Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari despre carucior electric

Tester pH-ul apei

Achizitionarea unui subwoofer auto

Aparat foto zoom mare
 Daca aveți chef, descrieți locuin...

Smecheri vs populime

La multi ani @Lieutenant!

La multi ani @xmanyacs77!
 Tableta office

Comanda Mobexpert - o zi inainte ...

Ocolirea limitatoarelor de viteza...

Recomandare adeziv - pt pervaz PVC
 Sfat achizitie, Xiaomi 14 Ultra s...

Priza contorizare consum energie

Cat timp purtați o pereche d...

Problema Makita PLM 4628n
 

Dacia Elia

- - - - -
  • Please log in to reply
77 replies to this topic

#55
danchitu866

danchitu866

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,800
  • Înscris: 06.12.2003
Asta e adevarata Elia? Mare chestie... Sper sa fie tunata in rest, ca la desing e the same...

Attached Files



#56
vladut

vladut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 11.09.2005
Nu am nimic cu Vilcea si nici cu vilcenii, mai ales ca am si citeva rude in zona. Am vrut doar sa se inteleaga ca lucrurile nu stau chiar asa precum se spune. Nu am de gind sa jignesc pe nimeni.

#57
pimp

pimp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,086
  • Înscris: 09.09.2003

vladut, on Oct 11 2005, 05:35, said:

Imblinzitorule de lei, poate nu ne exprimam cum trebuie. Hai sa comentam ce spui tu. Elia chiar poti sa-ti inchipui ca-i facuta ptr staini si nu ptr noi ? Cine crezi c-ar da 23000 pe ceea ce ofera  elia in afara RO? Eu garantez ca nimeni, asta ptr ca nu ofera nimic special la acest pret. Ceea ce face Renault se cheama manipularea pietei prin zvonuri si prin intoxicare( de ce nu spun ca s-au vindut 70 de masini la noi in tara, ca sa le putem vedea si noi, sa le testam, sa ne dam o parere ? Iar de afara nici unul dintre proprietari nu se exprima despre masina !)[...] Nu inteleg sincer strategia celor de la renault cind au dat pe piata un astfel de produs, ptr ca nu are nici cea mai mica sansa. Daca elia, ca masina tunata, nu are nici pe jumatate din calitatile si din dotarile unei masini de serie din aceeasi clasa de la concurenta, ce pretentii poti avea sa fie comparata cu alta masina rivala de pe piata care mai e si tunata. Elia poate fi considerata drept un Logan imbunatatit, nicidecum o masina tunata. Iar pretul ptr aceste imbunatatiri e evident mare.
Daca stii ca ptr multi acest proiect nu reprezinta prea mare lucru, inseamna ca te pricepi foarte bine la strategii de vinzare si la marketing. Zi-ne tu atunci cui se adreseaza acest produs ? Carui segment de piata ? Eu cred ca nici macar snobilor.
Dar poate ai tu alta varianta de raspuns.

<{POST_SNAPBACK}>


Cum adica Elia nu e masina modificata? Pai ce inseamna masina modificata/tunata sau cum vrei sa-i spui, daca body-kit complet, suspensii complet revazute si schimbate, frane complet revazute si schimbate, jante de 17" cu cauciuri de performanta, supercharger(si probabil alte modificari la motor pt a suporta bine s/c-ul), evacuare completa, tapitzerie de piele aftermarket, GPS si alte maruntzisuri nu inseamna tuning? Ce vroiai sa aiba ca sa fie considerata "tunata", neone si vopsea in 3 culori?

Cum ziceam, comparatiile cu SH-uri nu-s necesare, faptul ca , cu pretul unei masini noi iei un SH mult mai bun e cunoscut si e valabil pt orice masina si gama de preturi.

Tu tot zici de "producator" si de Renault ca ce incearca!

Elia nu e un producator de masini si Renault n-are NICI o treaba cu ei. Elia e firma independanta, un tuner care face modificari pe mai multe modele de masini, printre care si Logan si ATAT.

Am explicat si mai devreme de ce costa asa de mult dar poate nu am explicat bine.

Ganditi-va dintr-un unghi economic, costuri de productie etc.
Elia e o firma miniscula comparat cu un fabricant de masini, fie el renault , VW sau oricare altul. Orice fac ei pt un anumit model, cum e in cazul asta Logan, pe ei ii costa enorm. Ganditi-va cat R&D le-a trebuit numai pt acel Supercharger. Si ce costuri are la ei, fiind o firma mica, R&D-ul pt asa ceva. Suspensii si frane, ei trebuie sa le studieze, testeze, fabrice(sau sa faca comanda speciala la firme producatoare de frane), toate aceste lucruri costa. Si costa mult. La ei mana de lucru nu e 5-10 euro pe ora, poate sa fie 60,70 poate si 100 euro PE ORA.

Nu confundati cu ce "tuning" fac o gramada prin Ro ca se duc la vitam cumpara spoilere cu GTI, huse din imitatie de piele, filtru de aer "sport" si niste neone si gata si-a "tunat" masina cu 5 milioane.

Cel mai corect de comparat ce face Elia(pe Logan sau alte masini) e cu ce face ABT de exemplu pt modele VW/Audi. Si la ABT inca e mai bine, pt ca e un Tuner mult mai mare si mai cunoscut si numarul de vanzari e mult mai mare.Deci automat costurile de productie mai scad. Dar oricum e un termne de comparatie mult mai realist decat cu o masina noua de fabrica.

#58
vladut

vladut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 11.09.2005
Scuza-ma, pimp, in cazul asta inseamna ca elia nu sint competitivi. Ce conteaza ca sint o firma mult mai mica decit altele ? Uite, eu am o fabrica de hirtie igienica si crede-ma nu e deloc o firma mare. M-am chinuit mult sa-mi fac loc pe piata si e in continuare greu sa ma dezvolt ca vinzari, asta ptr ca e concurenta care te maninca. Daca am razbit, e in primul rind ptr faptul ca am venit cu un pret mult sub concurenta si asa am cistigat un segment de piata, iar ca sa-mi mentin clientii trebuie sa tin de acel pret mic si sa-i servesc oricind au nevoie de marfa. Eu nu ma bazez pe un adaos mare, ci pe rulaj mare. Ptr mine e foarte important sa vind cit mai mult, ptr ca am adaos mic. De ce sa am un adaos mare si sa stau sa ma uit la stoc, sa stau cu banii blocati in marfa ptr ca nu se vinde, sa trimit salariatii acasa etc? Daca nu reusesti sa vinzi, in scurt timp esti falimentar. E foarte usor sa produci orice, dar cel mai important e sa ai deesfacere ptr ceea ce produci, altfel esti mort. Daca ai detine un monopol, ar fi altceva. Am rulaj de aprtoape 1,5 miliarde pe luna, dar daca iti spun cu cit ramin curat, ai sa rizi: cam cu 130 milioane, ceea ce e cam putin la rulajul asta. Dar altfel nu se poate. Asta e situatia si cu elia, nu conteaza ca sint firma mica, ei au o problema cu adaosul pe are si-l pun pe serviciul sau pe produsul oferit daca ajunge mai scump decit la altii. Decit sa stai sa fluieri 2 ani ca nu ai de munca ptr ca prestezi scump, mai bine cistigi mai putin, dar constant si nu mori de foame.

#59
MATRIXU

MATRIXU

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,930
  • Înscris: 09.10.2003
Stai tu linistit ca Elia nu se bazeaza pe vanzarile Golanului. Si oricum eu bag mana in foc ca Renault a tras mult de ei sa faca ceva din Golanul ala. Daca era o masina cu potential o luau multi altii la tunat.
PIMP asa e, are intr-adevar tuning adevarat pe ea, dar ce rost cand masina rugineste, partea electrica e cum e,caroseria e cum e, mai intra si putin apa, vopseaua sare etc.
Nu cred eu ca in 23 000 EUR s-au apucat ei sa modifice toate "maruntisurile" astea.
Daca facem un mic calcul 23 000 - 9000 sa zice, rezulta un 14 000 de eur in plus care trebuie justificati. EU zic ca din astia 14 000 jumatate sunt bagati in masina jumatate se duc la Elia.
Asta da afacere ;)

#60
pimp

pimp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,086
  • Înscris: 09.09.2003
Vladut, comparatia ta cu firma propie nu merge din cauza naturii f diferite a industriei.(hartie igienica vs auto si tuning).

Daca stam sa ne gandim, ce face Elia este, deocamdata, monopol. Eu n-am auzit deocamdata de vreun alt tuner cat de cat cunoscut sa se ocupe de Logan. Daca va aparea competitie sigur vor mai scadea preturile.

Elia nu merge pe "cantitate multa-adaos mic" din doua motive: cumparatorul tipic de Logan din Germania nu va fi interesat de tuning. Logan e o masina depasita (fatza de restul) care are ca singur atuu pretul scazut. => oamenii care-s ori f saraci(care nu-s asa de multi in Germania) ori complet dezinteresati de automobil (si vor ceva nou cu care sa se miste) vor fi potentiali clienti ai Loganului. Acu, nici una din aceste grupuri de oameni n-o sa fie interesati de un tuning aprofundat, de tipul celui facut de Elia aici. Deci ei stiu ca numai niste nebuni/excentrici/pasionati de logan(daca exista asa ceva) care au si ceva bani ar fi intersati de un astfel de Logan. Si atunci si pretu e in concordanta.

Matrix, e greu de estimat cat adaos are Elia. E logic ca e destul de mare dar nu stiu daca e chiar jumate.

Personal, nu cred ca Elia va incerca sa vanda in Ro asa ceva si daca va incerca sigur nu va fi la pretul ala. Deja in Ro au aparut o gramada de "meseriasi" localnici care au modificat Loganul, la preturi romanesti. Si chiar daca calitatea nu e aceeasi, romanu care are Logan o sa prefere sa dea 500 euro pe un body-kit dragut de la nea Gica din coltu strazii decat sa dea 2500 euro(sau cat o fi) la Elia. Din pacate in vest nu il ai ca si optiune pe "nea Gica din coltz".

#61
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
undeva se zicea ca din seria aia deja is cumparate parca 70. Oare daca au fost cumparate de Renault pentru a fi folosite in scop publicitar, de marketing & whatever?

Edited by romaximusro, 13 October 2005 - 04:46.


#62
Cristist50

Cristist50

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,526
  • Înscris: 28.08.2003
Chiar si asa tot e bine pentru ca baietii de la Elia isi scot banu'. Si masina se vinde  :lol:

#63
MATRIXU

MATRIXU

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,930
  • Înscris: 09.10.2003

pimp, on Oct 13 2005, 04:28, said:

Si chiar daca calitatea nu e aceeasi, romanu care are Logan o sa prefere sa dea 500 euro pe un body-kit dragut de la nea Gica din coltu strazii decat sa dea 2500 euro(sau cat o fi) la Elia. Din pacate in vest nu il ai ca si optiune pe "nea Gica din coltz".

<{POST_SNAPBACK}>

OT:
Asta am de gand sa fac si eu dar nu la nea Gica din colt, exista meseriasi in Romania care lucreaza in fibra si iti fac ce vrei tu, la un pret muuult mai mic decat la un mare tuner.Le arati poza, le duci masina si in ceva timp e ca in poza :P.
La noi se practica asta la greu, si "marile" firme de tuning nu dau nume ca n-are rost, iti vand un kit Riegger la pret de Riegger insa copie fidela facuta de ei.

Si cum zici tu 2500EUR bodykit, normal ca la orice firma de renume jumatate din bani e numele firmei, cealalta jumatate produsul in sine si calitate.

#64
vladut

vladut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 11.09.2005
Pimp, nu te supara, dar comparatia nu a fost deloc fortata. Nu conteaza ca faci productie, prestezi servicii etc. Legile pietei sint aceleasi peste tot in lume, in tarile cu pretentie de economie de piata. Asta impune clar niste adaptari ale tale ca firma in functie de concurenta, printre altele. Deci elia ar trebui sa revada strategii precum pret mic-rulaj mare( asta daca are de gind sa vinda ceva ). Alta problema: monopol este atunci cind doar o singura firma poate sa produca ceva sau sa presteze un serviciu intr-un spatiu oarecare ( tara, oras ). Deci daca elia ar detine un monopol in ceea ce face, ar trebui sa fie singura firma de tuning existenta in germania sau in orasul ei, adica sa nu se gindeasca macar la concurenta. Un monopol il poti obtine in general cam greu.
Sa stii ca in germania nu e chiar cine stie ce trai. Acolo chiriile, tigarile, gradinita la copil, darile catre stat nu sint deloc mici. Multi isi fac rate la masini, sa nu-ti inchipui ca le iau cu banii jos, mai au sisteme gen buy-back si dobinzi mai mici care ii mai ajuta daca vor sa-si schimbe masina la 2-3 ani.  Si revenim dupa toate astea cu pretul eliei : 23000 - un Logan imbunatatit. Ma intreb ce german ar face rate la elia si nu la un Passat, la un Citroen sau la multe altele, cind el nu stie practic nimic bun despre Dacia. Ce sa mai zic ca nici nu a vazut probabil vreuna in germania, ca sa vada cum se duce tabla in 2 ani. La ei mai e si alta problema : in general ramin dedicati unei singure marci, cumpara din tata in fiu aceeasi marca, iar ptr asta au multe reduceri. Stiu asta de la o familie din belgia

#65
vladut

vladut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 11.09.2005
Romaximus, ai gindit-o bine. Si eu cred la fel. Poate nici nu s-a vindut de fapt vreuna, totul e abureala, ca sa testeze reactia pietei romanesti la un nou produs si la pretul lui, asta inainte de a-l da pe piata. E o chesie, ptr ca nu investesc in productie daca nu au cereri ptr elia. De asta au si zis ca s-au dat numai afara, ca sa zica romanul:" hopa, pai daca o iau nemtii la banii astia, inseamna ca-i tare; trebuie sa-mi iau si eu! ". Numai ca si romanul s-a mai desteptat intre timp si nu mai pune botul la oferte nesimtite si nu se mai ia dupa zvonuri aruncate. Are de unde alege.

#66
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
mai ceva idee tot trebuie sa fie in spatele acestui lucru. Nu stiu daca a zis cineva in topicul asta, insa daca Dacia va vinde 800.000 de mii de loganuri anual , atunci elia va avea practic o piata imensa la dispozitie, chit ca cei care cumpara masina nu au bani foarte multi. Se vor gasi destui care vor vrea sa-si personalizeze masina, iar elia le ofera un preview la ce ar putea sa le ofere pt a face acest lucru. Bine.. la preturi mai normale, insa sa stii ca e diferenta intre serie mica si serie mare.. absolut toate tuning-urile sunt scumpe

#67
pimp

pimp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,086
  • Înscris: 09.09.2003
Nu stiu daca Elia se va aventura sa vanda oficial in Ro produsele ei pt Logan pe care le ofera si in .De, tocmai din cauza concurentei pe piata romaneasca a meseriasilor localnici care ofera destul de multe la preturi mult mult mai mici.

Ce-ar putea face Elia insa, si care cred ca ar merge, e sa deschida niste sedii in Ro unde sa faca cu mana de lucru si materiale la preturi romanesti, piese de tuning pe logan pe care sa le vadna in concordanta la preturi romanesti care chiar daca ar fi mai mari decat la "nea gica din coltz", n-ar fi diferenta atat de mare.

In cazul asta sigur s-ar gasi amatori.

#68
Konte

Konte

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 286
  • Înscris: 23.03.2004
Logan Elia e o masina eleganta. Si sunt interesati de piata romaneasca, altfel nu ar fi venit cu una la SIAB.
Cel mai mult e ca au lucrat subtil la ea, nu ca tunata romaneasca de langa ea, tot Logan, care arata ca un OZN.
Se adreseaza segmentului de oameni care cumpara o masina nu ca sa se dea mari cu ea ci pentru a se folosi de ea. Si eu o sa am un logan, iar daca o sa fiu multumit de ea cat sa nu o dau dupa 1 an, chiar i-as face un tunning de genul asta.


Si cei care tot comenteaza ca pana la urma e tot Dacie... sincer o prefer unui Renault made in turchi sau unui polo facut pentru europa de est...
Eu zic ca e cea mai buna alternativa in segmentul <10000E

#69
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
masina a fost prezentata si la salonul de tuning de la Essen :D

Attached File  Elia_Dacia_Logan.jpg   49.71K   131 downloads Attached File  Elia_Dacia_Logan_2.jpg   49.85K   111 downloads

#70
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
inca niste poze facute de un tip la essen cu elia logan


Attached File  dacia_logan_elia.jpg   138.92K   114 downloads Attached File  dacia_logan_elia_2.jpg   164.04K   108 downloads

#71
dragos_avram

dragos_avram

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,633
  • Înscris: 29.12.2003
Cand au anuntat Dacia de 5000 de euro nu s-au gandit ca o sa se cumpere asa de bine versiunile mai scumpe. Asta e toata chestia. Daca nu s-ar mai vine in draci laureate si ambition, ia sa vezi ce apare a doua zi si versiunea de 5000.

#72
pvu

pvu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 21.11.2005

View Postromaximusro, on Dec 2 2005, 13:59, said:

exact ce ma gandeam. Nici un argument care sa sustina acest lucru, probabil nici macar nu ai condus logan-ul ca sa iti dai cu parerea avizat. La fel ca si multi altii ai auzit si tu .. loganul e prost si cu parerea asta ai ramas. Plus cu pretul.. arata-mi alta masina la fel de mare si la fel de bine dotata care sa aiba pretul pe care il are loganul. Asa-i ca nu poti? Masina isi merita fiecare euro cam la toate versiunile  B)
chiar am condus logan-ul dar s-ar putea sa fiu subiectiv si asta pentru ca nu am condus toate logan-urile.
oricum, ce am condus eu era sub asteptari. nu as avea curajul sa conduc un Logan la limita, sa fac derapaje controlate sau sa il turez excesiv. poate e o impresie de-a mea dar mi se pare ca ar pica toate de pe el.
iar la treaba cu marimea, o masina nu consta in cantitatea de tabla iar logan-ul nu ofera optiuni demne de clasa compacta in care se vrea: esp, chiar abs la diesel, ac automat, mai multe air-baguri, din cate stiu(s-ar putea sa gresesc) cand a iesit diesel-ul nici macar cd player si comp de bord (nu stiu acum ar nu cred ca au aparut). daca il faceau de 5 metrii insemna ca era in clasa cu Audi a8 sau merc s classe.
parerea mea este ca deocamdata Dacia logan, ca orice dacia de pana acum, tine de o clasa separata, rezervata doar ei. acest lucru sunt convins ca se va schimba dar mai e.
nova a fost prima dacie buna
supernova a fost prima dacie buna
solenza a fost prima dacie buna
logan e prima dacie buna
......

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate