Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Panouri solare pt aer
Last Updated: Oct 20 2023 22:30, Started by
b42kef
, Jun 17 2011 12:25
·
3
#1
Posted 17 June 2011 - 12:25
Salutare tuturor! Am tot vazut pe internet panouri solare pt incalzirea aerului facute chiar din cutii de bere reciclate cu randamente mai mult decat satisfacatoare. Nu pot sa atasez linkuri, dar oricine poate sa caute pe youtoube ,,solar air heat" Si sunt facute in regim dys ceea ce ma incanta Am inceput sa strang cutii de bere {asta nu-i chiar un chin } dar nu ma descurc cu izolatia... Polistirenul nu rezista, vata minerala e riscant sa pui avand in vedere ca trece aerul din casa si o mica fisura ar crea mari pb. A mai facut cineva asa ceva?Are habar cu ce se mananca?
|
#2
Posted 17 June 2011 - 16:09
Decat sa-ti bati capul cu cutiile de bere cumpara tub de aluminiu pentru hote si nu ai decat sa faci un sarpe cat de lung vrei tu.
L-ai vopsit in negru si pe o parte bagi aerul din casa cu un ventilator iar pe cealalta il primesti cald. Asta-i prima faza a experimentului, apoi te mai gandesti sa-l izolezi intre geam si ce vrei tu altceva in spate, chiar este recomandata vata minerala. |
#3
Posted 17 June 2011 - 17:33
keta, on 17th June 2011, 17:09, said: Decat sa-ti bati capul cu cutiile de bere cumpara tub de aluminiu pentru hote si nu ai decat sa faci un sarpe cat de lung vrei tu. L-ai vopsit in negru si pe o parte bagi aerul din casa cu un ventilator iar pe cealalta il primesti cald. Asta-i prima faza a experimentului, apoi te mai gandesti sa-l izolezi intre geam si ce vrei tu altceva in spate, chiar este recomandata vata minerala. |
#4
Posted 17 June 2011 - 18:58
Noi nu suntem ca "strainii", Idei avem si noi , dar pentru a le realiza trebuie sa taiem din ceva, ei au un salariu decent, isi permit sa bea bere la doza, eu nu-mi permit, beau la pet, asa ca toata treaba e in functie de posibilitati.
Fa primul experiment taie capacele la doze si incearca sa le mufezi, nu mult 2 cm e destul, si mai fa asa cu vreo 200 de doze, si apoi calculezi: timp pierdut, berea bauta (ca sa faci rost de doze) si restul..... care vor fi multe. Sigur nu a incercat nimeni de pe forum si aici intervine alta intrebare : "Oare de ce ?" |
#5
Posted 20 June 2011 - 10:23
keta, on 17th June 2011, 19:58, said: Noi nu suntem ca "strainii", Idei avem si noi , dar pentru a le realiza trebuie sa taiem din ceva, ei au un salariu decent, isi permit sa bea bere la doza, eu nu-mi permit, beau la pet, asa ca toata treaba e in functie de posibilitati. Fa primul experiment taie capacele la doze si incearca sa le mufezi, nu mult 2 cm e destul, si mai fa asa cu vreo 200 de doze, si apoi calculezi: timp pierdut, berea bauta (ca sa faci rost de doze) si restul..... care vor fi multe. Sigur nu a incercat nimeni de pe forum si aici intervine alta intrebare : "Oare de ce ?" |
#6
Posted 21 June 2011 - 16:45
Strange cate doze de bere poti, apoi le vinzi si cu banii obtinuti iei ceva gata facut.
|
#7
Posted 22 June 2011 - 07:59
b42kef, on 20th June 2011, 11:23, said: Pai nu trebuie sa cumperi 200 de beri la la doza, dai iama la toti cunoscutii, le explici in ce consta proiectul si o sa ai surprinderea sa primesti de la cate unii cate o traistuta de doze {evident, goale } Am gasit pe un site ce comercializeaza astfel de panouri niste specificatii destul de imbucuratoare: pt o camera cu suprafata de 7 pana la 28 mp ai nevoie de un panou cu suprafata de 1.4mp, iar pt o suprafata de pana la 70mp un panou de 2.4mp! Am masurat o cutie de bere si mi-a dat ca pt un panou de 2.4mp ar fi nevoie de aprox 242 cutii. Incurajator nu? Am cam 150 jumatate's gaurite pune mana si continua experimentul , asculta sfaturile celor care vor sa te ajute (sigur o sa apara pareri pro ) nu celor care sunt mereu gica contra |
#8
Posted 22 June 2011 - 10:34
conexiuni2007, on 22nd June 2011, 08:59, said: pune mana si continua experimentul , asculta sfaturile celor care vor sa te ajute (sigur o sa apara pareri pro ) nu celor care sunt mereu gica contra |
#9
Posted 22 June 2011 - 17:37
Idei :
Attached FilesEdited by keta, 22 June 2011 - 17:43. |
#10
Posted 22 June 2011 - 19:36
mai simplu si mai eficient: plasa neagra in doua straturi, aerul traversand-o (de ex. intra pe jos din fata si iese sus prin spatele plasei).
Se poate face si un sistem la fel de eficient cu hartie neagra, daca gasiti asa ceva, merge pliata ca la evantai pentru suprafata mare de contact.. Edited by blimpyway, 22 June 2011 - 19:41. |
|
#11
Posted 24 June 2011 - 17:48
blimpyway, on 22nd June 2011, 20:36, said: mai simplu si mai eficient: plasa neagra in doua straturi, aerul traversand-o (de ex. intra pe jos din fata si iese sus prin spatele plasei). Se poate face si un sistem la fel de eficient cu hartie neagra, daca gasiti asa ceva, merge pliata ca la evantai pentru suprafata mare de contact.. |
#12
Posted 26 June 2011 - 18:46
Nu stiu la ce tragedii te referi, asa ca informatie vata minerala nu numai ca nu arde, dar nici nu e necesara
"Panou" pentru incalzirea solara a aerului nu se merita decat daca-l faci cat fatada... poti spera la o medie de 1kwh/mp pe zi in decembrie, deci ca sa captezi 25kwh e nevoie de 25mp. Daca e fatada vitrata nu mai ai nevoie de izolatie, e un geam la o distanta de perete cu un paravan absorbant in spate si o metoda de a circula aerul. Sau, si mai interesant, o terasa inchisa cu geam, ai cam tot atata eficienta si in plus ai un spatiu utilizabil in care nu ploua si poate fi folosit si in sezonul rece cand e soare. |
#13
Posted 26 June 2011 - 22:53
Daca nu ai casa construita pentru a folosi un astfel de panou pe intreaga fatada sudica, este cam dificil sa faci modificarile necesare atasarii unui astfel de sistem (daca vrei un aport energetic serios, nu doar simbolic).
Problema consta in debitul aerului la intrarea si iesirea din panoul colector, debit care va fi foarte mare ! Sa luam cazul expus de blimpyway, constituit dintr-o intreaga fatada-panou de 25mp ce capteaza o putere de 25kW. Asta inseamna o energie calorica de 25kJ in fiecare secunda. Temperatura de intrare a aerului este cea din casa, adica 20 de grade, urmand sa ne decidem care este optimul temperaturii de iesire. Daca aerul cald este suflat direct in incaperi, nu cred ca este indicat sa fie mai fierbinte de 50 de grade. Rezulta ca sistemul trebuie sa functioneze intr-un regim la care aerul castiga in panou doar 30 de grade. Aproximand mestereste densitatea aerului la 1Kg/m3 si capacitatea calorica la 1kJ/Kg*K rezulta ca instalatia trebuie sa produca un debit de aer de 25kJ/30K = 0.83 m3/s ceea ce nu-i putin. necesita ventilatoare mari, zgomotoase si care consuma binisor. Daca aerul cald va fi folosit prin schimbatoare de caldura , putem urca temepratura lui pana spre 100 de grade, dar nu mai mult, daca vrei sa folosesti componente din plastic pe circuit. In acest caz, diferenta de temperatura de 70 de grade se traduce intr-un debit de 0.353/s, mai mic, intr-adevar, dar totusi suficient de mare incat sa fii nevoit sa folosesti echipamente de ventilatie serioase. Costurile schimbatoarelor de caldura din fiecare camera, zgomotul aerului circuland la viteza inerent mare si tot deranjul instalarii unei solutii imature dpdv tehnic, fac solutia incalzirii cu aer total neinteresanta comparativ cu apa (pentru mine). Problema este insa total diferita daca aceasta casa este construita din start pentru un astfel de sistem, asa cum se poate vede in numeroasele exemple disponibile pe internet. Din cate imi aduc aminte, majoritatea functionau intr-un sistem bazat pe convectia naturala a aerului, foarte eficient, dar cu impedimentul ca permanent va exista un gradient vertical de temperatura in camere (probabil o diferenta de 10 grade intre aerul de la podea si cel de langa tavan). Neinteresant atunci cand e vorba de o anexa, sau adapost de animale, dar cred ca nepotrivit omului. Deasemenea poate aparea condens pe ferestrele care acum nu mai au un curent cald de convectie (radiator de caldura sub ele). |
#14
Posted 26 June 2011 - 23:58
@Dor - ce zici e corect, cu cateva observatii:
- Cat de greu se poate aplica sistemul la cladiri existente, depinde de fiecare situatie. - 25mp pe timp de iarna pe panou vertical nu prea ai puteri maxime mai mari de 15kwatt. - chiar si asa, cand soarele straluceste puterea este prea mare pentru a incalzi direct spatiul, e necesar un puffer care sa preia excesul de caldura si care sa permita eliberarea acesteia mai tarziu, cand nu e soare. - pufferul se justifica si prin faptul ca poate prelua caldura de la una sau mai multe sobe, care pot arde puternic si eficient fara a fi nevoie sa fie mentinut focul toata noaptea. - un astfel de puffer se poate realiza simplu umpland un volum/spatiu cu pet-uri cu apa, plasat a.i. sa permita circulatia aerului prin termosifonare.. Sticlele de plastic ofera suprafata mare pt. schimbul de caldura si se pot stoca 10-20kwh/mc. - costurile - dpdv al materialelor necesare - pot deveni astfel destul de mici. - la aportul de caldura trebuie luat in considerare si faptul ca peretele vitrat are noaptea (sau cand nu e soare) pierderi simtitor mai mici decat peretele gol. - nivelul de condens la geamuri nu e mai grav decat la incalzirea cu sobe sau alte sisteme cu aer cald. Edited by blimpyway, 27 June 2011 - 00:02. |
#15
Posted 27 June 2011 - 09:19
blimpyway, on 26th June 2011, 19:46, said: Nu stiu la ce tragedii te referi, asa ca informatie vata minerala nu numai ca nu arde, dar nici nu e necesara "Panou" pentru incalzirea solara a aerului nu se merita decat daca-l faci cat fatada... poti spera la o medie de 1kwh/mp pe zi in decembrie, deci ca sa captezi 25kwh e nevoie de 25mp. Daca e fatada vitrata nu mai ai nevoie de izolatie, e un geam la o distanta de perete cu un paravan absorbant in spate si o metoda de a circula aerul. Sau, si mai interesant, o terasa inchisa cu geam, ai cam tot atata eficienta si in plus ai un spatiu utilizabil in care nu ploua si poate fi folosit si in sezonul rece cand e soare. Dor, on 26th June 2011, 23:53, said: Daca nu ai casa construita pentru a folosi un astfel de panou pe intreaga fatada sudica, este cam dificil sa faci modificarile necesare atasarii unui astfel de sistem (daca vrei un aport energetic serios, nu doar simbolic). Problema consta in debitul aerului la intrarea si iesirea din panoul colector, debit care va fi foarte mare ! Sa luam cazul expus de blimpyway, constituit dintr-o intreaga fatada-panou de 25mp ce capteaza o putere de 25kW. Asta inseamna o energie calorica de 25kJ in fiecare secunda. Temperatura de intrare a aerului este cea din casa, adica 20 de grade, urmand sa ne decidem care este optimul temperaturii de iesire. Daca aerul cald este suflat direct in incaperi, nu cred ca este indicat sa fie mai fierbinte de 50 de grade. Rezulta ca sistemul trebuie sa functioneze intr-un regim la care aerul castiga in panou doar 30 de grade. Aproximand mestereste densitatea aerului la 1Kg/m3 si capacitatea calorica la 1kJ/Kg*K rezulta ca instalatia trebuie sa produca un debit de aer de 25kJ/30K = 0.83 m3/s ceea ce nu-i putin. necesita ventilatoare mari, zgomotoase si care consuma binisor. Daca aerul cald va fi folosit prin schimbatoare de caldura , putem urca temepratura lui pana spre 100 de grade, dar nu mai mult, daca vrei sa folosesti componente din plastic pe circuit. In acest caz, diferenta de temperatura de 70 de grade se traduce intr-un debit de 0.353/s, mai mic, intr-adevar, dar totusi suficient de mare incat sa fii nevoit sa folosesti echipamente de ventilatie serioase. Costurile schimbatoarelor de caldura din fiecare camera, zgomotul aerului circuland la viteza inerent mare si tot deranjul instalarii unei solutii imature dpdv tehnic, fac solutia incalzirii cu aer total neinteresanta comparativ cu apa (pentru mine). Problema este insa total diferita daca aceasta casa este construita din start pentru un astfel de sistem, asa cum se poate vede in numeroasele exemple disponibile pe internet. Din cate imi aduc aminte, majoritatea functionau intr-un sistem bazat pe convectia naturala a aerului, foarte eficient, dar cu impedimentul ca permanent va exista un gradient vertical de temperatura in camere (probabil o diferenta de 10 grade intre aerul de la podea si cel de langa tavan). Neinteresant atunci cand e vorba de o anexa, sau adapost de animale, dar cred ca nepotrivit omului. Deasemenea poate aparea condens pe ferestrele care acum nu mai au un curent cald de convectie (radiator de caldura sub ele). |
|
#16
Posted 27 June 2011 - 19:35
pai cum am zis, nu ai nevoie de izolatie daca lipesti panoul de perete. E mai ieftina si trecerea si "cutia" in felul asta decat cu cutie separata, plus ca scad mult si pierderile.
Daca in cazul tau fatada sudica e umbrita, nu prea vad cum te-ar ajuta un panou solar. Chiar pe acoperis, daca nu e panta (apa) spre sud, e cam tot degeaba. Fa schimb cu vecinul Schimbator/acumulator de caldura pt aer cald se face ieftin cum ti-am zis din pet-uri pline cu apa, dar ma tem ca nu prea se potriveste sistem de incalzire solar pentru locuinta ta. Edited by blimpyway, 27 June 2011 - 19:37. |
#18
Posted 28 June 2011 - 08:42
blimpyway, on 27th June 2011, 20:35, said: pai cum am zis, nu ai nevoie de izolatie daca lipesti panoul de perete. E mai ieftina si trecerea si "cutia" in felul asta decat cu cutie separata, plus ca scad mult si pierderile. Daca in cazul tau fatada sudica e umbrita, nu prea vad cum te-ar ajuta un panou solar. Chiar pe acoperis, daca nu e panta (apa) spre sud, e cam tot degeaba. Fa schimb cu vecinul Schimbator/acumulator de caldura pt aer cald se face ieftin cum ti-am zis din pet-uri pline cu apa, dar ma tem ca nu prea se potriveste sistem de incalzire solar pentru locuinta ta. euribiontuL, on 27th June 2011, 23:13, said: până parcurg și eu topicul de față, aveți și voi aici ceva similar. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users