitate la vreo 30k/an, aici vad ca se discuta de 50k/an. asta m-a mirat.
Intre timp s-a mai scumpit si motorina, deci...

#13
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,942
  • Înscris: 31.03.2003
1.cum adica sa-ti fie frica de un motor de 2000 benzina ? dar ala daca nu are turbina, nu sufla in fata unui dizal. daca are, e la fel de scump si consuma binisor mai mult.
2.maxim jumatate e bine. dar nu e pus in calcul in niciun versus.
3.nimeni nu merge mereu la blana. dar in acest versus ca si in majoritatea sunt luate cifrele oficiale de consum, care nu bat niciodata cu cele reale.

Nu am incalzire auxiliara, dar am scaune incalzite si e ok.
Cu privire la dpf, un dizal se achizitioneaza pentru a merge preponderent extraurban. In acest caz, putin probabil sa apara probleme.

#14
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,328
  • Înscris: 05.06.2002

View Postoaspetele, on 15th August 2011, 13:34, said:

.....motor de 2000 benzina ? dar ala daca nu are turbina, nu sufla in fata unui dizal....
ehh, nici chiar asa...

#15
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

View Postoaspetele, on 15th August 2011, 13:34, said:

1.cum adica sa-ti fie frica de un motor de 2000 benzina ?
Adica le e frica sa ia in calcul asa ceva ca au impresia ca consuma mult si se ajunge la comparatii intre motoare de de 1.4 sau de 1.6 benzina cu motoare mai mari diesel si sa dea cu virgula. Ca daca vorbim de motoare mici diesel gen 1.3-1.4 deja vorbim degeaba. Nu poti sa inceptinesti putin si sa te prinda sub turatia de cuplu ca s-a terminat totul si trebuie sa retrogradezi ca sa-ti continui deplasarea.

View Postoaspetele, on 15th August 2011, 13:34, said:

Cu privire la dpf, un dizal se achizitioneaza pentru a merge preponderent extraurban. In acest caz, putin probabil sa apara probleme.
Din pacate cei mai multi nu gandesc la fel si, la fel, cei mai multi nu vor sau nu-si permit 2 masini.

Iar daca ai avea 2 masini deja rulajul pe fiecare masina e mult mai mic si iar da cu virgula la diesel.

Parerea mea este ca cei care-si iau diesel si nu merg cu el tin nejustificat sus pretul motorinei si implicit al transporturilor de marfuri. Ala care merge mult macar are o justificare si un beneficiu. Ala care face 10.000 de km cu un diesel pe an isi strica si banii lui ca nu ar face nici o economie fata de benzina dar cel mai grav pe a celorlalti pentru ca oricat de putin ar merge asigura cererea de motorina impreuna cu altii ca el.
Desi am masina pe benzina, nu mi-ar parea rau ca benzina sa fie mai scumpa decat e acum, motorina mai ieftina presupunand ca nu e cerere dintr-un anumit motiv din partea particularilor (taxe mai mari pe masinile diesel, interdictii de circulatie in centrul orasului adica cum se intampla in unele orase europene) si toate produsele pe care le cumpar sa fie mai ieftine iar eu sa am bani mai multi pentru ca produsul pe care il produc eu ar avea un pret mai competitiv si as vinde mai mult la aceeasi marja sau as vinde la fel ca si acum dar cu o marja mai mare. Din pacate acum nu se mai poate face nimic pentru ca un produs scumpit nu-l mai ieftineste nici dracu. Nu trebuie sa uitam ca cei mai multi bani nu-i dam pe combustibilul folosit pentru deplasare ci pe combustibilul din pretul produselor. Pe scurt, particularii sa aiba masini pe benzina iar transportatorii si agricultorii sa aiba diesel si toata lumea ar trai mai bine. Daca masinile diesel nu luau amploarea pe care au luat-o in ultimii 15 ani va garantez ca alta era starea economiei europene, avand produse mult mai competitive dpdv al pretului decat acum si ar fi scris Made in EU pe un produs facut de o firma europeana si nu Made in PRC.

Un pic de offtopic, mai nasol va fi cand vor deveni raspandite masinile electrice si vor scumpi astia electronii cand se stie ca electricitatea este foarte importanta si pentru productia industriala si are o mare pondere din pretul de productie. Sa va tineti atunci...

Edited by undercoverbrother, 15 August 2011 - 15:00.


#16
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,328
  • Înscris: 05.06.2002
motorina e un combustibil inferior benzinei si e mai ieftina la poarta rafinariei. asta a fost si motivul pt care nenea diesel a conceput motorul care-i poarta numele. ce o face mai scumpa decat benzina sunt accizele. GPL-ul de exemplu e cel mai scump combustibil, dar nu e accizat... inca...

Edited by Fane, 15 August 2011 - 15:40.


#17
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,942
  • Înscris: 31.03.2003
frate andercover, de unde pornim si unde ajungem.
:)
pentru 10 000 de km pe an strabatuti de o masina avem nevoie de 600 de litri de motorina. Adica cam cat consuma un tir la o cursa. NESEMNIFICATIV.

apoi, si pe masinile alea pe motorina s-au castigat bani. sa pui in carca celor care au cumparat masini dizal situatia economica a Europei nu e doar profund offtopic, ca sa zic asa, ci si inexact.

ca sa revenim la subiect, stiu ce inseamna o masina pe benzina si stiu ce inseamna si una pe motorina.nu vorbesc prostii. probabil ca exceptand extremele, iesi cam tot pe acolo si cu una si cu alta. doar ca la dizal dai bani mai multiinainte, iar la benzinare pe rand.
asadar, fiecare sa isi cumpere CE ii place (si ce isi permite, dar asta este deja alta poveste)

#18
Hardstyle1

Hardstyle1

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 778
  • Înscris: 02.04.2011
la aceiasi cai comparand 2 motoare, nu mai recuperezi nimic pana o vinzi de la un diesel. iar la revanzare iei mai mult daca iei tot din cauza mentalitatii asteia, ca face reduceri.
dar cine se risca la un diesel sh? unii spun ca daca e cat mai nou, merita. dar daca ai de gand sa-l vinzi in scurt timp, atunci ce speri sa recuperezi din pretul dat in plus de nou?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate