Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Problema pornire

Parere seria 4.

Recomandare trepied pt Godox SL15...
 Un documentar amuzant despre un b...

Sare fina?

poate cineva sa completeze circui...

Problema cu youtube si yahoo mail
 Cer o umila recomandare pentru ca...

Unde fac distribuția 1.4 tsi...

Ceas de masa desteptator

Singuratatea dupa 30 de ani? Cum ...
 Ce intelegeti din aceasta formula...

Passat B8 Variant 4motion 2.0 dsg

Curea distributie slaba?

ZF vs DSG / 2.0 TDI vs B47
 

Produsele de marca, dubla plata

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
48 replies to this topic

#1
opo

opo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,591
  • Înscris: 24.08.2006
Sunt multe produse originale care sunt de o calitate foarte buna, dai un ban da stai in fata, te folosesti de ele si tin vreme indelungata. Nu am nimic impotriva produselor de marca, problema mea este cu logo-ul acestora care a devenit pentru unii o identitate. Eu de exemplu nu port decat Adidas Climacool dar nu din cauza unor pitici pe creier ci datorita zonei de pe glob in care imi fac veacul si unde temperaturile sunt de la 25C in sus 10 luni pe an (din pacate nu sunt prieten cu sandalele) .
De curand mi-am luat un laptop si ma uitam cat e de plin de actibilde. Care e rolul actibildului in afara de unul pur publicitar? Daca dau joc actibildu se transforma CPU-ul din Intel Core X in AMD A8?  sau daca dau jos actibildu cu Windows7 se sterge OS-ul si se transforma in Linux? Da daca dau jos EnergyStar, devine mai poluant?
Nu inteleg cum putem sa fim atat de friaeri si sa platim un produs scump si sa-i facem si reclama de parca ne-ar fi fost oferit gratuit? O geanta Prada ar fi mai putin geanta, ar fi de calitate mai proasta daca nu ar purta si logo-ul? Sau imi cumpar o plasa de la Wallmart  ca sa-mi duc acasa verdeturile. Daca eu dau bani pentru plasa de ce trebuie sa scrie Wallmart pe ea? Is de acord ca daca mi-o dau ei free sa poarte logo-ul lor, dar daca o platesc... I don't get it.
La fel si cu masinile si o gramada de produse, slava domnului ca nu  pun logo pe scobitori sau nu o imboxeaza pe ata dentara.

Edited by opo, 10 August 2011 - 17:02.


#2
mngx

mngx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,445
  • Înscris: 30.07.2009
sau mai sunt unii care isi pun tamplarie pvc si lasa abtibildurile lipite pe tocarie ca , na, e gealan......In Romania, daca nu ai originale esti privit drept sarac....si prost.

#3
miki07

miki07

    Simplu și banal

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,027
  • Înscris: 18.09.2008
Am un amic care spune ca daca ai Adidas si Nike (scuze de reclama) te vede lumea altfel. Si ca toti oamenii "normali la cap" se incalta cu aceste marci. "Tre' sa fii tampit sa nu iti placa un Nike sau un Adidas".

#4
opo

opo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,591
  • Înscris: 24.08.2006
Eu imi iau papucii de sport pentru niste motive clare: sa fie confortabili si cat mai aerisiti. Ma doare fix in glezna daca au sau nu logo, dar din nou, daca sunt ai mei si am dat banu, de ce sa-i mai fac eu lui Nike reclama?  As vrea sa-i vad pe aia de la Nike ca isi pun la poarta fabricii sau pe usa magazinului NUMELE MEU, ca doar eu le-am dat bani pe produse...

#5
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,544
  • Înscris: 02.03.2003
Nu este normal ca pentru un produs platit sa primesti bonul si logo-ul mare cat o zi de post.
Ar trebui sa faca serii diferite: pentru mitocani cele cu sigla mare si pentru oamenii normali cele cu sigla amplasata discret.

Hilfiger amplasau sigla discret dar in ultimii ani au inceput sa scrie pe produs numele firmei, ca asa era moda.
Mai sunt indieni care poarta tricouri de corp imprimate doar cu numele firmei respective. Unii preferau si modelul sclipitor, sa ii vada lumea ca sunt "boși".

#6
paintx05

paintx05

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,080
  • Înscris: 26.05.2007
De cand oamenii nu mai au grija zilei de maine incep sa aiba probleme din ce in ce mai penibile. Ce te opreste sa dai stickerele alea de pe laptop jos? Eu am facut-o si nu pentru ca ma enervau, ci pentru ca s-au dezlipit pe jumatate si s-au imprut de praf. Daca vrei te invat si pe tine cum se face asta. Si nu inteleg cu ce te deranjeaza logoul de pe haine. Nu-ti convine fa-ti tu altele.

#7
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,720
  • Înscris: 05.06.2002
e o forma de promovare. e normal ca un produs de top al acelei marci sa ti-l "branduiasca" mai puternic, in primul rand ca sa se laude brandul ca a scos asemenea produs, in al doilea rand fiindca tu cand o sa porti respectivii adidasi (sau orice altceva) o sa le faci reclama gratuit. referitor la laptop e plin de etichete ca sa-ti ia ochii la raft, acolo nu e brandul laptopului ci a ce a incorporat in el. bine, au aparut si unele produse branduite de neam prost, dar aici au speculat prostia unora si faptul ca o parte a pietii asta cere, sa se vada de la un km ca el e imbracat "de firma".

#8
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004

 miki07, on 10th August 2011, 17:30, said:

Am un amic care spune ca daca ai Adidas si Nike (scuze de reclama) te vede lumea altfel. Si ca toti oamenii "normali la cap" se incalta cu aceste marci. "Tre' sa fii tampit sa nu iti placa un Nike sau un Adidas".
Eu de ceva ani buni port doar Adidas si Nike (ocazional si Puma)... De ce? Pentru ca am observat ca sunt extrem de comozi si ca ma tin mai mult in conditii de hinghereala zilnica decat alte branduri no name... Da, dau un ban in plus, dar il dau odata, nu de 50 de ori, cat as da pe niste produse contrafacute...
A, daca as gasi niste produse la calitatea astora si la un pret mult mai bun, recunosc cu mana pe inima ca mi s-ar rupe de brand si le-as purta fara nici o problema si fara sa tusesc pe acelea... Cat despre cum ma priveste lumea ca sunt incaltat cu ultimul model de Nike sau cu ultimul model de Dragasani, ei bine, mi se rupe :)

#9
Bitch_in_Red

Bitch_in_Red

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,271
  • Înscris: 07.05.2004

 opo, on 10th August 2011, 11:00, said:

Sunt multe produse originale care sunt de o calitate foarte buna, dai un ban da stai in fata, te folosesti de ele si tin vreme indelungata. Nu am nimic impotriva produselor de marca, problema mea este cu logo-ul acestora care a devenit pentru unii o identitate. Eu de exemplu nu port decat Adidas Climacool dar nu din cauza unor pitici pe creier ci datorita zonei de pe glob in care imi fac veacul si unde temperaturile sunt de la 25C in sus 10 luni pe an (din pacate nu sunt prieten cu sandalele) .
De curand mi-am luat un laptop si ma uitam cat e de plin de actibilde. Care e rolul actibildului in afara de unul pur publicitar? Daca dau joc actibildu se transforma CPU-ul din Intel Core X in AMD A8?  sau daca dau jos actibildu cu Windows7 se sterge OS-ul si se transforma in Linux? Da daca dau jos EnergyStar, devine mai poluant?
Nu inteleg cum putem sa fim atat de friaeri si sa platim un produs scump si sa-i facem si reclama de parca ne-ar fi fost oferit gratuit? O geanta Prada ar fi mai putin geanta, ar fi de calitate mai proasta daca nu ar purta si logo-ul? Sau imi cumpar o plasa de la Wallmart  ca sa-mi duc acasa verdeturile. Daca eu dau bani pentru plasa de ce trebuie sa scrie Wallmart pe ea? Is de acord ca daca mi-o dau ei free sa poarte logo-ul lor, dar daca o platesc... I don't get it.
La fel si cu masinile si o gramada de produse, slava domnului ca nu  pun logo pe scobitori sau nu o imboxeaza pe ata dentara.

Du-te si tu la TJ Max sau Marshalls si iti poti lua produse originale la 1/2 de pret sau chiar mai putin...  Probabil ca n-ai sa gasesti climacool dar poti gasi haine.
Iar la partea cu reclamele... ce sa-ti zic, cica haina face omul, asa ca omului (cu exceptii evident!) ii place sa arate ca e imbracat "bine", sa se vada sigla samd. In final e o chestie de gust si de snobism (alege tu).
Ce nu pricepi, cand un laptop este expus in best-buy are reclame pe el ca sa vada tot omul ce contine si cu ce se haleste. Nu-ti place? Da-le jos dupa ce l-ai cumparat. Simplu, nu trebuie un topic despre asta, nu? Doar daca iti cumperi cate 2 netbook-uri in fiecare zi... atunci poate deveni iritant!

P.S. La walmart plasele sunt (inca) gratis!

#10
opo

opo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,591
  • Înscris: 24.08.2006
Depinde de ce walmart vorbesti, aici in Shenzhen unde se tine Universiada, Walmartul a decis sa diminueze poluara datorata distribuirii gratuite de pungi.
http://current.com/g...articipates.htm

#11
gtk

gtk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,868
  • Înscris: 18.09.2004
@opo: esti frustrat, recunoaste! ai vrea si tu sa-ti cumperi mai multe din astea "de firma" dar n-ai de unde, si te frustreaza cand le vezi... iar daca nu le-ai mai vedea, te-ai simti mai "egal"... ca altfel, rational judecand, nu vad cu ce ar putea deranja pe cineva un logo sau un nume de firma... chiar nu vad... (culmea, actibildurile alea au chiar un rol practic, informativ, dar tu esti atat de varz, incat...)

#12
opo

opo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,591
  • Înscris: 24.08.2006
Oi fi si frustrat mai gtk. E drept ca am origini modeste si intelect mediu dar ma duce capu cat sa imi dau seama ca atunci cand mi-am luat laptop ACER , geanta primita cacadou ca sa var rasnita inauntru era pe de o parte cadou ( sincer a prins bine ) pe de alta parte face din mine pancarta mobila ca scrie Acer pe ea de vezi de la 10 metri.
Nu toate produsele au pus brandul sa se vada de la o posta. Intr-un fel urasc Apple ( tot din invide ;) ) dar daca te uiti la iPhone, marul este pus pe spatele telefonului spre deosebire de Samsung care are la aceasi bani iti baga un logo in pifometru sa nu cumva sa uiti ca folosesti un telefon ci un telefon samsung. Acu daca stau sa ma gandesc la faptul ca au interdictie sa vanda Tableta Galxy pe motiv de furt de design parca are sens :  e foarte posibil sa il confunzi cu originalul daca nu vezi logo-ul :D. La fel si la genti, papuci si alte cele, cand nu ai un design care sa rupa gura targului e musai sa ai un logo care sa-ti faca reclama.
Smecheria asta au inteles-o si politicienii; ai mei au acasa pixuri, brichete si chiar si o galeata cacadou de la politicieni si pe care scrie ba PNL ba PSD ba PD.

Edited by opo, 13 August 2011 - 14:04.


#13
calle

calle

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 944
  • Înscris: 04.03.2009
Pentru ca platesti de fapt marca in mare parte.
Fenomenul se numeste "distorsiunea valorilor"
"Distorsiunea valorilor

Credințele și valorile noastre sunt modelate de cultură. În timp ce o bază genetică există pentru a asigura atributele umane și de  comportament, cunoștințele pe care le avem și felul în care noi gândim despre noi și acționăm pe baza acestor cunoștințe este fundamental un fenomen de mediu.
Sistemul monetar necesită o formă de comunicare pentru a informa publicul despre firmele și produsele lor care pot fi cumpărate. Această formă de comunicare este numită "reclamă". Caracteristica reclamei este 'promoția' și promoția este o formă de comunicare, care, creează o înclinare în favoarea acelui produs. Cu alte cuvinte, rolul reclamei este de a seduce...sau mai direct- a manipula cumpărătorul pentru a cumpăra produsul. Această manipulare poate avea multe forme, dar cea mai eficientă este manipularea / sau exploatarea publicului cu "valorile" pe care oamenii le găsesc mai importante.
Cu toate acestea, înainte de a avansa discuția, trebuie menționat faptul că nu a fost întotdeauna cazul tiparelor  consumului în masă prezent acum în Statele Unite și alte țări. La început America a fost fondată, până la un punct, pe un soi de etică profesională protestantă, conform căreia economiile și agoniseala erau valorile dominante. Cu toate acestea, până la începutul secolului 20, cu un efort susținut, comunitatea de afaceriști a început să distorsioneze aceste noțiuni și să modeleze o nouă armată de consumatori impulsivi, mereu nemulțumiți și conștienți de statutul lor. Agențiile de publicitate și-au schimbat argumentele de la cele legate de utilitate, la cele care stârnesc emoțiile și statutul. Ca urmare, americanul mediu de astăzi consumă de două ori mai mult decât consuma la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial.
Una dintre cele mai puternice forme de "manipulare a valorilor" provine din re-asocierea identității persoanei cu un anumit ideal. Patriotismul și Religia sunt exemple clasice, deoarece prin îndoctrinare de la o vârstă fragedă, o persoană este adesea constânsă să simtă o legătură personală strânsă cu o țară sau o religie, astfel condiționând acea persoană să dorească să susțină necondiționat acele doctrine.
Un alt exemplu este conceptul de "modă". Moda ia multe forme, pornind de la hainele purtate de oameni, până chiar la ideologiile pe care le promovează. Pentru a ilustra cât de mult succes a avut industria comercială în manipularea valorilor umane spre câștigul ei, multe persoane pot fi văzute în prezent purtând anumite articole comerciale, fie și numai pentru a afișa numele unei companii, obținând astfel de la acestea un statut social aparent sau "o expresie a stilului". Cămași semnate "Tommy Hilfinger", poșete marca "Prada" și ceasuri strălucitoare Rolex sunt exemple de produse pentru care utilitatea sau funcționalitatea și-au pierdut în întregime relevanța, importanța lor derivând acum din ceea ce ele "reprezintă".
Din păcate, ceea ce acești oameni de multe ori nu realizează este că acestea sunt nimic mai mult decât mersul reclamelor pentru compania respectivă, pur si simplu.
"Statutul" sau "expresia" chiar există în întregime în condiția "previziunilor valoroase" pentru acea persoană, și dacă destulă lume începe să fie manipulată în același mod, o "tendință" apare, care consolidează în continuare iluzia cu titlu de identificare colectivă. Aceste tendințe pot deveni atât de puternice, încât aceia care nu aderă la fad, ar putea fi considerați "proscriși", și să fie ostracizați.
Lăsând "vanitatea" la o parte, trebuie să analizăm de asemenea valorile deformate create sub forma mentalităților și a viziunilor asupra lumii. Această nevoie perpetuă de a ne interesa de propria noastră persoană se extinde adesea asemenea cancerului, ocupând și alte zone ale psihologiei, creând și confirmând nevroze cum sunt "lăcomia", "invidia" și "egocentrismul".
Lăcomia este, probabil, forța motrice a permanentizării sistemului monetar, care merge dincolo de simpla sa supraviețuire. Datorită stratificării inerente a bunurilor și serviciilor (și de aici a nivelurilor de trai) care sunt la îndemâna celor care au o putere de cumpărare din ce în ce mai mare, ființa umană este învățată să dorească mereu "mai multă" avuție materială, deoarece acest "mai mult" tinde spre infinit. Rezultă de aici o cultură lipsită de noțiunea de echilibru sau de însemnătate a ceea ce este de fapt important, lucru care îi face adesea pe oameni să își pună întrebări asupra propriei lor valori, deoarece nu dețin "ce e mai bun în viață" și așa mai departe.
Invidia pare să înceapă a fi cultivată de la o vârstă foarte fragedă, probabil de când învățătoarea laudă elevul care ia note bune și îl ceartă pe cel care nu le ia, făcându-l pe acesta din urmă invidios pe cel care a luat nota mai bună. Indiferent de originea sa, una dintre tacticile clasice ale publicității constă în exploatarea acestei nevroze prin utilizarea presei pentru a descrie o persoană care are ceva ce dumneavoastră nu aveți, creându-vă impresia că aveți nevoie de acel ceva pentru a vă simți "egalul" celuilalt.Acest lucru este foarte similar cu lăcomia, excepția fiind că oamenii cresc pentru a disprețui pe alții pentru ceea ce au, creând  tensiuni sociale și adesea conflicte.
Deseori ego-ul este definit ca "un simț de superioritate față de alții". Această distorsiune are, în esență, două forme:
1) Superioritatea generală bazată pe clasa de avere / sau de poziția în ierarhia socială;
2) Aroganța care privește contribuția creatoare, cerând prestigiu, confirmare sau alte "recompense".
Aceasta din urmă pare aproape "firească" în ochii multora, deoarece în ziua de azi, oamenii adoră să "ceară recunoaștere" pentru ideile și invențiile lor. Acest lucru se confirmă plenar în sistemul monetar, deoarece, atunci când este vorba despre a face "profit", oamenii sunt efectiv "răsplătiți" și "recompensați" pentru invențiile și acțiunile lor personale. Astfel se exacerbează predispoziția omului de a cere recunoaștere pentru ceea ce face, chiar și atunci când aceasta nu are nimic de a face cu banii. Merită relevat faptul că nici o persoană nu "inventează", de fapt, sau nu creează nimic pe cont propriu. Orice idee și orice creație care a apărut vreodată s-a bazat pe contribuția adusă de munca generațiilor anterioare, influența lor asupra mediului și/sau feedbackul oferit de cei din jur. Isaac Newton spunea: "Am reușit să văd la depărtare numai fiindcă m-am urcat pe umerii unor uriași". Vroia să spună că și-a construit cercetarea și de aici descoperirile pe munca multor mari oameni de știință care au trăit înaintea lui. De aceea, recunoașterea sa nu îi aparține în exclusivitate, ci revine întregului univers de descoperiri științifice din care a învățat și cu care a lucrat.
Această formă de egocentrism nu își găsește menirea atunci când omul înțelege că TOATE invențiile și descoperirile sunt în realitate rodul unor colaborări succesive, sub o formă sau alta.
În ceea ce privește distincția de mai sus a ego-ului ("Superioritatea generală bazată..."), aceasta este o predispoziție bazată pe clasa socială care, la un anumit nivel, este o metodă psihologică de a-l face pe om să se simtă mai bine pentru că are mai mult decât altul. Unui om bogat care merge pe stradă îi vine mult mai ușor să îl desconsidere pe cel fără adăpost, spunând că "nu e decât un vagabond leneș" decât să îl recunoască drept victimă a culturii din care face parte. La un alt nivel, elitismul orb, sub forma unui fel de "rasism bazat pe clasă socială", îi determină pe oameni să îi desconsidere pe cei cu o putere de cumpărare mai mică drept pur și simplu "inferiori" sau sau "nedemni", deoarece statutul social, educația și stilul de viață pe care și le permite această elită sunt cu totul intangibile pentru cei lipsiți de o putere de cumpărare asemănătoare, lucru care creează mari diferențe aberante de cultură.
În sfârșit, valorile noastre sunt bazate pe ceea ce funcționează și ne ajută să creem mai ușor, să trăim mai bine. În cazul în care trăim într-un sistem în care concurența, recompensa, interesele personale orbești, corupția, vanitatea și aroganța sunt promovate, atunci acestea sunt valorile care vor fi constant perpetuate în societate. În timp ce mulți oameni vor crede în "onestitate, altruism și umilință", este ușor de înțeles de ce aceste calități nu se prevalează, pentru că sistemul de supraviețuire în societatea de astăzi nu le suportă sau nu le consolidează."

#14
opo

opo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,591
  • Înscris: 24.08.2006
@cale
Foarte bine surprins intr-un material foarte omogen. Multumesc de post.

#15
SophistiKat

SophistiKat

    Semper Fidelis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,502
  • Înscris: 02.10.2010

 opo, on 10th August 2011, 17:00, said:

De curand mi-am luat un laptop si ma uitam cat e de plin de actibilde. Care e rolul actibildului in afara de unul pur publicitar?
Mi-ar fi fost jena sa deschid un astfel de topic. Câta ignoranta, ma doare mintea ! Bine ca n-ai întrebat care e rostul unei carti de vizita... :rolleyes:

Logo-ul reprezinta în primul rând identitatea vizuala a unei firme, face parte din eforturile de promovare a unei afaceri...si nu doar cele care fabrica îmbracaminte/încaltaminte au propriul logo > companiile de asigurari (Allianz, Swiss Life), IT (Microsoft, Apple), retailer (Carrefour, Wal-Mart) etc. nu însir aici toate domeniile, ar fi prea mult, plecând de la industria de jocuri si pâna la cea a producatorilor de procesoare.

Care e rostul unui logo ? Simplu > impactul vizual si recunoasterea...Coca-Cola, Mercedes, Nike sau McDonald's, toate sunt marci care au facut istorie, cu totii le putem recunoaste logo-urile dintre alte sute si au un impact vizual puternic asupra oricui !

Exemplul tau cu laptopul Acer: sa presupunem ca navighezi pe net într-o cafenea Starbucks si exista câtiva clienti care se întreaba: <muama, da' ce laptop fain are tipu' ala> ! Daca laptopul n-avea logo-ul Acer, cum ar fi stiut aia ce marca e, în cazul în care erau interesati de produs ? Ti-ar conveni sa vina straini la tine la masa si sa te întrebe de fiecare data - "nenea, ce fel de laptop e ala, de unde l-ati cumparat?"  :rolleyes:
Valabil si în cazul posetei Prada, unei masini Mercedes...
Plasa de la Wal-Mart > daca 1000 de clienti o cumpara, o vor utiliza si în alte circumstante, prin alte magazine, locuri etc. > vede tanti Popeasca ca 10 din vecinii sai au plase Wal-Mart, îsi va spune ca merita sa viziteze si ea acest supermarket ! Strategie de crestere a popularitatii...

Rezumat functia logo:
1. recunoasterea si identificarea facila a unei companii
2. confera o anumita imagine în rândul clientilor
3. individualizare, diferentierea fata de concurenta

Edited by SophistiKat, 14 August 2011 - 20:30.


#16
opo

opo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,591
  • Înscris: 24.08.2006
Da mai pisica sofisticata, ai zis bine ce ai zis, decat ca nu mi-ai vazut Pointul.
Imi pare rau ca prin postul meu te-am facut sa te simti aiurea, poate nu ar trebui sa te iei chiar asa de in serios sa te doara MINTEA daca altii din ignoranta mai pun intrebari p'acilisica.

Crede-ma ca in timp ce tu esti super incantata de identificarea ta cu brandul, mandra ca esti o Prada, un Mercedes, un coca-cola, boardul de directori de la firmele pe care tu le folosesti isi fraca mainile mandrii de faptul ca nu doar au vandut un produs, dau au reclama gratis.
Daca ai timp citeste ce a zis @cale mai sus. Tu nu iti cumperi produsul pentru utilitate, tu il cumperi pentru ce reprezinta el ca brand. Ai banuti, esti la cumparaturi, vezi de exemplu ca prietena ta isi doreste o geanta misto si scumpa, ti-o cumperi ca sa poti epata. E foarte posibil ca geanta aia sa te incurce, sa nu fie utila, dar o cumperi, si cand o sa mergi in acelas loc cu prietena o vei folosi.  Cam asta ar fi pointul si anume faptul ca daca imi cumpar ceva folositor, nu vreau sa fac reclama la nimeni si ca multi orbiti de identitatile firmelor uriase, nu mai cumpara produse, ei cumpara identitati: tipul ala e un sony vaio, tipa aia e o prada, oaaa a intrat un mertzedes in starbuks etc....

#17
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,421
  • Înscris: 02.10.2009

 opo, on 15th August 2011, 01:54, said:

Daca ai timp citeste ce a zis @cale mai sus. Tu nu iti cumperi produsul pentru utilitate, tu il cumperi pentru ce reprezinta el ca brand. Ai banuti, esti la cumparaturi, vezi de exemplu ca prietena ta isi doreste o geanta misto si scumpa, ti-o cumperi ca sa poti epata.

Aceasta este explicatia subiectului: multi romani nu pot gandi altfel decat a cumpara lucruri bune  pentru a epata. Fudulia (si politica...) sunt totul la romani, de aceea nu pot gandi altfel. Atata stiu. Thread-ul acest spune tot.
Sunt atat de mici sansele de a reusi ceva, de a iesi in evidenta cu un lucru sau o fapta logica sau folositoare societatii sau personal incat singura explicatie, nazuinta si actiune este in a cumpara ceva cu care sa se mandreasca. De aceea afisarea cu abtibilduri si branduri de renume este pentru foarte multi la fel de necesara ca aerul. Nu au altceva nimic de aratat decat marca sau eventual teribilisme facute cu masina spre a impresiona exact aceeasi categorie de oameni.
Faptul ca unii totusi cumpara pentru a se bucura personal de anumite calitati intrinseci ale produsului, pentru a se simti ei bine sau mai confortabil pare ceva de neconceput: nu se poate, precis au cumparat sa ne arate noua (turmei...) ce grozavi sunt.
Exceptionala postarea lui Calle, dar apare evident intr-un context nepotrivit, un strigat in gol care nu produce decat ecou.

P.S. Cu multi multi ani in urma, cu ocazia unei excursii in Uniunea Sovietica, unul din lucrurile care trebuiau facute pentru a face rost de ceva (mai multi) bani era sa vinzi tricouri cu embleme "de firma".
Scurt si facut: cumparat en-gros tricouri ordinare, albe, de 5 lei tramvai, vopsit cu pulverizatorul cu vopsea ieftina o sigla mare pe piept  cu "Puma" sau "ADIDAS" si vandut pe sume de-a dreptul indecent de mari la moscoviti, faceau coada. Erau fericiti ca aveau ceva "de marca" de la straini...
Desigur ca nu se potriveste exact cu subiectul acesta unde e chiar vorba de lucruri reale, de calitate dar spune ceva despre obsesia dusa la absurd pentru a iesi in evidenta, de care se poate profita. Asa deci, se profita si acum in Ro, unde sunt vanzari atat de mari de masini scumpe si intile, constructii de case cu nenumarate camere, inutile si alea, lucruri de lux care se potrivesc ca nuca-n perete cu nivelul de dezvoltare al societatii.

#18
opo

opo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,591
  • Înscris: 24.08.2006
Lucrurile stau asa nu doar in Romanica poti sa fii linistit. Eu locuiesc de cativa ani in China iar aici orice patron de fabrica sau orice chinez care face afaceri daca ii merge treaba musai trebuie sa aiba BMW sau Mertan de ultima generatie si asta in conditiile in care aceste masini nu se produc in China ci se importa si guvernul are supertaxe la masinile de lux ( o astfel de masina este binisor mai scumpa decat aceeasi masina luata in EU).  
Teoretic iti zici unu cu fabrica si cu bani e om inteligent si practic :D... ei iote ca nu-i asa, se zgarcesc astia la orice dar masina, geanta si bijuteriile trebuie musai sa fie de marca.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate