Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Premier Energy se listeaza la bursa

Unde recomandati un CT cu Casa de...

Adaptare masina pentru o persoana...

Bios laptop Myria MY8315
 Folie display laptop in Bucuresti?

Pagina Wikipedia

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...
 Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 

Panouri solare pt aer

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
246 replies to this topic

#91
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
ps2 apa in peturi insumand intre 100-200l/mp de panou, cu cat mai mult cu atat mai bine. Acelasi puffer, cu ventilatoare si plasare corespunzatoare, poate stoca peste noapte caldura ce se ridica deasupra unei sobe.

#92
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011
Multumesc pentru atentia si raspunsurile tale.  Cu respect   Posted Image

 blimpyway, on 06 iunie 2013 - 12:48, said:

.............   Pai panoul de aer cald are nevoie de "baterie" pentru stocarea caldurii. Aerul care intra in casa de la sistemul de ventilatie (cu sch. de caldura sau nu) il poti trece prin aceasta "baterie" ca sa fie incalzit.

PS o "baterie" foarte simpla, ieftina, eficienta si verificata pentu stocarea caldurii unui panou cu aer cald este un dulap, nisa sau tavan fals umplut cu pet-uri de apa, printre care circula aerul cald ce vine de la panouri. Cantitatea de sticle (apa) si volumul containerului se poate calcula in f. de dimensiunea panoului.
.
Deci, iarna pe timpul zilei alimentez "bateria" pentru stocare caldura de la panoul solar cu aer.
Dupa lasatul serii folosesc aerul incalzit din baterie pentru incalzire la interiorul casei.
.

 blimpyway, on 06 iunie 2013 - 13:22, said:

ps2 apa in peturi insumand intre 100-200l/mp de panou, cu cat mai mult cu atat mai bine. Acelasi puffer, cu ventilatoare si plasare corespunzatoare, poate stoca peste noapte caldura ce se ridica deasupra unei sobe.
.
In cazul meu, pentru o casa cu suprafata de ~150mp ar fi necesar min. 2 panouri solare cu aer (St >4mp) care sa incalzeasca o "baterie" de stocare caldura cu apa in peturi min. 800L. Daca plafonul catre podul casei este bine izolat si acoperisul din tigla/tabla de pe casa este f. bine izolat la interior, ma gandesc sa montez "bateria" in podul casei (intre plafon si acoperis).
Panourile solare cu aer le montez paralel cu peretele, dar la un unghi 90* fata de soare care straluceste iarna in decembrie-ianuarie.
De aici aerul urca prin termosifonare spre podul casei unde se afla montata "bateria" de acumulare caldura.
Odata cu lasatul serii, cu ajutorul unui senzor-crepuscular as putea sa pornesc un ventilator pentru a aspira aer cald (si filtrat) din "baterie" catre interiorul casei.
Este corect?
Legarea la recuperatorul de caldura cu aer al casei nu-i problema.
.
As dori o modalitate de dimensionare a traseului dintre panoul solar cu aer si puffer/baterie caldura si eventual o schita cu o astfel de "baterie".
.
PS: nu voi monta in casa soba, centrala pe gaz, lemne sau peleti ....  tind spre o casa pasiva.

Edited by panoramic66, 06 June 2013 - 15:00.


#93
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
nu cred ca 4mp de suprafata captator sunt suficienti, chiar si pentru o casa pasiva. Poti lua in considerare o medie de aprox 1 kwh/mp/zi pe lunile dec-ianuarie. 4 kwh pe zi mi se pare nesemnificativ, doua persoane care stau permanent in casa dau mai multa caldura.

--------------

O casa pasiva (consum de 15 kwh/mp/an dupa standard) in perioada mai grea a iernii va necesita, la 150mp,
15-20kwh pe zi.

--------------

Decat panouri separate prefer fatada sudica vitrata fie si partial - se obtine astfel suprafata foarte mare de captare la un cost minim.

--------------

In loc de senzorul crepuscular (care nu are sens, poate seara cateva ore e suficient de cald in casa)  as folosi un termostat de camera, care porneste ventilatorul de incalzire cand scade temperatura in casa..
Si daca ma culc l-as opri complet, pastrand caldura din puffer pana dimineata.

--------------

"rezervorul" de sticle cu apa poate fi incalzit noaptea si electric (cu o banala aeroterma), daca ai schema de tarifare diferentiata zi/noapte costul curentului poate cobora undeva la vreo 20 de bani/kwh noaptea. Asta ca solutie relativ simpla si ieftina pentru zilele fara soare.

Edited by blimpyway, 06 June 2013 - 18:00.


#94
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011
Mie personal cei 4mp sunt cam marisori, ar fi sa-mi invelesc aproape toti peretii sudici de la fatada casei cu panouri solare cu aer, apoi daca mai calculez tubulatura de la panou la puffer nici nu imi inchipui ce ar iesi.
Se pare ca apa ramane ca agent de stocarea caldurii.
.
Ma rezum la o instalatie solara diy cu apa-glicol cu care preincalzesc un puffer cu volum mai mare de 1000L.
Cu apa calda alimentez o baterie de incalzire montata ca post-heater pe intrarea/refularea de la recuperatorul de caldura.
.
PS: casa pasiva - ventilatie cu recuperare de caldura si preincalzire prin "earth exchanger tube"
dar fara CT-lemne si fara IPAT: http://forum.softped...8#entry13258472
.
Multumesc mult!

 blimpyway, on 06 iunie 2013 - 17:49, said:

nu cred ca 4mp de suprafata captator sunt suficienti, chiar si pentru o casa pasiva. Poti lua in considerare o medie de aprox 1 kwh/mp/zi pe lunile dec-ianuarie. 4 kwh pe zi mi se pare nesemnificativ, doua persoane care stau permanent in casa dau mai multa caldura.

Edited by panoramic66, 06 June 2013 - 18:20.


#95
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
nu am zis sa-ti invelesti peretii sudici cu panori ci sa-i transformi in panouri. Nu pui decat geam la 25-30cm distanta de perete, plasa neagra 2 straturi intre ele si... gauri in perete. Inchise marginile desigur.
Stocarea (bateria) poate fi facuta si pe interiorul peretelui sudic, dublandu-l cu rigips. Astfel nu ai cine stie ce tubulatura intre panou si rezervor". Termoizolatia intre baterie si  interior - nu e critica, ca pana la urma vrei sa-ti scape caldura in interior, doar ca mai lent decat capteaza panoul.

-----------

Edited by blimpyway, 06 June 2013 - 18:44.


#96
dobrotescunicol

dobrotescunicol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,872
  • Înscris: 30.08.2003
De cînd a început vremea rea n-am mai văzut soarele pe cer. Toate zilele sunt innorate și așa cred că vor fi pînă la primăvară (cu cîteva excepții).
Nu văd cum ar putea funcționa panourile de aer cald la noi în țară.

Este cineva pe forum care are panouri și ne poate spune cum funcționează pe vremea asta?

#97
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
stai ca se da soare acusica

in medie panourile de incalzire dau cam 1kwh/mp zilnic in lunile cele mai grele - decembrie-ianuarie.

#98
bozzo11

bozzo11

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 26.03.2007
Eu mai am sa vopsesc dozele, sa inchid colectoarele si sa pun policarbonatul transparent. Sper sa fie zile cu mai mult soare ca astea de acum incolo si sa am caldura. :)
https://vwbozzo.shutterfly.com/977#977

#99
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011
Cu asa panou solar iti recuperezi investitia si munca ta in scurt timp .... vrs. reclama de produs. Posted Image
Curios, in cat timp ti-ai facut acest stoc de cutii .... ai vreun magazin de bauturi sau .....?
.
Per ansamblu lucrarica este frumoasa, felicitarile mele.
As avea de completat urmatorul aspect legat de panoul solar.
Pentru o absorbtie ridicata a caldurii de la soare trebuia ca pe peretele din spate sa fie montat o tabla subtire (0,4-0,6mm) vopsita in negru.
Apoi, rama de jur-imprejur sa fie izolata pentru a nu pierde caldura lateral panoului, cel putin asa cum ai pus polistiren pe peretele exterior. Idem vopsit in negru.
.
Ventilatorul de vehiculare a aerului sa fie alimentat printr-un variator de turatie pentru sarcini inductive pentru a regla viteza aerului prin panou vrs. transferul termic la nivelul cutiilor de ambalaj.
.
Sper sa vopsesti cutiile de ambalaj in negru, altfel castigul panoului scade enorm de mult !!!



 bozzo11, on 03 octombrie 2013 - 23:00, said:

Eu mai am sa vopsesc dozele, sa inchid colectoarele si sa pun policarbonatul transparent. Sper sa fie zile cu mai mult soare ca astea de acum incolo si sa am caldura. Posted Image
https://vwbozzo.shutterfly.com/977#977

Edited by panoramic66, 04 October 2013 - 07:40.


#100
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
:) fain. Nu se vede acumulatoru de caldura, la suprafata asa mare o sa ai nevoie.

#101
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
de tabla neagra in spatele cutiilor nu e nevoie,
izolatia pe margini prea putin conteaza - cam ce castigi prin reducerea pierderilor pierzi prin reducerea aperturii. Oricum pierderile laterale sunt mult mai mici decat cele prin geamul frontal, care-i si mai subtire si mult mai mare.
cu ventilatoarele... cu cat ai flux mai puternic de aer cu atata scade temperatura in panou si creste eficienta.
Dap, poate pare paradoxal - cu cat reusesti sa racesti mai bine panoul cu "fluidul de lucru" cu atat ai pierderi mai mici prin geam si peretii laterali. Deci daca le comanzi din termostat - pornit/oprit - nu ai cum sa gresesti, nu-i nevoie de variator.

#102
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

 blimpyway, on 04 octombrie 2013 - 08:52, said:

...
cu ventilatoarele... cu cat ai flux mai puternic de aer cu atata scade temperatura in panou si creste eficienta.
Dap, poate pare paradoxal - cu cat reusesti sa racesti mai bine panoul cu "fluidul de lucru" cu atat ai pierderi mai mici prin geam si peretii laterali. Deci daca le comanzi din termostat - pornit/oprit - nu ai cum sa gresesti, nu-i nevoie de variator.

Spui asta de parca in interiorul cutiilor de aluminiu se afla cate un arzator cu gaz metan care degaja caldura berechet.
.
Schimbul de caldura dintre suprafata cutiilor si aerul vehiculat este conditionat de viteza aerului pe suprafata de schimb.
Ex: la un recuperator de caldura in placi cu debitul de aer maxim 200mc/h  eficienta este mai scazuta de 65%,
pe cand la un debit de numai 100mc/h eficienta creste peste 73%.
.
La un panou solar pe aer trebuie sa ai un debit de aer bine determinat astfel incat sa nu "racesti" prea tare suprafata cutiilor, iar temperatura aerului introdus in camera/casa sa fie constanta. Pot fi cazuri cand soare nu straluceste atat de tare si cutiile nu absorb suficienta energie care sa incalzeasca aerul vehiculat prin "spalarea" peretilor interiori. In casa vei simti cum intra pe grila de introducere un aer ceva mai rece ... atunci micsorezi debitul de aer.
.
Izolarea panoului solar si montarea unui "absorbant" din tabla neagra in spatele cutiilor se justifica prin suplimentarea suprafetei de captare a energiei solare. In acest fel se creeaza un fenomen de "sera".
.
PS: cutiile/ambalajele metalice se pot inlocui cu tubulatura flexibila din aluminiu pentru hote D=50 mm la lungimi L=3 ml;

Edited by panoramic66, 04 October 2013 - 20:11.


#103
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
salut, panoul solar nu este schimbator de caldura intre doua fluide. In schimbatorul de caldura transferul creste cu delta T, dar aici nu-s doua fluide... e caldura de la soare si un fluid care circula.

Suprafata cutiilor absoarbe aceasi cantitate de caldura de la soare indiferent ce temperatura au, depinde strict de absorptivitatea materialului si cantitatea de lumina cazuta.

Dar pierderile de caldura - prin radiatie conductie si convectie cresc  cu cat creste diferenta de temperatura dintre interiorul panoului si mediul ambiant. Cu cat e mai cald interiorul panoului cu atat o "felie" mai mare din caldura primita de la soare - care e constanta - se va duce in mediu si nu in aerul (sau apa) care circula prin panou.

Nu crezi cauta date publicate cu graficul temperatura vs temperatura ale diversilor producatori.

Sau vezi panourile de incalzit apa de piscina care, desi nu-s izolate (doar o bucata aplatizata de plastic negru prin care circula apa) pot trece de 100%, fara sa incarce nici un principiu din fizica Posted Image

PS vezi graficele astea: https://www.google.r...0&bih=682&dpr=1 - intr-un fel ai dreptate, panoul functioneaza ca un sch. de caldura intre fluidul de lucru si mediu, si intradevar transferul de caldura creste cu cat e mai fierbinte fluidul de lucru. Dar problema e ca ce iese in mediu e pierdere de  caldura care nu se mai duce "in casa", scadere din caldura sosita de la soare.

Edited by blimpyway, 05 October 2013 - 03:59.


#104
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
chiar si pe graficul de sch de caldura care l-ai dat cantitatea de caldura transferata in unitatea de timp (= puterea) creste cu debitul, chiar daca eficienta creste. Si totusi asta e un caz diferit de cel al unui panou solar. Acolo ai un flux de caldura exterioara - soarele - care se imparte in doua  (aerul sau apa ce circula in panou + aerul inconjurator) pe cand la un schimbator de caldura ai un fluid cald care transfera caldura altui fluid rece.  
deci pe grafic:
- avem aer - un metru cub, la fiecare grad incalzire sau racire primeste sau cedeaza 1kJ
- luam o valoare - de ex 10 grade - pentru eficienta de 100%. Adica la intrarea in sch. de caldura cel ce cedeaza caldura e cu 10 grade mai rece decat fluidul ce se raceste. In caz ca ai 100% transfer, lichidul cald se raceste cu 10grade si cel rece se incalzeste cu 10 grade.
La 70% eficienta nu se incalzeste decat cu 7 grade.
la 60% eficienta nu se schimba temperatura decat cu 6 grade

Pe grafic:
- la 70% eficienta avem 100mc * 7 kJ/mc = 700kJ transferati intr-o ora. Ii imparti la 3600 de secunde = 194,4 watt putere transferata
- la 60% eficienta ai 200mc * 6kJ/mc = 1200kJ transferati intro ora, adica 333,3  watt.

Concluzie: la debit mai mare chiar daca scade eficienta, puterea transferului printr-un schimbator de caldura creste.

#105
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

 blimpyway, on 05 octombrie 2013 - 11:28, said:

.......
Pe grafic:
- la 70% eficienta avem 100mc * 7 kJ/mc = 700kJ transferati intr-o ora. Ii imparti la 3600 de secunde = 194,4 watt putere transferata
- la 60% eficienta ai 200mc * 6kJ/mc = 1200kJ transferati intro ora, adica 333,3  watt.

Concluzie: la debit mai mare chiar daca scade eficienta, puterea transferului printr-un schimbator de caldura creste.

Eu ma refeream la cantitatea de caldura transferata in unitatea de timp raportata la caldura generata de captatorul solar (tuburile expuse la soare).
Daca in sezonul mai rece soarele straluceste ceva mai putin (sau printre nori) tuburile vor fi incalzite mai putin, respectiv, caldura generata v-a fi mai mica, logic!
Daca totusi dorim un aport de caldura in casa v-a fi necesar scaderea debitului de aer circulat prin tuburi, pentru a crea un transfer energetic mai bun.
Din acest motiv as opta pentru un variator de debit aer.
Ideea nu-i rea cu un termostat de ambient, doar ca vom avea cicluri prea dese de porniri/opriri ale motorului de la ventilator.
Personal, as combina un termostat de ambient cu 2 variatoare de tensiune pentru motor-ventilator, asta daca motorul nu are 2-3 trepte de turatii.
Schema este simpla si garanteaza un transfer optim al caldurii de la tuburi la aerul vehiculat.

Edited by panoramic66, 05 October 2013 - 21:38.


#106
bozzo11

bozzo11

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 26.03.2007
Ventilatoarele mele vor avea variator cu modificarea turatiei/debit aer in functie de temperatura din panou. Termostatul de ambient doar schimba circuitul aerului circulat. Cand ajunge temperatura in interior la valoarea setata cu clapete motorizate directionez aerul cald spre acumulator sau chiar afara. daca totul e plin. Trebuie sa gandesc un acumulator extern, eventual ingropat si bine izolat pentru ca nu am loc pentru el in interior.

#107
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

 bozzo11, on 06 octombrie 2013 - 10:27, said:

...
Trebuie sa gandesc un acumulator extern, eventual ingropat si bine izolat pentru ca nu am loc pentru el in interior.
Foarte bine pentru ca te-ai gandit la variatorul de turatie.
Acumulatorul poti sa faci dintr-un butoi/bazin (ex. IBC-1000L) in care sa introduci peet-uri de 1-1,5L umplute 90-95% cu apa-sarata, iar intre butoi si peet-uri circuli aerul cald. Daca ai spatiu in podul casei pentru acumulator atunci ii perfect, poti asigura o usoara termosifonare.
Clapeta CR  by-pass de pe acumulator se poate inchide cand doresti sa acumulezi energie.
.

Edited by panoramic66, 06 October 2013 - 12:12.


#108
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
man e simplu, ai un termostat care porneste cand e mai cald in panou decat in casa si se opreste cand nu mai e asa. Functioneaza intermitent - un minut off, doua on sau doua off-unul on - debitul de aer se auto-regleaza si fara variator de turatie atunci cand nu-i suficient soare.

Si centralele termice tot asa functioneaza nu au nevoie de variator de turatie si nici caldura nu se duce in alta parte desi necesarul difera in f. de conditii dar centralele termice si pompele de circulatie sunt toate on/off nu cu variatia turatiei. De ce? pentru ca nu e nevoie, pompa de circulatie tre sa fie suficient de puternica a.i. sa acopere conditia de aport maxim de caldura.

In rest, cu cat e mai rapid ventilatorul (mai mare debitul) cu atat aduce mai rapid caldura din panou in casa - transferul caldura e maxim... Si asta e bine. Cu cat misti aerul mai incet prin panou cu atat ai pierderi mai mari.
-----------------
si al doilea (nivel de) termostat (-are) e necesar ca sa evite supraincalzirea spatiului, cand panoul da mai multa caldura decat e nevoie da asta-i alta poveste, nu-i nevoie de complicatia treptelor de turatie dupa cine stie ce logica.

---------------
PS peturile cu apa nu au nevoie de bazin, se pot improviza rafturi, dulapuri, debarale, spatii sub tavan, in pod, sub podea.. nu e nevoie de bazin de nu stiu care,  ci de un numar cat mai mare  de pet-uri printre care e circulat aeru cald.

nici de sare in pet-uri nu e necesar, daca panoul functioneaza nu au cum sa inghete, si daca ingheata nu e nici un pericol, puteti recongela oricat un pet cu apa, nu o sa reusiti sa-l spargeti.

Edited by blimpyway, 06 October 2013 - 15:14.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate